3.349 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 28 Svar

Dansk talende mekaniker Tyskland Dansk talende mekaniker Tyskland

Hej alle sammen.. Er der et eller flere mc værksteder i Flensborg område hvor de taler dansk? Sidste gang havde jeg en del kommunikations problemer hos Suzuki forhandler derned. Mekaniker kunne kun tysk og det var lidt frustrerende for jeg kunne ikke rigtig forklare ham noget. Jeg kan ikke et ord tysk ????????

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.
  • USM HALLER disassembly - today! 1.410 kr.
  • montering af sovesofa 800 kr.
  • Replacing smoke alarm battery 375 kr.
  • Sætte lampe op 500 kr.
  • TV mounting / hanging 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dansk talende mekaniker Tyskland
  • #1   29. jun 2018 Øøhhh
    Hvorfor så insisterer på at bruge tysk værksted?

• #2   29. jun 2018 Øøøøhhh fordi det er billigere

• #4   29. jun 2018 #3 Helt sikkert, og de fleste har jo være på "togt" her i landet, så de kan vel godt forstå det mest elementære smiley

• #5   29. jun 2018 Jeg har samme sprog....vanskeligheder. Nu bliver jeg fint snydt af mekanikere fra danmark. Men jeg ville hurtigt sætte de sparede danske kr til i misforståelser osv, på et tysk værksted. Og så er man sgu ligevidt. Måske får man endda lavet for flere kr, end intentionen fra starten var at spare....Og det ville jo godtnok være ærgerligt at ville spare nogle hundrede, og ende med at sætte en tusse til. Bare fordi vi ikke hørte efter i tysk timerne..... smiley
    Få da lavet din udenlandske mc hos en polak, som er emigreret til et værksted i Jylland, som er drevet af en araber og ejet af en amerikansk investeringfond. (Men stadig hedder noget pæredansk) Så får vores velfærdssamfund osse lidt moms osv ud af det....God weekend til dig smiley

• #6   29. jun 2018 Jeg ser tit folk har sparet penge på tyske værksteder når de kører til service. Men mange tyske mekaniker laver kun det værkføre har skrevet på arbejds kortet. De ser ikke de andre ting rundt om. ser vi tit til syn på personbiler. Ved ikke om mc mekaniker er anderledes, men det er lidt den tyske indstilling der halter.

• #7   29. jun 2018 #6: Ok, det var jeg ikke engang klar over. Meeen jeg påstår faktisk ikke, at "man" ikke kan spare penge ved at få ting lavet i udlandet. Men taler man ikke sproget, er der alt andet lige større chance for at noget bliver misforstået. Lægger man dertil en amatør udi mekanik, som har en fortid med fortilfælde, hvor (jeg)man forsøgte at spare penge og det endte med, at (jeg) man i bedste fald ikke har sparet en krone. I værste fald kommer hjem med ting og sager (jeg) man ikke har brug for. Eller som ikke skulle laves, men blev det osv osv. Så alt ialt holder jeg nok fast i, at taler man ikke tysk og kender man heller ej et værksted med dansk-talende tyskere, er man sandsyneligvis bedre stillet med at få tingene lavet på et dansk værksted. Og min anden pointe holder jeg også fast i. For jo mere arbejde der bliver lavet på danske værksteder, des bedre smurt er vores samfund som helhed. Og dermed egentlig os allesammen. Os, som godt ka li at bo i et samfund som kører nogenlunde ihvertfald smiley Og smører godt.....Go weekend smiley

• #8   30. jun 2018 Hvis det bare er service kan du da gøre det selv

• #9   30. jun 2018 Skal have tjekket ventilerne, skifte dæk, tandhjul og kæde bla. Ikke noget jeg selv kan finde ud af. Problemet sidste gang med min tidligere mc (gsxf 750) var at mekanikeren prøvede at forklare mig noget som jeg ikke forstod. Blandt andet noget med knastakselen efter at han havde tjekket ventilerne. Kan være han mente at den var slidt?? Keine anung?????? Kunne godt have ønsket mig at spørge ind til ventilerne og karburator justeringen som de også havde ordnet. Eller bare en generalt snak om motorens tilstand.

