{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
822 visninger | Oprettet:

Hjelm til nybegynder... {{forumTopicSubject}}

Hejsa...

Jeg har været lidt ude og kigge på hjelm.. Havde først valgt en Takachi et eller andet til en tusse, men fik af vide at det var en plastikhjelm og det ikke var optimalt..

Nu har jeg kig på en Shoei Raid II, er der nogle der har gode/dårlige erfaringer med sådan en?

Den står til 1999,- hos enghave, og det syns jeg er billigere end jeg kan finde den til på nettet...

Ellers nogle gode bud i det prisleje? (Helst ikke højere)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjelm til nybegynder...
  • #1   20. jun 2007 Shoei er vist en af de bedste mærker inden for hjelme mener rigtigt mange.. Og til den pris lyder det da ikke helt dårligt..

• #2   20. jun 2007 Kører selv med shoei, kan anbefales. Hjelm er et dumt sted at sparer. Du har vel også kun 1 hoved smiley

• #3   20. jun 2007 Shark hjelme får man også meget for sine penge.. og de er med udtageligt inderhjelm, så man kan vaske det. Det er satme smart ! og der er mig bekendt dugfri visir på alle deres hjelm som standard.

• #4   20. jun 2007 Jeg kører osse med Shoie hjelm og de sidste tre jeg har haft var Shoie, men om den sidder godt på dig er jo noget du selv afgør, men prøv dig frem og lad dig ikke friste til at købe en billig plastik spand.

Basse

• #5   20. jun 2007 Jeg har købt en Shoie Raid II til kæresten, den er hun rigtig glad for - Selv kører jeg med ARAI - Astro/R, men den er noget dyrere.

Så det jeg ville frem til så køb du bare en Shoie - hvis altså den passer til din hovedform..

Det er næsten ligegyldigt med mærket, det vigtigste er at den er lavet af glasfiber og at den passer 100 %..

Bare min mening...

_________
    Jakob

• #6   20. jun 2007 En nybegynder slår hovedet ligeså meget som en erfarren så du skal ikke spare af den grund. smiley Men hold dig fra plastikhjelmene!!

Af mærker kan anbefales Arai, Shoei, Shark, Schuberth osv. men find den der sidder bedst.

• #7   20. jun 2007 Hov, jeg glemte at skrive...

Hjelmen er et dumt sted at spare.. Min ydmyge mening, er hvis du skal spare nogen steder så er det på cyklen - IKKE på sikkerheden..

_________
    Jakob

• #8   20. jun 2007 kig lidt i denne tråd... der fik jeg mange gode råd da jeg havde emnet oppe.... og for alt i verden så hold dig fra den jeg har... lige så ond og fed den er at se på lige så SKOD!!! er den...

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?msg_ID=43186

• #9   20. jun 2007 Dr. Mug hvilken hjelm har du så ? feks. Bandit ???
    et erfarent hoved er vist ligeså meget værd som et der ikke er brugt endnu smiley
    så køb en ordentlig hjelm

• #10   20. jun 2007 Carberg er også i god kvalitet. Og de er ikke så dyre.

• #11   20. jun 2007 jeg har en airoh warrior 2 som kostede 1500 svenske kr... og ville ikke anbefale den til noget som helst andet end knallertkørsel... så snart man rammer 100 km/t så er det som at sidde med hoved ud af vinduet med 300 km/t i en bil... du kan se hjelmen i linket... KØB DEN ALDRIG!!!!

(link fjernet)

• #12   20. jun 2007 Samme hjelm som jeg har.. sys ikk jeg mærker det så meget.. køre så oss kun bag på.. lige begyndt på kortet..

• #13   20. jun 2007 En Shoei XR1000 er et godt bud. Du kan få den til sort til 2999kr.
    Er på min nummer to, og ville ikke bytte den. har prøvet nogle af Arais hjelme til 6-7000kr, men de sidder af pommeren til på mit hoved.

• #14   20. jun 2007 Super, der er nogle gode bud... Jeg vil prøve at kigge nærmere på Schuberth S1 og Shark...

Lasse --> Ved du hvad forskellen på XR1000 og Raid II er? Er det kun komfort eller? Den begynder at snige sig op i den kriminelle pris uden at jeg dog vil afvise den helt..

Rene --> Tak, men det er over mit prisleje, det ved jeg.. Ved godt at man siger det er dumt at spare dér, men jeg ved reelt ikke om den beskytter bedre end den hjelm der er 3000,- billigere...

I skriver også at jeg skal finde en der sidder godt på mit hoved, men det syns jeg dælme er svært... De hjælpe jeg har prøvet har presset utrolig meget, og sådan så jeg vil sige at det er ukomfortabelt.. Sælgeren siger så at den tilpasser sig hovedet.. Men så er det sku svært at vælge den der er mest komfortabel.. :o)

• #15   20. jun 2007 - PartyPhreak Thomas ( Storkbh )
    Nye hjelme skal presse meget omkring kinderne i starten. De udvider sig, som forhandleren også fortalte, efter dit hoved. Det, der er vigtigt, er at hjelmen føles rigtig omkring resten af hovedet og ikke bare kind-/kæbepartiet.
    Jeg har netop skiftet min gamle Airoh flip-up (ikke en god hjelm) ud med en Schubert C2. Jeg prøvede den, Nolan N102 og Shoei Multitec og jeg var ikke i tvivl om at C2'eren var den rigtige for mig.
    Du skal ryste hovedet og hjelmen, udover at være stram foran, må ikke være løs ved baghovedet, men heller så fast at det gør ondt.

• #16   20. jun 2007 Rene --> Det lyder dælme flot, men hvor mon man kan prøve sådan en i DK? Jeg bestiller ikke en i udlandet uden at kende størrelse osv...

• #17   20. jun 2007 Rene --> Jeg kan ikke se den hos THansen? Hvor har du fundet den?

Kommentér på:
Hjelm til nybegynder...

Annonce