809 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Er der en ledig fritids mekaniker? Er der en ledig fritids mekaniker?

Mojn

Jeg har nogle småproblemer med min CB400F og tænkte at hvis jeg nu sørgede for stumperne om der så var en der kunne hjælpe med den (mod betaling self).
Det drejer sig om bremseklodserne der ikke slipper skiven helt så den piver.
En utæt pakning hvor koblingskablet går ned i koblingen,
og hovedkæden der rasler.

Bor i sønderjylland/Als, og det er helt fint hvis i siger jeg skal slæbe den til en mekaniker, men det er saftsuseme dyrt smiley

Tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Forhave + have 1.500 kr.
  • Klipning af hæk 2.000 kr.
  • Hækklipning 1.600 kr.
  • Græsslåning 350 kr.
  • Hjælp til fjernelse af ukrudt i forhaven 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er der en ledig fritids mekaniker?
  • #1   20. jun 2007 kan du ikke lave de små ting selv.. bestil hjem.. og prøv da at se om du ikk kan

• #2   20. jun 2007 Hov, må lige sige at det ikke skyldes vanrøgt, men fordi den tidl. ejer ikke kørte meget på den til sidst, og jeg kører næsten hver dag.

Og Kasper jeg vil helst ikke pille ved bremsen selv, koblingspakningen kan jeg nok selv skifte, men hovedkæden der rasler aner jeg ikke hvordan man gør noget ved. Desuden skal den også snart ha' synkroniseret karburatorerne og det kan jeg ikke selv, så dér kan de vel også stramme hovedkæden.

• #3   20. jun 2007 bremserne er det mindste det er SÅ let, du skal bare huske hvordan du skilte dem ad.. ville gerne hjælpe men bor i nyk m.....

har du en Hayens det er en god bog..

• #4   20. jun 2007 Ja det har jeg, køber aldrig en mc uden tilhørende bog ;), men ved jo ikke hvad der er galt med bremserne, om det hele skal skiftet, om skiven er skæv, eller hvad det kan være. Er ikke klog nok på teknik endnu til at kunne diagnosticere fejl smiley
    Ihvertfald ikke alle fejl...

Men tak for hjælpen/tilbuddet, kan godt se det er lidt for langt

• #5   20. jun 2007 Hovedkæden? som i bundkæden(primærkæden) eller knastkæden?
    Så vidt jeg husker kan primærkæden ikke strammes yderligere op.. det er sådan en bred en..

• #6   20. jun 2007 Altså kæden der går fra krumtappen til gearkassen.

Men den rasler satme meget ved udkobling, og det er ved at være lidt irriterende. Men så skal den vel skiftes istedet, hvis den ikke kan strammes.

• #7   20. jun 2007 Du kan sagtens få den skiftet.. meen.. det kræver nu engang at hele motoren skal splittes ad..
    Det er næsten en charme ved de ældre Honda'er at de snakker lidt.. Det tror jeg sq næsten alle gør?! hvis du kan holde det ud.. så køb en larmepotte.. så hører du det heller ikke så meget hehe smiley

• #8   20. jun 2007 Haha...tjae....det er egentlig heller ikke problemet ligenu, det er vigtigst at få den bremse ordnet så den i det mindste kan køre igen.
    Og den med koblingskablet er måske fordi en lille fjeder der sidder på 'armen' bag koblingsdækslet er hoppet af den fikserede metalarm den sad på i den ene ende.
    Ved ikke om det betyder noget :S

• #9   20. jun 2007 Sælg den og køb en nyere mc.
    Man skal ikke vælge noget af den alder hvis man ikke har evnen eller mdoet til selv at skrue.
    Du kan få en værkstedshåndbog til den, fra feks. haynes.
    Forbremsen er ikke noget der er kompliceret.
    Hovedkæden..... SIkker på det ikke er knastkæden der rasler??

• #10   20. jun 2007 Haha...bare rolig den bliver skiftet til oktober (med den Cagiva vel) og den kæde må bare rasle så.
    Har en håndbog fra Haynes og den er også fin nok men vil bare ikke risikere noget. Og i siger alle det med bremsen er nemt nok, men igen, vil ikke risikere at det jeg selv laver ikke virker.

Kommentér på:
Er der en ledig fritids mekaniker?

Annonce