{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  FZR RPM begrænser..??
  • #1   13. jun 2007 Der står intet om det i Haynes

  • #2   13. jun 2007 prøv den af ... har set rigtigt mange tyskere prøve den af kl lort om natten smiley
    test din begrænser : start motoren vrid øret enten slår tændingen fra i begrænseren ...eller også kommer der en masse løsdele til syne feks. plejlstænger mv. også en slags begrænsning smiley

    den burde være der...


  • #3   13. jun 2007 Problemet er at den får en anelse for meget benzin (den skal nok have et par numre mindre dyser i), så den begynder at prutte ved ca 11000rpm og miste trækkraft....

  • #4   13. jun 2007 ryger den sort ? og hvor starter det røde felt ?

  • #5   13. jun 2007 tag et eller flere tændrør , farven på røret skal være en svag brunlig farve , ( sort betyder for meget olie eller benzin , hvid for lidt af det hele)
    tjek evt. elektrode afstanden på rørene hvis den er for stor vil den ikke kunne tænde ved stor belastning og høje rpm.


  • #6   13. jun 2007 Alt der har jeg tjek på smiley
    Jeg har selv skiftet dyserne i den og det hele da jeg smed clamp-on filtre på den... Jeg har en masse forskellige dyser til den, men mangler lige præcis den dysestørrelse for at den sikkert kommer til at køre perfekt. Efter min vurdering skal den kun 1-2 dysestørrelser ned, men jeg har kun størrelserne så den går 4 størrelser ned.. Og jeg er bange for at det er for meget og har ikke rigtig lyst til at brænde stemplerne af på den (endnu *g*)....

    Det røde felt begynder ved 10.500rpm så vidt jeg husker på det originale instrument...


  • #7   13. jun 2007 ...Men den burde kunne trække en del mere da den har poleret indsugning, stage 3 jetkit, clamp-on filtre, samt V&H SS2R udstødnings system.....

  • #8   13. jun 2007 Alt jeg vil vide er bare om der findes en begrænser som slår til på et tidspunkt eller om det er en "dead-end"...

  • #9   13. jun 2007 de filtre der hvilket mærke er de af ?

  • #10   13. jun 2007 prøv at tage filtrene af og tjek dem indeni , der sidder en fed gummikant rundt indvendigt med garanti , den kant blokerer og forstyrrer kaburatorernes luftstrøm både til gas og gasspjældet
    prøv at tage filterne af og prøv igen ud af vejen så går den sikkert rent hvis alt det andet er ok ...


  • #11   13. jun 2007 Den fejler intet.. Det er klart at den går rent i toppen uden filtre med de dyser jeg har i den nu... Så får den jo en anelse mere luft... Der er ingen fed gummikant på filtrene da de er bygget til vacuum karburatore... Der hvor karburatoren får suget luft ud af membranerne, der er gummiet formet frit så det ikke hæmmer noget som helst...

    Den kører også udemærket.. Slet ingen problemer... Kører jævnt i trækket hele vejen op i rpms. Jeg kører som regel heller aldrig over 10.000rpm alligevel, ikke engang når jeg virkelig trykker den af, for den har jo flest HK ved 9500rpm alligevel...
    Jeg undrer mig bare over om sådan en gammel sag har en RPM begrænser... Det er alt...!!


  • #12   13. jun 2007 det kan du roligt regne med den har , men altså hvis den går rent uden filterne så er det jo måske der den er begravet 2,5 /5 mindre dyse i .... men tvivler stadig på dine dyser ligefrem hindrer motorens omdr.
    tror stadig filternes udformning "kvæler" motoren ved stor/ større belastning ...


  • #13   13. jun 2007 Vil ikke spørge dumt, men havde du prøvet at finde din begrænser i tomgang eller i fart?

