{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.874 visninger | Oprettet:

Forsikring på en yamaha r1 {{forumTopicSubject}}

Hej folkens. Jeg er en ung gut på 27 som vil gerne tage mc kørekort, som har været min drøm i mange år og så købe sådan en krabat. Ved godt det er en voldsom mc men det er ikke det mit opslag handler om. Vil gerne høre om forsikringselskabet ser på at man har haft bil i eget navn siden man var 18 og har kørt skadefrit i mange år, og ejer også på nuværende tidspunkt en bil med over 200 heste eller hvordan hænger det sammen? For har ikke lyst til at ringe til dem og spørge, og sige at man ikke engang har kort til sådan en endnu. Kom med jeres erfaringer og hvad det vil koste mig i rent ansvar at have sådan en kværn. På forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forsikring på en yamaha r1
  • #1   23. aug 2018 Det er bare det helt kedelige, trælse og irriterende svar du får: men DU er nødt til, at ringe rundt selv og selv gøre arbejdet. Der er ikke andre, der kan give dig svaret i kroner og ører.

    Der er så mange faktorer, der spiller ind og derfor er prisen langt fra ens, når Børge og Benny begge på 18 med en bil med 200 heste, skal forsikre samme MC, og derfor er der kun metoden med at ringe rundt.

    Det er jo ikke ulovligt, at sige til dem, at du ikke har kørekort endnu, når du beder om en pris - jeg antager, at de godt kan regne ud, at den dag du vil køre på den, så har du et kørekort smiley


  • #2   23. aug 2018 Jeg fik overførst min anciennitet fra bil til MC sidste sommer, så nogen selskaber gør.

    Jeg har Alka.


  • #3   23. aug 2018 Jeg giver 2700kr med kasko for min R1.
    Hos gf
    Er 37år, og bor i lejlighed.


  • #4   23. aug 2018 Altså jeg skal give 10xx kr. i ansvar på min... har dog med kasko...

    Elitebilist, 32 år


  • Vagn
    Vagn Tilmeldt:
    mar 2017

    Følger: 2 Følgere: 3 Svar: 123
    #6   23. aug 2018 Det med du ikke har kort, har ingenting med pris at gøre, men selskaber spørger nok hvor meget erfaring du har på mc... Og om du har bil med 100500hk har ingen relevans...

  • #7   23. aug 2018 grunden til jeg ikke rigtig gider ringe til dem er jo at jeg ikke lige har lyst til at sige at jeg ikke har kortet, for hvis de siger et svimlende beløb netop fordi jeg kommer ind som nybegynder så vil jeg da heller lyve og sige at jeg har haft kortet i nogle år, for så vidt jeg ved så har de ikke adgang til den database over hvornår kortet bliver udstedt. Er self godt klar over a hvis det går galt så bliver det bestemt ikke sjovt når man har "undladt" at fortælle denne detalje. Hvad hvis man siger at lortet er droslet ned, hvad skal de have af dokumentation på det?

  • #8   23. aug 2018 Klart det er bedre at lyve - det ser de sikkert igennem fingre med, når du har brug for forsikringen.

  • #9   23. aug 2018 det siger jeg bestemt ikke, men droslingen foregår jo igennem en elektronisk modul, man kan jo sætte en på og så er det jo det. Men skal de have nogen form for rulleattest så eller? for aner ikke hvordan sådan foregår, for har ikke haft en mc registreret før

  • #10   23. aug 2018 Jeg tror slet ikke du har brug for en forsikring.

  • #11   23. aug 2018 nu efterspørger jeg seriøse svar, tak for det

  • #12   23. aug 2018 Det var skam helt seriøst - jeg tror ikke du har brug for en forsikring. Hvis du alligevel har tænkt dig at snyde og svindle fra starten af, og dermed risikere ingen dækning og opsagt forsikring, når de opdager det, så spar bare pengene.

    Desværre kommer man derved meget nemt i et lille register, så andre forsikringsselskaber heller ikke rigtig gider have dig som kunde.


