{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.706 visninger | Oprettet:

smider vandet i beholderen og ud!!??? {{forumTopicSubject}}

Tja nu fik jeg løst problemet med at min bike kogte over, det var vandpumpen der trængte, har endvidere skiftet termostat, køler og kølerdæksel. Men trods det, så fiser vandet ud af overløbet, selvom man kun fylder selve køleren op og ikke noget i beholderen, ja så smider den det bare i beholderen og ud af overløbet?? Nogen der har ideer, er sq ved at være lidt belastende at køre en lille tur og så vandet drypper ud. Det er kun når den er så varm at blæseren næsten går igang, og så vidt jeg ved kun når jeg holder stille, og så lige efter at jeg standser motoren...????.....underligt


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  smider vandet i beholderen og ud!!???
  • #1   3. aug 2007 Har du den korrekte blanding af demineraliseret vand og kølervædske eller evt. en brugsklar kølervædske?
    Hvis du kører på rent vand er kogepunktet for lavt og den kan lave det nummer!


  • #2   3. aug 2007 jep det skulle jeg mene ca. 50/50 iflg. haynes

  • #3   3. aug 2007 Lyder rigtigt hvis altså det er koncentreret kølervæske du bruger og ikke en 'køreklar' smiley

    Så er der kun en forklaring, den bliver for varm af den ene eller anden årsag, kan som nogen har skrevet i x-posten være toppakning eller at der stadigvæk er luft i systemet.

    Har du andre symptomer, f.eks hvis røg (damp) fra udstødning - et typisk tegn på utæt top.


  • #4   3. aug 2007 hvis røg = hvid røg. smiley

  • #5   3. aug 2007 ingen hvid røg, og heller ikke hvid olie, og al luft er ude, men snakkede lige med rydberg, og han mente desværre at det bestem måtte være toppakning....så ved man da hvad tiden skal gå med... øvøv....

  • #6   3. aug 2007 Håber du kan lave det selv, så er der vel bare at ønske god arbejdslyst .... også lige nu hvor det gode vejr er kommet igen. B(

  • #7   3. aug 2007 ja sq lidt træls nu med det gode vejr...... smiley

  • #8   3. aug 2007 Jeg ville lige pille termostaren ud og smide den i en gang kogende vand, for at se om den faktisk åbner.... Gør den ikke, så koger den over pga. af manglende cirkulation...


  • #9   3. aug 2007 termostat virker fint, og den koger ikke...

  • #10   3. aug 2007 Min gjorde det sidste år, det forsvandt efter at der blev skiftet kølervæske på den her i foråret..

    Nå maskinen var varm og blev presset, skød den kølervæsken ud gennem overløbsslangen..

    Mekanikeren mente, at det kunne skyldes en luftbobbel i systemet, der gjorde at trykket røg tilbage i beholderen og skød det op gennem slangen..

    __________
    Jakob


  • #11   3. aug 2007 Forstår jeg det ret, at kølervandet løber ned i ekspansionsbeholderen og når den er fuld løber det over...

    Hvis det er sådan, så ville jeg mistænke kølerdækslet for at være defekt... For den skulle jo kun åbne når trykket er for stort og lade kølevandet og trykket udligne i beholderen...

    Står den f.eks. åben hele tiden, så vil lidt kølevand cirkulere ned i beholderen når motoren kører og til sidst ud....

    Jeg vil mene det er sådan systemet burde fungere


  • #12   3. aug 2007 Hvis det er ligesom på min, så løb det ikke tilbage og fyldte ekspansionsbeholderen - der kom bare tryk i den og så skød den kølervæsken ud - den var ALDRIG over maks.

    _________
    Jakob


  • #13   3. aug 2007 Det var sg*da pokke så kloge folk er (punktum)

    @Lars H.
    I og med at koncentreret kølervæske først koger ved 150-160 grader så løfter man samtidig kogepunktet når det blandes 50/50 med vand.
    m.a.o. hælder man rent vand i systemet er der store chancer for at lortet koger over inden man får set sig om.


  • #14   3. aug 2007 erling... ja det er rigtigt forstået, beholderen fyldes og det løber naturligvis over. Snakkede med en mekker der mente det var toppakning, da dækslet jo er helt nyt, og ikke burde være deffekt. Der skal ikke meget utæt top til før der kommer for meget tryk på vandet og det fiser i beholderen, sagde han

  • #15   3. aug 2007 oki... har kigget lidt på den, men kan ikke umiddelbart se noget der er galt med den... men trænger også til ny knastkæde, så den bliver skiftet ved samme lejlighed *GG*

  • #16   3. aug 2007 @Martin
    Svindre vandet igen fra expansionsbeholderen når motoren køler af (påfyldningsstuds må ikke have været åbnet)?

    "kun når den er så varm at blæseren næsten går igang" har du målt på den/de sensorer som skal starte blæseren, der kan være en defekt der eller monteret noget som åbner ved anden temperatur.

    Et andet skud i tågen, kan der være byttet om på slanger til ekspansionsbeholder så vandet bare fiser igennem? - slangen fra påfyldningsstuds skal sidde i bunden af axpansion og overløbsslangen selvfølgelig sidde øverst.

    @Lars H - du behøver ikke scanne noget, jeg ved hvordan det fungerer men har også set hvilken forskel det kan give lige at teste systemet med rent demin.vand. smiley


  • #17   3. aug 2007 slangerne er ikke byttet om er checket hehe.. og den tager ikke vandet tilbage fra ekspansiobeholderen, og køleblæserkontakten er ny, og viseren virker også... det hele er testet igennem... har jo ikke ti tommelfingre *GG*

  • #18   3. aug 2007 "den tager ikke vandet tilbage fra ekspansiobeholderen"
    Det bør den ... Når vandet varmes op og trykkes ud i expansionsbeholderen skal det suges tilbage igen ved nedkøling.
    Når vandet ikke suges tilbage vil det betyde:
    1 at der opstår vacum (mindst sansynligt) dette er ikke godt da vand under vacum koger ved lavere temperatur.
    2: der suges luft ind et sted fra (mest sansynligt) hvilket medfører at du får luft i systemet som igen vil medføre ingen eller dårlig cirkulation med overophedning til følge.


  • #19   5. aug 2007 Martin istedet for at sidde her og spilde din tid med at høre om et skide kogepunkt på vand og kølervæske, så få din mekker til at måle om der r kulilte i dit kølevand, tror oss det r din toppakning

  • #20   5. aug 2007 hehe jørgen... har jeg fået gjort, og han kunne ikke måle co2 i vandet... men har snakket med en anden mekker der mente, at det faktisk kun kunne være toppakning... desværre. Så der er berstilkt materialer til at få den skiftet, og også ny knastkæde, når det nu alligevel er adskilt smiley

  • #21   5. aug 2007 Martin, så r det bare på med noget nyt, held og lykke med det

  • #22   5. aug 2007 jørgen...tak skal du ha.. ja der er lige til en weekend... heldigt man kender en der har cylindersrvice, så man kan få planet topstykke helt uden beregning smiley

Kommentér på:
smider vandet i beholderen og ud!!???

Annonce