4.702 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
20 Svar
Tyverisikring af mc Tyverisikring af mc
Jeg står i den situation at jeg selv har fået stjålet en motorcykel for nogle måneder siden (i Aarhus) og mine motorcykler ligger i den prisklasse hvor kaskoforsikring ikke kan betale sig (er studerende). Jeg har kigget meget efter en måde at sikre min mc så godt som muligt, og er kommet frem til denne løsning: https://www.amazon.com/Bully-Locks-Alarm-Lock-Pager/dp/B000WJF7FC Da jeg bor i lejlighed. Nogen der har bedre forslag? Vil gerne have en såkaldt "pager". Hvis ikke kunne andre have interesse i sådan en lås, pga. told osv!
Ps. billede er min stjålne motorcykel
0 synes godt om
nov 2008
Følger: 17 Følgere: 86 MC-er: 11 Emner: 165 Svar: 4.123
Alverdens alarmer, kæder, låse, etc. hjælper intet i en by som Århus, hvor de sataner, der ikke kender forskel på dit og mit, på ingen måde holder sig tilbage.
apr 2010
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 296
Jeg har en ekstra 2 meter Almax Immobilizer 3 til at ligge (Silkeborg), som jeg aldrig fik brug for, hvis du vil købe den. Købte 2 da min tidligere cykel blev stjålet - det var vist et panikkøb.
Ellers holder min cykel nu parkeret med kun en Abus 8077 som jeg stoler rimelig meget på. Alarmen larmer okay meget og den er god kraftig - dog burde man have en kæde på, så den på et øjeblik ikke kan løftes ind i en varevogn.
okt 2011
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
mar 2005
Følger: 4 Følgere: 238 MC-er: 5 Emner: 32 Svar: 1.157
okt 2018
Følger: 1 Svar: 1
Der er en del muligheder og billige
okt 2018
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
mar 2009
nov 2008
okt 2011
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
mar 2009
nov 2008
feb 2013
Følger: 5 Følgere: 31 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 2.037
Du kan nærmest stille den med nøgle i tændingen fra nu og til februar, nærmest ingen gider hugge dem nu
Fandt en stjålet gs500 sidste uge som havde haft skivelås på bagi.
Men der var mærker efter vinkelskærer.
Det var så i ghetto.
Men ghettoerne er mere eller mindre flydt over i århus og omegn.
Lav en mr bean og tag styret eller et hjul af når du parkerer den?
Mc cover gør en del.
2 låse tager dobbelt så lang tid som 1 lås.
Og så gælder det om at stille cyklen på en måde at den ligner en fælde.
Bare vinklen den står mod kantstenen med kan sige noget om hvor lemfældig ejeren er.
Tidligere på året blev jeg mødt af en lille gruppe sjakaler på et stisystem, som bad mig stoppe og ville prøve maskinen.... jeg stoppede og kiggede på ham anføreren på en måde der fik ham til at sige "glem ham der" mens hans kollega cirklede bagom og jeg eyeballede ham.
Min motard stod ude ved opgangen en dag mens jeg tog bad og gjorde klar til at køre. Da jeg kom ud ku jeg høre 2 scootere holde i tomgang dernede....
De holdt og kiggede på den og havde tydeligvis øjnene på stilke.
Den stod nemlig parkeret på en måde som signalerer at feltspaden formentlig er nyslebet, låst i udgoldet position og står ligeså fint ved hoveddøren og ventet på grund til at grave nogen huller.
No shit.
Måden du parkerer din mc på har en del at sige.
Jeg kan normalt se på 100 meters afatnd om en henstillet mc/scooter/cykel er stjålet
Tyvesvin har også en helt bestemt måde at parkere køretøjer på
Og er en mc parkeret med forenden ind først, i en bilbås, midt i bilbåsen så der ikke er plads til andre. Så VED du at kværnen er kaskp forsikret uanset hvor gammel den er....
