{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.271 visninger | Oprettet:

Kan man finde tidligere registrant med et stelnr? {{forumTopicSubject}}

Kære MC-galleri

Jeg er havnet lidt af en ..... situation, her mit problem;

Jeg købte for 1,5 års tid siden en gammel Honda CB350F fra 1973 her på MC-galleri. Jeg hentede motorcyklen hos sælgers forældre i Skanderborg, hvor sælger selv var tilstede. Sælger boede/bor i København, og havde derfor ikke reservedelene hjemme hos ham selv, hvori jeg blev lovet registreringsattesten også ville ligge.

Både sælger og hans forældre virkede tilregnelige og troværdige, så jeg hoppede i med begge ben. En måneds tid efter kom han forbi mig, og afleverede reservedelene mens jeg ikke var hjemme, men senere fandt jeg ud af, at der ingen registreringsattest var.

Har så efterfølgende kontaktet sælger, som fortæller mig, at han ikke har haft den indregistreret selv, og åbenbart ikke har nogle oplysninger på personen, som han har købt den af... (Ved godt det lugter langt væk)
Sælger blev ved med at påstå, at jeg kunne skaffe en ny en via skat, så det tænkte jeg ikke ville blive et problem.

Jeg har så været ude og rejse i lang tid, og har først nu fået kontaktet skat, som på ingen måde har kunne hjælpe. Nu svarer sælger ikke længere på hverken tlf. eller mail.

Nogen der har stået i lignende situation, og kender en måde hvorpå, jeg kan komme i kontakt med den tidligere registrant???

På forhånd tak! - og undskyld for det lange indslag..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan man finde tidligere registrant med et stelnr?
  • #1   30. jul 2018 Det er rigtigt, at SÆLGER kunne skaffe en, ved henvendelse til skat. Har du en slutseddel?
    Se #23 i denne tråd. Og ellers varmer du fingrene op og søger selv på google efter hvad du skal gøre. der er masser der har dummet sig før dig.
    https://www.motorcykelgalleri.dk/forum/generel-diskussion/216884-bortkommen_reg_attest_


  • #2   30. jul 2018 Jeg har skam googlet, ringet til skat flere gange og såmænd til politiet. Ville bare høre om jeg bar mig forkert an smiley Præver mig med nr. 23 taktik, spørger efter Holland

  • #3   30. jul 2018 Man ved aldrig....det kan være, at vedkommende stadig er hos skat....nåh nej, dem fra skat har vi jo reduceret med x antal procent.
    Men ellers ville jeg lede videre efter en metode som virker. Og som sagt er det jo ikke første gang i verdenshistorien, så det MÅ kunne lade sig gøre.
    Du efterlyser den tidligere registrant af cyklen. Men jeg går ud fra, at det i sidste ende drejer sig om at få en plade på mcen.
    Ikke miste modet nu, vel smiley


  • #4   30. jul 2018 Selvfølgelig kan sidst registrerede ejer findes, hvis det altså er en dansk cykel.
    Det er nok mere et spørgsmål om de myndigheder, som har mulighed for at hjælpe dig, vil hjælpe dig. Som jeg ser det er der 3 muligheder: Skat, ( det hedder vist Motorstyrelsen fra 1. Juli) Politiet og en synshal/nummerpladeoperatør. Hvis Skat ikke vil være behjælpelige, kan du prøve at henvende dig personligt på nærmeste politistation, og fortæl dem om den knibe du er havnet i. Her kan de sagtens finde de oplysninger du søger, men om de er villige til at give dem videre??? Der er selvfølgelig den mulighed at du bliver "bedt" om at følge med for at oplyse hvor du har købt den stjålne MC, så det skal du overveje om er en mulighed INDEN du henvender dig. Jeg ved ikke om en nummerpladeoperatør kan se oplysninger i CMR kun ud fra stelnummer, men han slæber dig næppe i tugthuset personligt, hvis det viser sig at MC'en er stjålet


  • #5   30. jul 2018 I stedet for at begynde at spille på violiner om hvorfor man er havnet hvor man er, for en halvdum medarbejder ved skat, så sig at du har fundet noget gammelt lort i en lade, men da den har stået der i snart 30 år, er der ingen der ved noget om papirer! Så skulle du gerne få en tilladelse til at få den synet uden papirer, og derefter indregistreret med en ny attest! Og da den er så gammel, og ikke koster mange 1000 millioner smiley slipper du nok med et pænt nul i afgift!

  • #6   30. jul 2018 Nå, hva jens p....De rigtige folk sku bare lige se din tråd, og så kom de gode ideer....
    Så mangler vi bare, at du kommer online.


  • #7   30. jul 2018 Slå stelnummeret op her https://www.nummerplade.net/nummerplade-oplysning.html
    så skulle du gerne finde ud af om den har været synet i DK.


