{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.439 visninger | Oprettet:

Erfaringer med ørepropper og aktiv støjreduktion {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen

I onsdags kom jeg hjem fra min første MC ferie efter at have fået min første MC i år.

Sidste dag på turen fik jeg tilbagelagt 1150 km hvoraf det meste var på motorvej med god hastighed. Selvom jeg brugte et par billige skum ørepropper under hele turen var det som om jeg havde stået med en motorsav hele dagen uden at bruge høreværn, jeg havde den vildeste tinnitus og en konstant susen for ørene da jeg kom hjem. Det er blevet meget bedre men min hørelse er faktisk stadigvæk påvirket i dag (fredag) og jeg krydser fingre for at det ikke er permanent.

Nå nu til spørgsmålet. Jeg har besluttet mig for at gøre noget ved dette problem fordi selvom jeg er blevet virkelig glad for at køre motorcykel vil jeg ikke ofre min hørelse på det. Jeg har lavet lidt research og fundet mange der skriver at "in-ear" hovedtelefoner med aktiv støjreduktion skulle være rigtig godt (såsom Bose QC 20).

Er der nogen som har eksperimenteret med forskellige løsninger til dette problem og hvad dæmper støjen mest? Hovedtelefoner med aktiv støjreduktion eller et par gode formstøbte ørepropper.

Det skal siges at jeg ikke vil lytte til musik mens jeg køre, jeg er simpelthen bare ude efter det produkt der kan dæmpe støjen aller mest da det var lidt skræmmende så slemt min hørelse var medtaget.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaringer med ørepropper og aktiv støjreduktion
  • #2   13. jul 2018 Nej det var ikke en tastefejl 1150 km på en dag. Lidt nord for Oppdal i Norge til Roskilde på Sjælland på 1 dag.

    I løbet af mine 4 dage afsted (søndag morgen til onsdag nat) kørte jeg 2815 km og tog 7 færger. Vej E39 er en fed oplevelse at køre MC på.

    Mine øre er ikke store og jeg satte ørepropperne virkelig grundigt i mine øre. Har fået en god teknik til det efter at have sat dem i utallige gange i løbet af ferien.


  • #4   13. jul 2018 Det kan sagtens tænkes. Jeg har ikke det store sammenligningsgrundlag da det som sagt er min første MC. Det er en Honda VFR 750 F.

    Er der nogen måder at løse det problem på?


  • #7   13. jul 2018 Hvis det er kåben der er udformet så den kaster luften op i hjelmen på dig tænker jeg du kan forsøge at ændre dette.

    Man kan både skifte vindskærmen til nogle med en ekstra Bobble, ofte kaldet doubblebobble eller måske en mra vario screen.

    Søg lidt på fx eBay, der er rigtig mange muligheder smiley


  • #9   13. jul 2018 Orange fra 3 M
    Dyre formstøbte ikke i nærheden af at dæmpe lige så godt


  • #10   13. jul 2018 Nu har jeg købt Bose QuiteComfort 20

    I morgen når jeg har kørt en tur vil jeg lade jer vide om det er bedre end ørepropper.


  • #12   13. jul 2018 Earsoft FX har en dæmpning på hele 39 dB (og de skal HELT ind i øregangen) smiley

  • #13   14. jul 2018 Jeg har formstøbte og de er fuldstændig ubruglige til at køre MC med. De fylder for meget og sidder for stramt i hjelmen. Desuden er de kun aktive så et par billige engangspropper dæmper langt bedre til MC kørsel.

    Jeg har en spand M3 propper så jeg altid kan tage et par nye når de gamle er blevet for snasket. Det duer!


  • #14   14. jul 2018 Jeg er for nylig begyndt at køre med skumpropper. Jeg har en bell qualifier dlx, og den er ikke særlig støjsvag. Så det var en stor glæde at få propper i,jeg bruger også bare sådan nogle grønne skumfiduser, men mine ører er nok også bare ret gennemsnitlige, for jeg synes aldrig jeg har prøvet ørepropper der ikke virkede super godt for mig, men det kræver man øver sig i, at få dem langt nok ind.

  • #15   14. jul 2018 Er spændt på at høre, om de der Bose QuiteComfort 20, er pengene værd.

  • razark
    razark Tilmeldt:
    jun 2018

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11
    #16   14. jul 2018 Jeg bruger dem fra No-noise og er meget glad for disse smiley

  • #17   14. jul 2018 Som du nok kan læse er det meget forskelligt hvad der dur for folk. Jeg kan personligt ikke lide skumpropper, da de er svære at sætte i og arbejder sig ud under kørslen. Jeg kørte i mange år med Surefire Sonic Defenders ep4, som jeg var rigtigt glade for, men sidste år skiftede jeg til formstøbte som er endnu bedre.
    Men som andre er inde på, vil jeg nok sige at du enten har en enormt støjende hjelm eller en uheldig kombination af turbulens og hjelm. Prøv at bevæge dig lidt rundt på cyklen næste gang du er ude og køre. Måske skal du have et større/mindre kåbeglas.

    Med ørepropper korrekt isat har jeg ikke hørt om nogen der får susen/tinitus selv ikke ved lange ture.


  • #18   15. jul 2018 Jeg køre med Bose, hører lydbøger eller musik.
    har enda talt i telefon (havde sat mikrofonen op i hjelmen. Generelt er jeg virkelig glad for dem, der er dog kun et minus, nogle gang ved vindstød kommer der et højt "skrig/biblyd" da de kompensere og det er et hurtig lydskrift (tror jeg), men det hjælper at køre med en halsedisse der dækker op over ørerne.. ved ikke om det kun er mine .. (?)
    overall er jeg mega
    glad for dem og vil ikke være uden dem.


  • Peter R
    Peter R Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 1 Svar: 147
    #19   18. jul 2018 Nåååh... Christian D. Er det ikke snart "i morgen", så vi kan få en vurdering af nyerhvervelsen? smiley

  • #20   18. jul 2018 Der er stor forskel på hjelmes evne til at holde larmen ude. Jeg skiftede for nogle år siden fra Arai GP7 til HJC Rapha10, når jeg kørte med Arai hjelmen brugte jeg altid ørepropper jeg har et par formstøbte fra Phonak, med HJC hjelmen køre jeg næsten altid uden ørepropper.

  • michael J
    michael J Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 2 Svar: 1
    #21   19. jul 2018 Hvis din vifter er med standard vindskærm få en Turing model fåes i flere farver og du mærker ingen turbolens når du kører

  • #22   19. jul 2018 Start med at bruge penge på en hjelm, der dæmper støjen bedst i din køresituation. Luk sprækken mellem hjelm og hals med en halsedisse. Prøv derefter en masse forskellige høreværn og bliv ikke overrasket, hvis bløde propper dæmper bedre end faste, når du som jeg har små/snævre øregange.

    Og hvordan gik det så på din tur med de aktive hovedtelefoner?

    Og ja, turen sydover fra Oppdal er rigtig fin, kørte den i Alfaen for et par uger siden og glæder mig til at tage turen på mc næste gang
    – men i bidder af 3-400 km/dag for bedre at kunne nyde vejene smiley


Kommentér på:
Erfaringer med ørepropper og aktiv støjreduktion

Annonce