{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.891 visninger | Oprettet:

Martin J
Martin J
Tilmeldt:
18. nov 2016
Følger: 12 Emner: 6 Svar: 29

MC-tyveri i fuldt dagslys - Så hurtigt går det {{forumTopicSubject}}

Dette er en lille historie om, hvor vigtigt det er, at man låser sin MC fast uanset hvor kort tid du er væk fra den...

Jeg stod foran grøn indgang ved Storcenter Nord og talte med en veninde i dag.
På et tidspunkt kommer en fyr kørende på hans Suzuki Burgman, sætter den ved cyklerne og går ind i centeret.
Jeg bemærkede den, fordi jeg har en svaghed for burgervans smiley

Anyway, der går måske et par minutter, så kommer der 3 gutter gående ned af vejen - Igen, jeg bemærkede dem, fordi de lignede nogen "up to no good"-typer, og nu bliver det interessant.
Idet de går forbi indgangspartiet bemærker de suzukien der ved cyklerne og de to forreste går hen og tager fat i styret og tjekker efter lås, etc, mens den bageste vender sig og holder øje med, om nogen ser noget.
Det skal siges, at dette sker omkring ved 15-tiden. Der er tre biler med personer ved rattet parkeret inden for 5 meter og 3-4 andre, ud over min veninde og jeg, til fods nær indgangen.
Alt forløber fuldstændig flydende og rutineret.

På det her tidspunkt går jeg hen mod gruppen og spørger meget højt og klart "Er I sikre på, det er jeres, den der?".
Aflederen begynder at sige noget der lyder som "jaja, det er vores, vi skal bare hente den".
Jeg siger så til ham, at det tror jeg så ikke, fordi jeg så ejeren komme på den.
De to andre ignorerer os 100% og koncentrerer sig om suzukien.
Inden jeg overhovedet har gjort sætning nummer to færdig, løber de ned af vejen med den, hopper i sadlen og triller over vejen i den fjerne ende af centeret (sydsiden) og ind mellem blokkene dernede.
Aflederen vender sig og spurter fra stedet.

Jeg er sgu helt ærlig lidt lamslået over rutinen, frækheden og den totale ligegyldighed over mit forsøg på at stoppe tyveriet, men min veninde er heldigvis lidt skarpere og siger til mig, jeg skal ringe til centerinformationen og få dem til at sende en vagt (hun har arbejdet der og kender rutinen).
Det gør jeg, og i løbet af et par minutter kommer der en vagt ned til os. Jeg forklarer situationen, egentlig lidt uentusiastisk, fordi jeg regner med, den suzuki står i en kælder eller garage lige nu og bliver stripped eller hotwired eller noget, men han hører os og forsvinder ud af døren.

Et øjeblik senere melder de ud over samtaleanlægget, at ejeren af en suzukiscooter skal komme til grøn indgang, fordi hans køretøj er blevet stjålet.
Han kommer løbende ikke ti sekunder senere...

Til min store overraskelse har centervagten taget forfølgelsen op og fandt åbenbart de her gutter et stykke fra centeret.
Da han råbte dem an, lod de suzukien falde til jorden og løb, så han kunne samle den op og trække den tilbage til centeret, hvor ejeren stod og fortalte, at han havde ikke låst den fast, fordi han skulle jo kun lige være væk et par minutter.
Jeg kunne forstå på ham, det ikke var første gang, nogen havde bestjålet ham på denne måde...

Pointen?
Lås din kværn fast uanset hvor længe, du er væk. Det tog ikke det her hold professionelle tyvknægte tredive sekunder at spotte og stjæle den burgman.

