4.702 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Tyverisikring af mc Tyverisikring af mc

Jeg står i den situation at jeg selv har fået stjålet en motorcykel for nogle måneder siden (i Aarhus) og mine motorcykler ligger i den prisklasse hvor kaskoforsikring ikke kan betale sig (er studerende). Jeg har kigget meget efter en måde at sikre min mc så godt som muligt, og er kommet frem til denne løsning: https://www.amazon.com/Bully-Locks-Alarm-Lock-Pager/dp/B000WJF7FC Da jeg bor i lejlighed. Nogen der har bedre forslag? Vil gerne have en såkaldt "pager". Hvis ikke kunne andre have interesse i sådan en lås, pga. told osv!
Ps. billede er min stjålne motorcykel smiley


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Prop på ledning til stikkontakt 500 kr.
  • Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Samle ikea under og overskabe 1.500 kr.
  • Reparation af Siemens vaskemaskine 1.441 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tyverisikring af mc
  • #1   26. okt 2018 Ja - få den indendørs, hvis det på nogen som helst mulig måde lader sig gøre. Lejlighed, skur, værksted, lager, garage.

    Alverdens alarmer, kæder, låse, etc. hjælper intet i en by som Århus, hvor de sataner, der ikke kender forskel på dit og mit, på ingen måde holder sig tilbage.


  • #2   26. okt 2018 Søren har nok desværre ret. Dog bliver "opportunisterne" let afværget ved en stor kæde og alarm.

    Jeg har en ekstra 2 meter Almax Immobilizer 3 til at ligge (Silkeborg), som jeg aldrig fik brug for, hvis du vil købe den. Købte 2 da min tidligere cykel blev stjålet - det var vist et panikkøb.

    Ellers holder min cykel nu parkeret med kun en Abus 8077 som jeg stoler rimelig meget på. Alarmen larmer okay meget og den er god kraftig - dog burde man have en kæde på, så den på et øjeblik ikke kan løftes ind i en varevogn.


  • #3   26. okt 2018 Ja i har nok ret, har bestilt en gps til montering, samt jeg nok køber omtalte lås smiley

  • #4   26. okt 2018 Almax er suveræn

  • #5   26. okt 2018 Smith & Wesson , kan varmt anbefales . De kommer i mange forskellige kalibre ... smiley

  • T.m. O
    T.m. O Tilmeldt:
    okt 2018

    Følger: 1 Svar: 1
    #6   26. okt 2018 Prøv og se “geek”
    Der er en del muligheder og billige


  • jonas A
    jonas A Tilmeldt:
    okt 2018

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #7   27. okt 2018 Lemminger, hvad forventer du at sælge din Almax Immobilizer for?

  • #8   27. okt 2018 Man skal have sin mc boltet fast i gulvet eller vejen, det er bare ikke nemt når man parkerer offentligt.

  • #9   27. okt 2018 Jeg kan sgu næsten ikke bære, hvis du allerede har fået stjålet EN motorcykel og nu er i risikozonen for nogen nupper nummer to - skal den blot opstaldes (og ikke hentes ind og ud hver dag), så er du velkommen til at have den stående i mit værksted henover vinter indtil det igen bliver sæson smiley

  • #10   27. okt 2018 Det er virkelig stort at tilbyde af dig Søren! Men Jeg køre simpelthen på den her over vinteren imens jeg er i praktik! Self så længe vejret tillader!

  • #11   27. okt 2018 Prøver også at holde den gående så længe som muligt, men tror det stopper en gang i næste måned.

  • #12   27. okt 2018 No problemo smiley

  • #13   27. okt 2018 Om vinteren er mc tyvene i hi.
    Du kan nærmest stille den med nøgle i tændingen fra nu og til februar, nærmest ingen gider hugge dem nu

    Fandt en stjålet gs500 sidste uge som havde haft skivelås på bagi.
    Men der var mærker efter vinkelskærer.
    Det var så i ghetto.

    Men ghettoerne er mere eller mindre flydt over i århus og omegn.

    Lav en mr bean og tag styret eller et hjul af når du parkerer den? smiley
    Mc cover gør en del.
    2 låse tager dobbelt så lang tid som 1 lås.

    Og så gælder det om at stille cyklen på en måde at den ligner en fælde.

