{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.325 visninger | Oprettet:

michael j
michael j
Tilmeldt:
20. jan 2011
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 36

gs500 køre ikke så godt {{forumTopicSubject}}

Hej folkens nu må jeg overgive mig og søge hjælp.
Jeg har købt en gs500 fra 2000
Som kørte forfærdeligt da jeg hentede den
Jeg har renset og renoveret karburator og petcock med rep sæt
Så nye pakninger dyser choker flyder nål osv
Den starter fint og står fint i tomgang men den trækker ikke så godt og kan slet ikke få den over 110 km/h

I følge min håndbog skal den køre med 122.5 Main dyse
Men den jeg afmonterede og den der fulgte med i rep.sættet er 120 kan det virkelig være der den er gal ?
Jeg har også søgt efter utætheder ved at sprøjte diesel start omkring alle samlinger uden ændringer.
Karburator er synkroniseret flyde højde justeret
Alle kabler gas/choker køre som nye
En nævnte for mig at at det kan være nåle højden der er kommet ny nål i og den har jeg sat samme sted som den gamle men jeg har ingen erfaringer med justering og symptomer på forkert justering ?
Nogle som evt har et godt bud på hvad der går galt ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  gs500 køre ikke så godt
  • michael j
    michael j Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 36
    #2   10. jul 2018 Jeg har jo desværre ingen mulighed for at måle co eller andet for den sags skyld

  • #3   10. jul 2018 Tril forbi et værksted og spørg om de ikke lige vil lave en test. Det tager ikke mange øjeblikke. Koster måske lidt men så ved du hvor det ligger...
    Jeg skruer også selv lidt en gang i mellem og når jeg til det pkt hvor den slags udstyr skal bruges... Ja så er det nemmere og billigere at betale lidt for at mekanikeren lige gør det end selv at skulle købe udstyr man bruger 2 gange om året.


  • michael j
    michael j Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 36
    #4   10. jul 2018 Det kunne godt ske det også ender sådan men jeg er ikke i tvivl om den får for lidt benzin udfra tændrør
    Men hvis man justere nålen til en federe blanding har det så effekt ved fuld gas eller mellem gas ved du det ?


  • #5   10. jul 2018 Michael, nåle højden har størst betydning omkring 1/4 gas. Hoveddysen giver næsten intet der men tager over fra 3/4 gas og opefter.

    Se dette diagram, det giver en ret god fornemmelse hvilke faktorer der betyder mest (højde på y-aksen) i forhold til hvor meget gas der gives (på x-aksen)



    profilbillede
  • #6   10. jul 2018 Er udstødning og luftfilter standard?

  • michael j
    michael j Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 36
    #7   10. jul 2018 Okay ud fra diagrammet tror jeg ikke det er nåle højden men kunne godt finde på at give den et enkelt hak mod federe blanding
    Ja alt er std på den


  • #8   10. jul 2018 @7 - bare lige for at undgå misforståelser
    Clip position= nålehøjde
    Straight diameter= strålespids diameter (det rør nålen kører i)
    Needle taper = hvordan nålen spidser til
    Throttle valve cutaway= det afskårne stykke på et cylindrisk gasspjæld der vender mod motor
    IMS= tomgangs blandings skrue (dvs hvis den sidder efter spjældet)
    Air screw= tomgangs luft skruge (dvs hvis den sidder før spjældet)
    Slow jet=tomgangsdyse

    Diagrammet har jeg taget fra en Dellorto manual, de har en sand fryd af justeringsmuligheder og forskellige dyser/strålespidser. Men princippet er det samme for andre karburatorer.

