{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.415 visninger | Oprettet:

Cafe
Cafe
Tilmeldt:
6. okt 2009
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 6

Ingen strøm!? {{forumTopicSubject}}

Hej mc-folkens..

Efter en større ombygning af min Cb 900 bol d'or, er der kommet liv og den køre super.!! Men når jeg stopper den efter en længere tur, og prøver og starte den lige efter lyder det som om det ingen strøm er, men venter jeg 10-15 min med og starte den, starter den helt fint og den levere masser strøm!! Jeg har en mistanke om batteriet er defekt,, nogen der har haft ligende erfaringer..??

Mvh Flemming


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ingen strøm!?
  • #1   29. jun 2013 kan være evt . .


    tændspole...

    tændrør...

    batteri


    mvh


  • Cafe
    Cafe Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 6
    #2   29. jun 2013 Spole og tændrør, kan det ikke være, den starter jo fint...

    Den har oss sprunget en hel ny pære, tror det er batteriet der bliver varmt når den er startet, da den lader, så vil AMP være lav når det så bliver koldere stiger ampere e igen, men det er kun en teori smiley


  • #3   29. jun 2013 de ting jeg har nævnt..

    på bla dem, kan en fejl først komme når den er varm.. altså den kan virke fint under en vis temp. og og pludselig så bliver den defekt..

    mvh


  • #5   29. jun 2013 bly batterier giver bedre effekt jo varmere de er og jo kortere tid siden der er blevet ladt op.

    du skal måle din ladespænding, hvis den har sprunget en helt ny pære kan dit laderelæ være gået og den overlader, det gjorde min dengang jeg havde en.
    og hvis du kører videre med det koger du dit batteri og når det sker så vil spændingen stige helt op til 25V og så begynder din tænding at brænde af i en fart.

    få den ladespænding målt!


  • #6   29. jun 2013 Har lige haft samme problem med min 650'er. Den kunne heller ikke trække den rundt når den var varm. Men når motoren var kold startede den fint. Grunden til dette var at den pludselig var holdt op med at lade på batteriet (den ladede kun MEGET lidt). Målte rotoren ud og konstatere at den var kortsluttet. Skiftede rotoren og nu er der ingen problemer!

  • #7   29. jun 2013 Går i øvrigt ud fra at grunden til at den havde svært ved at trække den rundt, er at der er mere kompression når den er varm.

  • Cafe
    Cafe Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 6
    #8   29. jun 2013 Tak for hjælpen so far.! Jeg vil måle mig frem, jeg tror den overlader og batteriet er defekt..
    Mvh


  • #9   30. jun 2013 Min bol dor var super nederen sidste år, gjorde lidt det samme som din, og andre interessante ting, og den ladede med lige omkring 12.8 v, lidt lidt mere ´ved meget gas .. Flere sagde jeg skulle købe et nyt anker, og at det var en itng mange Bol dor ejere måtte gøre ..

    Jeg gad selvfølgelig ikke rigtig at høre efter nogen af dem ( man ER vel sej ), og købte ny stator, laderelæ, og bla bla .. Guderne må vide hvad jeg købte .. OG til sidst måtte jeg bide i det sure æble, og fik mig et nyt anker .. Bolle spiller max, og jeg er mindre højrøvet smiley


  • #10   30. jun 2013 På min kortsluttede rotoren og det ødelagde laderelæet, så jeg fik nyt laderelæ på, det døde så med det samme da rotoren stadig var kortsluttet, først da jeg skiftede begge dele samtidig kørte den.. Og for stedet ikke skal være løgn døde rotoren igen et halvt år senere, denne gang afbrød den kun så den ikke ladede mere. Kort sagt er ladesystemet på den motor noget bras smiley

  • #12   30. jun 2013 hans henrik, jo jeg har skam fin forstand på generatorer, jeg er elektronik uddannet, men nej desværre, jeg konstaterede at laderelæ var defekt og monterede et nyt uden at undersøge resten. og nej det var en ganske ny rotor jeg monterede der holdt et halvt år, så var jeg så dum at jeg reparerede den selv.. dette holdt ikke, så jeg købte en ny mere der holdt et halvt år hvorefter jeg fik den byttet på garanti og herefter solgte MC'en.

    du har dog ret i at der nok er mange Bol'Dor der har kørt med den originale generator i mange år uden problemer. MEN den har en anderledes ladesystem af næsten alle andre motorcykler, den har nemlig en elektromagnetisk rotor og stator, der sidder i et lukket rum uden køling. dette er uhensigtsmæssigt!
    næsten alle andre MC'er kører med permanente magneter og stator, dette er et bedre system men kræver mere køling af laderelæ, derfor er det tit det der går i stykker på nyere MC'er.
    og det er rigtig biler kører med samme system som Bol D'oren men hvis du lukker låget op til bilen vil du se at generatoren har en stor fin vinge der hiver køleluft gennem generatoren, og derfor er det ikke et problem på biler at rotoren brænder af!

    at grunden til at jeg har ristet 3! rotore muligvis har været at kvaliteten på de rotore jeg har købt desværre nok har været for ringe, men jeg kunne ikke finde andre der forhandlede dem.

    så Hans Henrik klap i med at dømme hvad jeg har og ikke har forstand på når du ikke ved et spor om mig!


