{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.004 visninger | Oprettet:

Søren S
Søren S
Tilmeldt:
3. nov 2012
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 15

Hvilke dæk størrelse til scrambler {{forumTopicSubject}}

Halløjsa folkens. Jeg er i gang med ombygning af en gammel Honda cbx. Jeg skal til at have bestilt nogle dæk til den. Valget er faldet på Continental conti escape.
Jeg er lidt i tvivl om hvilket størrelse jeg skal vælge til baghjulet.
Jeg har bygget en gsxr front på. Hvor forfælg er 17x3.5"
Baghjulet er 18x3.0"
I front regner jeg med et 130/80 dæk. Og i bag overvejer jeg et 140/80 ( den køre std med 130/80 I bag. Og der er ikke plads til ret meget mere)
Lyder det helt galt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilke dæk størrelse til scrambler
  • #1   12. jul 2018 Mindre hjul foran rimer ikke på scrambler IMHO

    – kan du ikke skaffe en 19" fælg og skærm til gaflen?


  • Søren S
    Søren S Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 15
    #2   12. jul 2018 Det er der desværre ikke plads til. Det bli'r allerede meget tæt på manifold

  • #3   12. jul 2018 Hm, skulle forgaflen så ikke have været længere...

    ...og har du styr på styrvinklerne/efterløb etc? Eller er køreegenskaberne sekundære ifht udseendet? Den viste forgaffel ser vældig godt ud, men passer den i virkeligheden dit projekt?


  • Søren S
    Søren S Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 15
    #4   15. jul 2018 Det finder jeg ud af. Tager udfordringerne hen af vejen. Vil lave noget som der ikke er ret mange andre der har. Styrvinkler har jeg styr på.

  • #5   15. jul 2018 Tror INGEN andre har bredere forhjul end baghjul. Så der er du allerede i mål...
    Det er lettere og billigere at bygge noget med en rimelig geometri fra starten. At tage det hen af vejen betyder jo at alt bliver dyrer og /eller projektet strander.


  • Søren S
    Søren S Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 15
    #6   18. jul 2018 For og bagdæk skal næsten være samme størrelse. Det er med vilje jeg har valgt et stort forhjul. Der kommer os grove dæk på. Så det skal gerne se lidt voldsomt ud

  • #7   18. jul 2018 Problemet er, at du forfælg er bredere end din bagfælg, derfor vil fordækket bule mere ud end bagdækket. Dvs du kommer til at køre med et tykkere fordæk end bagdæk hvis du vælger samme dækbredde.

    Du kan til dels modgå risikoen ved at vælge et bredere bagdæk (som du selv foreslår) men da det jo kun er 10mm bredere end fordækket og fælgen samtidig er ½ tomme (12,5mm) bredere fortil har du sandsynligvis balladen.

    Om det ser fedt ud er jo nok en smagssag, hvordan det påvirker køreegenskaberne skal jeg ikke kunne sige, men det kan du jo rapportere tilbage når den kommer på vejen?

    Du skal for øvrigt ikke regne med de store nedlægningsvinkler med den type dæk du har i tankerne. Jeg købte min med Heidenau K60 dæk og de var et sandt mareridt i sving, så de blev hurtigt skiftet ud.


  • Søren S
    Søren S Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 15
    #8   19. jul 2018 Dette er stilen jeg går efter. Og sådan bli'r det.

    profilbillede
Kommentér på:
Hvilke dæk størrelse til scrambler

Annonce