    Du kan roligt hæve nålen et hak og se om det giver noget. Ellers er det måske tomgangsblandings skruen du skal lege med, eller evt en større tomgangsdyse


  • michael j
    michael j Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 36
    #9   10. jul 2018 Muligvis er jeg helt forkert på den men tomganga blanding og tomgangs dysen er vel irrelevant i dette tilfælde
    Eftersom den står fint i tomgang og trækker nogenlunde
    Når den når ca 90km/h er det som om alt går lidt i stå i stil 110 ca så stopper alt acceleration uanset om det er 4-5 eller 6 gear jeg køre i
    Jeg har lige flyttet nålen et hak og fandt ud af den membran i toppen sad forkert den lukkede tæt men sad skævt i rillen som kanten skal side i
    Det rør som nålen køre i er også skiftet ved renovering af karburator


  • #10   10. jul 2018 Tror dit problem var membranen der sad løs... smiley

  • michael j
    michael j Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 36
    #11   10. jul 2018 Nu er det hvertfald rettet .
    Men det er som om den kun køre på 1 cylinder der
    Den højre kan jeg ikke holde ved efter 2-3 min
    Den venstre er meget koldere


  • michael j
    michael j Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 36
    #12   10. jul 2018 Prøvede lige at pille luftfilteret af jeg kan se at der kommer benzin ud fra hoveddyssen når den får lidt gas og umiddelbart så fulgtes cylinderen i temperatur denne gang

  • michael j
    michael j Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 36
    #13   10. jul 2018 Okay opdatering.
    Har lige været ude og køre
    Den har en del mere trækkraft og kan presses op på 135 km/h
    Meeen når jeg kommer hen og skal holde stille bliver den stående ved 3500 omdr jeg kan kun få den ned i tomgang ved at sætte i 1 gør og køre lidt på koblingen så falder den fint ned igen ?


  • #14   10. jul 2018 Altså jeg tror sgu du skal prøve at skille det hele af igen.
    Og så samle én gang til... Meget omhyggeligt.
    Du vil bliver forbavset over hvor mange gange det rent faktisk virker smiley


  • michael j
    michael j Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 36
    #15   10. jul 2018 Det har jeg også overvejet og starte fra 0 igen og give det hele en tur i ultralyd rens igen ??

  • #16   10. jul 2018 Tror ikke det er nødvendigt med en rens igen.
    Men bare en "do over" af samlingen.


  • michael j
    michael j Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 36
    #17   10. jul 2018 Garanteret ikke det må jeg lige se
    Den tap som hoved dysen er skruet i og nålen køre ned i hvor stor betydning har den ? Jeg bemærkede at der var 1 hul mindre i men dem som der er er en lille smugle større


  • #18   10. jul 2018 Måske har du flere problemer end bare karburator? En kold cylinder kunne måske skyldes tændingsproblemer?

    Din forhøjede tomgang kunne tyde på at een af karburatorerne ikke lukker som den anden og dermed holder motoren oppe i omdrejninger?

    Denne artikel virker ret seriøs, måske du skulle kigge lidt på sektionen "how to fix all common GS500 Carburettor issues"?
    https://joshkarnes.blogspot.com/2017/09/fixing-common-gs500-carburetor-issues.html



  • michael j
    michael j Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 36
    #19   10. jul 2018 jeg starter forfra med karburator engang i næste uge nu vil jeg lige holde lidt ferie ??
    Kunne godt være spjælde men der underlige er de er synkroniseret og ingen utætheder i og omkring hvad jeg kan finde
    Studere lige dit link nærmere ,


  • michael j
    michael j Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 36
    #20   10. jul 2018 Jeg har godt nok ikke justeret tænding og heller ikke ventiler
    Den gnister på begge 2 og har nye tændrør og kabler.
    Vil prøve at justere ventiler en gang i næste uge skal lige have shims hjem


  • #21   10. jul 2018 Godt at du har gnist på begge rør, det var mere et gæt fra min side. En "kold" cylinder kan jo også skyldes tændrøret er blevet vådt og dermed ikke tænder?

    Mht ventiler, er der noget der tyder på de står forkert? Lav kompression f eks? Ellers ville jeg nok vente lidt med dem og starte forfra med karburatorerne.

    Mit gæt er nok stadig en manglende synkronisering (eller et spjæld/kabel der hænger) af de to karburatorer siden du har så høj tomgang?


  • #22   10. jul 2018 Min 1999’er (tror jeg nok den var) havde 115 dyse i fra start og med et k&n filter i kassen og vance n hines fuld system på skulle den køre med 125 dyse smiley

    Dette burde dog ikke gøre at din køre som den gør.. ike de få numre..

    Er indsugningsgummierne iorden?