    Bare vinklen den står mod kantstenen med kan sige noget om hvor lemfældig ejeren er.

    Tidligere på året blev jeg mødt af en lille gruppe sjakaler på et stisystem, som bad mig stoppe og ville prøve maskinen.... jeg stoppede og kiggede på ham anføreren på en måde der fik ham til at sige "glem ham der" mens hans kollega cirklede bagom og jeg eyeballede ham.

    Min motard stod ude ved opgangen en dag mens jeg tog bad og gjorde klar til at køre. Da jeg kom ud ku jeg høre 2 scootere holde i tomgang dernede....
    De holdt og kiggede på den og havde tydeligvis øjnene på stilke.
    Den stod nemlig parkeret på en måde som signalerer at feltspaden formentlig er nyslebet, låst i udgoldet position og står ligeså fint ved hoveddøren og ventet på grund til at grave nogen huller.

    No shit.
    Måden du parkerer din mc på har en del at sige.

    Jeg kan normalt se på 100 meters afatnd om en henstillet mc/scooter/cykel er stjålet
    Tyvesvin har også en helt bestemt måde at parkere køretøjer på

    Og er en mc parkeret med forenden ind først, i en bilbås, midt i bilbåsen så der ikke er plads til andre. Så VED du at kværnen er kaskp forsikret uanset hvor gammel den er....
    Mange bække små


  • J M
    J M Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 1 Svar: 48
    #14   31. okt 2018 Jeg købte en billig GPS på nettet til 75 kr. med porto.

    https://www.ebay.co.uk/itm/Hot-New-Quad-band-Realtime-GSM-GPRS-GPS-Tracker-Car-Bike-Locator-Tracking-TK110/253017916810?epid=4004289725&hash=item3ae90b058a:g:tfkAAOSwd~RZVMEw:rk:22:pf:0

    Det var lidt svært at finde en - for langt de fleste GPS trackers der sælges på ebay er uden GPS (kaldet LBA trackers) - de aflæser i stedet positionen ud fra en antennedatabase til mobiltelefoner. Og det giver en dårlig præcision. Dertil kommer, at man gerne skal have en der bruger en protokol, som man kan finde noget gratis software til på nettet. Mit valg af server faldt på demo5.traccar.org, da den kan bruges med ubegrænset antal GPS'er, og det er muligt at se nogle dages log. Der findes andre, som er bedre, men de kræver enten betaling efter lidt tid, eller er begrænset til 1 GPS. Det viste sig dog, at den ikke fungerede med den protokol som de skrev, så det krævede lidt fejlfinding at finde hvilken protokol den brugte. Den jeg fik brugte GT06 protokol. På traccar's hjemmeside kan man se, at det er port 5023.

    Som taletidskort havde jeg købt en fra 3. Den kunne ikke bruges. De fleste trackers kræver et taletidskort som anvender 2G standarden, og den understøtter 3 ikke. 2G understøttes af de andre udbydere. Den bedste udbyder er TDC mobiltid. De kræver kun at der bruges 50 kr. om året - og logger man bare ind (de tilmeldes pinkode på nettet), er det også nok. På grund af afrunding, og at GPS'en bruger så få data, så er det dog løbet mere ind på min konto, end der er trukken.

    Trackeren "kodes" ved at sende nogle SMS beskeder til den. Først, skal man sætte SIM kortet i mobiltelefonen og slå pin-kode fra. Trackers fungerer ikke med pinkode slået til. Det er muligt at opsætte sin egen pin-kode.

    Herefter sendes nogle SMS'er. På min skal sendes følgende, for at vælge TDC, og demo5.traccar.org som server.

    1. SMS: APN123456 internet
    2. SMS: adminip123456 demo5.traccar.org 5023
    3. SMS: GPRS123456
    4. SMS: fix010s***n123456

    1) opsætter APN for TDC, så TDC vælges som internet udbyder.
    2) opsætter server til demo5.traccar.org og protokol til GT06 (port nummer 5023). Dette portnummer kan drille, da kineserne i nogle tilfælde ændrer protokollen, når de ændrer softwaren.
    3) opsætter trackeren til at anvende GPRS
    4) opsætter trackeren til at rapportere positionen hvert 10'ende sekund.
    123456 er password, og det er standard password når den modtages. Hvis password ændres, skal stå det nye nummer. Ellers vil trackeren ikke reagere på SMS'en. Eventuelt kan den programmeres med standard password, og tør man ikke lade den stå på det, kan passwordet ændres bagefter, når det hele fungerer. Så får man ikke låst sig selv ude.

