{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.539 visninger | Oprettet:

Respekt for unge? {{forumTopicSubject}}

Hey..

Jeg ville lige høre hvordan i voksene har med os unge mc'ister?

Ved godt man plejer at snakke om at unge ikke har nogen respekt for de ældre, men hvordan er respekten for de unge?

Jeg har været ude for en episode med en forhandler som har haft min MC i over 2 uger, hvor han hver dag lovede fra dag til dag at den ville være færdig.

Hver dag jeg ringede lød forhandleren bare ligeglad og forklarede ikke hvorfor den ikke var færdig, bare at den ikke var. Og sådan har det stået på i lidt over en uge, og man bliver sgu utålmodig.

Han havde så lovet at den ville være færdig igår torsdag, men jeg kunne ikke hente den der, da jeg var på arbejde og han sagde så at den ville være færdig idag, om formiddagen.

Fint nok, jeg kører derhen efter middag og der er den stadig ikke færdig, han siger så at klokken bliver 2-3 før den bliver færdig, nå jeg må vente og jeg smutter ned i byen og kommer tilbage kl. 2 og der er den stadig ikke færdig. Min farmor som havde kørt mig kører hjem, og jeg bliver og venter.

Motorcyklen bliver ikke færdig før kl halv 5, så jeg har siddet og kigget i 2½ time og er ved at være rimelig utålmodig.

Endelig da de får samlet den og skal prøve at starte den smider de den bare op ad en tønde og ridser min ny malet bagsvinger, samt øderlægge det klistermærke som jeg har sat på.
Da jeg siger det til ham, siger han bare "Jamen, det er hvad der sker når man står med en mc som ikke kan starte" Jeg tænker bare what the fuck?

Men heldigvis giver han mig lidt rabet for at de har ridset og ødelagt det på ca. 200kr, så det vel okay.

Men hele den her episode har virket underlig, forhandleren har virket ligeglad, og der har været tydelig forskel på kundeservicen af mig og så andre kunder (nok 25+)

Det har været som at de bare har skubbet mig til side og jeg kunne vente i forhold til deres andre kunder.

Og jeg vil væde med at hvis jeg ikke havde siddet og ventet idag, havde de ikke fået lavet den færdig før mandag eller tirsdag.

Men kan det virkelig være rigtigt at der er så stor forskel på at være ung i forhold til de ældre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Respekt for unge?
  • #1   8. jun 2007 Dertil skal det lige siges, at jeg godt er klar over at alle har travlt for tiden, men så burde forhandleren ikke love en at den er færdig dagen efter.

  • #2   8. jun 2007 Løsningen er vel bare en anden forhandler, hvis han behandler kunder sådan, ung som gammel så ville jeg aldrig sætte mine ben der igen.

  • #3   8. jun 2007 Hva fanden ligner det at stille den på den måde, ridse den og så lukke sådan en gang l... ud... Helt ærligt, og så give sølle 200 kr!!

    Det er satme ikke at have respekt for andre folks egendele,.... Hvis det var deres egen maskine, ja, så fuck det... Men en kundes, det er altså helt uhørt og respektløs... Bliver sgu helt harm!!!


  • #4   8. jun 2007 Føler sgu med dig.
    Og ja, det er generelt problemet, at "hey han er en ung fyr...let's just ignore"
    Er (det virker mærkeligt) selv blevet skubbet til side i en MC butik (vil ikke sige hvilken) for at lade dem med friværdi og gråt skæg komme til med deres penge.
    Fint nok...men vi andre må så nærmest undskylde selv om vi har de samme tal på vores penge sedler.
    Jeg ville blive pisse sur (ikke ville...ER)...og generelt lave en scene...


  • #5   8. jun 2007 Fuck, nogle abehatte.. Hvis nogen havde behandlet min cykel sådan.. Grrrr! - Jeg er også sådan halv-ung, men har ikke været ude for sådan noget.. Men kan nok godt se det...

  • #6   8. jun 2007 Er glad for at min mekker er på alder med mig! smiley

  • #7   8. jun 2007 Nok fordi alle MCister under 30, bereges som folk der alligevel ikke lever særligt længe, plus i ikke kører sofa cykel.
    Så fik jeg luft for dét...og ja jeg er over 30..hahaha


  • #8   8. jun 2007 sæt lige et par bogstaver ind hist og hér...

  • #9   8. jun 2007 Det er desværre noget der sker, og det er ikke OK!

    Jeg har da set, at du nu har knas igen, og umiddelbart synes jeg da, at du skal vise ham, at du er et voksent menneske.

    Det kan du f.eks. gøre, ved at kontakte ham, fortælle at dyret endnu ikke er i orden, og sig så meget pænt og høfligt(lad vær' med at råve!): "du - indtil nu har jeg bare været ganske almindelig kunde, der skal have sin MC repareret. Det vil jeg også gerne være fremover, men skal det være her, så skal aftalerne holdes! er du indforstået med det?"

