4.390 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 32 Svar

Trefods fartmåler Trefods fartmåler

Halløj

Som overskriften lidt hentyder, vil jeg høre om de trefods fartmålere, som politiet stiller ud til vejen, hvor bilen er gemt væk, kan tage et billede når man er kørt forbi?
Er der nogen overhovedet der har fået et billede tilsendt? Synes ikke mine søgninger gav pote ??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Beskæring af buske/træer 1.000 kr.
  • Moving mattress up to loft 250 kr.
  • Vask af 3x hovedtrappe til 5'te sal og rengøring af gårdtoilet 700 kr.
  • Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Trefods fartmåler
  • #1   4. sep 2018 Det er vist en laser som de måler med. Ikke et kamera.
    Jeg fandt det link her på mcgall. Gammelt, men sådan er det sikkert endnu: Hvis de tager en i at køre for stærkt, og de har lyst osv, bliver man nakket. Sur røv.
    Men jeg spurgte selv en sådan politibasse her i byen hvor jeg bor om de målte mig osv. Jeg kørte ca 60 ved 50 km/t. Og han sagde at hvis de ikke stoppede mig, skulle jeg ikke forvente en bøde.
    Men prøv at se artiklen her. Jeg garanterer ikke for, at du får det bedre: https://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article4301495.ece

• #2   4. sep 2018 Tak skal du have MT. Jeg tænkte mere på de nye hvor de ikke står ved den, men den der blitzer og de sidder inde i bilen. Jeg ved ikke helt hvad de hedder nemlig ??

• #3   4. sep 2018 Tror det er sådan en her

profilbillede
  • #4   4. sep 2018 Nåh ok....Den der....Det er ren og skært djævelskab det der smiley
    Mit gæt er nok ikke meget bedre end dit eget. Men jeg tror at den der kun tager billeder den vej den vender.

• #5   4. sep 2018 Hahaha ja og det er det bare ??
    Ja det tænker jeg også umiddelbart, men man ved aldrig hvad de kan finde på ??

• #6   4. sep 2018 Det er vel i bund og grund det samme udstyr, som de anvender i deres fotovogne? smiley

profilbillede
  • #7   4. sep 2018 Abdullahs foto ligner ihvertfald grangiveligt en mobil udgave af den hyggelige fyr der.....
    Øv, jeg blir i helt dårligt humør, når jeg ser sådan noget udstyr der.

• #8   4. sep 2018 Hmm ja de ser meget ens ud Jens Henrik tak.

• #9   4. sep 2018 Det er fuldstændig det samme udstyr som der sidder i deres biler.
    Men når der står en trefod ved vejen er MC mere eller mindre immune. Med mindre deres bil holder så den kan nappe nummerpladen bagpå.

Nogle fotovogne tager billeder i begge retninger, men ikke den mobile trefod.

Informationen har jeg fra en kammerat som er konverteret til panser... IWWHHHW. Føj

profilbillede
  • #10   4. sep 2018 Fandt en gammel tekst på nettet:

...
    "Vi har i Rigspolitiets Færdselsafdeling modtaget Deres mail med 2 spørgsmål vedr. Automatisk Trafik Kontrol(ATK).

1. Køretøjet bliver målt ved radar i bemandede varevogne eller med udstyr opsat på vejen. I det øjeblik et køretøj kører ind i radarstrålen/målefeltet og der frembringes tilstrækkelige målesignaler begynder måleprocessen, der varer indtil køretøjet igen forlader radarstrålen. Når køretøjet har forladt radarstrålen, og den indstillede grænseværdi(tilladte hastighed) er overskredet, udløses kameraet automatisk.

2. Til den fart der er målt på køretøjet fratrækkes 10% af den tilladte hastighed, samt 3 km/t yderligere for målinger hvor tilladte hastighed ikke overstiger 100km/t.
    Er fartgrænsen over 100/t beregnes 3% i stedet. Dvs. kører De på en strækning med tilladt 50 km/t, skal De køre mere end 50 + 5 + 3 = 58 km/t - med andre ord minimum 59 for at få en bøde."
    ...

SVJV måles kun, når man kører imod ATK'en.
    Det er IMHO derfor ikke særligt sansynligt at få en fartbøde på MC smiley

Ellers står der også en masse her:
    https://www.politi.dk/da/borgerservice/Fardsel/hastighedskontrol_ATK/

• #11   4. sep 2018 Tusind tak for hjælpen allesammen, så blev jeg det klogere! smiley

• #12   4. sep 2018 Så blev VI det klogere smiley

• #13   4. sep 2018 Hvis man nu tager et foto af sådan en tingest, kan man så ikke sende en bøde til politiet for at smide elektronikskrot i vejsiden?? smiley

• #14   4. sep 2018 Det ville da helt klart være forsøget værd tom I smiley

• #15   4. sep 2018 En tre fod, er lavet til at give betjenten fred og ro til at spise sin citron måne, i skjul.