• #10   30. jun 2018 Nu er det vel ikke tyskernes problem at du ikke forstår dem, jeg bruger ikke spanske værksteder, da jeg fatter meget lidt af deres sprog! Så enten må du på skolebænken og lære lidt tysk, eller også bruger du bare et dansk værksted, keine hexeri, nur behändigheit smiley

• #11   30. jun 2018 google translate smiley

• #12   1. jul 2018 Få en med dert taler og forstår tysk smiley

• #14   1. jul 2018 Mit spørgsmål er om der er nogle der kender et mc værksted i Tyskland hvor de har dansk talende mekanikere. Eller om de i det mindste kan engelsk. Kender i et eller flere værksteder, så må i gerne skrive det her. Alt andet kan jeg ikke bruge til noget. Har ikke brug for jeres holdninger, men kun et konkret svar om i kender nogen..JA eller NEJ. As simple as that!! smiley Jeg skal nok få min mc lavet derned, men det ville være rigtig fint hvis man kunne få en snak med mekanikeren bagefter og høre hvordan det gik osv. Og spørge om ventilerne stod rigtigt, om han fandt noget andet der skulle laves mens han var i gang osv.. Bare en generelt lille sludder om motorcyklens tilstand. Og der er jeg bedre stillet hvis han kunne engelsk, dansk, spansk, hollandsk, italiensk som er sprog som jeg taler og forstår. Bre ikke tysk, selvom jeg forstår lidt pga min hollandsk.

• #15   1. jul 2018 Spørgsmålet ikke forstået....
    Der er noget helt grundlæggende modsat i det du forlanger og hvor du forlanger det..

Du stiller et konkret kort spørgsmål.
    Men du gør det på mc galleriet...
    Du kan godt selv se dilemmaet ikke..? smiley

• #16   1. jul 2018 Spørgsmålet ikke forstået? Hvad er det du ikke forstår?
    At jeg stiller spørgsmålet inde på mc galleriet? Hvor skulle jeg så spørge? Blomstergalleriet?

• #17   1. jul 2018 Nej
    Ja
    Ja
    Og
    Nej

• #18   1. jul 2018 De gider ikke tale Engelsk i Tyskland.

Hvis du vil tale med dem, så tal med dem på TYSK.

Mvh en der bor i Tyskland.

• #19   1. jul 2018 Spørg om råd på mc-galleriet, men gider ikke brugere på mcgalleriets holdninger. Må jeg gætte på, at dine problemer ikke kun handler om din kværn....
    Kunsten består altså i, at fiske de råd/indlæg ud af tråden som du kan bruge.....og bruge dem. Lade dig underholde, diskutere eller læse om andres meninger om dette eller hint, for resten. Eller lad være. Men du behøver da ikke smide en femmer på maven af hende, efter du har taget hende i r....
    Jeg troede lige at vi havde det sjovt, fik nye mc-venner på platformen, og så siger du sådan noget. Så bliver jeg helt ked af det..... smiley

• #22   2. jul 2018 https://www.youtube.com/watch?v=9I1n1bj4_6g

jeg fatter heller ikke tysk.. men fatter alligevel, hvad ham her han siger, haha smiley !

• #23   3. jul 2018 Manden stiller et simpelt spørgsmål. Hva´er det i ikke fatter´
    Jeg har da hørt at man taler DANSK på værksteder i Flensborg, hvis man vil til eftersyn med sin bil.
    Så mon ikke det er det han spørger om, (bare mc værksted)

• #24   4. jul 2018 Nemlig Funo. Hvor svært kan det være. Jeg er åben for konstruktive holdninger og kommentarer, men gider ikke høre kommentarer om at jeg skal på skolebænk og lære tysk eller at jeg skal bruge et dansk værksted så jeg har mere tid til at sidde her og skrive bla. Det kan jeg ikke bruge til noget.
    @ Ronnie. Kæft den er sjov den video. Håber ikke mc mekanikere er sådan i Tyskland ??????