    Prøv lige os næste gang du er ude og teste hvis den stadig ikke køre ordenligt.. sæt benzinhanen på pri.. de ka godt drille lidt de haner der..


  • michael j
    michael j Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 36
    #23   11. jul 2018 Indsugning gummi er ved at være lidt hårde men de har fået nye pakninger ind mod topstykket og de er uden revner/mærker og er tætte benzin hanen er renoveret men har dog stadig.prøvet på on og på pri det gør ingen forskel
    Jeg starter forfra med karburator næste gang jeg kommer i garagen og så måler jeg ventiler efter de er ikke blevet stillet siden ny 67xxx km det tager ikke lang tid nu den næsten er skilt ad alligevel.
    Kablerne køre som nye
    Men prøvede for sjov at suge med munden i mine vaacum ure og bemærkede de slet ikke bevægede sig ens hvis jeg sugede alt hvad jeg kan så måske der er en som ikke er for god så synkronisering ikke passer alligevel ??
    Ved du/i om tændingen kan justeres på sådan en model


  • #24   11. jul 2018 Tænding kan ikke justeres , skift til gamle strålerør med korrekte antal huller så bliver der liv

  • #25   11. jul 2018 Det med dine vaccum ure kan du da checke - juster motoren og byt så slangerne om og se om du stadig får de samme målinger

  • michael j
    michael j Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 36
    #26   11. jul 2018 Jeg er begyndt at skille ad igen så prøver jeg med de gamle strålerør igen og indstiller på ny

  • Kok
    Kok Tilmeldt:
    maj 2011

    MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 23
    #27   11. jul 2018 Hvis du har smidt 120 dyse i, får den sku nok for tynd en blanding.
    Rygtet siger at de er dyset lavt fra fabrikken for at mindske forurering. Altså at en 122,5 dyse allerede er lidt for lille, i forhold til hvad der er optimalt.

    http://wiki.gstwins.com/index.php?n=Upgrades.Rejetting


  • michael j
    michael j Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 36
    #28   11. jul 2018 En af jer som ved om der er et reservedele lager for MC dele ligesom der er ftz vestjysk Mekonomen osv for biler ?
    Eller skal man vente på levering fra net butik eller til det lokale værksted og betale en formue ?


  • #29   11. jul 2018 Har et kaburatorer til gs500 , komplette der har kørt 14000km smiley

  • #30   11. jul 2018 Med friske indsugnings gummi

  • michael j
    michael j Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 36
    #31   11. jul 2018 De koster garanteret mere end jeg vil ofre ??

  • #32   11. jul 2018 Måske , men kan også ske nye reservedele uden returret købt på eBay er dyrere , især når det ikke passer til modellen .... 1500 for det komplette sæt originale , har dog et par faldstrøms mikunier der skulle være mere effektive , har ikke selv testet og kræver ret sikkert mere arbejde

  • michael j
    michael j Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 36
    #33   11. jul 2018 Den reservedele jeg har er købt ved autoriseret Suzuki forhandler
    Men hvad er prisen på de originale ?


  • #34   12. jul 2018 1500 inkl.gummi - indsugning

  • #35   12. jul 2018 Det er et fint tilbud Urban!

    Gav selv 225€ for et sæt dellorto 36mm på ebay for år tilbage, de var solgt som "renoverede" men endte med selv at bekoste nye pakninger overalt, strålespidser, nåle osv....


  • #36   12. jul 2018 Disse fremstår som nye , napper lige et billede senere i dag

  • michael j
    michael j Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 36
    #37   18. jul 2018 Så har jeg startet forfra og monteres 125 dyser
    Der er mere trækkraft men den driller stadig lidt med ikke at falde ned til tomgang
    Og så skyder den i udstødningen en gang i mellem i tomgang uregelmæssig
    Kan stadig ikke finde nogle steder den er utæt


  • #38   18. jul 2018 Hvor højt står nålene og omgange på mix skruer

  • michael j
    michael j Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 36
    #39   19. jul 2018 Nålene står i hak 3 nede fra hvis man kan sige det sådan
    Mix skruerne er skruet 2 - 1/2 omgang ud


Kommentér på:
gs500 køre ikke så godt

Annonce