Hvis dig der ejer suzukien ser min post og har behov for at kontakte mig angående vidnesbyrd/detaljer eller lignende, så kan du bare skrive en PM.
Jeg håber ikke, din fine scooter blev alt for smadret.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MC-tyveri i fuldt dagslys - Så hurtigt går det
  • #1   18. aug 2018 jeg har en god kasko

  • #2   18. aug 2018 Det er modtaget. Modigt/dumdristigt af dig, at blande dig. Men din veninde er måske trænet i kampsport eller noget. Sikkert af samme grund, at ingen af de andre tilstedeværende gad at blande sig.
    Men fedt, at i forhindrede at han fik sin scooter nappet. Hvem ved....måske bruger han den til at komme på arbejde, hvor han i forvejen hænger i en tynd tråd. Og mere fravær ville koste ham jobbet, som er i en branche hvor det er umuligt at finde job. Og han er ikke medlem af a-kassen og har heller ikke råd til forsikring på scooteren.....Men til gengæld døde hans kone sidste år, og han er nu alene forsørger for sine 174 børn, 7 hunde og 1 kanariefugl....Man ved aldrig, måske har du reddet mandens liv!
    Men jeg skal ihvertfald nok låse min mc når jeg skal ind i storcenter nord i århus....Det var godtnok der, det foregik, ikke?!
    (Jeg kan godt lide, at du udelader at ytre et eneste ord om blokkene er en "ghetto." Og...jeg tør næsten ikke skrive det her...men om, hvilken farve gutterne havde. Personligt har jeg på fornemmelsen, at de var ligeså lyserøde som jeg....Men det er også ligemeget, ikk.)


  • #3   18. aug 2018 Århus er fyldt med MC tyve. Jeg har selv fået nakket min MC oppe omkring Storcenter Nord. Den var dog låst.

  • #4   19. aug 2018 men hvis han havde været udsat for lignende tidligere, er han sgu da ikke for smart, ikke at låse den fast efterfølgende.
    Hvorfor var det du ikke tog billeder med mobiltlf inden/mens du konfronterede de suspekte typer?
    det tror jeg nok jeg havde, så man derved havde lidt bedre info til politi og ejer.


  • Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    nov 2016

    Følger: 12 Emner: 6 Svar: 29
    #5   19. aug 2018 Det er der to gode grunde til:
    1. Det tog som sagt i omegnen af tredive sekunder.
    2. Har jeg lyst til at sætte mit liv/førlighed på spil for en motorcykel ved at filme tre gangbangers i færd med et tyveri? Mhhm, nej, og det havde du heller ikke gjort, hvis du stod 3 meter fra dem uden skyggen af back up.


  • #6   19. aug 2018 Man burde se video overvågning fra mc tyveri til kørekort.

    Havde selv min holdende i albertslund centeret mens jeg gik i netto.
    Kender godt stedet og ser tit sjakaler på stjålne maskiner køre rundt dernede.
    Er meget obs på det.
    Står så og overvejer at nøjes med ratlåsen da jeg kun sksl 1 minut i netto.
    Men sætter skivelåsen med alarm på alligevel.
    Kommer ud af netto og der er mennesketomt. Kl er 9.
    Jeg går sku lige i kiosken også.

    Da jeg kommer ud af kiosken små 2 minutter senere kan jeg høre min alarm tier stille efter en alarm, og går igang igen.
    Ved min kværn ser jeg en flok .

    En sidder på den og ser ud som om han slås med at finde neutral. Jeg kommer løbende så han smider den og spurter. Jeg tager rygsækken af og leder efter noget værktøj så jeg kan gå til modangreb på ham der står med en skrueteækker i hånden og spørger om det er min.
    Han fordufter og jeg finder ikke engang min foldesav.

    Det er gået op for mig at de nok slet ikke så skivelåsen

    antog at alarmen kom fra selve cyklen.

    Derfor rigtig glad for jeg ikke bruger den ratlås.

    Den er det første de rykker i stykker, for at se om det går glat.

    Irriterer mig jeg ikke bed mærke i folks ansigt så man ku overraske dem og bede pænt om deres telefoner.