  • #13   23. aug 2018 man skal jo kravle før man kan gå, og med den tankegang viser du jo blot, ja helt ærligt at du nok hverken har økonomi eller erfaring til en r1. Man bliver bestemt ikke en dårligere motorcyklist af at starte på noget væsentligt mindre. Selv startede jeg på en 150 cc scooter, som var kvik i optrækket og rendte famøse 115 på toppen. Det var jeg faktisk glad for, for er overbevist om jeg var gået til hvis jeg var startet på en stor vild sportsmc, - et par år senere byttede jeg så til en supersport 600, senere til en gsxr1300r, da behovet var og køre nogle længere ture også med kæresten. Men ring selv og spørg, men sid ned, mange vil ikke røre nybegyndere, det siger de enten til dig, eller siger en pris der gør at du ikke ringer igen. jeg har selv betalt imellem 2500-12700 for de cykler jeg har haft forsikret. Men det kommer jo også lidt an på hvad du ellers har af forsikringer, for har du flere får du som regel noget samle rabbat.
    god arbejdslyst.


  • #14   24. aug 2018 jeg har bil, indbo og rejseforsikring osv, har kørt skadefrit i snart 9 år og har bil med over 200 heste pt, som jeg giver ca 3000 kr for. Men jeg ved ikke om prisen bliver meget anderledes når vi snakker den type mc, selvom jeg er 27. Men eftersom jeg kan tage kortet til den største mc, vil det så gøre nogen forskel at drosle en R1 eller bliver prisen den samme? for jeg må jo køre sådan en lovligt med et kørekort da jeg er over 24
    Og Søren, penge er ikke det jeg mangler, er uddannet maskinmester så der er rigeligt.


  • #16   24. aug 2018 Få erfaring og spar penge de første år på en mindre cykel.
    Det med at drosle en stor cykel er tåbeligt.
    Forsikringen vil sikkert alligevel ikke give en lavere pris ved en drosling. De ved godt du ændrer den efter kort tid.


  • #17   24. aug 2018 Hvorfor fanden vil du købe en r1 og så drosle den? Mange af selskaberne kigger på om det er racer, cruiser etc og så hvad nyprisen var på dyret.
    Hvis vi snakker kasko forsikring så skal du vel af med et sted imellem 6-14000kr. Mener jeg gav 6400kr kasko på min gamle r1, bosiddende lige udenfor København.


  • #18   24. aug 2018 Jeg gav omkring 5-6000 årligt for kun ansvar som 23 årig på en R1, efter 3 års erfaring på mindre cykler.

  • #19   24. aug 2018 Hvis du køber Mcen ved forhandler... så forhør dig med hans forsikringer... de kan som regel godt svare sig.. ifht at være nybegynder smiley

    Mht at drosle den smiley Good luck med 48HK de acceptere ikke andet end droslinger til A2... og det er hh. Aros forsikring, Codan og mondux smiley


  • #20   24. aug 2018 fik snakket med dem idag, nævnte intet med kortet, da de går op i hvor mange år jeg har haft mc i eget navn, og ikke hvor længe man har haft kortet til sådan en. Idet jeg har kørt skadefrit i bil i mange år osv, så fik jeg tilbud på 3200 kr for den R1 i ansvar, så det er skam rigtig billigt, og ret vildt når jeg ikke har haft sådan en før med 150 heste. med kasko var det 13000 kr, så det vil jeg ikke da jeg synes det er absurd dyrt

  • #21   24. aug 2018 Kasko er for mit vedkommende mere hvis man skulle få stjålet den, så får man de fleste af pengene igen, spørg efter en med 7-10.000 i selvrisiko.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #22   24. aug 2018 Der er mange selskaber som tilbyder delkasko - dvs ansvar og tyveri.

  • #23   24. aug 2018 Og bare for en ordens skyld, så rager det ikke et forsikringsselskab om du har kørekort eller ej!! Du kan forsikre alle de MCer og biler du vil, uden nogensinde at have erhvervet et kørekort!

