{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.524 visninger | Oprettet:

Alexander L
Alexander L
Tilmeldt:
21. okt 2018
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Motorcykel kørekort. {{forumTopicSubject}}

Halløj og god søndag.
Jeg har gået og overvejet tanken om at tage MC kørekort i nogle år nu, og det eneste der har holdt mig tilbage er selve teorien i det da jeg synes det latterligt man skal igennem så meget teori i forhold til man har bil kørekort og derfor har været igennem det engang før.

Mit spørgsmål er så om der er nogle der kan svare på om det er meget det samme eller om det er noget andet teori?
Er godt klar der self. Gælder nogle andre regler og MC teknik er noget andet, men generelle færdselsregler er vel det samme.

Vh.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Motorcykel kørekort.
  • Dannie H
    Dannie H Tilmeldt:
    jan 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #1   21. okt 2018 Det er stort set det samme, mener du kunne spare lidt timer hvis du tager mc kort indenfor 2 år efter bil.

  • #2   21. okt 2018 Meget af det er det samme, men til selve teoriprøven falder der flere spørgsmål omkring sving og placering. Er det under 2 år siden du fik til bil får du rabat smiley

  • #3   21. okt 2018 Ja, det er lidt latterligt... men endnu mere latterligt da jeg gik fra A2 til A kortet. Samme køreprøve, samme bane, samme spørgsmål og samme motorcykel. Denne gang havde den bare 70HK og ikke 48HK. Yes.. kæææmpe forskel, ingen steder på den bane eller vej jeg kunne få udbytte af de små ekstra HK. Men 3000 kr kostede det ??

  • Alexander L
    Alexander L Tilmeldt:
    okt 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #4   21. okt 2018 Ja okay tak for svar. Da der vel først er sæsonstart til feb-marts så kan jeg desværre ikke benytte mig af rabatten da det til jul er 2 år siden jeg tog kørekort. Men så må man vel bare bide det i sig med alt det teori smiley

  • #5   21. okt 2018 Så er det da bare igang i en helveds fart, hvis de to år udløber om et par måneder.

    Jeg tog køre kort sidst på efteråret, og var oppe til prøverne først i start november måned.
    Men det er langt fra alle køre skoler der køre hold så sent på året.


  • #6   21. okt 2018 Den teori du skal igennem er for en stor dels vedkommende det samme som for bil. Og da du jo åbenbart er god til det er det jo nemt så det burde ikke holde dig tilbage.

    Der er INGEN rabat selv om man tager det indenfor 2 år efter bil kortet

    Hvis nogen alligevel har fået rabat er det noget køreskolen giver.

    Ud over det så er løbet kørt for i år for langt de fleste køreskoler.


  • #7   21. okt 2018 Bare se at komme i gang. Det er latterligt, men det er alt besværet og pengene værd. Motorcykel er livet og lyset smiley

  • #8   21. okt 2018 Enig i Andreas med at det bare er at komme i gang med det og med Lange om at det nok er for sent for i år, men så næste forår.. så er det da bare med at komme på hold smiley

  • #9   21. okt 2018 jeg fik mit kort i okt, bare kom i gang smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.650
    #10   21. okt 2018 Ja det er mega latterligt at man skal lære al teorien omkring trafik. Ironi kan forekomme.

    Hvis ikke der skal mere til for at du ikke gider, så er MC kørsel nok ikke noget for dig alligevel...


  • #11   22. okt 2018 du kan sagtens nå at tage dit mc kort nu. Jeg fik mit i november 2005.

  • #12   22. okt 2018 Kommer helt an på hvor i landet det er.
    Her i nordsjælland slutter mc prøverne 15/11


  • Alexander L
    Alexander L Tilmeldt:
    okt 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #13   24. okt 2018 Sajmon: Jeg har skam ikke noget imod at lære færdsels reglerne da det i følge mig og den Danske regering er en nødvendighed for at folk kan finde ud af at færdes i trafikken.
    Når det så er sagt så skal man da elske at læse bøger og teori hvis man skal bruge, hvad er det 29 lektioner på noget man da forhåbenligt ved i forvejen hvis man altså har B kørekort. smiley
    Så kunne det jo være der var noget omkring teori delen ved at tage MC kort når man havde B kort i forvejen og derfor henvendte jeg mig på dette forum.
    - Jeg har henvendt mig på de køreskoler jeg havde tænkt mig og de starter, af hvad jeg har fået afvide først op igen til marts. Så må jeg jo bare igennem det hele engang til smiley


  • #14   25. okt 2018 Du ville skulle gennem det hele igen selv om du kunne finde en køreskole hvor du kunne starte nu.
    Det er mange år siden reglerne om merit for teori blev lavet om.


Kommentér på:
Motorcykel kørekort.

Annonce