• Poul S
    Poul S Tilmeldt:
    okt 2017

Følgere: 1 Svar: 4
    #25   4. jul 2018 Hold kæft hvor er du bare mærkelig!

Skriv du nu hellere fremover hvilke svar, "der passer herren". Så undgår vi spildte kræfter på dig.
    Det er tydeligt, at du ikke har plads til diversitet!

• #26   4. jul 2018 Jeg forstår godt TS, her på MCG kan der være meget offtopic snak og holdninger til et givent spørgsmål uden at komme med noget brugbart... Men sådan er det som regel med forumer!

Som MT siger: lad folk byde ind med hvad de lyster og fisk det ud som du nu engang finder brugbart!
    Som bl.a. den video fra Ronnie du synes var sjov.

Angående dit spørgsmål TS, jeg kender ikke nogen værksteder i Flensborg.
    Men hvis jeg var på udkig efter det, så ville jeg Google MC værksteder i Flensborg og ringe til dem for at spørge om de kan snakke engelsk/dansk.

Håber du kan bruge det til noget, held og lykke med det!

• Reima
    Reima Tilmeldt:
    jun 2015

Følger: 13 Følgere: 10 Svar: 21
    #27   4. jul 2018 Der er et firma der hedder Matthies i Flensborg, de fleste er og bor tæt ved grænsen og taler dansk, de har også dele til mc og biler, det kan jo ske at de kan hjælpe dig på vej, ring til dem på 0049461978910 og spørg om de kan hjælpe dig, de kender jo mange i området, måske forklare dem hvad problemet er, ved dog ikke om de har et værksted til mc der, men de er gode folk. smiley smiley

• #28   4. jul 2018 Hold nu kæft en flk lallende narrehatte.
    Manden spørger om noget meget simpelt og straks skal I komme med jeres bedrevidende kommentarer, der til syvende og sidst blot vidner om at I ikke fatter en skid.

Dansk er deres andet modersmål lige syd for grænsen, så det er vel for f***** helt rimeligt at spørger som der bliver gjort.

Kan godt forstå det her forum er døende og det kan vi så takke alle jer skvadderhoveder, der ikke kan finde ud af at svare konkret på selv de simpleste spørgsmål.

Tak for lort.

• #29   4. jul 2018 Hvor langt kørte du ned i Tyskland sidst du fik lavet din mc? Alle taler sgu da dansk i Schleswig

• #30   4. jul 2018 #25 tal dog ordenligt til ham?

Jeg kan da kun give trådstarter ret i, at det er meget, meget frustrerende at modtage 8 svar i træk, hvor INGEN svarer på det, han spørger om. Hvis man ikke kender til et tysk mc værksted, hvor de taler dansk, så skulle man nok hoppe videre til næste forum-emne.

Jeg bor selv i Flensburg, og de taler skam dansk på mange auto-værksteder. Så selvfølgelig kan det lade sig gøre, at finde et godt mc-værksted til J. Carreno. Jeg ved dog ikke hvilket, hvorfor jeg ikke ulejliger ham med ubrugelige kommentarer.

• Henning M
    Henning M Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 67
    #31   4. jul 2018 Jeg forstår godt spørgsmålet, men fatter ikke begrundelsen. Du er utilfreds med "produkt" du fik sidste gang du var i Tyskland. Hvorfor f...... Vil du så med djævlens vold og magt derned igen?
    Jeg kender ingen MC-værksteder i Tyskland der kan opfylde dine, iøvrigt rimelige ønsker, men jeg ved at der er mange steder i Danmark, du kan få det du efterspørger.
    Og husk så lige det gamle ordsprog: "Smager det af noget, så koster det noget" ??

• #32   4. jul 2018 Ved ikke om nogen af dem kan dansk, men Handewitt er da kun et stenkast fra æ grenz.
    http://www.dmcn.dk/links-samlingen/12-til-foreren/173-vaerksteder-udlandet/136-vaerksteder-tyskland
    Har selv været ved Motorrad Technik, de kunne ikke dansk (for 18 år siden smiley

Kommentér på:
Dansk talende mekaniker Tyskland

Annonce