{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.517 visninger | Oprettet:

Ingen strøm {{forumTopicSubject}}

Goddaw folkens, kan ikke få liv i min Honda VFR fra 87 smiley Det startede med for en måneds tid siden så prøvede jeg, at starte min MC og så gik alt strømmen på den både lys og instrument lamperne, hele lortet.. Jeg drejede så nøglen og så startede den som normalt, men imens jeg kørte blinkede instrument lamperne som om den manglede nok strøm til, at holde lyset kørende.

Den kørte dog bare derudaf så jeg tænkte ikke mere over det.. (Den havde stået stille i halvanden uge)
I forgårs så prøvede jeg at starte den igen, men det ville den selvfølgelig ikke og måtte løbe den igang med en smule besvær.. Kørte så afsted og så gik den ud lige inden et kryds, men den ville nemt starte igen så kørte bare videre da jeg var på vej hen til kæresten.

Her igår ville jeg så se om problemet stadig var der og you guessed it, det var der.. Den kunne starte efter lidt tid men gik så ud få meter fra parkeringspladsen og nu er alt strøm simpelthen gået og den kan heller ikke løbes igang (Jeg kunne ikke)
Kan batteriet være færdigt allerede? Det er kun få måneder gammelt og der er 12,7 volt på..
Undskyld den lange besked, men håber der er nogen der kan give et skud hvad det kan være
Tak på forhånd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ingen strøm
  • #1   25. sep 2018 Har du prøvet lade på batteriet og se hvad der sker?
    Din mc har sikkert defekt lade system, det kan være flere ting men et gratis gæt er ensretteren.

    Om lidt kommer Hans Henrik med nedenstående link hvis ikke jeg gør det. Det er en glimrende og nem forklaring til selv lige fejlsøge med simple midler.

    https://www.motorcykelgalleri.dk/fotoalbum/guider/24872-suzuki___kawasaki___yamaha___honda___ladeanlaeg___udmaaling_af_stator


  • #2   25. sep 2018 prøv lige at kontrollere kabler til batteri for korrekt tilspænding og om de er irrede? Også stelkabel i modsat ende af batteriet..


  • #3   25. sep 2018 Det lyder som dårlig stel eller kortslutning på din kabel til starteren. Den er ikke altid for-sikret, altså den sidder som en direkte forbindelse fra batteri til starter. Hvis der er en kortslutning bør du koble batteriet af så hurtigt så muligt før den eventuelt eksplodere. smiley

  • #4   25. sep 2018 Tak for alle buddene smiley
    Har ikke ladt på den endnu, da den stadig står hos kæresten og jeg er taget på arbejde.
    Men ja det kunne da godt lyde som en dårlig forbindelse, det lyder mest logisk.. Får den fragtet hjem senere idag og får kigget på det i siger smiley Btw ensretteren er skiftet i vinteren sidste år så håber da ikke at det er den


  • #6   25. sep 2018 Det synes som om at de nysgerrige tekniske indlæg bliver færre herinde, det kunne skyldes de MEGET kloge hoveder der altid skal forklare hvor håbløse vi andre er.

  • #7   25. sep 2018 At forklare at der er direkte fast forbindelse mellem batteri og starter må gerne afføde lidt undren...



  • #8   25. sep 2018 Det kan vel nemt forklares.. På gamle Mc'er er der da ikke nogen sikring imellem de to. smiley
    Kun et startrelæ. Så der kunne jo godt være en kortslutning derimellem. Er det helt skidt at forstå?


  • #9   25. sep 2018 Har muligvis fundet fejlen.. En sikring var smeltet fuldstændig sammen med plastiken som den sad i.. Et slags sikringshus om man vil smiley

  • #11   26. sep 2018 Det er nok mere et symptom, når det smelter sådan sammen.
    Men også et rigtigt godt sted at starte.
    Følg ledningerne og vær lidt kritisk med deres tilstand også. En sådan varme kan også ødelægge dem.


  • Andrzej S
    Andrzej S Tilmeldt:
    apr 2009

    Følgere: 1 MC-er: 1 Svar: 164
    #12   27. sep 2018 Min VFR fra 1991 hade lignende problem. Det viste sig at være iltning af både starterkabel men også kabler der går fra alternator til ensretteren. Kabelkoblinger var næsten smeltet sammen. Grunden til det store varmeudvikling var høj modstand i kabler.
    En kabelsko krympet om kabelende sørger for at der er kontakt mellem kabetrådene og kabelsko. Efter mange år har de inderste kabler iltet på overfladen så kun de tråde der hade direkt kontakt med kabelsko ledte strøm. Jeg loddede begge kabelender til kabelsko på en ledning og målte modstand på det loddede kabel og på dem der ikke var loddet. Der var en markant forskel. En halv times kørsel og 2 ud af 3 alternatorkabler var meget varme og den loddede -- coooool. Så udskiftede jeg alle alternatorkabler (og loddede ender).
    Næste problem var bensinmåler. Den virkede når den ville. Ikke altid. Jeg hade valget mellem at udskifte installationen eller lodning af alle kabelender på de originale kabler.
    En hel dag med loddekolben i handen i dejlig solskin og solforbrændninger hjalp på problemet. Jeg tror ikke at jeg tog dem allesammen men størstedelen i hvert fald. Ingen problemer siden da.
    Man kan finde på nettet en reperationhåndbog til VFR og der er listet alle modstande og målepunkter. Se de nye kabler her
    https://www.vfrdiscussion.com/index.php?/gallery/image/41766-pdr_0193jpg/


Kommentér på:
Ingen strøm

Annonce