866 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Tyverisikring??? Tyverisikring???

Hej
Jeg har lige købt Mc og vil gene ha den sikret rigtig godt... Så var det jeg vil høre om der er nogen af jer der har erfaringer med tyverisikring med en sender i så den kan spores hvis den bliver stjålet....???
Har undersøgt det lidt men det koster ca 5000kr at få (det må kunne gøres billigere...) og så ca. 1000kr om året...
Skriv hvis i kender noget godt...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af spisebord 1.350 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Tilslutning af komfur 350 kr.
  • Tage ned en lampe i taget 335 kr.
  • Havemand til ukrudsrydning i indkørsel 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tyverisikring???
  • #1   14. feb 2005 I principet kunne du jo købe en mobil tlf. med gps i, og anskaffe dig et abonnoment der ikke koster noget. Så er det bare at finde et sted på motorcyklen og tape den godt fast. Det er ikke sikkert at du selv har adgang til at se hvor den befinder sig, men det har politiet, og de skal jo alarmeres alligevel hvis dyret bliver stjålet...

• #2   14. feb 2005 Der var engang et produkt på markedet der hed autotaser... Ved ikke om det stadig eksistere..
    Nå.. Princippet er, at kommer en evt. tyv for tæt på, så for han først en 130db sirene, efter 5 sek, hvis han er inden for en rækkevidde på 1-2cm, får han et 50.000volt rap over nalderne...hehe..
    Men som alt andet sjov er den ulovlig i Danmark..

• #3   14. feb 2005 hey

her er så en autotaser til en (BIL) ;0) http://www.finalstop.com/pepper/autotaser/autotaser.htm

• #4   14. feb 2005 Peter -> Det kan du have ret i...
    Der er vidst bare den hage ved det, at har personen dårligt hjerte kan det udløse et hjerteanfald.. Har jeg da ladet mig fortælle.. Har ikke set noget dokumentation for det endnu..
    Men hva fa'en.. Man hiver jo heller ik' fat i DSB's højspænfingsledninger når man ser lidt på symbolerne... smiley

• #5   15. feb 2005 Hej Christian..
    Jeg går også selv og pusler lidt med tanken om en alarm med sender. Efter hvad jeg har set kan man både få alarmer med gps sender, eller alarm med GSM(altså mobiltlf). Har ikke fundet noget til under de 5000 kr. du nævner. Ej heller har jeg kunne finde nogen som har installeret det, og som vil fortælle om det er noget der virker.
    Min løsning indtil videre har været at montere en bidsk Rottweiler, samt købe et restlager af miner fra mellemøsten. Men indrømmet det er ikke så nemt at køre rundt med smiley

• #6   15. feb 2005 Hej
    Ja det lyder meget godt de ting i kommer med.. og har da også tænkt på det med mobilen...

Det bedste jeg faktisk har fundet er et system man køber en gang for alle det græver en GSM mobil ikke noget med årlig abonoman. boksen er på størrelse med en pakke cigaretter. Hvis cyklen/bilen bliver stjålet sender man en SMS til boksen og så sender den kordinater tilbare som man så indtaster på nettet og så får man et kørt.. det viser inde for få meter... så er det bare at købe et bat og køre ud og hente den igen....
    Men systemet koster ca. 6000kr...
    Har en veninde hvis far har en MC forretning skal lige ha snakket med ham om han kan sælge noget billigt... skal nok skrive hvis jeg finder ud af noget..

• #7   16. feb 2005 Mig bekendt, findes der endnu ikke rigtig gode GPS-baserede alarmsystemer. Det er ikke nok, at man selv kan kalde op og spørge, hvor cyklen befinder sig, når man opdager, at den er stjålet. Der kan jo nemt gå timer, før man opdager, den er væk og der kan tyvene for længst have nået at splitte cyklen ad og flå alarmen ud. Eller oss ska de bare nå at køre cyklen ind i en lade med bliktag eller lign., så kan GPS´eren ikke modtage signalerne.

Hvis alarmen skal fungere optimalt, skal den aktivt give besked i samme sekund cyklen kortsluttes eller flyttes f.eks. mere en 500 meter fra et forudbestemt geografisk område. Og hvis tyvene kører cyklen et sted hen, hvor den ikke kan "ses" af GPS´en, så skal alarmen ku fortælle, hvor den sidste har registreret cyklen..

Man kan sagtens lave alarmerne - men man kan ikke lave dem med så lavt et strømforbrug, at det virker på motorcykler..

• nyg
    nyg Tilmeldt:
    jan 2005

Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 13
    #8   22. feb 2005 DanTrack DT-30 er udviklet til MC, og er et dansk system.
    TopDanmark har været med i udviklingen af systemet, og de kræver det (el. lign.) monteret, hvis din MC koster mere end 225K.

• nyg
    nyg Tilmeldt:
    jan 2005

Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 13
    #9   22. feb 2005 Og hov, jeg glemte at sige det er røv dyrt... 6K + udgift til SIM kort.

Kommentér på:
Tyverisikring???

Annonce