Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng gardinstang i betonvæg 300 kr.
  • Hækklipning 2.500 kr.
  • Hækklipning og busk beskæring, 1 stk 1.450 kr.
  • montering af to plafond lamper 1.000 kr.
  • Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Benzin til ældre motorcykel (MZ ETZ 250) ca 1985
  • #1   28. jul 2018 Det kan du sagtens, men det ville nok være en RIGTIG god ide med lidt to takts olie i benzinen smiley

• #2   28. jul 2018 de køre rigtigt godt på, Aral Ultimate 102.
    Men husk nu olien. og her kan anbefales, CASTROL power 1 scooter.

• #3   28. jul 2018 Færdigblandet benzin kan man ikke købe mere på ret mange tankstationer.
    Den gang jeg selv kørte 2-takts, have jeg en lille flaske med 2,5 dl. 2-taktsolie med. Når der så skulle tankes, blev først hældt olien i tanken og så bagefter nøjagtig 10 l. benzin. Så passede blandingsforholdet.
    Køb en god kvalitetolie.

• #4   28. jul 2018 Skulle du komme til at komme oktan 92 i, så klarer den også fint det smiley

• #5   28. jul 2018 En ETZ blander da selv..:)

• #6   28. jul 2018 Skal der mon blytilsætning i ?

• #7   28. jul 2018 Nope, blytilsætning er jo til fire taktere.

• #8   28. jul 2018 Men var det h vad spørsmålet gik ud på ?

• #9   28. jul 2018 2 takt olie i olietanken, sådan en køre fint på ganske almindelig to takt olie og så bare ganske almindelig blyfri benzin i tanken..92 oktan er fint..og så er det i vinkel

• Sophus H
    Sophus H Tilmeldt:
    aug 2015

Følger: 2 Svar: 7
    #10   29. jul 2018 Fuldstændigt korrekt der er en seperat 2T olietank, som aldrig må løbe tør, for 2T olie, så altid godt at have en lille dunk liggende, klar når der skal tankes almindelig 92 oktan.

• #11   29. jul 2018 Tak for hjælpen alle, jeg glemte at skrive at det var en 2 takts.
    Jeg blev klogere på det, man er velkommen til at skrive.

• #13   30. jul 2018 Mener ikke at der skal olie i benzinen, mener at ETZ´85 kører med oliepumpe så den selvblander.
    Hvis dette er kørt tør, så SKAL den luftes ud.

• #14   30. jul 2018 En MZ 250 er så bundsolid og nøjsom, at den kan køre på den usleste benzin der findes, sålænge man husker 2T olien.
    Hvis du regner med selv at skulle skrue i din MZ skal du vide, at den er konstrueret til at kunne repareres med et bøjet søm og et stykke hæfteplaster, i en heftig vodkabrandert, på en frostkold decembernat på den russiske tundra.
    P.g.a. den lukkede kædekasse holder din kæde nærmest evigt.

Tillykke med din nye kværn. I forholdd til en Jin-Lun er den et frådende vilddyr smiley

• #15   30. jul 2018 Hej Thomas A.
    Tak for rådet.

• #17   2. aug 2018 Jeg havde engang sådan en, eneste problem med den var dengang kæden pludselig sprang mens jeg kørte ud af landevejen KLONG sagde det og så røg kædeskærmen + krøllet bagskærm og nummerplade, udover det skete der ikke noget.
    Bagefter fik jeg at vide man altid skulle sørge for at udskifte den originale kæde da de ikke var særligt gode..jeg var bare glad for den kæde ikke ramte mig over benet..:O

• #18   2. aug 2018 Mjaaa... Så'n en MZ er en slags îdîotsikret.
    Selv når tingene går ad helvede til, kan det reddes.
    Hvorfor kører jeg så ikke MZ nu tildags ?
    Min røv har fået 'frøkenfornemmelser' og vil ikke længere tage sig til tåls med et sæde og en siddestilling, der kun kan sammenlignes med Islandsk granit.
    Min mås fortjener bedre

• #19   2. aug 2018 Nu er det jo noget siden, men dengang blev jeg træt af den fordi den var sløv og så var den bare hamrende ufed, hvis man stod og spillede smart et sted så skulle man ikke lige fortælle man kørte på en MZ smiley men nu er de jo blevet in igen smiley

Altså jeg mindes nu at jeg sad meget godt på den, men det er selvfølgelig forskelligt hvordan man oplever det med komforten..

• #20   2. aug 2018 Så har du sgu nok ikke kørt mere end 20-30 km ad gangen på den.
    - Ellers kan man nemmerligen godt få alvorlig krampe i benene... Har man det i begge ben, er det ikke sjovt at holde for rødt.
    Det er faktisk pissesvært at holde balancen.
    Så'n er der så meget

• #21   2. aug 2018 Passer nok meget godt, jeg havde små 30 km på arbejde smiley

• #22   3. aug 2018 #20
    Hvad snakker du om,
    Personligt har jeg +4000 på MZen i år.
    men i klubben har vi en der i år kørte. Danmark-Korasien-Bulgarien-Ukrine-polen, og tilbage.
    På en 150.
    så sidekomforten fejler ikke noget smiley

• #23   4. aug 2018 Nu er alle mennesker jo ikke skabt ens, så nogle vil naturligvis opleve en OK siddekomfort, mens andre Ikke har det så bekvemt.
    Min lænd er stiv over ca. 10 cm, p.g.a. to knuste disce i ryggen. Så man skal måske ikke lægge alt for meget i MIN vurdering af siddekomfort

Kommentér på:
Benzin til ældre motorcykel (MZ ETZ 250) ca 1985

Annonce