  • #14   30. jun 2013 Jeg havde ikke tråd eller lak til det, så var det en smule for besværligt i forhold til at købe en ny.

    Det er muligt det virker ok, men det ændrer ikke på at en situation med lave omdrejninger på motoren og man holder stille og har højt strømforbrug belaster det system meget, og uden køling kan du sige hvad du vil, jeg dømmer det til et ringere system end permanente magneter.


  • #15   30. jun 2013 Jeg fik Snabel på Nørrebro til at lave min .. Go´e gamle snabel .. HAN havde sgu tjek på sagen, det må man sige ... Jeg satte mig lidt ind i sagen ( det måtte jeg hellere, når nu jag havde gået og spillet smart smiley , og ville gerne lære at lave éen selv .. Jeg har ikke gjort det endnu, men det kommer helt sikker smiley ...

    Du har ret i Andreas, at køling ville være et up-grade, med som HH siger så er det fandme mange år sådan én holder, før den dør .... Det er ikke engang sikkert at Honda selv troede at deres gamle 900 ville køre i så mange år smiley .. Det er da lidt fedt ...
    Jeg købte en nyt Gel batteri også .. ( kan nu hér ikke lige huske hvad det hedder med det er et Orange et ), for ca en tusse ... DET er godt ... kan anbefales ..


  • Cafe
    Cafe Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 6
  • #19   1. jul 2013 det var dog utroligt så travlt du har med at fortælle mig jeg tager fejl
    jeg gider ikke høre på dig mere, velkommen på min filterliste smiley
    jeg siger på ingen måde at jeg er ekspert. slut prut glæder mig til ikke at høre fra dig igen..

    og til emnet:

    Cafe style: det er for høj spænding, den skal ikke over 14,5 volt uanset omdrejninger, den må gerne falde ved lavere omdrejninger ca. 2500 eller under. det der sker lige nu er at dit batteri æder strømmen og derfor holder din spænding nede, jeg vil gætte på at din regulator er defekt, men dioderne er sikkert stadig OK, så du behøver faktisk ikke bare skifte den til en ny, jeg gjorde det at jeg købte et løst laderelæ til en bil generator og monterede i stedet for det indbyggede laderelæ, og gav det en lille køleplade, men hvis du ikke er skrap til elektronik så er det ikke noget man skal kaste sig ud i, men det er en mulighed.
    ellers er det bare at få et nyt laderelæ på, eller tage ind til Schnabel og få ham til at fikse det, hvis altså stadig han har sin butik smiley


  • #20   1. jul 2013 lol...lol.. tis..

    smiley :)

    mvh


  • #21   1. jul 2013 Pat...? Ja jeg spørger bare smiley

  • #23   2. jul 2013 Schabel På Nørrebro er desværre gået bort, for kort tid siden ...

    Strøm eller ej .. Den mest interessante ting i det hér at man jo nok altid skal huske at man ALTID kan lære noget mere ..Tror ikke Andreas du behøvet at blokke HH .. Lidt ret har han vel altid, og det kunne jo være du kunne hjælp ham med noget en dag smiley

    smil smil


  • #24   2. jul 2013 Ja sagtens, men tonen det blev sagt i gang jeg ikke hører på, så den slags mennesker gider jeg hverken hjælpe eller have hjælp af smiley
    Som jeg også skriver jeg er ikke ekspert og kan og vil lære mere om alting, men når læremester starter med at sige jeg da nok ikke ved noget overhoved går jeg på bagben smiley


  • #25   2. jul 2013 En gode herinde ER sgu det bedste smiley .. Det skulle jo gerne være et sted vi alle kan få noget godt ud af smiley :-) ...
    Jeg har været MC mekanikker i mange år, og har da ihvert fald lært at én at de vigtigste ting er at kan skal sørge for at have et godt netværk at personer omkring som man kan udveksle viden og erfaring med, hvis MC´erne skal ud og køre .. Og der er uanset hvor meget jeg syntes jeg kender til emnet .. Det kommer ALTID ting, som man ikke liiiige har set før, problemer som kunne løses på en bedre måde osv ...


  • #26   2. jul 2013 Helt enig Morten, men når den første komentar man får fra en medskribent er at jeg jo tydeligvis ikke har forstand på generatorer, så er forholdet sat på kant fra starten af. det er en negativ indgangsvinkel til dialog. og den indgangsvinkel virkede det til ville fortsætte i det evige, jeg så i hvertfald ingen bedring i den måde der blev skrevet til mig, og så har jeg ikke noget at bruge det til.

    jeg vil gerne lære og gerne diskutere tingene med folk der virkelig har forstand på emnet, det eneste jeg ønsker retur er at de respekterer mig, herunder mine holdninger til ting, dermed ikke sagt mine holdninger er korrekte og ikke er til diskussion, men jeg forlanger som minimum det gøres med respekt for hinanden, den synes jeg lidt der manglede her. den gode HH skal ikke regne med at komme på positivlisten hos mig igen smiley


  • James Bond
    James Bond Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Svar: 25
    #28   3. jul 2013 Jeg har værktøj til at vikle både rotorer og statorer om. smiley

Kommentér på:
Ingen strøm!?

Annonce