    I danmark er det ikke på samme niveau som london f.eks.
    En skivelås er normalt nok, medmindre det er professionelle tyve.
    Men i 9/10 tilfælde er det opportunister med en skruetrækker el.lign.
    Mam behøver ikke ku løbe fra bjørnen, man ska bare ku løbe hurtigere end de andre der flygter fra bjørnen..

    Masser af eksempler på hvad tempo folk ca løber i london. Mht sikkerheden på deres mc.
    Der skal køkkenrulle og habañero spray til derovre
    https://youtu.be/IByZFUiLs0Q


  • #7   19. aug 2018 #6
    En huskesnor på skivelåsen gør ikke kun dig selv opmærksom på at der er skivelås, men også de forpulede tyve svin smiley


  • #8   19. aug 2018 Hvorfor skulle man dog gøre tyve en tjeneste? For min skyld måtte de køre galt og dø

  • #9   19. aug 2018 #8: Ja, sgu! ....Meeen forhjulet når måske at køre en halv omgang inden skiven ikke kommer længere. Og at håbe at de dør ved at køre galt med 2 km/t er nok lige optimistisk nok....
    #6: Røvhullerne i starten af klippet tror vist at de kongerne af gulerod. De lod sig ikke lige skræmme væk, men ihvertfald en af dem, forsøgte at intimidere de tilskuere som forsøgte at forhindre tyveriet. Det synes jeg er ret vildt....Jeg synes osse, at det er vildt at op til flere af klippene havde gerningsmændene en handy ledningsfri skæresliber med....
    Og så er det direkte kvalmende at se, at når de skiderikker så giver op, smider de bare cyklen som et stykke affald, så den lige kan gå lidt mere istykker....Det er selvfølgelig ikke at forvente, at de lige pudser den og stiller den op på centralstøttefoden og sætter overdækket på....Men det er alligevel at føje spot til skade, og det er kvalmende at se på...
    Jeg tror at jeg har ændret lidt mening om dette emne idag. Jeg tror at jeg vil føle mig mere forpligtiget til at forsøge at gøre noget nu, hvis jeg så noget lignende. Det mindste man kan gøre er at forsøge at dokumentere hændelsen, eller forsinke dem i deres udåd ved f.eks at "drille" dem.....måske smide ting efter dem. Eller at følge efter dem og se, hvor de kører henad. For hvis ingen af tilskuerne gør noget, er det jo helt tydeligt at man skal være meget heldig hvis en panser er i nærheden og iøvrigt er minded for at blande sig.
    Iøvrigt så tænker jeg, at selvfølgelig stiger den slags kriminalitet. Og jeg tror heller ikke at det kun er i UK. Men en stor del af Europas især store byer.....Og det er nok steget i de sidste hvad skal vi sige 5-9 års tid....I wonder why. (Eller osse gør jeg ikke...)


  • #10   19. aug 2018 Ikke for at redde tyven, må han brænde op i helvede - langsomt og hængende i klokkeværket, men hvis det ikke er en meget speciel/dyr cykel kan det måske redde cyklen fra skaderne efter et mislykket tyveri forsøg, at tyvene med det samme ser skivelåsen og går videre til den næste der kun er styrlåst eller slet ikke låst..

  • #11   19. aug 2018 Jeg tror ikke helt at nr 8 forstod #7...

  • #12   19. aug 2018 #6: Men fyren med hipster skægget tilsidst i klippet har da bare givet op, og sidder og hyler ,at de får nok deres straf, tyveknægtene....Men det gør de sgu ikke, hvis de bare har frit slag, vel. Det han siger med, hvor ynkeligt det i sagens natur er, at stjæle fra hårdt arbejdene folk,er da rigtigt x 10. Men han har fået en lille og er blevet voksen og eftertænksom, og hans magelighed har gjort, at han lader karma tage sig af det, når nogen stjæler fra ham.....ikke et eksempel at følge synes jeg.

  • #13   19. aug 2018 #1 Bodie hvad gir du i selvrisiko ved tyveri da?

