{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.393 visninger | Oprettet:

Simon B
Simon B
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 16

Aprilia RS 125 vs. Honda cbr 125 {{forumTopicSubject}}

Jeg skal til at gå igang med at tage mit lille MC-kort og tænkte jo så på at jeg gerne ville have noget at køre på når det kommer så langt! Jeg kommer ikke til at køre på motorvej, meget mere på små snoede veje, og der skulle RS 125'eren og cbr 125'eren jo være perfekte? Nogen der kender noget til dem? Ved at cbr 125'eren koster 30000 fra ny, hvilket er det som jeg kan få en brugt RS'er for, men den har så også lidt mere at give af! Men kom med lidt indput osv smiley På forhånd tak for hjælpen...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Aprilia RS 125 vs. Honda cbr 125
  • #1   3. maj 2005 Har ikke prøvet dem, men tror du bliver hurtigt træt af Honda'en. Til gengæld er den 4-takter, det er Prilleren ikke, så den skal nok have en del service hvis den skal køres "aktivt".

• René J
    René J Tilmeldt:
    jan 2005

Følger: 1 Svar: 5
    #2   3. maj 2005 Jeg har selv en 250'er og jeg siger dig... du finder ikke sjovere legetøj end sådan en Priller.... Hvorimod den anden sikkert er mere behagelig at køre på (troede jeg indtil jeg læste Bjarkes indlæg smiley

Husk på prilleren ALDRIG kan få rpms nok... men det er jo det der er sjovt... bruger min til leg og så tager jeg den på arbejde engang imellem 45km hver vej og det går fint...

• Simon B
    Simon B Tilmeldt:
    maj 2005

#3   3. maj 2005 Lyder ikke som om du har haft noget særlig godt møde med CBR 125'ern Bjarke, det lyder da helt sikkert ikke fedt det du skriver! Har bare læst en del anmeldelser hvor de slet ikke skriver noget om det og kun skriver at det selvfølgelig er dårligt at den ikke yder mere!

Er også blevet mere og mere huk på en RS'er, men synes ikke lige det er fordi der er så mange tilsalg!

Men kom endelig stadigvæk med infor om begge.

• #4   3. maj 2005 Hej Simon

Hvis du skal have en rs125 så tag lige og kig på Tuono modellen, der kan fås NY for 40000 kr. hos MC-hjørnet.
    Det er samme maskine bare afklædt ligesom en streetfighter. Dvs. at du kan klæde den på ligesom de alm. rs'ere, hvis du skulle have sådanne lyster.

Jeg har lagt billet ind på sådan en og kan ikke vente med at få den hjem...

Mvh. Martin

• #5   3. maj 2005 Jeg har en RS125 til salg hvis det skulle være smiley

• #6   4. maj 2005 Chris T: Man kan sagtens få synet sin RS125 selvom den ikke idag lever op til euro2 normen. Hvis bare den er indregistreret i forvejen er det intet problem. Euro2 gælder kun for NYE mc'er!!

/
    Jesper

• Simon B
    Simon B Tilmeldt:
    maj 2005

#7   4. maj 2005 Hmm... ok... det lyder jo som om at sådan en RS 125 er en meget god investering?! Har gået og tænkt lidt over situationen, og hvad tror i ca det koster om måneden at holde en rs 125 kørende?

Ulrik L, hvad skal du have for din, hvornår er den fra, hvad har den køret osv.??

Nogen der selv har en rs 125, som kan fortælle mig lidt om den?

• #8   4. maj 2005 Søg på marked der er den. Den koster mig lige under 1000,- om året i ansvarsforsikring

• #9   4. maj 2005 Hej igen...

En rs125 vil heelt klart kræve mere vedligeholdelse end en cbr125.

Der findes mange fora, hvor du kan få hjælp

http://www.apriliaforum.com/forums/forumdisplay.php?s=910467b2586d2b1783a821d12f830bc9&f=20

http://www.125ccsportsbikes.com/forums/index.php?showforum=9

Der findes også nogle tyske... Disse steder kan du altid få hjælp, hvis du får et problem. Tag lige og kig lidt på dem... Jeg gjorde selv det, at jeg fulgte med i de to fora inden jeg besluttede mig. På 125cc er der også en værkstedsmanual, der kan downloades. Manualen til rs'eren kan også findes på nettet.

Men jeg synes sq du skulle kigge på en ny tuono. http://www.mchjoernet.dk/images/tuon125.jpg Hvis du køber en ny maskine bestemmer du jo selv, hvordan den skal behandles og tilkøres.

Hvis du vælger en rs'er, så sørg for at bruge noget ordentligt 2-t olie. hos (link fjernet) kan du købe Castrol R2 (topmodellen fra castrol) til 65 kr/literen. Det er godt nok i tyskland, men hvis du sammenligner med de ca 130 kr/literen man skal give herhjemme kan det godt betale sig...

Mvh. Martin

• Simon B
    Simon B Tilmeldt:
    maj 2005

#10   4. maj 2005 Ulrik L) din bike ser rigtig nice ud, det er bare en for høj pris med de antal km den har kørt! Hvad er der blevet lavet på den og eller nogen infos om den?

Spørger igen, ved godt at det næsten er umuligt at svare på, men er der nogen der ved hvad det koster at holde den kørende sådan ca om året, altså med alt inkl.?? bare kom med nogen gæt, jeg har selv regnet lidt på det og renger med ca 200-300 om måneden på reperationer, er det for lidt? ansvars regner jeg med ca 1200 om året, lyder det rigtigt??

Sørger faktisk nogen rigtig gode tests af rs'ern, nogen der kender nogen??

• #11   4. maj 2005 Den er faktisk lige blevet solgt, så du må se på en af dem der er billige nok smiley

Den skal jo bare have lavet sine service. Min har aldrig været gået i stykker. Kun et batteri og en pakdåse i forgaflen. Stempelringene skal skiftes ved 16.000 km. Men det er ikke noget der kræver det helt store hvis man er lidt tekisk.

• Simon B
    Simon B Tilmeldt:
    maj 2005

#12   5. maj 2005 Peter) Jeg kunne da godt tænke mig at se de film du har af den?!

Hmm... kan nok godt selv finde ud af at reparer lidt af hvert, så det skulle ikke være deet store problem!

Men jeg vil gå ud og kigge på markedet efter en RS 125, men sig endelig til hvis i ser noget interessant smiley

Kommentér på:
Aprilia RS 125 vs. Honda cbr 125

Annonce