{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.471 visninger | Oprettet:

Slidt Kobling {{forumTopicSubject}}

Hej alle MC kyndige smiley
Hvordan kan man tjekke om ens kobling er slidt hvis man ikke kan starte maskinen? (Kickstarteren er knækket)
Jeg har skilt koblingen ad, men pladerne ser umiddelbart ikke ødelagte ud.. De lugter dog som en Leif Henriksen spegepølse smiley

Sagen er den, at jeg kan skubbe maskinen fremad når den står i gear, den laver meget lidt modstand, så jeg tænkte at det måske var koblingen den var gal med.. Det er måske fordi der er ingen kompression på cylinderen?

Sidst den var startet kunne den kun køre 2 km/t, selvom omdrejningerne steg markant så måske en glidende kobling? Jeg har ikke så meget forstand på det så jeg håber på, at der er nogen der kan hjælpe mig, maskinen er forresten en Kawasaki Ar125 2t Vandkølet

På forhånd tak smiley


Kommentarer på:  Slidt Kobling
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 277 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.632
    #1   14. jun 2018 Hvis den er startet og står i gear, og motoren stiger i omdrejninger, så er koblingen enten forkert justeret eller futtet af.
    Start med at skifte kickstarteren - så kan du mærke om der er kompression på.
    Hvis der er det, og den bare kan trækkes frem og tilbage uden videre modstand, når den står i gear, har du på 2 måder fastslået at koblingen er død.
    Men først kickstarteren.


  • #2   14. jun 2018 køb en haynes manual til din cykel.
    der står hvad hvad koblings plader skal måle, brug en skydelære.
    men kan faktisk måle alt slidtage ud på en motor.

    Jeg har haft mc i 27 år altid haft haynes manual til cyklerne, så kan man lave det selv.
    køb special vkt.
    skal faktisk lige skifte kobling på min honda cb 750 fra 1976.
    har købt special koblings værktøj, så den bliver nem at skille ad.
    Og forstærkede fjedre fra EBC.

    Det bliver lækkert.




  • #3   14. jun 2018 Så længe den lugter af en Leif Henriksen spegepølse er kan det vel ikke være helt galt, det er være hvis vi snakker Ole Henriksen spegepølse - så er det noget lort!

  • #4   14. jun 2018 ingen grund til at købe bøger om det, søg på nettet, her ligger manualer også gratis

  • #5   14. jun 2018 Mange tak for svarene alle sammen, har bestilt nye koblingsplader til den, så det må være det jeg starter med smiley
    Men skal nok komme tilbage hvis det ikke dutter


Kommentér på:
Slidt Kobling

Annonce