  • #14   19. aug 2018 Ha ha. Så lige dette på EB: https://ekstrabladet.dk/112/her-bliver-mc-tyve-ramt-af-karma/7269808

  • #15   19. aug 2018 #14 Splat smiley smiley

    Yes, en huskesnor bruger jeg altid nu.
    Også til kædelås.
    Det ses når det føles sikkert smiley

    Mht at gøre modstand.
    Det er min klare opfattelse at de er nogen krystere i danmark.
    Den mindste smule alvorlig modstand og de kommer i tanke om "det bare er deres job".
    I england er de lidt mere volds parate med syre og hvad de ellers kan have.

    Dog er det som med så mange andre slagsmål.
    Man kan træde forlæns eller baglæns.
    Får man først lagt ryggen i noget forlæns momentum, så må modparten som oftest trække sig.

    Om så man kommer med bare næver mod en med kniv så vil de trække sig da de risikerer at blive slået bevidstløse med en kniv i hånden ifm et tyveri/røveri forsøg.

    Dog bør der som altid tilrådes påpasselighed.

    Men sjakalerne defineres netop ved at de lever af dem som ikke kan eller vil forsvare sig.

    Når det kommer til stykket er de 90% svage, dumme og nogen kujoner.

    Dog vil jeg gerne kunne nedlægge 5 og holde dem evt politi ankommer (hvis ikke jeg selv ender med at skulle flygte fra gerningsstedet)
    Derfor har jeg altid mine tungete ejendele i en stofpose.
    En håndfukd lange strips.
    Og selvfølgelig noget som kan skære i de strips.
    Jeg bor så også i albertslund
    Er vokset op med de svins pseudokultur

    Er sjovt nok ikke blevet til reelt håndgemæng i snart 10 år selvom jeg aldrig har været typen der lader mig kue smiley
    Det siger noget om dem.

    De lever højt på de forsvarsløse.

    Resten snor de sig udenom


  • #16   19. aug 2018 #14: YES!!! I den perfekte verden er det behandlingen til sådan et par røvhuller....Desværre ser det ud til at skidesprælleren som får bilisten til at flippe ud, ikke får meget af den kinetiske energi, som var tiltænkt ham. Han slår en ordentlig kolbøtte hen over bilen, og jeg tror at han måske reddede livet der....Men deres anden sikkert stjålne knallert får de ikke med.....ha! ha! sådan nogen "Alene hjemme" forbrydere.
    Hvis jeg var manden i bilen, havde jeg nok ikke særligt travlt med at alarmere politiet......men måske er det kammeraten som ejer mcen, han ringer til....Kæft, hvor kan jeg godt forstå, at han flipper ud over den snotbobbel som tager hammeren til hans kølerhjelm og spejl.


  • Danilofix
    Danilofix Tilmeldt:
    apr 2018

    MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 9
    #17   22. aug 2018 En GPS tracker koster ikke ret meget, og flere af dem har bevægelsessensor / geo-fence samt mulighed for at lave en "remote killswitch" til eks. tænding. En ting er kasko, men hvis man har brugt tid og penge på et bygge en cykel, så er det sgu træls at få den nakket.

  • #18   22. aug 2018 .. næ men det gør en jammer vel heller ikke...

  • #19   22. aug 2018 Jeg tror rigtig mange af de tyverier der bliver begået, bliver fortaget uden videre planlægning. Det er ofte bare nogen lømler. Og de har garanteret ikke en jammer med i lommen.
    De mere professionelle har måske. Og de har sikkert også vinkelsliber med til at klare skivebremselåsen og den store kæde om hjulet.
    Derfor lader man jo heller ikke være med at låse cyklen og siger det ikke kan svare sig?
    Så jo, jeg synes en jammer er en ekstra god sikkerhed.