  • #14   13. jun 2007 Anders >> Tomgang ?? Her slår den jo ikke til *g* Farten er også underordnet.. Det er ved meget høje omdrejninger at begrænseren slår til så man ikke skader motoren (mere end højst nødvendigt) Grunden til at jeg spørger om der sidder begrænser i den, er at jeg jo ikke har mærket noget til den. Heller ikke når den står i frigear og jeg lukker op for den... Der begynder den bare at prutte ved ca 11000 rpm pga lidt for fed blanding...

    Spirillen >> Skal jeg SÅ mange dyser ned?? Før begyndte den at prutte ved ca 10.000rpm, og så gik jeg 1# dyse ned... Det gav ca 1000 rpm mere på toppen inden den begyndte at prutte... Men den gik også op i den røde felt som jo begynder ved 10500rpm... Så jeg ved ikke om jeg tør løbe chancen og smide 4# dyser mindre i den.. Så får den sq nok en for mager blanding... Hellere for fed end for mager... Har desværre ikke de dyser til den så jeg kan nøjes med at gå 1-3# dyser ned... Kun et spring på 4#..


  • #15   13. jun 2007 Ha ha ha det var også frigear jeg mente :oD tanketorsk... Jeg har da ellers mærket min flere gange og den slår først til ved 15.500.. Syntes nemt man kommer til at ramme den i et uopmærksomt øjeblik ;o)

  • #16   13. jun 2007 Jeg mener også bare mindste dysespring er 2,5 !!!!
    den du kører med er feks en 152,5 så skal du ned i 150,0


  • #17   13. jun 2007 Nu kan det godt være at jeg lyder dum (og i hvert fald ikke besvare dit spørgsmål om RPM begrænsning), men så vidt jeg ved øger du ikke omdrejninger ved "poleret indsugning, stage 3 jetkit, clamp-on filtre, samt V&H SS2R udstødnings system" i frigear. Der er det ventilfjederne der sætter begrænsningen - hvis der ikke er begrænser på. Uden belastning er det vel næsten lige meget hvordan blandningen står - der skal den kunne gå i begrænseren, hvis ikke ventilernefjederne begynder at svømme.
    Mit gæt er at der ikke er elektronisk begrænser på og når den begynder at 'drukne' ved 11k rpm er det fordi ventilfjederne begynder at svømme. Men det kan godt være at jeg er en nob.

    CB


  • #18   13. jun 2007 ... iøvrigt har det pyntet med den nye larkering. Jeg glæder mig til at se den IRL.

    CB


  • #19   13. jun 2007 Spirillen >> Jeg har lige prøvet, bare for sjov, som du sagde at pille luftfiltrene af... Jeg regnede selv med en forandring, men faktisk var der slet ingen forskel overhovedet.... :-S Havde ellers forventet at den ville gå lidt urent i et stadie, men slet ingen forskel...

    CB >> Den gule "larkering" er bare spraymaling *g* Men fint ser det ud på billeder smiley Jeg skvattede jo på kværnen for en lille måneds tid siden og smadrede diverse ting på den.. Den fik også en del ridser samt den havde fået nogle i forvejen... Tanken har hele tiden været der om den skulle være gul, så prøvede bare lige at spray lortet gult for at se om det var noget jeg ville fortryde hvis man ofrede penge på en dyr larkering...
    Men det kan sq godt være den ender med at få en rigtig larkering i gul til vinter, samt matsort stel smiley
    Mht. det du siger med ventilfjedrene, der tror jeg måske du har fat i noget af det rigtige...


  • #20   13. jun 2007 Ja, jeg mente også at du havde sagt at det først skulle være til vinter at den skulle males. Sig iøvrigt til, når du kommer så langt - jeg bor lige over for en rigtig dygtig og billig autolakker.

    Jo mere jeg tænker over det, tror jeg sku' heller ikke at der er begrænser på. I med nogle strammere fjeder, så tager den nok rav' som bare fanden.
    Pas i øvrigt med svømmende ventilfjeder - jeg bukkede engang et par ventiler på den bekostning smiley

    CB


Kommentér på:
FZR RPM begrænser..??

Annonce