Mange bække små
maj 2016
Følger: 1 Svar: 48
https://www.ebay.co.uk/itm/Hot-New-Quad-band-Realtime-GSM-GPRS-GPS-Tracker-Car-Bike-Locator-Tracking-TK110/253017916810?epid=4004289725&hash=item3ae90b058a:g:tfkAAOSwd~RZVMEw:rk:22:pf:0
Det var lidt svært at finde en - for langt de fleste GPS trackers der sælges på ebay er uden GPS (kaldet LBA trackers) - de aflæser i stedet positionen ud fra en antennedatabase til mobiltelefoner. Og det giver en dårlig præcision. Dertil kommer, at man gerne skal have en der bruger en protokol, som man kan finde noget gratis software til på nettet. Mit valg af server faldt på demo5.traccar.org, da den kan bruges med ubegrænset antal GPS'er, og det er muligt at se nogle dages log. Der findes andre, som er bedre, men de kræver enten betaling efter lidt tid, eller er begrænset til 1 GPS. Det viste sig dog, at den ikke fungerede med den protokol som de skrev, så det krævede lidt fejlfinding at finde hvilken protokol den brugte. Den jeg fik brugte GT06 protokol. På traccar's hjemmeside kan man se, at det er port 5023.
Som taletidskort havde jeg købt en fra 3. Den kunne ikke bruges. De fleste trackers kræver et taletidskort som anvender 2G standarden, og den understøtter 3 ikke. 2G understøttes af de andre udbydere. Den bedste udbyder er TDC mobiltid. De kræver kun at der bruges 50 kr. om året - og logger man bare ind (de tilmeldes pinkode på nettet), er det også nok. På grund af afrunding, og at GPS'en bruger så få data, så er det dog løbet mere ind på min konto, end der er trukken.
Trackeren "kodes" ved at sende nogle SMS beskeder til den. Først, skal man sætte SIM kortet i mobiltelefonen og slå pin-kode fra. Trackers fungerer ikke med pinkode slået til. Det er muligt at opsætte sin egen pin-kode.
Herefter sendes nogle SMS'er. På min skal sendes følgende, for at vælge TDC, og demo5.traccar.org som server.
1. SMS: APN123456 internet
2. SMS: adminip123456 demo5.traccar.org 5023
3. SMS: GPRS123456
4. SMS: fix010s***n123456
1) opsætter APN for TDC, så TDC vælges som internet udbyder.
2) opsætter server til demo5.traccar.org og protokol til GT06 (port nummer 5023). Dette portnummer kan drille, da kineserne i nogle tilfælde ændrer protokollen, når de ændrer softwaren.
3) opsætter trackeren til at anvende GPRS
4) opsætter trackeren til at rapportere positionen hvert 10'ende sekund.
123456 er password, og det er standard password når den modtages. Hvis password ændres, skal stå det nye nummer. Ellers vil trackeren ikke reagere på SMS'en. Eventuelt kan den programmeres med standard password, og tør man ikke lade den stå på det, kan passwordet ændres bagefter, når det hele fungerer. Så får man ikke låst sig selv ude.
Til sidst, så oprettes et login på demo5.traccar.org eller den server man nu har valgt.
Trackeren jeg købte er ikke vandtæt - men det har ikke været et problem. Jeg gemte den et sted, hvor den ikke får direkte vand, og den blev lagt i en frysepose, der blev suget næsten fri for luft, for at undgå kondens.
Den tracker jeg har købt har kun to ledninger. En til plus, og en til minus. Sættes den på batteriet, så drænes det på få dage. Så jeg har sat den på tændingen. Den er derfor ikke helt så tyverisikker, som dem der vågner ved ryst, da den kræver at der sættes tænding på, før den går aktiv.