  • #20   22. aug 2018 #19: Jeg har vistnok læst et eller andet sted, at de fleste mc tyverier er netop lejlighedstyvene som der står for....Om det passer ved jeg ikke. Jeg har osse hørt at nogle af de prof er ligeglade med låse, medmindre cyklen er låst fast i noget. For ellers kan de bare stikke en metalstang gennem hjulene og vupti op i varevognen. Og hvis de har varevogn, to jernstænger og et østeuropæisk pas, har de nok osse ledningsfri vinkelsliber og andre passende værktøjer bagi bilen....For ikke så længe siden, var en bruger herinde så heldig, at politiet faldt over en, som ovenstående beskrevet, -varevogn med udlændinge og hans/hendes cykel og andre tyvekoster stadig i....Hæng mig ikke op på detaljerne, men det var i den dur...Og nej, det ville da være tåbeligt at holde op med, i det mindste at gøre det mere besværligt for røvhullerne at bøffe en cykel, som man har spinket og sparet til, eller arbejdet røven i laser for. Eller sin brugte cykel, som man har brugt 1000 timer på at kæle om.....Jeg bliver sgu helt muggen af at tænke på, at folkens derude i virkeligheden er sådan nogle røvhuller....Og så nogle af de videoer jeg for nyligt har set på Youtuben, hvor forbryderne ikke slipper afsted med cyklen, men bare smider den fra sig som et stykke skrald....øv smiley Og så snakker vi ikke engang om de cykler der forsvinder og bliver hugget op og spredt udover hele europa...øv, øv.... smiley

  • #22   23. aug 2018 Knud: Nr 1 er jeg med på. Men nr 2 må du lige uddybe. Som jeg forstår, skal vi nu parkere ligesom bilerne i de afmærkede båse mm. (Jeg har ikke læst lovteksten.) Men teknisk set, er det vel det eneste som er TILLADT. At den bestemmelse gør det nemmere for tyve at fjerne en cykel uden at brække den op, er bare ærgerligt for os. Men vi SKAL parkere i båsene, uanset at Bjørne-banden så bare kan løfte en cykel over i bilen.(4 mand, 20 sekunder.)
    Er det bare kendetegnene for dårlig gennemtænkt lovgivning som ikke tager hensyn til motorcyklister? Så må vi vel igang med at skrive til de kloge hoveder i magtens centrum. For det rimelige er selvfølgelig, at der bliver installeret ankre eller deciderede mc p-pladser i et forhold som er rimeligt i forh til antallet af pladser til bilerne.(dream on...) Eller en anden løsning, så motorcyklister også kan shoppe i Dallevalle, uden at blive frarøvet deres kæreste eje. (Ankre er nok en dårlig ide, da vi så skal slæbe kæder med. Men så f.eks en bøjle eller to, som har et låsesystem som låses når man stiller cyklen. Og låses op ved møntindkast og f.eks en kode.)
    (Forbehold for manglende kontakt til virkeligheden:)
    I et samfund som er så rigt, som det påstås at vores er, synes jeg at det ville være rimeligt at udgrave og bygge ca 700 p-huse under jordoverfladen landet over. P-huse af arten, hvor man stiller sin cykel og uden at låse eller noget, går fra den. Hvorefter platformen med cyklen bliver sænket 5 meter ned i jorden. Den mødes så af ufaglærte arbejdere som tager sig af, at den bliver rengjort og vokset. Og hvis cyklen har småfejl osv, bliver de selvfølgelig udbedret samtidigt af de faglærte mekanikere, som også arbejder dernede. Og skulle man komme tilbage inden cyklen er klar, forefindes der massage og spa, (og Anders And blade), som man som motorcyklist frit kan benytte i ventetiden. Og hele pivtøjet finanseres via prisen på parkeringen, som holdes på samme niveau som nu smiley Mangler der et par kr i finanseringen, kan vi passende tage dem fra ministerpensionerne til pårørende, som i forvejen hører til i diktaturer eller noget....