    Kig så på ham og hold helt og aldeles kæft ind til han har svaret - isklumper i maven!

    Accepterer han, sig du bare "Tak, så regner jeg med, at jeres arbejde er lavet færdigt - (giv ham en anstændig frist)-uden beregning!" og så holder du igen kæft!

    Kommer du nogen vegne med ham, så har du nok et ordentligt værksted fremover, kommer du ingen vegne, så glem idioten!

    Han lever bl.a.af dinepenge - det skal du ikke være bange for at fortælle ham!

    PøjPøJ


  • #10   9. jun 2007 Tror da jeg ville skifte forhandler, for jeg synes da at de plejer at tage mig lige så seriøst som alle andre, nu har jeg endnu til gode at have brug for værkstedet, men alt andet synes jeg er fint på højde med alle andre.

  • #11   9. jun 2007 tror mere det handler om at sætte sin fod i jorden og sige sin mening, kender godt det der at man som kunde er flexsibel og imøde kommende, hvor efter forhandleren tænker ja det haster ikke så meget med ham, han er sku en stille og rolig fyr.
    husk det er dig der er kunder, hvis du er utilfreds er det dig der skal sige noget, forhandlerne gør det ikke for dig.
    ham forhandlere er da en spade hvad jeg kan høre ogf den kommentar han fyre af skal han da bare have en regning på det klistermærke og den bagsvinger, om han så ahr givet dig rabbat eller ej.!!


  • #12   9. jun 2007 Mange tak, for at i kan følge mig.

    Ja, det kan godt ske jeg ikke har været insisterende nok, da jeg bare har haft sagt okay til at det er blevet rykket, men hvad kan man gøre, jeg havde ikke lyst til at klage, da jeg ikke ville have det godt med at komme der igen så.

    Men ja, må gøre som i siger, ned med den igen og så give ham en frist på at have lavet den 100% iorden.

    Men jeg er sgu bange for det vil komme til at koste mig penge?


  • #13   9. jun 2007 What a jerk!

  • #14   9. jun 2007 Her er billed af bagsvingeren:
    (link fjernet)

    Men jeg må jo bare ringe til ham og finde ud af en løsning på det hele.


  • #15   9. jun 2007 Du skal fandme ik finde dig i det der pis. At han stiller cyklen op af noget, det er jo fuldstændig groteskt!

    200 kr i rabbat er jo peanuts. Smid FDM på bitchen!


  • #16   9. jun 2007 Ja, jeg stod også bare og tænkte hvad fanden laver de. Men jeg er desværre ikke en person der er meget for at diskutere med folk, og er altid rolig.

    Men det er fordi jeg ved hvordan sure kunder er, og derfor tager jeg den altid selv med ro.


  • #17   9. jun 2007 Du skal aldeles ikke tage den med ro..

    De SKAL acceptere dig og dine gryn lige så meget som alle andres.. Ellers er det bare at finde et nyt sted.

    Der er ikke så meget at sige til det. Synes sku altid jeg er blevet behandlet fair de steder jeg kommer. Undtagen en gang (det har så ændret sig med tiden - hvorfor vil jeg ikke komme ind på her - så bliver HA bare sure).
    Men som sagt. Bare hen og snak alvorligt med ham - Ellers find et andet sted.


  • #18   9. jun 2007 Plambech - det er egentlig ikke en katastrofe, at det koster dig lidt penge denne gan, men så skal i f...... også have et gensidigt respekfuldt forhold etableret - og det skal du holde ham op mod!

    Go for it!


  • #19   9. jun 2007 skriv straks din opleveæse ind på www.dmcn.dk
    så vi kan se hvem vi IKKE skal handle ved


  • #21   9. jun 2007 Hej - Jeg bliver også helt harm af at læse din historie.
    Men mange erhvervsdrivende i stort set alle fag er efterhånden blevet ret selvhøjtidelige, overfladiske og arrogante. Det skal nok ses i lyset af at ordrebøgerne bugner af ordre og opgaver. I en sælgers hjerne er det en HELT FORKERT holdning at udvise sine kunder og en helt klar mangel på respekt for sit levebrød. Der findes mange ordsprog for denne holdning.
    Mange af disse erhvervsdrivende vil næppe overleve de dårlige tider - og de dårlige tider kommer også tilbage en skønne dag.
    Min læremester og mentor, fortalte mig engang, at det er lige så vigtigt at hilse på bankeleven, der holder døren for dig i banken, som det er vigtigt at hilse på direktøren. En skønne dag er eleven nemlig direktøren - og han husker sin elevtid.
    Du er i din bedste ret til at klage over den behandling du har fået - og fortjener en god gammeldags skideballe. Det hedder at sætte sig i respekt - en respekt der burde være en naturlig selvfølge.
    Op med hovedet og på med vanten - den ridse i din svinger, ville jeg på inge måde acceptere. Jeg ville kontakte vedkommende og bede ham udbedre skaden eller betale for at få den udbedret - 200 kr - det er jo nærmest en fornærmelse.
    I min opfattelse har du krav på en ordentlig og respektfuld behandling - det bør han gøres opmærksom på. Erfarer du at du taler for døve øre, er muligheden at lade din oplevelse gå fra mund til mund. Det vil tage en sælger år at rette op på et dårligt omdømme.

