{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.631 visninger | Oprettet:

Triumph, honda, eller kawasaki streetfigter? {{forumTopicSubject}}

Hej mc venner smiley

Jeg står i den situation at jeg er endt op med tre kandidater til min næste mc.
Honda cb 1000r - 2010
Triumph speed tripple - 2009
Kawasaki z900 - 2017

Speed tripple er den eneste af de tre jeg har prøvet, så de to andre skal selvfølgelig prøves, det ved jeg godt.
Men i forhold til holdbarhed, køreregenskaber, fun factor osv, hvad ville i så gå efter af de tre?
og ja, jeg ved godt det er individuelt osv osv. men lidt gode råd skade ikke inden sådan et valg smiley

Som info, så vil jeg sige at, motorcyklen skal bruges til hyggeture med gutterne på de snoede landeveje, IKKE motorvej smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Triumph, honda, eller kawasaki streetfigter?
  • #1   19. jul 2018 Honda.
    Nogle vil sige kedelig, men det er altså stadig en 1000ccm
    Holdbar og rigtig kører venlig!
    Triumph.
    MOMENT, sjove køreegenskaber, LYD, og stil!
    Kawa.
    Ny, pris, ja bang for the buck!
    Stadig en fin køremaskine, super kørevenlig, men mangler helt sikkert punch i forhold til de to andre!!


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #2   19. jul 2018 Helt klart Triumph af de tre.

  • #3   19. jul 2018 Triumpf. Fordi det bare ligger godt i munden ????B)

  • #4   19. jul 2018 Jeg har selv næsten lige købt en Kawasaki z 900 og jeg kunne ikke være mere tilfreds med mit valg, jeg havde også kig på en yamaha MT09 men i sidste ende gik jeg med Z 900, den er super fed! .. den kører rigtig godt og er meget behagelig at køre på og RIGTIG sjov!

    Som du selv siger så er det jo individuel hvad man er til og det skal der være plads til, jeg vælger at skrive her da jeg kan give indput i forhold til Z900, jeg har ikke fortrudt mit valg, det er helt klart den rigtig mc til mig smiley


  • #5   19. jul 2018 tak for jeres input so far smiley

    Sajmon - hvorfor Triumph af de 3? smiley

    De ligger alle tre rimeligt lige i forhold til antal hk og moment, men jeg ville meget gerne have en maskine der har lidt "bølle" faktor smiley en der kan klare nogle power wheelies men som samtidigt kan følge med slænget i svingene smiley

    Kenneth A - hvorfor faldt valget på Z900 frem for MT-09 ? MT-09 har jeg selv prøvet af flere omgange og jeg syntes det er en fantastisk bølle maskine smiley men affjedringen og selve siddestillingen syntes jeg ikke alt for godt om smiley


  • #6   19. jul 2018 Triumph har en federe moment kurve end kawa og Honda, da den er tre cylindret!!
    Mere kubik, gør at det føles anderledes!!
    Mt-09 er også tre benet, men mangler i min verden lidt i træk kræft og lidt i følelse i køreegenskaber!!


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #7   19. jul 2018 Honda'en gør alt rigtigt... Den er virkelig kedelig.

    Kawa'en er bare en redesignet Z750 som jeg aldrig har været fan af.

    Triumph'en har alt det der vækker min interesse. IKKE række 4 motor, frækt udseende og ret inspirerende køreegenskaber, og en lyd der ikke kan forveksles med noget andet.


  • #8   19. jul 2018 Sajmon _ så du vil mene at triumphen vil være den mest involverende og inspirerende at køre?
    De burde vel alle tre være gode wheelie maskiner?


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #9   19. jul 2018 Du skal ikke købe en MC fordi den er god til wheelies, men fordi den vækker noget i dig, eller fordi din mavefornemmelse siger du skal.

    Alle motorcykler kan køre på baghjul - det er ikke en fremtrædende feature på nogle af dem.
    Det er desuden en betinget frakendelse af kørekortet og orienterende teori/køreprøve første gang du bliver taget i det, og det er IKKE det værd...