  • #23   23. aug 2018 Jeg synes faktisk de nye P-regler er ganske fine.
    Nu er det helt tydeligt hvor man må holde. Enkelte kommuner har så valgt at udvide reglerne og det er bare endnu en fordel.
    Er man så bange for at få cyklen stjålet når man skal ind i byen, så tag bilen, bussen, toget eller trædecyklen i stedet for.


  • #26   23. aug 2018 Mathias: Ja, hvis man VÆLGER at være positiv, er alt jo i skønneste orden smiley
    Knud: Jeg synes at det er lidt pudsigt, at dine eksempler går på 100kg smiley .
    Du tror at det er lyv....Men jeg forstår stadig ikke hvad du egentlig mener. Især med den sidste linie i din kommentar nr 24.
    Jeg forstår dig sådan her: Stiller man en kasse med 100000kr, og den bliver stjålet , kan man ikke få erstatning. Ok, så langt er jeg med. Men tager jeg til den store stygge hovedstad på min (180kg) mc, og formaster mig til kun at låse den på det ene hjul, frasiger jeg mig så reelt muligheden for erstatning, bliver den stjålet!? Og det er vores privattegnede tyveriforsikring, vi her snakker om?
    Nu er min cykel ikke mere end 20 lange værd. Men tager jeg til staden, må jeg ha købt mig en ankerkæde til et middelstort fragtskib....Og så parkere cyklen på reglementeret vis i en parkeringsbås. Hvorefter jeg lænker den fast til de to nærmeste lygtepæle eller lign, nedstøbte, massive jernemner. Så må jeg hellere tage sidetaskerne med, så jeg kan transportere min 3000kg kæde med hjem til Djursland igen!?


  • #27   23. aug 2018 Hvad kan du forslå af bedre muligheder for parkering, når vi ikke skal spærre fortove og cykelstier?
    Kom med realiserbare forslag der ikke koster spidsen af en jetjager. For husk kommunen fattes penge.


  • #29   23. aug 2018 Knud: Er det rigtig, at du fik en bøde for at parkere på vejen? Den har jeg ikke hørt før. Det er et genialt eksempel på, hvor pudsigt sådan en samundsudvikling kan forme sig, synes jeg. Men seriøst: Jeg mener også helt klart og tydeligt, at når "de" fratager os halvdelen af vores p-muligheder ved at forbyde parkering på fortovet, kunne de godt kompensere bare en lille smule ved f.eks en bøjle eller et lille anker. (Men det løser ikke problemet med, at så skal vi have kæden med. Og min kæde er en hjemmekæde, da den vejer og fylder en røvfuld.)
    PS: Tror du, at Matthias er ved at blive lidt træt af mig, fordi han ikke er klar over at 99% af det, jeg skriver er det rene gas og øregejl?
    Matthias: Jeg har desværre ingen forslag som er realiserbare. Og iøvrigt er jeg en uudannet, anonym bonderøvstaber, som ingen med mere end 2 hjerneceller ville tage imod råd fra. Derfor er 99% af det jeg skriver bare varm luft, vrøvl, og mig som forsøger at være den sjove dreng i klassen, der kompenserer for sine manglende kvaliteter og evner, som berettiger de fleste andre til at deltage i, og bidrage til fællesskabet....
    På den alvorlige side, kan jeg oplyse dig om, at jeg er smerteligt opmærksom på, at ikke bare kommuner, men åbenbart alt og alle skal spare og spare i en grad, som overordnet har forringet samfundet for mange i en del år efterhånden.... smiley


  • #31   23. aug 2018 Vildt med den bøde....Men touche smiley

  • #32   23. aug 2018 Hvis 99 % af det du skriver er det rene gas og øregejl, så synes jeg du skal fatte dig i korthed. Ingen grund til at fylde tråden med så store skriv. smiley

  • #34   23. aug 2018 Google ved sjovt nok godt hvordan en motorcykel parkering skal se ud

    profilbillede
  • #35   23. aug 2018 Hvor svært kan det være at indrette pæne bydele der virker.
    Det her ikke så pænt for gadebilledet, men mange steder i danske byer vil det pynte på gaden at skjule rendestenen med nogen pæne motorcykler.

