Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • montering af induktionskogeplade 1.000 kr.
  • Elektriker 760 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Start i gear?
  • #1   29. jun 2018 Du kan sagtens starte den i gear, det skader ikke.
    Når motoren er slukket, og den ikke vil i frigear, så kan du lige slippe koblingen, rykke lidt frem og tilbage og tag koblingen igen, så kan det være den er nemmere at få i frigear.
    Den skal ikke være startet, for at komme i frigear
    p.s
    Mener du skal tage bremsen, samtidig for at starte i gear.

• #2   29. jun 2018 #1 Mange tak for dit hurtige svar. Skal ind og hente et batteri til maskinen, og stod og overvejede scooterbatteri til at starte med, men jeg så de havde motorcykelbatterier men forskellige varianter fek.s:

Batteri til MC 12V/14Ah (+v)
    Batteri til MC 12V/12Ah (+h)

Det er til en 250cc 4 takt. Og aner ikke hvilket jeg skal vælge, da pris er det samme har du nogen anelse? Tak på forhånd.

• #3   29. jun 2018 jeg har et 12v 10 amp på min. Er500. Det burde være nok, hvis du ikke har alskens ekstra ting, som du bruger strøm til....

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.724
    #4   29. jun 2018 Var det ikke en ide at løse problemet med at den er svær at få i frigear, frem for bare at omgå symptomerne på det problem?

• #5   29. jun 2018 Tror forskellen på de 2 batterier du kigger på er pol stillingen (plus til højre eller venstre)
    Slå din motorcykel op og køb det batteri der passer.
    Som Sajmon nævner er der måske en årsag til du ikke kan finde frigear, nogle maskiner kan dog være vanskellige at finde frigear på, hvis din er det, kan det være nemmere at finde frigear inden du holder helt stille eller fra 2. gear.
    Start af motor i gear belaster starter unødigt.

• #6   29. jun 2018 Preben, hvordan belaster man starter ved at trække kobling og starte i gear? Så vidt jeg kan se er der færre dele der skal rotere med koblingen trukket end i frigear?

• #7   29. jun 2018 Fordi gearkassen ikke kan løbe rundt, men adskilles af koblingspladerne der er smurt ind i olie, måske kold, derved øges den modstand, starteren skal overvinde, for at slæbe motoren rundt.

• #8   29. jun 2018 Også med en tørkobling??

• #9   29. jun 2018 #4 Jo men fik den i frigear, det var ikke så svært igen det er bare mig der er mongol smiley
    Til alle der har svaret på min batteri situation, fandt også selv ud af det var polen og købte mig så et batteri til motorcykel, en skam det så ikke passer det er nemlig for stort til at være der, og der står det passer til 90% af alle motorcykler, så føler mig lidt til grin der smiley
    Tænker så om det er fordi jeg faktisk skal have scooterbatteri på? Det er jo lidt mindre, og det passer 100p. lige ind. Burde et scooterbatteri ikke også godt kunne starte en lille 250cc? - Der er ikke tilføjet ekstra ting, der bruger strøm.

• #10   29. jun 2018 Nej

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.724
    #11   29. jun 2018 Nej.

• #12   30. jun 2018 Ja okay jeg har efterfølgende kigget lidt videre, og fandt en mindre version af det jeg havde købt. Det er på 7ah til motorcykel, og som sagt lidt mindre så jeg tænker det må næsten være det, og ud fra billedets størrelse ser det umiddelbart meget korrekt ud.

• #13   30. jun 2018 Hvis cyklen har selvstarter, er 7 Ah nok lige i underkanten til en 250cc 4-takt. 9 Ah vil være mere passende. Hvis det var en 125cc, var 7 Ah fint nok smiley

• #14   2. jul 2018 Kig lige på dit gamle batteri efter typen og søg så efter samme type (der findes rigtigt mange forskellige størrelse - hvis du køber samme type er du sikker på at størrelsen passer).

• #15   3. jul 2018 Konge kommentarer Jacob.... check i virkeligheden når cyberspace er opbrugt smiley

• #16   3. jul 2018 Ja, nogle gange er det faktisk lettere at prøve den der virkelighed selvom det kan være lidt skræmmende...

Kommentér på:
Start i gear?

Annonce