  • #10   19. jul 2018 Har haft en speed triple fra 09 i 4 sæsoner, fantastisk maskine, især når man lære den at kende og lære at bruge den sidste cm af gashåndtaget smiley så bliver den virkelig sjov .. alt i alt en lækker maskine, der føjer dit mindste vink . Har både være i Holland og Italien på den uden problemer. Havde helt klar valgt Triumph'en, det vil du ikke fortryde .


  • #11   19. jul 2018 #7 er Z900 ikke en downsizet Z1000 ?
    Der ud over deler jeg Sajmons synspunkter, Speed'en er mest bølle.
    Men ud og få dem prøvet, kun din egen mening er den rigtige, jeg synes ellers MT09 er sprød til prisen, men det er vi jo ikke enige om smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #12   19. jul 2018 #11 - Det er ikke væsentligt i min verden. Den er uspændende... Den har 4 cylindre... smiley

    MT09 synes jeg nogenlunde godt om, til jeg står af den - så ændrer jeg mening til aldrig at ville eje så herre grim en MC.


  • #13   19. jul 2018 Sajmon _ du har helt ret smiley det var også bare et spørgsmål smiley og jeg ved godt at sådan noget ikke høre hjemme på offentlig vej????

  • #14   19. jul 2018 Kawaen!

    Street triple er da noget af det grimmeste jeg længe har set, heldigvis er smag individuelt, måske køre den godt, men den har ikke udseendet med sig.


  • #15   19. jul 2018 Jeg har en 2016 MT09 (før den blev rigtig grim) den er vældig fed, men den skal byttes til en z900 næste år. Den vil i hvertfald godt på hjul hele tiden.
    Jeg har kun kørt Street triple, den var også sjov, men har ikke samme moment som MT09, men det er jo en helt anden historie med street triple smiley


  • #16   20. jul 2018 Jeg har intet skidt at sige om hverken Hondaen eller Kwake'en (har haft både div. hondaer såsom CBR/VFR/VTR, samt en Z750) Men den triple jeg har nu på 4. sæson er den sjoveste MC jeg har haft. den kører bare helt åndsvagt fedt, og er skide sjov, samt lyden giver altså mig ståpels hver gang... :-)... Anyway, vill bar sige du ikke skal bekymre dig om holdbarhed, min har snart kørt 40.000 og har aldrig fejlet. er netop blevet serviceret med ventil tjek etc, og alt står stadig snore lige, gear kører som nyt, bruger NUL olie eller lignende.

    Når jeg skal skifte min på et tidspunkt, men er 99% sikker på det bare bliver til en 1050'er


  • #17   20. jul 2018 Mathias B, som svar på hvorfor jeg valgte at købe Kawasaki z 900?

    Jeg tror at lige meget hvilken maskine du eller hvilken som helst anden som står over for det fantastiske valg at skulle vælge en motorcykel så bliver man ikke skuffet lige meget hvilken mc valget lander på, især ikke når man ligesom dig har tre i sigte som alle er i samme båd (street/naked) ..

    Jeg valgte ikke mt09 da der var flere ting på cyklen som jeg ikke brød mig om rent design mæssigt, jeg brød mig heller ikke om at det er en tre cylender, jeg valgte Z 900 fordi hvergang jeg kiggede på den synes jeg den var MEGA FED! .. det er èn ting, en anden var at første gang jeg prøvede den fik jeg en "ja!" fornemmelse smiley jeg har aldrig ladet følelserne tage beslutninger for mig men lige når det kommer til valg af mc så må følelserne godt spille ind, for mig handler det om at jeg ville have en fed mc som jeg ville være glad for hver gang jeg skulle vaske den, køre på den eller bare tænke en tanke når den står til vinter opbevaring smiley ..

    Jeg er ekstremt glad for min z900, den giver mig det største smil både når jeg ser på den og når jeg kører på den! .. det er en mc jeg kommer til at have i mange år , men om det er den rigtige mc for dig kan kun du vide.. held og lykke med valget!