  • #8   30. jul 2018 Ikke for at være på tværs Brian, men kan man ikke ligeså godt bruge skats egen side?
    https://motorregister.skat.dk/dmr-front/dmr.portal?_nfpb=true&_nfpb=true&_pageLabel=vis_koeretoej_side&_nfls=false
    At min gamle mor bliver modregnet i skat for vægtafgift af køretøjer hun har haft i kort tid 3-4 år tilbage, og man lige netop af denne side, drevet af skat, kan se at der er betalt afgift, kommet refusion og betalt ny afgift fra ny ejer, preller af som vand på en gås! Men det er jo nemmere at "gøre en indsats, eller noget!!!" mod pensionister, så er det klart at der ikke er resurser til at kradse nogen af de milliarder der er svindlet med ind smiley


  • #9   30. jul 2018 Og så kan du jo også, før du forsøger dig på den lokale politi station om de vil ud med oplysningerne, slå den op i politiets app og se om den skulle være meldt stjålet, bare for lige at være på forkant der smiley
    En mulighed er også at se hvor den sidst har været forsikret og høre om de vil ud med noget, men ligesom med politiet vil de under normale omstændigheder ikke ud med ret meget selvom de let kan se oplysningerne...


  • #10   30. jul 2018 Hej

    Tusind tak for de mange svar og ideer!!

    Jeg har tjekket på politiets app, den har ikke været meldt stjålet. Ligeledes har jeg været inde på nummerplade.net, og kan se sidste gang den var på plader var tilbage i 2011.

    Har ringet til skat og til politiet, dog uden held, de tør og vil ikke bruge 5 min på at ringe tidligere registrant op, sende ham et brev eller lignende...

    Men vores lokale politistation i Middelfart har åbent den første torsdag hver måned, så giver det et skud senere på ugen.

    Ellers prøver jeg at lokke nogle oplysninger ud af Topdanmark, som er det forsikringsselskab den har været forsikret hos.


  • #11   30. jul 2018 Håber at du finder ud af det. Så skriver du måske lige en linje, når du er klar til at køre lovligt på din mc. Held og lykke.

  • #12   30. jul 2018 Jeg har i hvert fald snart udtømt mulighederne... men skal nok lige give en melding, mht hvad jeg finder ud af smiley krydser fingrer for at de kan hjælpe mig på politistationen, selvom de nok har travlt, eftersom de kun har åbent 2 timer om måneden...

  • #14   30. jul 2018 Den kære cykel er jo næsten klar til at komme til syn, så håber den kan få plader på denne sommer

    profilbillede
  • #15   30. jul 2018 Tom L, tror du den går med en røverhistorie om et ladefund, nu når den har været indregistreret tilbage i 2011?

  • #16   1. aug 2018 Hej jens, har du købs kviteringen på den ?

  • #17   2. aug 2018 Det har jeg ikke, men mails der bekræfter købet, og en indvilgelse fra sælgers side om at han ville lave en til mig, men nu svarer han så ikke..,
    Men hvad vil det hjælpe, nu når han ikke selv har haft den indregistreret? Så er det vel nytteløst?
    Til info; den har ikke været meldt stjålet.


  • #18   2. aug 2018 Har selv fået synet 2 stk motorcykler uden registrerings attest, har kontaktet skat om fremgangsmåden, de har altid været behjælpelig, det de har brug for i sådan en situation er et dokument, der viser at du er retmæssig ejer af køretøjet samt billede af stelnummer. For mig tog det 7-8 dage for at få svar, den sidste fik jeg synet for 14 dage siden, så det er opdateret ino smiley

  • #19   2. aug 2018 Det lykkedes mig af finde frem til tidligere registrant efter et besøg ved min lokale politistation i dag. Så nu skal jeg bare have aftalt med ham, hvorvidt jeg skal komme forbi og hente en ny registreringsattest eller om jeg kan få den tilsendt.

    Er så hammer glad lige nu! smiley


  • #20   2. aug 2018 SÅ! -Er det bare lige ud af landevejen for dig!!!!
    smiley smiley smiley
    (Med mindre at grunden til, at panserne kender ham, er at han er den store rocker-boss. Og lige nu sidder han med resten af klubben og aftaler et bagholdsangreb. Hvorefter de beholder dig i klubben, lænket til væggen i kælderen til når der er fri bar....Og så bliver dit nye profilnavn....GIMP!)


  • #21   2. aug 2018 Tidligere ejer kan for 100,- rekvirere en på skat.dk og få den sendt direkte til dig. Det er åh så let når bare man ved hvem sidste registrerede ejer er smiley

  • #22   2. aug 2018 #21:Kan man rekvirere en gimp på skat, hvis man ved hvem tidligere ejer er? Ok, det er sgu ok nyt for mig. De har vist udvidet deres arbejdsområde, så...(Jeg ved godt, at jeg er åndssvag.)

  • #23   2. aug 2018 #22

    Brug aftenen på skat.dk du vil blive chokeret over hvor meget man kan digitalt nu om stunder smiley


  • #24   2. aug 2018 Kan virkelig anbefale den her fremgangsmåde til andre, kan du ikke selv finde tidligere registrant, så glemt alt om at spilde din tid på at ringe til skat og politiet, mød op på din lokale politistation og forklar situationen i stedet

  • #25   3. aug 2018 Den dag, hvor jeg af migselv går ind på en politistation, er endnu ikke oprundet smiley

  • #26   3. aug 2018 #25 Mine besøg har også altid været af den slags med pæne armbånd og to-tre personlige tjenere, sååå

  • #27   3. aug 2018 tom: Det har jeg heldigvis været forskånet for indtil videre.

Kommentér på:
Kan man finde tidligere registrant med et stelnr?

Annonce