  • #24   25. aug 2018 Jesus da. Køb dig en sv650 og start på den. At du har en bil med 200 heste viser bare at du er fartglad, hvilket blot taler mere imod den r1'er.

    Spar vores alles sundhedsvæsen og find dig en MT07 eller Ninja 500.

    https://youtu.be/roQ0cd7L1kQ


  • #25   26. aug 2018 Lemminger, jeg har den bil fordi den er speciel, der er kun 2-3 af dem i hele DK og den har jeg selv importeret fra tyskland, har ikke et eneste klip i kortet eller noget, så kan skam godt bruge min sunde fornuft. Jeg betaler skat så sundhedsvæsenet har jeg også været med til at finansiere, så jeg kan egentlig gøre hvad fanden der passer mig uden at spare nogen for noget. Jeg ved godt at det er en voldsom kværn og det har jeg også den største respekt for, men når jeg er blevet træt af det andet småt skrammel så skal jeg ud og sælge og købe igen, det gider jeg hverken bøvle med eller tabe penge på.

  • #27   26. aug 2018 Fair nok. Men det "småt skrammel", som du kalder en mindre maskine, er ofte langt sjovere at køre på. R1'eren går 120 i først gear, så go' fornøjelse i andet gear ellers håber jeg du har råd til fartbøderne. Desuden bliver du sindssyg hurtig når det går ligeud, men langsom i svingene siden du ikke lærer at kører ordentligt. Håber også du har råd til en kiropraktor.

    Det er sjovere at køre en langsom maskine hurtigt end at køre en hurtig maskine langsomt, som man siger.

    God fornøjelse med den, du er blevet advaret smiley


  • #28   26. aug 2018 ... vil bare tilføje, at jo, sådan en R1'er er satme sprød!

  • #29   26. aug 2018 jeg har forsikret 2 mc med Ansvar og kasko til 1100 om året for begge.

    Jeg har valgt at køre på nogle som er 30 år gamle , de kan forsikres som veteraner .

    Og man kan godt finde hurtige Mc fra den tid.

    Det var da et sted at starte og så kan du få noget erfaring med en Mc til overkommelig pris. Men hvis det er en R 1 der trækker så er det jo sådan det er.

    Jeg har en Fj 1100 og en Vmax de er begge ok i optræk topfart det siger mig ikke noget .



  • #30   26. aug 2018 jeg er adrenalin glad på trods af jeg i mange år har pendlet i en bette øko bil. han må gøre som han vil, r1 er en sjov maskine, de gamle har lidt svagheder, men når det er fikset, så er det en herlig maskine.

  • #31   26. aug 2018 Jeg er 29. Har min Yamaha R1 RN19 2008 hos gf med kasko og vejhjælp betaler jeg 2467kr

  • #32   29. aug 2018 Offslow, hvilke svagheder har de gamle R1 og hvilke årgange taler vi om?

  • offspring
    offspring Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 MC-er: 2 Svar: 16
    #33   30. aug 2018 Mit råd er start billigt, find ud af om du i der hele taget for brugt den MC.
    Super sport maskiner er typisk dyre i alt, indkøb, service, forsikring, generhvervelse af kørekort og sådan.
    Man kan sige til sig selv, så mange gange at man er fornuftig, men når man så sidder på æslet kan man næsten ikke lade være med at hive den i øret. Og en skønne dag møder man Holger håndjern på et ubelejligt tidspunkt. Vil dog hurtigt sige at jeg har min dag til gode endnu smiley

    Planlægger du lange og mange køreture vil jeg igen fraråde en super sport, da komforten er lig nul. Har selv en gammel zx9r, og anser det mere som et legetøj, som et transportmiddel. Jeg giver 3100kr for delkasko og har haft MC i 5 år. Mit forsikrings selvskab tog min anciennitet med fra bil, så det er kun at ringe rundt og forhøre dig om priser. Nogen selvskaber kigger også på alder når det gælder MC, andre på område hvor du bor. Det er klart dyrere at forsikre noget hvis du bor i Kbh end hvis du bor i Sønderjylland. Tættere trafik, større risiko = større premie.


