{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
719 visninger | Oprettet:

smider vandet og koger og bobler :-( {{forumTopicSubject}}

Har spurgt lidt til det før..men spørger lige igen...

Min gamle gpz600r koger over, den bliver ikke vildt varm på måleren, ca. halvvejs(der er ingen tal på), og når jeg så holder og slukker motoren, så smider den noget af vandet. Har lige skiftet termostat og blæserkontakt, men den bliver ikke varm nok til at blæseren starter?? Tror ikke det er toppakning, da der hverken er vand i olien eller luftbobler i vandet nå man tager dækslet af og starter... Når så den staår og pisser vandet ud, kan man høre at det syder og bobler i køleren... der er lige fyldt vand og kølervæske på så det mangler ikke!! nogen der har idéer??

på forhånd tak

Martin


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  smider vandet og koger og bobler :-(
  • #1   16. jun 2007 Lyder meget som din toppakning er utæt... Sorry..

    En kammerat har lige været samme tur igennem..han ku heller ikke se bobler i vandet..


  • #2   16. jun 2007 hmm ok lyder sq træls.. så må jeg jo bare igang med at afmontere motoren jo... øv øv...:-)

  • #3   16. jun 2007 Det kan også være, der ikke længere er nok cirkulation i dit kølesystem. Der findes forskellige rensemidler, som fjerner rust,olie og andet bundfald i kølesystemet, altså både køler,slanger og kanaleri blokken.


  • #4   16. jun 2007 Ja enten det, eller din temperaturføler er defekt og motoren koger faktisk, blæseren tænder så ikke fordi kontakt funktionen der tænder blæseren sidder i dit instrument i instrumentpanelet.

    nu har jeg selv set det med egne øjne, og det er med temmelig stor sikkerhed ikke toppakningen/topstykke den er gal med, da den koger vidre efter man har stoppet motoren.



  • #5   16. jun 2007 Har en kammerat som også har haft en magen til med nøjagtigt samme problem ....

    Han skiftede påfyldningsproppen (der sidder en eller anden trykmembran, hvor gummiet åbenbart kan blive mørt, således at trykket i kølersystemet falder, hvorved også kogepunktet falder ) .... ved godt ikke om det hjalp, da han solgte den kort tid efter ....

    men prøv at undersøgt proppen ... det er et forsøg værd ...


  • #6   16. jun 2007 morten
    ja du har nok ret, håber hverfald ikke det er toppakning, ville være lidt træls... vil lige prøve at teste føleren, det står der faktisk noget om i haynes... hygge


  • #7   16. jun 2007 michale skive....
    ja det vil jeg prøve.... man kan få den trykprøvet skriver haynes... det må de kunne ved nærmeste mc dealer... smiley


  • #8   16. jun 2007 Hmm. Ved du overhovedet om blæseren virker?? Prøv ført st slutte strømmen manuelt på den. Jeg har selv haft den grimme oplevelse med at den kogte over, og det viste sig at jeg ved et uheld havde fået demonteret den ene af følerne til blæseren, som så ikke startede.. Fuck jeg var svedt, men det løste sig heldigvis nemt.. Håber det bedste og billigste for dig.

  • #9   16. jun 2007 rene .. tak skal du ha..... men ja blæseren virker fint og blæserkontakten også, så det er ikke det, men har lige prøvet at lufte systemet ud, og nu ser det sq ud til at være iorden, så det er jo bare kanon..... smiley

Kommentér på:
smider vandet og koger og bobler :-(

Annonce