    - Der skal kun en utilfreds kunde til at ødelægge et godt omdømme. Der skal mange tilfredse kunder til at rette op på et dårligt omdømme.

    Held og lykke

    Mvh
    Thomas E


  • #22   9. jun 2007 Jeg synes det er helt utroligt hvor mange MC-forhandlere der bugner af dårlig service. Jeg synes at mentaliteten hos diverse bil-forhandlere er helt anderledes. Altid smilende og (godt nok ivrige efter at sælge, men det er jo deres job) imødekommende.

    Synes det er alt for tit at MC-forhandlerne bare står og ser sure ud bag disken. Men man bestemmer jo selv hvor man ligger sine penge og jeg har fundet et par forhandlere hvor jeg holder mig til.


  • #23   9. jun 2007 nu er jeg ikke helt ung længere, men kender en hel del i alderen omkring de 20-25 år og ingen af dem har problemer med værksteder/forhandlere vedr deres mcere, de bliver da rep på samme vilkår som alle andres kunder og jeg ved de alle er tilfredse med den behandling de får. jeg tror det er sådan at uanset om man er ung el gammel osv og skal vente i et stk tid på sin mc fordi værkstedet muligvis har pisse travlt, så syntes man at det er som om der foregår en hetz mod ens person.
    udover det ku jeg godt tænke mig at vide hvad det dog er for et amatørværksted du har brugt, lyder som sån et baggårdsværksted med en gamel sur fordrukken mekker
    som egentlig slet ikke gider sit job. ingen værksteder med bare lidt omtanke i hovedet behandler kunder og ders mcere sådan og var det sket for mig var jeg gået helt amok og havde pudset en advokat el lign på dem hvis de ikke ville erstatte skaden eller selv udbedre den


  • #24   9. jun 2007 Giv manden hans 200,- tilbage, og bed om at få udbedret den skade de har lavet !! Det er da kun rimeligt.

    Husk at skrive på dmcn.dk


  • #25   9. jun 2007 Har da også en lille historie.

    Min lokale Mc shop (thisted mc shop) har haft min knallert i over 8 uger fordi de skulle lave den efter jeg blev kørt ned. de har lovet den færdig gentagende gange men der er ikke sket en skid ! Når jeg så kommer ned og spørg til den siger de bare at de har haft travlt og er kommet bagud.. Men 8 fucking uger det er jo fuldstændig latterligt.


  • #26   9. jun 2007 Havde min SZR holdende 3 måneder hos et værksted i Herlev/Søborg... sidste sommer...

    Havde præcis det samme indtryk som dig!
    - Jeg var bare en ung/ny mc'ist. Dvs. = lettere at trække tiden, ved at fylde mig med løgne og røverhistorier om dele der ikke kunne skaffes hjem osv... ;-(

    Fik også ridset min tank foran, men sagde intet, da jeg bare ville væk hurtigst muligt, fra dette "værkstedet fra helvede"


  • #27   9. jun 2007 Jo, men de har alligevel taget 5000 for den lille reperation, jeg synes det helt vildt for bare at skifte knastkæde og 2 ventiler..

  • #28   9. jun 2007 Altså -min MC kommer nærmest ikke på værksted - men adskillelse nye ventiler slibning/ploering af ventilsæder en ny knastkæde, montering og det tidsforbrug der indgår samt moms - jeg tror såmæd ikke 5 kilo er så urimeligt, men du har jo nok andet at knurre over.

  • #29   10. jun 2007 det lyder som køge mc center...

  • #30   10. jun 2007 Fy, fy, fy skamme Jonas smiley

  • #31   10. jun 2007 Nej, kan godt forstå de 5k..

    Og det er ikke Køge MC Center..


  • #32   11. jun 2007 Ej, ventilerne til den er dyre, de koster 600 kr + moms stykket, har han i hvert fald taget for dem.

    Jeg har også lige haft snakket med ham igen, og de vil ikke lave den igen, så jeg skal selv rette op på deres fejl.


  • #33   11. jun 2007 Hvor er det henne man ikke skal have lavet mc?

  • Onkel Ray .
    Onkel Ray . Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 39
    #34   11. jun 2007 det er sgu mærkeligt nok, sådan nogle oplevelser har jeg

    osse haft mange af, men de forsvinder mere og mere jo ældre jeg blir


  • #35   11. jun 2007 Hva er det for en abe af en forhandler????

Kommentér på:
Respekt for unge?

Annonce