    I min gård har de plantet træer der smider harpiks over p pladserne.........
    Og stadig ikke fældet dem.

    Det foran min opgang er heldigvis dødt.....
    Snart plads til noget pænt istedet for den store grimme tanketorsk af et træ


    profilbillede
  • #37   23. aug 2018 Matthias: Fair nok. Du har også ret til din mening.(Var det kort nok smiley )

  • #39   23. aug 2018 Jeg har trukket lidt af det skrevne tilbage.
    Til gengæld deler jeg de >tusind ord her


    profilbillede
  • #41   24. aug 2018 MAF kbh: Ha, ha, ja, de skrækkelige træer.(Jeg har både et fældene nåletræ på 10 meter. Og eg og Bøg med deres pollen. Og Taks, som indimellem afstøder en hel lille sky af klistret pollen.) Men jeg har købt nogle overtræk og kan stille cyklen under halvtag, så mine træer chikanerer mig ikke så groft som i dit tilfælde. Men du har ret i, at det ville pynte på de fleste kantsten med en kværn.

  • Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    nov 2016

    Følger: 12 Emner: 6 Svar: 29
    #43   7. okt 2018 Undskyld jeg er så ligefrem, #42, men din post er simpelthen komisk ude af sync med den virkelige verden.

  • #45   8. okt 2018 Brian: Du har ret i det 1ste afsnit. Hvordan beviser man, at cyklen var låst?
    Jeg tror at #43 mener at det er virkelighedsfjernt at tro, at sådan 3 småkrimier skal lave meget større ting, eller flere af den samme slags for at blive fjernet fra gaden. Der er en indstilling til politiet for tiden, som siger at de hverken har midler til, eller gider at gøre noget på gaden, som giver ekstra skrivebordsarbejde hjemme på stationen. Om det er tilfældet eller ej, ved jeg ikke.


  • #47   9. okt 2018 Brian: Jeg har jo ikke en lås med individuelt serienr som er godkendt af gud selv og lavet af kryptonit. Får ingen som bruger alm 300 kr låse så erstatning, hvis uheldet er ude? Eller kommer det an på fors selskabet?
    jeg tror ikke at du har specielt meget ret i dit sidste afsnit. Jeg har et indtryk af, at de unge som ER gået den forkerte vej, er mere skideligeglade end for bare 10 år siden.


  • #48   9. okt 2018 Jeg er ikke kasko forsikret, så jeg bruger lås nok til at holde oppirtunist tyvene fra succes, og en nyslebet feltspade bag hoveddøren til hvis jeg skal begrave nogen.

    Jeg bor i albertslund og har haft en stjålet cbr600 f4, en 125cc enduro og en massr scootere.

    Der er så mange ulåste mc og scootere, at det er dem de går efter.
    Typisk har de kun en skruetrækker eller kniv/multitool med rundt, og ofte ikke engang det.

    Der kræves ikke meget for at rende med en mc der kun er låst med ratlås.

    Derfor hellere en billig/svag lås man gider bruge hver gang, end et anker at slæbe rundt på som man så ikke lige gider vikle kværnen ind i når man går i netto 5 minutter.
    Og smut så er den væk.

    Det er efterhånden meget få der bliver stjålet for pengenes skyld.

