Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng gardinstang i betonvæg 300 kr.
  • Hækklipning 2.500 kr.
  • Hækklipning og busk beskæring, 1 stk 1.450 kr.
  • montering af to plafond lamper 1.000 kr.
  • Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  forskel på yamaha r1, r6 og r6 05
  • #1   30. maj 2007 r1 er 1000ccm
    r6 er 600 ccm

hvis du tænker på det 05 der står bag ved er det årgang

• #2   30. maj 2007 Hej Morten, det med at ccm havde jeg set, men mht, r6 fra 07 og 05, er der så blevet laver noget teknisk om, eller har de bare ændret lidt kosmetisk? Og hvordan er r1'eren at køre på i forhold til en r6'er?

• #3   30. maj 2007 ja der er lavet lidt om.. specielt her sidste gang tror jeg nok.. men det må du lige høre de andre om der ved mere specifikt om det end mig... r1 er noget mere kompetent end en r6...

• #4   30. maj 2007 r1 er ikk en begynder maskine! det er r6 sådan set heller ikke.. det er ihvertfald nogle mc'er man skal have meget respekt for... en r1 kan du altså få på baghjul ved 200km/t ved at hive lidt i styret og sådan..

• #5   30. maj 2007 Hehe ja jeg spørger egenteligt også bare af nysgerrighed, for tænkte på at købe en til næste år eller næste år igen, når min gs'er har lært mig at køre.
    Men det er vel begge to betegnet som sports maskiner, tænkte mere på r6'eren da dens ccm jo ikke er særligt stort. Og hvordan rangere de i forhold til en aprilia miller, ninja og fireblade?

• #6   30. maj 2007 r6 er en ræser.. ninja fåes jo også i den samme klasse.. den nye blade svarer til en r1.. men de er alle ræsere og dyre at forsikre hvis det er det du tænker på...

• #7   30. maj 2007 Nå nej det var ikke så meget i forsikringsmessigt hensende jeg mente, det var nu mere fordi jeg er sikker på at den næste cykel gerne måtte være en racer. Og jeg begyndte bare så småt at kigge på hvad der var på markedet.

• #8   30. maj 2007 En R6 er en rimelig potent cykel vil jeg mene...
    Kørte selv GS500 sidste år. Og der er en verden til forskel. smiley

Med hensyn til 05 og 07 af R6 har den nye vist fået slipperkobling samt lidt flere heste. Mener der er lidt flere ting. Men kan ikke lige huske dem.

• #9   30. maj 2007 Jeg tror at du skal til at støve nettet igennem, for tests af de forskellige japanske maskiner.
    I mine øjne er dine spørgsmål for brede til at svare på her. Forstået sådan er det vil tage flere timer at remse forskelle op på R1, R6, Fireblade, CBR600RR, ZX10R, ZX6R, GSX1000, GXS600 og så alle i forskellige årgange.
    Jeg bruger nogle gange www.motorcycle.com, men der er mange andre.

God jagt.
    CB

• #10   30. maj 2007 Der er faktisk ret store ændringer på en R6 06/07 kontra en R6 05.
    1. Gasspjæld styres af elektronik i stedet for direkte kabelstyret.
    2. Motoren er blevet en anelse mere overkvadratisk.
    3. Slipperclutch.
    4. Nyt udstødningssystem.
    5 Lidt kosmetiske ændringer.
    6. En anelse mere hidsig kronrørsvinkel.

Selv om motoren, opgivet, skulle være mere hidsig er det dog ikke noget du vil mærke forskel på. Faktisk har jeg op til flere gange kørt mod en, som er tunet i næsten samme grad som min egen 05'er, dog også med fuldsystem på og de kører 100% lige op. Jeg vil endda vove den påstand at den nye har markant dårligere bund end den gamle. Det eneste jeg godt kunne bruge på min egen, er slipperclutchen, ellers er der ikke noget jeg ville ønske fra 06/07'eren.
    Der er ingen tvivl om at begge cykler oser af kvalitet, så det er vel bare pengepungen og hjertet der afgører hvilken man vælger.

• #11   30. maj 2007 spørger måske dumt... men hvad er det lige slipperclutchen gør?

• #14   30. maj 2007 OK så forstår jeg det også smiley

• #15   30. maj 2007 oki tak for svarene, skal helt sikkert lige den side igennem som du linkede til CB.

• #16   30. maj 2007 Det er også nogle rigtig gode tests - jeg mener at det er 20$ for et års abb.

Enjoy.

CB

Kommentér på:
forskel på yamaha r1, r6 og r6 05

Annonce