{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  erfaring med bmw R1200RT
  • #1   19. sep 2018 Hej Kim.
    Jeg har været den lykkelige ejer af en R 1200 RT årgang 2014 i lidt over et år. Jeg købte den grundet vindbeskyttelsen og den oprejste siddestilling, og jeg har stadig ikke fortrudt. Det var lidt af en omvæltning at komme fra en række firer til en 2 cyl. boxer, men efter en uges tid tænkte jeg slet ikke over det mere. De vibrationer der er føles på ingen måde generende, heller ikke efter heldagsture. Den kan sagtens køre sving og holde en høj march fart , både med bagsæde passager og oppakning, og affjedringen( esa) fungerer bare perfekt . Min mc har efterhånden rundet 50000 km og der har intet været med den. Jeg elsker fartpiloten , vindbeskyttelsen, den afslappede kørestilling og det koblingsfrie gearskifte( kaldes gearshift pro) . Du skylder dig selv en prøvetur. Kom evt. en tur til Xpedit i Ølgod på lørdag. Der er åbent hus


  • #2   19. sep 2018 Hej John, tak for dit svar... mit valg står mellem R1200Rt og en FJR 1300... ski en fin MC du har... ja skal bare ud at prøve dem begge...

  • #3   19. sep 2018 Velbekomme.
    En FJR 1300 er nu også en lækker mc , men prøv nu dem begge. Uanset hvad du vælger, så bliver du rigtig godt kørende.


  • #4   19. sep 2018 Hej john.. er det ok med service priser og skift af bremser skiver osv.. er vant til Yamaha, hvilken er meget billig synes jeg...

  • #5   19. sep 2018 Jeg har lige været til 50000 km service, hvor der bl.a blev skiftet bremseklodser for og bag, olie og filterskift, bremsevæske skift og frostsikring . Regning lød på 4000kr
    Synes ikke at det var så slemt, men vil nok fremover selv lave service, da jeg efterhånden har fået købt værktøj mm. til at kunne gøre tingene selv


  • #6   21. sep 2018 Samme som, John,jeg har kørt 75000 km på 2 fjr,stabil og driftsikker,nok bedre end bmw,,,men den når altså ikke rt,ifht højfarts kurver ,bremser og så er den tørstig,gasrespons,ergonomi også meget bedre på en rt..
    Er nu på min anden RT




Kommentér på:
erfaring med bmw R1200RT

Annonce