  • #18   20. jul 2018 Preben 8740 - jeg syntes bestem at MT-09 er fed, og man får rigtigt meget mc for pengene, ingen tvivl, og bølle faktoren er høj på den smiley
    Jeg er bare sikker på at affjedringen og den lidt dårligt afstemte indsprøjtning, vil irritere mig i hverdagen, og så er den ekstremt svær at køre stille og roligt på smiley

    Madsen- Det er også den model jeg har kig på, så jeg er da glad for at høre at du er så positivt stemt omkring denne, og at den også kan klare en længere tur smiley


  • #19   20. jul 2018 Har i dag hentet en cb1000ra 2008. Hold da den er nem at køre og går som en drøm. Den har den været ved fv. Men til den pris finder man sgu ikke meget i samme klasse. Det er blot at presse debrugte derude

  • #20   21. jul 2018 Jeg er pt SÅ forelsket i en ktm Duke 790 ..... Så er det sagt smiley

  • #21   21. jul 2018 Alle tre gode maskiner, men jeg ville naturligvis vælge en Street Triple i stedet for en af de tre. Den er rigtignok lillebror til Speed Triplen, men en langt mere svingglad mc, der performancemæssigt ikke er langt fra Speed'en.

  • #22   21. jul 2018 Brian _ den s
    Ktm ser også alt for lækker ud! Men prismæssigt er den desværre lige en jeg kommer i nærheden af smiley


  • #23   21. jul 2018 Jeppe _ den er også i kikkerten, og jeg har også prøvet den af 2 omgange. Mega fed maskine, men jeg skal ud og prøve den og speedtriple samtidig for at se om jeg kan acceptere de færre hk smiley

  • #24   22. jul 2018 Hvis det er den nye Street Triple 765, du har prøvet, er der ikke mange hk til forskel i forhold til en 2010 Speed - faktisk kun to hk på baghjulet. Den nye 765 er markant hurtigere end den gamle 675, kan jeg bekræfte:
    https://www.motorcyclenews.com/mcn-motorycles/2017/triumph-street-triple-rs/speed-street-triple-dyno-power-1050r/
    Jeg må dog også indrømme, at CB1000R og Z900 er utroligt velkørende motorcykler. Personligt ville jeg vælge en ny Z900 over den gamle Speed Triple.


  • #25   22. jul 2018 Jeppe--det er streget triple årg 2010 jeg kigger på smiley

  • #26   24. jul 2018 Triumph helt klart ??

  • #27   24. jul 2018 Søren t - ud over du selv har en, hvorfor ville du så vælge en triumph?

  • #28   25. jul 2018 3 cylindret motor er lækker mellemting mellem 2 og 4. godt moment og alligevel omdrejningsvillig smiley
    Udseende er selvfølgelig en smagssag, men syntes klart at Triumph har noget rigtig lækkert over sig, som de 2 meget "normale" japanere ikke har smiley
    Og ja jeg har jo sølv en Street og det er nok den bedst styrende maskine jeg har haft igennem de sidste 15 år. Nu er min Street forholdsvis ny, så kan ikke udtale mig og om holdbarhed, men kvaliteten virker lækkert og finish er i top smiley


  • #29   25. jul 2018 Kawasaki smiley

    Og Z900 er ikke "bare" en redesignet Z750 som der bliver skrevet. Z800 var en redesignet Z750.
    Z900 har ny motor, stel, affjedring, bremser og.... Ja, alt var nyt da den blev introduceret til 2017. 948cc, 125 hk og godt træk overalt i omdrejningsskalaen.

    Men ud og prøv dem alle. Jeg er sikker på du kan mærke at udviklingen ikke har stået stille fra 2009/10 og frem til nu og på en ny Z900 får du jo også 5 års garanti! Z900 fik for øvrigt en 2. plads til årets MC sidste år, lige i hælene på den helt nye Street Tripple.


  • #30   25. jul 2018 For en god ordens skyld skal det vel lige nævnes at Marck "Z" er Kawasaki importør i DK ... smiley

  • #31   25. jul 2018 #30 han er også 118 år gammel, så han har nok noget erfaring smiley

  • #32   25. jul 2018 Du behøver ikke at prøve de 2 andre smiley
    Du har allerede fundet den du alligevel agter at vælge .


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #33   25. jul 2018 #30 - Ja det anede mig godt.

    Men for en god ordens skyld skal det nævnes at Kawa er nummer 2 efter konkurrenten Triumph. Lidt utjekket at forsøge at sælge en MC på at den kom nummer 2... smiley


  • #34   26. jul 2018 Jamen, #2 er også en flot placering, når man ser på vinderen. smiley


Kommentér på:
Triumph, honda, eller kawasaki streetfigter?

Annonce