1.648 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 58 Svar

Bøde og straf? Bøde og straf?

Først vil jeg lige sige at i kun skal svare, hvis i ved det med sikkerhed ;P

Men hvis jeg nu bliver stoppet på en Honda Dax (som jo er en 30 knallert) med en 127ccm motor (som i bund og grund er en mc motor) på.
Hvad vil bøden og straffen så lyde på ?

skal lige siges at jeg er 16, hvis det har nogen betydning ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Gravearbejde rende der er 15 cm bred og 30m lang 40cm dyb. 3.000 kr.
  • Tapere væg samt tilbud på maling af hele stuen 1.000 kr.
  • Beskæring / klipning af hæk kirsebær laurbær 3.800 kr.
  • Ukrudt og flyt jord og ny græs 5.000 kr.
  • Udskiftning af wc 8.500 kr.
  • Diverse indflytningsopgaver 1.900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bøde og straf?
  • #1   21. maj 2007 vil bare lige sige at det ved jeg ikke...-men prøv scootergalleri

• #2   21. maj 2007 er den indregistreret som knallert??

• #3   21. maj 2007 ja, indregistreret 30knallert (lille knallert)

Daniel P, har prøvet Sg...men de er squ for useriøse der inde, kan ikke stole på dem smiley

• #4   21. maj 2007 Jeg tror du har større chance på scootergalleriet. Tror der er større chance for at finde noget om knallerter der.... Men det lyder da spændende med 126 ccm motor på en knallert. Det kunne jeg godt have brugt på min puch. Hehe..

• #6   21. maj 2007 Hvis den er født som en knallert vil det koste 500 kr for konstruktiv ændring af køretøjet, og så vil du nok aldrig se knallerten mere.

• #7   21. maj 2007 Der er da ihvertfald en betjent herinde... - måske der er nogen der kender ham, som lige kan smide ham et link?

Men tror det betyder meget om det er en decideret motor man har bygget over på, eller om den bare er tunet til de 120 ccm...

• #8   21. maj 2007 tja... jeg mener nu at du får en bøde for tunet knallert når den er indregistreret som det... hvis den ikke var indregistreret som knallert er det en ikke indregistreret mc hvor fører ikke har kørekort og så er det som jaykay siger.. men ved ikke hvor meget det har at sige med forsikring..

• #9   21. maj 2007 jaykay... nej for den er indregistreret som knallert... og så er den en tunet knallert ikke en mc..

• #10   21. maj 2007 Har et godt råd til dig; Lad være med at blive stoppet,tror at det kommer til at koste dig en " bondegård" i bøde.
    Krydser fingre for at du IKKE bliver stoppet,så må vi se om det er nok.
    God fornøjelse og MVH KIM.

• #11   21. maj 2007 KiRaMoto, den havde jeg også regnet ud ;D hah

Det mest ireterende ved det her er at der kommer så mange bud, men tror bare at jeg ringet til policen i morgen, heh..de må squ da vide det :S

• #12   21. maj 2007 Man kan aldrig få mere end 500 kr i bøde for sådan en knallert, tager de den så til syn for du nok bare stellet tilbage...

• #13   21. maj 2007 En indregistreret knallert er ikke det samme som en pocket bike... Altså der gælder ikke de samme regler...

• #14   21. maj 2007 Og hvem har ikke kørt lidt for stærkt på knallert/scooter... Men kan da godt være forsikringen kommer til dig efter de har betalt i første omgang...

• #15   21. maj 2007 jeg tror det er en 90 ccm motorcykel ( samme udseende som knallerten ) der er blevet solgt til dig brugt som værende en knallert ( du ved det med kineser motorcyklerne. )

jeg vil anslå at din bøde kommer til at lyde på i hvert fald 1500 kr.

1. du har ikke kørekort til den.