    Til sidst, så oprettes et login på demo5.traccar.org eller den server man nu har valgt.

    Trackeren jeg købte er ikke vandtæt - men det har ikke været et problem. Jeg gemte den et sted, hvor den ikke får direkte vand, og den blev lagt i en frysepose, der blev suget næsten fri for luft, for at undgå kondens.

    Den tracker jeg har købt har kun to ledninger. En til plus, og en til minus. Sættes den på batteriet, så drænes det på få dage. Så jeg har sat den på tændingen. Den er derfor ikke helt så tyverisikker, som dem der vågner ved ryst, da den kræver at der sættes tænding på, før den går aktiv.

    Mange af de kinesiske som sælges, er desuden låst fast til en bestemt server, og man kan ikke sende en SMS til trackeren, så der vælges en alternativ server. Det betyder, at man efter en månedstid bliver afkrævet penge fra en kinesisk server, eller man må smide sin GPS tracker ud.

    Jeg har også prøvet en Sinotrack ST-901. Den første jeg købte kunne bruges med traccar. Den næste havde ny software, der anvendte en anden protokol, som ikke kunne bruges med traccar. Heldigvis, så er kina-serveren, som den er sat op til fra producenten gratis at bruge (så længe det varer).

    Nogle af serverne på internettet kan selv finde protokollen, og de er nemme at få til at fungere. Dem, som jeg kunne finde, var dog til højst 1-3 trackers.

    https://racemap.com/en/gps-tracker/test er en god side at teste sin tracker på, hvis den ikke fungerer. Den må dog ikke anvendes permanent, da ens position så er kendt for alle der tester. Det er muligt at se de koder som trackeren sender ud, og herefter kan man måske finde ud af hvilken protkol det er, hvis den ikke skriver det.

    De 75 kroner har været alle pengene værd. Ud over, at GPS-trackeren virker som tyverisikring, så er det også sjovt, at kunne tjekke på internettet, hvor man har kørt. Og sætter man selv GPS-trackeren op, så undgår man at skulle betale 300 - 500 kr. om året, for at bruge en server.


  • #15   31. okt 2018 Du skulle nedsætte dig med en lille forretning i de GPS der, programmere dem og sætte dem op så de virker, for det der lyder sgu noget omstændeligt.

  • #16   31. okt 2018 Det aller bedste ville være som flere også har skrevet at få den ind og stå, i en garage eller et eller andet så den er væk fra gaden, en god stor kæde med lige så kraftig lås er et must til der hvor du plejer at have den ståene, jeg har fx en Almax kæde og en Abloy lås på, ellers kan du sætte en god skive lås på, gerne med alarm .. det er næsten umuligt at gøre noget tyveri sikker, det handler om at gøre det så bøvlet og besværligt at tyvene ikke gider.. der findes spontane tyveri og udtænkt tyveri, hvis tyvene VIL have din mc så kommer de forberedt .. hvis tyvene ikke ved hvor din mc er så har de svært ved at stjæle den ... derfor er det godt at få den væk fra gaden..

  • Andrzej S
    Andrzej S Tilmeldt:
    apr 2009

    Følgere: 1 MC-er: 1 Svar: 164
    #18   1. nov 2018 #14 Hej JM.
    Jeg har importeret et GPS tracking system ved navn Xway.
    Et fantastisk flådestyring system med kontrol af alle parametre og 32 forskellige statistik rapporter. Brugerlicens fornyet hver 3 år og egen visualisering software på egen computer. Nogle entreprenørfirmaer brugte det og var tilfredse. Virker helt fantastisk meeen....
    At få en tyverialarm midt om natten hjælper ikke hvis man ikke kan gøre noget med det.
    Ens venner med vandrør eller baseball køller i bagagerummet gider ikke at jage en tyv om natten. Kun en af de firmaer havde overbevist politiet om at det kan give dem en meget høj procent af løste tyverisager og forbedre deres image markant. Når hans medarbejder ringede til politiet om natten og gav dem løbende placering af tyvene inklusive hastighed rykkede de ud!
    Kan en motorcykels ejer overbevise politiet om at hans motorcykel er vigtig nok? Eller at genstanden er ikke vigtig men lovbruddet er? Det var store og tunge entreprenørmaskiner der ikke er så nemme at stjæle som en motorcykel er. Så det bedste sikring for langtidsparkering er 3 massive kæder med betonklodser og et elektrisk hegn. Det med elektrisk hegn er vist nok ikke helt lovlig........