• #16   4. sep 2018 @13 - husk at holde stille imens du fotograferer, ellers får du en bøde og et klip for brug af håndholdt mobil under kørsel smiley

• #17   5. sep 2018 #15:
    Eller æggemadder! smiley smiley

• #18   5. sep 2018 Alle de gange emnet har været oppe angående atk og motorcykler husker jeg ikke nogen der har dokumenteret en bøde fået den vej.
    Altid samme google foto der er blevet lagt op.
    Spurgte en betjent ved en forovogn om de kunne tage motorcykler, det vævede han rundt i og ville ikke sige nej ... men jeg siger ja det kan de ikke pt.

• #19   5. sep 2018 Ja lige præcis kunne heller ikke finde andet nemlig og slet ikke om den mobile trefod, som tager billeder.

• #20   6. sep 2018 Vi kunne lave en indsamling til en testpilot? Det er jo ikke svært at finde et sted hvor de står, så er det jo bare at ræse forbi med forskellige hastigheder?

ps - kan desværre ikke deltage, koblingen er stået af på Guzzi'en

• #21   6. sep 2018 Det er faktisk en god ide Per ... tænk alle de diskussioner og deling af uvidenhed der ville falde til jorden.
    Det skal jo blot være forskellige hastigheder der er under klippe grænsen ... Vi skal nok samle en del ind hvis vi skal over klippe grænsen. I min naive tro mener jeg dog nok man kan finde en håbefuld ungersvend man kan gasse eller hidse op til lidt højere hastigheder.

Kommer pengene ikke til udbetaling til ordensmagten kan vi jo altid drikke øl og købe stegt flæske for dem.

• #22   6. sep 2018 Jeg er ved at, en ATK som holder i vejsiden og blitzer, KAN også tage billede af din mc nr-plade. Der sidder også et kamera i frontruden som tager et meget fint billede. kan bevise det. smiley
    Men kan ikke svare om en trefod kan..

• #23   6. sep 2018 Så kom med det bevis smiley smiley

• #24   6. sep 2018 Jo ser sidder et alm kamera i forruden, men det viser ingen fart mm.

• #25   6. sep 2018 Selvfølgelig kan de tage billeder begge vej. Beviserne har vi bare ikke, for ingen af os kører jo for stærkt. smiley

• #26   6. sep 2018 Matthias: Ha-haaee.....ej, det er jo den rene skære sandhed du kommer med der...

• #27   6. sep 2018 Kørte vi for stærkt alligevel, så blev billedet ikke taget, for fotografen spiste nok citronmåne, som en allerede har skrevet. smiley

• #28   6. sep 2018 Nu skal i altså opføre jer pænt over for ordensmagten. Jeg er, af grunde jeg ikke rigtigt kan forklare, kommet i besiddelse af et billede der viser træningen af de nye politikadetter, når de bliver sluppet ud på egen hånd er det nok død ved kølle hvis man kører for stærkt smiley

profilbillede
  • #29   7. sep 2018 Udemærket der smiley
    Se lige knægtens blik.... Han er en dedikeret lille betjent tror jeg.

• #30   7. sep 2018 Hmm.. Næh, jeg må også med skam melde jeg bliver blitzet ind i mellem smiley
    Men ikke modtaget nogen hilsen, siden de nye ATK vogne kom på gaden (vist i 15.?) smiley

Jeg har dem stort set alle på mit helmet cam, og jeg kan se det er sket 5-6 gange siden 16..
    Der er ingen herinde der har fremvist en bøde endnu, så vi holder alle vejret i mens vi afventer de lovede stærekasser, - om de så kan snap’e os bagfra må vi vente og se..

Kablet er overraskende langt syntes jeg, denne holder ca 50m fra foto kassen..

profilbillede
  • #31   8. sep 2018 Damn... Kan sgu´ikke rigtig bevise det... (lige nu).
    Har rodet alle de gamle bøder frem, men lige præcis denne er selfølgelig ikke til at finde,
    Så jeg æder mit indlæg #22 igen.
    Men fakta er at den gav en betinget frakendelse sommeren 2014.

• #32   8. sep 2018 @#31
    Hmm.. i 14 kan det vist godt passe..? (Uden at vide det præcist..)

der var et år hvor de skrottede de gamle vogne, og havde bestilt 100 nye der vist først kom i 15.. skal nok passe det var i 2013-14 de gamle ATK vogne blev udfaset,
    De tog nemlig nogle grovkornede s/h billeder både forfra og bagfra, den røg jeg også i en gang.. smiley

Kommentér på:
Trefods fartmåler

Annonce