2. den er ikke forsikret

3. du har sikkert også kørt for stærkt.

ca. 500 pr. forseelse. måske mindre hvis du ikke kører for stærkt smiley

• #16   21. maj 2007 -JayKay- 8800 *
    Nu er der jo stor forskel på 45'er og 30'er knallert, man skal jo i forvejen have bilkørekort for at må køre på en 45'er, det behøves du ikke på en 30'er...

Marting, det er en 30'er knallert som der er påmonteret en stører motor på, men ja de kan også fås som mc ;P

• #17   21. maj 2007 ja, men en 30 knallert er jo også 49ccm fra std... den er jo bare tunet en hel del ... en scooter med 70ccm cylle er da heller ikke en mc, eller en maxi for den sags skykd..

• #18   21. maj 2007 skyld*

• #19   21. maj 2007 Reglerne er simple, alt tun bliver konfiskeret, du får en bøde for alt det ulovlige og ikke noget med uden kørekort eller at det er en motorcykel for det er det ikke! Om man så sætter en raketmotor på er det stadig en knallert, sådan er det

• #20   21. maj 2007 jayKay. Held og lykke med dit RS projekt.
    Der har vist været en herinde før dig, der ville, men opgav da motorerne (vel netop af den nævnte grund) over hovedet ikke er ens opbygget. Udstødningen går vist bl.a. til den anden side osv.
    Men alt er muligt smiley

• #21   21. maj 2007 JayKay, vil give dig ret i at det i teorien er en Mc, men på papiret er det en knallert...det er der forskellen ligger smiley

• #22   21. maj 2007 Og jo, en droslet mc er (føles i hvert fald) som en knallert:(

• #23   21. maj 2007 hvis der er tegnet lovplitig knallert ansvarsforsikring, bliver den betragtet som en tunet knallert. IKKE en MC eller pocketbike, det er noget helt andet da disse ikke har et knallert stel nummer.
    Du får 500kr i bøde første gang og din "knallert" bliver kørt til syns hallen hvor de afmontere de ulovlige dele, i dette tilfælde hele motoren, eller kun cylinder stempel osv, det må du jo selv vide!
    Du får oven i hatten lov til at betale falck omkring 1000kr for at transportere din "knallert" til synshallen på et fejeblad, derudover skal du betale synsmanden 3-400kr i timen for at have afmonteret dit tunudstyr. Aden gang du bliver taget, er det samme procedure + en advarsel. Tredje gang tager de hele "knallerten" og du ser den ikke igen, og de overvejer at udsætte dit bil/mc kørekort til du bliver 21 år.

Dette er proceduren, spørg mig ikke hvorfor jeg kender den så godt smiley

• #24   21. maj 2007 Jaykay: det er da utrolig så flæbet du er blevet som årene de går hva! Du burde aldrig have lov til at havde ande end den FZR og endda burde den drosles til tyske 20 KW sådan!

• #25   21. maj 2007 synes det er irriterende at folk der ik ved noget om det skal fortælle om hvordan reglerne er! hvis ham der ved det med 100% sikkerhed er den eneste som skriver noget, så er der ik mere at diskutere!

g det er jo ik kun i denne tråd det forkommer.. bare lige en lille reminder til hvordan vi kan få noget mere seriøsitet på mcg.

• #26   21. maj 2007 Jaykay: Finder din kommentar latterlig...
    "Bøden er den samme som at kører mc uden kort "
    og du er en af dem der tydeligvis ik aner hvad du snakker om... Det ved jeg da af egne erfaringer fra knallert-tid

• #27   21. maj 2007 spørg politiet så får du ren besked

• #28   21. maj 2007 ja det var den gang hvor man havde bil og mcg og de spænnede sådan set over 99% af alle køremidler bl.a. en microovn med hjul på og heste grise og får. Og bare vent du om 8 dage får jeg et rigtigt kørekort !!!