    Forsikring gør jeg ikke. Kun lovpligtig ansvar
    De har taget mere fra mig tyven

    Det er en slags pyramidespil sådan helt objektivt set

    Nuvel, at leve livet er en kalkuleret risiko.
    Man risikerer at dø af det smiley


  • #51   9. okt 2018 Brian: Jeg er sgu ligeglad med hvad folk råber af mig. Men blander man sig i tide og utide og uden omtanke, er det et spørgsmål om, hvornår man selv ender som offer. Jeg ser ikke de omtalte tv programmer. Eller tv programmer i det hele taget, faktisk. Men jeg er sikker på, at forsøger man at stoppe de forkerte, vender de deres had og bræk imod dig. Og uanset udfaldet, skal man ikke regne med at samfundet takker for, at man har afværget tyveriet af en scooter. (Med eller uden supermans (kryptonit) -lås... smiley )

  • #52   9. okt 2018 Apropos kryptonite ska jeg ha mig en bøjlelås og en wire til min bullit.
    Kæden rasler når man kører..
    En lille bøjle og en lang wire eller eller 2 så man ka lave den her. Rundt om et træ el. Lign.
    Maximal udnyttelse af længden smiley og power to weight ratio er fremragende med god wire.
    Kræver en halvstor saks... = planlægning = i'm safe smiley


    profilbillede
  • #53   9. okt 2018 Mit lokal område er fuld af syn som det her
    Serves as a reminder


    profilbillede
  • #59   12. okt 2018 Hmm. smiley igen.. igen.. og igen, en tråd om de knaldperler der skulle hejses op i kuglerne og fires ned i små ryk... smiley smiley
    Men måske jeg fatter bønne, alle de film af MCer der bliver stjålet, jeg har set på YT osv.. har været modeller før eller uden elektronisk start spærre, det er vist også kun nyere Burgmann’s der har det.. smiley

    - SÅ er det ‘hurtige for sjov’ tyveri ikke aftaget kraftigt på de modeller med spærrer...?? smiley

    Jeg r selvfølgelig klar over at hvis man virkelig VIL så kan man nappe hvad det skal være, men må så slås med at kunne hacke startspærren, - og det kan vel kun betale sig (selv for en tyv) på de virkelig dyre modeller..?
    Eller hva.. misser jeg noget..??


  • #60   12. okt 2018 Præcis.

    Den cbr f4 jeg fik fat i var dumpet fordi den havde startspærre.
    Den var parkeret på p pladsen omme bag glostrup centeret.
    Stod efterladt på en p plads i albertslund.
    Måske bl.a. mhp at afklare om der vat tracker i.
    Det var der så ikke. Men jeg fandt den. Heldigvis for ejeren.
    Men på grund ad startspærren gik jeg desværre glip af køreturen hjem på den smiley
    Jeg har ikke glorie på.
    Men som ham den vise onkel i life of pi siger.
    Der findes kun 1 forbrydelse i verden.
    Tyveri.
    Lyver du tager du en anden mands krav på sandheden.
    Dræber du tager du en andens liv.
    Begår du hærværk tager du en andens... osv smiley
    Der er noget om snakken...


  • #61   12. okt 2018 Definitionen på tyveri kontra brugstyveri kontra røveri er forresten værd at være helt afklaret omkring..
    Skal gerne skrive 5-6 linjer om det hvis nogen vil høre det med mine ord


  • #64   13. okt 2018 @ #62 smiley smiley yeps..
    Jeg spørger netop OM MC’er med elektronisk startspærre bliver stjålet i samme omfang som MC’er uden startspærrer..?

    Interessant med regnestykket for de 3 led i hæleriet... smiley Det har jeg ikke kendskab til..

    Jeg vil blot ikke have min MC nuppet i første omgang.. smiley

    - Forresten glemte helt.. Godt gået Martin J.. True biker style..!
    Sender dig en stille karma pils fra kassen smiley


  • #68   15. okt 2018 Øh.. smiley
    Godt så..
    ja - det må jeg så huske næste gang jeg skal til London... smiley
    Eller til den ‘virkelige’ verden.. så..! smiley

    Og Godt tip - tak smiley


  • #70   18. okt 2018 @ #69
    Hvad er det for en mc du har fået stjålet?
    Siden du ikke har nogen i profilen?


Kommentér på:
MC-tyveri i fuldt dagslys - Så hurtigt går det

Annonce