  • Andrzej S
    Andrzej S Tilmeldt:
    apr 2009

    Følgere: 1 MC-er: 1 Svar: 164
    #19   1. nov 2018 Min VFR var forsøgt stjålet fra min carport ved 2 tiden om natten! Frakkerten har smadret videokamera med et brosten og borede låsen ud. Idioten vidste ikke at man ikke kan dreje et åben lås når låsecylinder er presset ned. Hade han brugt en let hånd og ikke trykkede med skruetrækkeren ville min "kæreste" blive hans. Så jeg købte en billig kineser alarm med meget stærk horn og var sikker. ikke ret længe! Få uger senere parkerede jeg midt i København og gik til en kort møde. Når jeg kom på gaden så jeg at alarmen blev ikke aktiveret. Tyven var forsigtig med at ikke ryste cyklen men smadrede låsen inden han gik fra den... Jeg måtte pille låsen med tændingslås af for at kunne komme hjem. Så blev en PIR sensor (nærhedssensor) koblet til alarmen. Virkede helt fint men åd batteriet på 4 døgn til lav spænding så den ikke kunne starte. Væk med den og.. En reed switch (magnetkontakt) monteret i den øverste hylde lige ved siden af låsen koblet til alarmens aktiverings kabel og en stærk rund magnet lagt på selve låsen har løst problemet. Når alarmen er aktiveret vil ethvert forsøg på at fjerne magneten for at komme til låsen udløse alarmen. Kan ikke snydes! skærer man kabelen udløses alarmen. Drejer man magneten blot en smule starter spektakler. En bremseskivelås med en neonfarvet strop sat på gashåndtag kan afvise de "uerfarne tyve" der kan se at det bliver ikke en let sag. Så det vores kollega skriver om at det gælder at stille så mange synlige hindringer for tyven som mulig er det bedste strategi mod tyve svin.

  • #20   1. nov 2018 Hej

    Min fzr1000 fra 1990 står godt nok i garage men jeg bruger både skivelås med alarm, forsikringsgidjendt, en tyk 16mm kædelås og så har jeg alarm og gps monteret, bruger det hele når jeg stiller den i byen, er fra Århus og der er mange der ikke kender forskel, endvidere har jeg fjernet nøglen således at den kun kan startes hvis man har fjernbetjeningen


  • Mads H
    Mads H Tilmeldt:
    dec 2016

    Følger: 4 Svar: 1
    #21   1. nov 2018 Jeg bruger en abus kædelås på over en meter så det næsten altid er muligt at låse den fast til noget og så en abus skivebremselås til forhjulet (Den for stor til baghjulet) og en billig Thansen skivebremselås med alarm til baghjulet (mangler dog tit strøm siden de bruger de trælse små batterier) og så har jeg en billig Kina lås til bremsehåndtaget som er købt til ca 90kr og er næppe mere værd men den tager extra tid og gad ikke købe en lås til 500kr, har også en wirelås men den bliver brugt til at låse bagage fast til maskinen. Og skal jeg stille den et extra udsat sted/I længere tid så tager jeg min lille skod scooter lås med.
    Det tager mig ca 10 minutter at låse maskinen og 5 minutter med at låse den fri hver gang.
    Jeg har overvejet en alm alarm men kan ikke finde nogen fornuftige til min "billige" maskine så jeg leder efter 2 gode steder at lave en skjult dødsmandknap.
    Er jeg væk i Max 10 minutter med mulighed for at se eller høre maskinen så bruger jeg dog kun 2 låse men længere tid end det så det fuld låseudstyr.
    Jeg bruger hellere 3000kr om året på bedre sikring af maskinen end 4000kr på forsikring .


Kommentér på:
Tyverisikring af mc

Annonce