• #29   21. maj 2007 Øøøøh finder det rimelig relevant at skrive at du tager fejl i denne tråd... Hvis du lægger mærke til at jeg ikke nævner nogen navne i mit første indlæg (regnede med at folk godt selv vidste hvem de var) så ser du at jeg ik hænger nogen ud...
    Før det er at du ved hjælp af denne kommentar "Ja og vi kunne da også bare afskaffe forum - Og ligge et link til google !!" I hvert fald prøver på at latterliggøre mig, så fej foran din egen dør før du begynder på andres.

Når det er sagt kan jeg ik forstå hvorfor du skal blive så aggresiv, du kener ik mig og jeg ik dig, så hvorfor blive uvenner over en lille skodting?

• #30   21. maj 2007 Nej til MC, ja jeg burde åbenbart have scannet min hjerne 1 gang jeg tog det kort, for det holdte jo ikke så længe ;( men nu et halvt år efter skulle jeg være kureret og er klar til at statuere eksempel på en lovlydig og habil mc'ist ya right.....

• #31   21. maj 2007 Til denne kommentar "Så Nicholas (Køge) B
    - Det kan blive takseret som MC ...... Så DU ved åbenbart ik hvad du snakker om !!!!"

Måske/måske ik som han så fint skriver... der findes ingen klare linjer... men jeg kommer ik med en påstand, blot at det ik er garanteret at det som du skriver er korrekt. smiley

• #32   21. maj 2007 Proxie: jeg er enig med dig... Men som du selv siger så er det en vurderingssag fra synshallens side... derfor kan man ik sige med sikkerhed at det og det sker. dit indlæg er klart det mest brugbare og efter min overbevisning det mest rigtige at svare!

• #33   21. maj 2007 Haha Du kan ellers være helt rolig (har ik min r6'er mere og mistede kortet idag og et år frem, så nu er det kun bane mc'en der bliver kørt på)

• #34   21. maj 2007 Man kan da ikke få bøde for noget det ikke er! Hvis synshallen vurderer at det ikke er en knallert pga. med motoren vil de da ikke kalde det en MC pr. automatik. Snarer vil de kalde de en pocketbike, en crosser, en hævefræser eller hvad ved jeg. Derfor vil der aldrig blive tale om krav om et kørekort!

• #35   21. maj 2007 Proxie: Da jeg blev stoppet med komplet 80cc tun med større kabu, anden krumtap, tun-udstødning osv osv så burde man da heller ik betegne den som en knaller i teorien men mere en cross maskine (havde en RMX) MEn jeg fik en bøde på 800 (under uddannelse) og fik frataget alle delene som var ulovlige... så ja hvornår er det for groft og hvornår ik smiley

• #36   21. maj 2007 Nå Nicholas har du mistet dit kort i 1 år, det er da ret usædvanligt, hvad har du lavet hvis man må spørge?

• #37   21. maj 2007 Jaykay: blev filmet og stoppet senere (hele forløbet forgik på motorvej, opdagede aldrig civilbilen! for hurtig, bahjul, for tæt og overhaling indenom... De opdagede aldrig at jeg kørte med lille mc-kort hehehe

Fik et år ubetinget og 4000 i bøde.

• #38   21. maj 2007 Janus: kig indlæg egentlig til jaykay smiley

• #39   21. maj 2007 avav jeg fik ½ ar ubetinget baghjul + 2 gange overhaling indenom + 161 på motorvejen ja også sur røv!

• #40   21. maj 2007 Synes at min straf er uretfærdig så! medmindre at der ik var trafikeret da du gjorde det... men du har jo egentlig fået 4 klip! jeg fik kun 3! i teorien i hvert fald..

• #41   21. maj 2007 Næ jeg har fået 5 ialt det har du sådan set osse. over 159 km/t på motorvej giver egentlig 3klip eller betinget frakendelse + 2 klp for overhaling nå ja og så havde jeg et i forvejen det med baghjul var bare bonus smiley og nej der var ikke sådan trafikeret da jeg gjorde det, fik heller ikke et endelig køreforbud

• #42   21. maj 2007 men fordi du har kørt hasarderet valgte de at tage kortet fra dig ;(

• #43   21. maj 2007 ja med mindre du har kørt under 159 km/t

• #44   21. maj 2007 blev kun målt til 145 (hehe) i 130 zone så kun 11%!!