  • #34   30. aug 2018 tak for dit råd. Jeg skal give omkring 3200 kr for en R1 i forsikring, så det er til at overleve, giver samme for min bil med over 200 heste. Jeg skal ikke køre lange ture på den, så vil bare have den som "legetøj". Tror bestemt ikke at jeg vil hive den i "øret" som nybegynder, så går det sgu galt, og det ønsker jeg ikke, vil bruge noget tid på at lære den at kende osv inden jeg gradvist vil give lidt mere gas, for jeg ved skam godt hvor kontant den maskine er

  • #35   30. aug 2018 Det er en god pris, hvis det også er med kasko. Sørg endelig for, at få tilbuddet på skrift.

  • #36   30. aug 2018 De gamle modeller bruger olie, selv fra ny. 2004 modellen har jeg ingen problemer med selv efter 75k km er der ingen olieforbrug. Det eneste jeg har haft en defekt på er lyskontakten til overhaling.
    Personligt mener jeg du skulle overveje en mindre cykel. Find en r6er i stedet. Den er stadig hidsig, tro mig. Men få noget erfaring og så køb drømme mc’en bagefter.


  • #37   18. sep 2018 har købt en R1 i tyskland så der bliver ingen R6 for mit vedkommende

  • #38   18. sep 2018 Så er vi spændte på en oprettelse her inde smiley

  • #39   18. sep 2018 Tillykke med den. smiley Hvornår får vi den at se herinde

  • #40   18. sep 2018 ved ikke om jeg gør det før der kommer plader på eller efter, får den vurderet til næste år i januar når den er blevet et år ældre og priserne på mc er faldet igennem vinteren

  • #41   19. sep 2018 Hvilket selskab endte du med?

  • #42   19. sep 2018 dem som jeg er kunde hos, 3200 kr for sæson og som nybegynder når vi snakker mc

  • #44   19. sep 2018 Ok vildt har ikke haft held med at finde et selskab

  • #45   19. sep 2018 Falken, prøv gf, giver 2700kr for min R1 med kasko

  • #46   19. sep 2018 De gamle r1 har følgende svagheder, hvis du spørger mig, De bruger olie, - det kan være v. stempel ringene, også kan det være v. olietyvene på ventilerne. Så har den nok verdens ringeste bagdæmper standard, denne kan dog ændres med en bedre olie, - den jeg selv havde var der smidt en ohlins på, - den var bare super lækker, da jeg først fik den sat rigtigt op, spillede det virkelig godt. - Også har de den svaghed de meget gerne vil køre på 1 hjul, - men det kan jeg nu meget godt lide, - det er sådan en cykel der både kan bruges til tour og til sjov og ballade. smiley Tillykke med den.

    profilbillede
  • #47   20. sep 2018 Per E, hvor mange år har du haft MC i eget navn? Det var 3200 kr for kun ansvar, har kørt bil skadefrit i 9 år, men mc har jeg aldrig haft før

  • #48   20. sep 2018 jo tak Offslow, jeg købte 2003 modellen med indsprøjtning, det fik jeg anbefalet af alle i stedet for en med karburatorer

  • #49   20. sep 2018 Jimmi t. Har haft i 3,5år nu

  • #50   21. sep 2018 det kan gøre en stor forskel på prisen, men kan self ringe til GF og høre, men tror bestemt ikke at jeg får den til under 10000 kr med kasko, hvis jeg er så heldig

  • #51   21. sep 2018 Sprøjt modellen fra 02-03 er praktisk taget samme motor som de gamle med karburator. 04 derimod er en ny konstruktion som ikke bruger olie

Kommentér på:
Forsikring på en yamaha r1

Annonce