Mange af de kinesiske som sælges, er desuden låst fast til en bestemt server, og man kan ikke sende en SMS til trackeren, så der vælges en alternativ server. Det betyder, at man efter en månedstid bliver afkrævet penge fra en kinesisk server, eller man må smide sin GPS tracker ud.
Jeg har også prøvet en Sinotrack ST-901. Den første jeg købte kunne bruges med traccar. Den næste havde ny software, der anvendte en anden protokol, som ikke kunne bruges med traccar. Heldigvis, så er kina-serveren, som den er sat op til fra producenten gratis at bruge (så længe det varer).
Nogle af serverne på internettet kan selv finde protokollen, og de er nemme at få til at fungere. Dem, som jeg kunne finde, var dog til højst 1-3 trackers.
https://racemap.com/en/gps-tracker/test er en god side at teste sin tracker på, hvis den ikke fungerer. Den må dog ikke anvendes permanent, da ens position så er kendt for alle der tester. Det er muligt at se de koder som trackeren sender ud, og herefter kan man måske finde ud af hvilken protkol det er, hvis den ikke skriver det.
De 75 kroner har været alle pengene værd. Ud over, at GPS-trackeren virker som tyverisikring, så er det også sjovt, at kunne tjekke på internettet, hvor man har kørt. Og sætter man selv GPS-trackeren op, så undgår man at skulle betale 300 - 500 kr. om året, for at bruge en server.
mar 2009
dec 2017
Følger: 13 Følgere: 93 MC-er: 1 Emner: 26 Svar: 140
apr 2009
Følgere: 1 MC-er: 1 Svar: 164
Jeg har importeret et GPS tracking system ved navn Xway.
Et fantastisk flådestyring system med kontrol af alle parametre og 32 forskellige statistik rapporter. Brugerlicens fornyet hver 3 år og egen visualisering software på egen computer. Nogle entreprenørfirmaer brugte det og var tilfredse. Virker helt fantastisk meeen....
At få en tyverialarm midt om natten hjælper ikke hvis man ikke kan gøre noget med det.
Ens venner med vandrør eller baseball køller i bagagerummet gider ikke at jage en tyv om natten. Kun en af de firmaer havde overbevist politiet om at det kan give dem en meget høj procent af løste tyverisager og forbedre deres image markant. Når hans medarbejder ringede til politiet om natten og gav dem løbende placering af tyvene inklusive hastighed rykkede de ud!
Kan en motorcykels ejer overbevise politiet om at hans motorcykel er vigtig nok? Eller at genstanden er ikke vigtig men lovbruddet er? Det var store og tunge entreprenørmaskiner der ikke er så nemme at stjæle som en motorcykel er. Så det bedste sikring for langtidsparkering er 3 massive kæder med betonklodser og et elektrisk hegn. Det med elektrisk hegn er vist nok ikke helt lovlig........
apr 2009
Følgere: 1 MC-er: 1 Svar: 164
jun 2017
Følger: 26 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 18
Min fzr1000 fra 1990 står godt nok i garage men jeg bruger både skivelås med alarm, forsikringsgidjendt, en tyk 16mm kædelås og så har jeg alarm og gps monteret, bruger det hele når jeg stiller den i byen, er fra Århus og der er mange der ikke kender forskel, endvidere har jeg fjernet nøglen således at den kun kan startes hvis man har fjernbetjeningen
dec 2016
Følger: 4 Svar: 1
Det tager mig ca 10 minutter at låse maskinen og 5 minutter med at låse den fri hver gang.
Jeg har overvejet en alm alarm men kan ikke finde nogen fornuftige til min "billige" maskine så jeg leder efter 2 gode steder at lave en skjult dødsmandknap.
Er jeg væk i Max 10 minutter med mulighed for at se eller høre maskinen så bruger jeg dog kun 2 låse men længere tid end det så det fuld låseudstyr.
Jeg bruger hellere 3000kr om året på bedre sikring af maskinen end 4000kr på forsikring .
Tyverisikring af mc