Men videoen var til gengæld ægte ghostrider-stil ej men du ved hvordan man køre når man bliver sur over en gammel ko der ligger i overhalingsbanen med 100 for at overhale en lastbil ca 2-300 meter længere fremme!!! smiley

Har intet på samvittigheden ellers (som de har taget mig i) hverken før eller efter... udover en lille brænder!

Så synes et år er voldsomt, specielt når man tænker på at jeg ik lavet nogen ulykker og i så fald ville det højest sandsynligt kun gå ud over mig selv.

• #45   21. maj 2007 det kan være noget med din lave alder, de mener at der stadig er håb for dig?!? Men jo 1 år er meget, du vil lære lige så meget efter ½ år tror mig, ja nu var jeg så heldig at mit kort røg i vintermånederne, men omvendt så får du dit igen ved sæsonstart til næste år smiley

• #46   21. maj 2007 jaja,,, fuck det.. Sur røv men jeg har jo fortjent det... hvis man tænker på alt det lort man har lavet i trafikken og vores ture vi har kørt! hehe

• #47   21. maj 2007 nåh ja, dit kort var jo ik på prøve! så er det jo derfor! glemte at se din alder... hehe hvis det var sket for mig nu, så havde jeg ik fået ubetinget!! hmm crap med de nye regler om prøvetid hehe

• #48   21. maj 2007 Jeg vil også være med smiley Hvad nu hvis man smider en båd eller fly motor på sin knallert. Bliver man så straffet for ikke at have certifikat til speedbåd og fly eller hvordan ?

• #49   21. maj 2007 hvad med bilkortet hvis manhavede sådan et også bliver det også taget??

• #50   21. maj 2007 ja... det er føreretten man mister!

• #51   21. maj 2007 Hvad så hvis man bygge sin knallert om den ene 6mm møtrik som rent faktisk stammer fra en knallert og alt andet stammer fra en mc .... nå jeg keder mig vist for meget

• #52   21. maj 2007 # Thomas P

Hvis du kører for stærkt på 30 knallert har det ingen betydning for dit bilkørekort. Heller ikke selv om du kører 150 km/t med 20HK tun. Men hvis du kører for stærkt på 45 knallert, så gælder de samme hastighedsregler som ved bil. Og du kan få frakendt dit bilkørekort.

• #53   21. maj 2007 Jeg ved ikke rigtigt det med 45 knallerten for du får ikke mere end 500 kr i bøde uanset procenten af overskridelsen af hastighed

• #54   21. maj 2007 jeg tænkte nu mere på får man taget sit mc kort ryger kortet til bilen også???

• #55   21. maj 2007 ja det gør det

• #56   21. maj 2007 # Janus

Ja, det har du måske ret i, at bøden ikke kan overstige 500 kr.

• #57   22. maj 2007 lamt man betaler for 2 kort men for taget bæge to...... de danske regler hænger mig snart ud af halsen.....

at vi har grænser osv og control det er fint men come on foto vogne det er skuda den rene pengemaskine de skulle have ja det skulle de

har man kørekort til bil skal man også genemgå teori til mc til same pris som var man ny det er så lamt.... det fint man skal på køreteknisk og prøve at bremse og osv men en teoriprøve igen det er jo forykt for nogle er de sikkert fint men ja skulle lige ud med mine frustrationer over regel kongen danmark

• #58   22. maj 2007 Har en ven der blev stoppet på en 80 ccm crosser, de tog cyklen og han fik en bøde på 4000,- han var 16 og det er ca. 14 år siden....

• #60   22. maj 2007 om du har en dax med et kæmpe tunsæt på eller om du helt skifter motoren gør ingen forskel. bøden er den samme de konfiskere motoren og så for du en bøde på 500 kr plus du for lov og betale for at falck henter den.

Kommentér på:
Bøde og straf?

Annonce