{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.728 visninger | Oprettet:

Hjælp! Dak-dak-dak-lyd når der acceleres {{forumTopicSubject}}

Kære mc galleri

Jeg har en suzuki bandit gsf 600 fea 1998. Den er begyndt at sige en lyd, hver gang jeg accelererer. Lyden kan jeg bedst beskrive som dak - dak - dak og ca et dak per sekund, ved svag acceleration. I starten tænkte jeg at det var kæden der stødte imod noget, det ville give mening i forhold til tidsintervalletat af lyden, samt at des hurtigere jeg accelererer, des oftere kommer lyden. Men hvis jeg bruger koblingen, eller stopper med at give gas, stopper lyden. Nogen der har en idé om hvad det kan være?

Vh
Simon


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp! Dak-dak-dak-lyd når der acceleres
  • #1   11. sep 2018 i takt med hjulomdrejninger eller motoromdrejninger ?

  • #2   11. sep 2018 Altså der er ikke nogen lyd hvis jeg bare triller f.eks. hvilket vel er hjulomdrejninger? Der er umiddelbart heller ikke nogen lyd, når jeg holder hastigheden. Lyden kommer når der drejes på gashåndtaget, og jo mere gas jeg giver jo hyppigere kommer dak dak lydene, lige indtil jeg slipper gassen igen. Min bedste måde at forklare det på ville være hvis kæden f.eks. stødte på noget hver gang den kører rundt, og det giver en lyd hver gang det sker. Så jo hurtigere kæden kører rundt, jo oftere kommer lyden. Det er bare ikke kæden i det her tilfælde

  • #3   11. sep 2018 Jeg tror at spørgsmålet går på om hastigheden af lyden ændrer sig i forhold til motoromdrejninger (så under acceleration ved 5000 omdrejninger lyder det ens uanset gear), eller om den ændrer sig med hastighed (samme lyd ved samme hastighed uanset omdrejninger).

  • #4   11. sep 2018 ok , hvis det lyder som kæden men ikke er det så ville jeg kigge på hjullejer eller nærmere lejet/lejerne i kædehjulscarrieren/chockkoblingen i baghjulet , det kan lyde som beskrevet og meget grimt



  • #5   11. sep 2018 Okay, ja samme lyd ved samme omdrejninger, uanset gear. Lyden er der dog ikke når cyklen stilles på støttefod og der drejes på gashåndtaget. Det er altså kun når jeg kører.

    Det lyder ikke som kæden, men det var mere for at forklare mekanismen i hvornår lyden er der og hvad der påvirker den, hvis det giver mening.

    Det er svært at hører præcist hvor lyden kommer fra, men tænker ikke det er fra baghjulet


  • #6   11. sep 2018 Altså det er jo ikke svært lige at kigge til lejerne i baghjul /tandhjulsholder
    Og burde ikke tage 30min


  • #7   11. sep 2018 Hvis det følger motoromdejninger uanset gear, så er det noget før gearkassen, hvad det kan være er svært at svare på, tingene før gearkassen bevæger sig meget hurtigere end en gang i sekundet.

  • #8   11. sep 2018 Det er vel ikke "bare" et stift kædeled?

  • #9   11. sep 2018 Stift kædeled ville også være mit bud, du hører det ikke fordi kæden ikke trækker når du ikke giver gas, kan faktisk ske med en kæde der ser ny og velsmurt ud

  • #11   12. sep 2018 Uden, på nogen som helst måde, at være ekspert, ville jeg også begynde at frygte nogle motorlejer.. Plejl/Motor.. Desværre.. Jeg havde en bil med samme symptomer og det var netop et plejlleje...

  • #12   12. sep 2018 Jeg tror det er din kæde. Hvis der ikke er nogen mislyde når den står i frigear og får gas. Eller når du triller, så er kæden mit bedste du.
    Evt. Hvis du har et gopro. Eller lign. Så prøv at montere det så du kan filme kæden under acceleration. Tror du bliver overrasket over hvor meget sådan en kan hoppe.


  • Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
    #13   12. sep 2018 Kæden kammer over på det forreste tandhjul, eller hvis baghjulet sidder meget skævt,
    så kæden ikke rammer rigtigt ned i tænderne,
    hvis det var motorlejer eller knastkæde ville lyden ikke ophøre
    fordi han tager koblingen eller stopper med at accelerere


  • #15   13. sep 2018 Så det jeg hører jer sige er, at det er et af følgende:

    Motorlejer
    Plejl/motor/plejlleje/hovedlejer
    Kæde/stift kædeled
    Knastkæde
    Hjullejer

    Den ryger forbi et værksted, inden den køres i garage om 4 uger. Jeg vender tilbage når jeg har afklaret fejlen. Tusind tak for alle jeres svar!


  • #16   13. sep 2018 Det er meget nemt at afgøre om det er før eller efter gearkassen, det er blevet spurgt om en gang, men jeg forstod ikke dit svar.

    Hvis du kører afsted i 4. Gear ved 60 kmt og giver gas, er frekvensen af lyden den samme som hvis du gjorde det samme i 2. Gear?


  • #17   13. sep 2018 #umiddelbart er frekvensen den samme, om der gives gas i 2. eller 4. gear, ja.Des mere gas, des kortere bliver intervallet mellem lyden. Jeg oplever dog mere/højere lyd, hvis jeg skifter gear (for) tidlig

  • Kim C
    Kim C Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 8
    #18   13. sep 2018 Kæde og eller slidt tandhjul, du må kunne måle hvor lang di kæde er i forholdt til ny. er den væsentligt længere tager den helt eller delvist fat i mere en en tand på tandhjuley


  • #19   13. sep 2018 Så er det næsten helt sikkert bare relateret til din kæde.

Kommentér på:
Hjælp! Dak-dak-dak-lyd når der acceleres

Annonce