672 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

CBR 1000 1988.. CBR 1000 1988..

Hejsa alle sammen.

Jeg står og er på jagt efter en mc, jeg har udset mig en cbr 1000 fra 1988, den står ved en forhandler :Rydberg
Det eneste jeg er lidt bekymret over er de mange km. den har kørt 90000 , ellers står damen temmeilg pænt på trods af at hun nærmest er 20 år. Rydberg giver 1 års garanti på motor og gearkasse men ikke på noget andet.
Den har lige fået stort service med nye dæk knastkæde strammer osv. prisen er 50 kilo
Skal jeg springe fra eller er km ligemeget

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• udflytnings rengøring 1.600 kr.
  • Hækklipning 2.500 kr.
  • Klipning af hæk og fjernelse af affald 2.500 kr.
  • Montering af dør håndtag 3 stk 250 kr.
  • Rengøring af brusekabine på badeværelse 1.200 kr.
  • Badeværelsesdør skal skrues ordentligt fast på hængslerne 1.250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  CBR 1000 1988..
  • #1   12. jun 2007 Hmm, hvis motoren lyder godt burde der vel ikke være nogle problemer i det?

Som andre herinde skriver rimelig ofte er der for meget fokus på km stand - Og for lidt fokus på hvordan motoren egentlig lyder.

• #2   12. jun 2007 (link fjernet) et link til den ved ikke om det virker....

• #3   12. jun 2007 Sådan en ung damen kan godt køre Rigtig langt hvis den er passet ordenlig..

• #4   12. jun 2007 Min har næsten rundet de 100000km med 10 år på bagen og den har lige været til stort eftersyn hvor mekkeren var meget overasket over hvor lidt motoren var slidt!!
    Så det med mange kilometer betyder ikk det store bare motoren går godt!!

• #5   12. jun 2007 Dean.

Wow.. Den står jo snor-lige.. Jeg tilslutter mig ovenstående, lyder den sund og ryger den ikke (Lad én køre bag dig - giv fuld gas ud i et af gearene og slip så gassen. Kommer der blå røg ud, er den slidt..

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 296 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.721
    #6   12. jun 2007 Rydberg har så åbenbart ikke videre styr på købeloven, for den giver dig mere end 1 år...

Men som de andre siger - den skal bare kigges ordentligt efter - så er mange KM intet at være bange for.

• #7   12. jun 2007 Sajmon: Købeloven giver dig reklamationsret, ikke garanti.

• #8   12. jun 2007 Sajmon....
    Hvad er det købeloven giver mere ???
    Husk der er forskel på reklamationsret og garanti.
    Du har altid reklamationsret, men ikke nødvendigvis garanti.... bare lige en reminder.

• #9   12. jun 2007 Det er under brugtvogns reglerne.

Men det ser da fornuftigt ud med den.
    Men hvis du vil have tasker på skal du nok handle det med. Den er ikke nem at finde monteringskit til efterfølgende.

• #10   12. jun 2007 Lars N
    (Lad én køre bag dig - giv fuld gas ud i et af gearene og slip så gassen. Kommer der blå røg ud, er den slidt..)
    det lyder som en god ide , meen jeg har kun en gammel astra 1.4 den kommer sgu nok på de evige græsgange hvis den forsøger at følge med......og der er ikke nogen af vennerne der har noget der kan følge med.
    købeloven giver mig 12mdr. garanti, og de resterende 12 mdr. er reklamtion, det eneste problem er at forhandlere kan gøre hvad de vil da det eneste de kan komme ud for er et civilt søgsmål, som tager mega lang tid i retten.
    Så hvis man finder et eller andet man vil købe hos en forhandler har man ikke mange muligheder, hvis forhandleren siger som rydberg gør, enten accepterer man det, eller finder det man vil have et andet sted.
    Damn i svarer hurtigt iøvrigt

• #12   12. jun 2007 Du kan med garanti få en herinde fra til at køre bag dig..
    Bare et godt råd, ville være lidt ærgerligt om den åd olie som vi andre lapper is i os disse dage..

Men igen 1 år på motor7gearkassen DET s.. OK.

• #13   13. jun 2007 nu er rydberg så absolut ikke den værste at købe mc af, han løber squ ikke fra sine aftaler, har købt 2 mcere hos ham og de par småproblemer der har været har han fixet uden brok.
    udover det er sådan en cbr 1000 motor uopslidelig, bare vær opmærksom på evt knastkæde som godt ka være drilsk på netop den model.
    men ellers ka jeg kun sige til dig, tag ud og få en snak med hr rydberg(henrik) og få en prøvetur på den, han er til at handle med

• #14   13. jun 2007 bare lige for at slå det helt fast. Købeloven giver dig ingen garanti, men kun 2 års reklamationsret. MEN i de første 6 måneder efter købet er der omvendt bevisførelse, således at det er forhandleren der skal bevise at motorcykel ikke havde den fejl ved salget. Dette er nærmest umuligt, og derved fremkommer der i praksis en 6 månders garanti. De resterende 18 måneder er det reklamationsret, hvor du skal bevise at fejlen var til stede da du købte cyklen. Håber det hjælper.

• #15   13. jun 2007 ps. Jeg synes da det er flot at han smidder yderlig 6 måneders garanti oven i hatten.

• #16   13. jun 2007 Og så var tumpen her for langsom den er væk nu ........

Kommentér på:
CBR 1000 1988..

Annonce