{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.160 visninger | Oprettet:

kawasaki z1000 motorkraft {{forumTopicSubject}}

hej..

jeg sidder og læser det nye bike... i det er en artikel ang streetfighters...en af dem er en kawa z1000..
der er naturligvis plus og minus mod den, lige som på testens andre 3 cykler,....

men jeg bider mærke i at de siger at forenden er er ustabil/nervøs og det tager til ved ujævn asfalt. citat bike " på en hullet skovvej oplevede Tobias en stop til stop- tankslapper med 170 km/t. Det kan ikke anbefales, påstår han. Citat slut.
lige ledes sklriver de at bremserne e rigtig gode, men fader ved efterfølgende hårde opbremsninger fra 120 km/t.
Kører de test piloter bare cykler ud til grænsen og over. så det er ikke noget vi normale dødelig skal tænke så meget over??? er mine grænser, jeg er ikke racer kører, langt tidligere end de test piloter, og skal jeg ikke tænke på det.....
håber i kan komme med lidt gode råd... jeg er nemlig meget tæt på at købe en z 1000..og vil ikke gå med tankerne om at jeg nok skulle have købt en anden cykel..

tusind tak

allan

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kawasaki z1000 motorkraft
  • #1   22. jun 2007 Hvad er en "stop til stop tankslapper" -udover det garanteret har fået den pågældende skribent til at få stiv pibe da han selv skrev det?

Hvorfor prøver du ikke bare en Z1000?

• #2   22. jun 2007 "...på en hullet skovvej oplevede Tobias en stop til stop- tankslapper med 170 km/...t"
    HVEM FANDEN KØRER 170 KM/T PÅ EN HULLET SKOVVEJ?????

• #3   22. jun 2007 ved ikke selv hvad en tank slapper er..men kan fortælle mig det.....
    ang styrt dæmper..er de ikke normalt til racer cykler og ret dyre?

• #4   22. jun 2007 Hvis du tit kører 170 km/t på en hullet skovvej, kan det da være du skal tænke over det ellers er det nok ikke vigtigt.

• #5   22. jun 2007 Og hvorfor sælge sådan en superflot Solsort?

• #6   22. jun 2007 jeg ved godt hvad en tankslapper er - men har da aldrig hørt om en stop til stop af slagsen.
    Glem deres ordgejl og filen på pikken samtidigt med tastaturet. Ryk ned og prøv en ved en forhandler. At køre motorcykel er ofte forbundet ligeså meget med ens egen vurdering af maskinen og dens opførsel.

• #7   22. jun 2007 smiley ja hasighede er lidt åndssvag og vil ikke prøve det... tænker mere på om den nervøsitet er kommet fordi de presser den meget hårdt..hårdere end jeg kommer til......

den solsort er flot, men skal altså sælges...

• #8   22. jun 2007 du skal ikke bekymre dig memdindre du presser cylken hårdt.
    Smid en styrdæmper (cirka 3,5k koster sådan en) på eller få forgaffel lavet til din vægt med anden fjeder og olie. Så burde den være klaret.

For det meste skyldes de slappere at cyklen ikke er tilpasset førerens vægt. De er jo indstillet standard fra fabrikken. Det passer sjældent med andet end 60-70kg.
    Så gå affjedring igennem
    Her er en guide
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=10226

• #9   22. jun 2007 ok.. jeg vil prøve at høre forhandler om jeg kan få forhandlet en syrt dæmer på..det påvirker ikke noget ved styringen at få sådan en på??

• #10   22. jun 2007 Angående styrdæmper; normalt er en sådan monteret på min, men jeg har ikke denne monteret, da jeg personligt ikke mener den hører sig til på en streetfighter.
    Men det kommer også lidt an på dit kørselsmønster (endnu et gejler ord fra motorjournalisterne) og dit behov. Jeg kører selv mest by og landevej og der vil jeg helst have at den styrer hurtigt og nemt. Men jeg kan da godt mærke at min bliver temmelig levende og let i fronten over 170 km/t. - men det er jo virkelig sjældent man kører med den hastighed.

• #11   22. jun 2007 nej.
    men få dig en ordentlig med det samme en progressiv med justering.
    De 3500kr er prisen i Tyskland, Her i DK koster de hurtigt 6k!

• #12   22. jun 2007 de snakker om at motorkraften flader ud i toppen..kan det afhjælpes via en pc 3 eller ???

• #13   22. jun 2007 er sikker på at hvis den bliver sat ordentlig op i den affjedring der sidder på, så er det intet problem.

TL1000´eren e rnok kongen over woblere smiley
    Har aldrig haft problemer (heller ikke da den var standard) Netop da affjedring er justeret efter min vægt

• #14   22. jun 2007 nej, det er selve karakteristikken der er sådan. Det kræver fuldsystem, filter og pc3. Men hvorfor bekymrer du dig om det!
    Den har sq mere end rigelig med power. Den har jo mement bag de HK

• #15   22. jun 2007 stop til stop = styrudslag helt ud til begge stop klodser der forhondrer styret og forbro i at ramme stellet..

• #16   22. jun 2007 ja måske overvejer jeg det for meget..... men tak for jeres tanker.... full system osv kan være til næste år......

• #17   22. jun 2007 Peter S: Ok cool. Så ham Tobias har haft en sådan med 170 km/t. Jeg tror bare han skal være glad for han overhovedet nåede hjem i live! Daaaamn.

• #18   22. jun 2007 Bandit, havde du gået den oprindelig gaffel igennem kunne du have afhjulpet det meste smiley En USd er klart bedre, men hvis nu man ikke gider at smide sådan en på, så skal den oprindelige bare genemgåes med anden indmad

• #19   22. jun 2007 ok, men kræver nok shims også så siden det ikke var nok! men kan sq godt være det ikke vil gå!
    Pas!

• #20   22. jun 2007 Jeg har prøvet min kammerats Z1000 (2006'er), og mener personlig at det er en rigtig fed kværn som kører suverænt.
    Herinde kan du sikket få masser meninger om Z1000, men bedømmelserne kommer nok meget an på hvad folk har kørt på før de skiftede til Z1000.

Men der er kun en mening der tæller, og det er din egen.
    Så gør som Carsten H skriver, så tag ned til en forhandler og prøv cyklen..
    Afsted med dig smiley

• #21   22. jun 2007 jeg kan ikke finde en brugt..men prøver en z750 igen imorgen.... så må det være det

• #22   22. jun 2007 nemlig, lad være med at læse papir og specifikationer. Kør dyret smiley

• #23   22. jun 2007 got it.... kører sgu lillebroren imorgen...

• #24   22. jun 2007 07 modellerne er som nævnt tidligere bedre end de ældre.
    Og ja, de presser dem til grænsen. Mange af dem har jo erfaring i at køre race. Men det siger også noget om hvor gode konstruktører der har været bag MC'en.
    i sådan en sammenligningstest bliver de alle jo kørt ens, og hvis den kun er den ene af dem der er urolig, så er det da lidt at tænke over...
    Men som nævnt, de kører til grænsen, og nogle gange lidt over.

Kommentér på:
kawasaki z1000 motorkraft

Annonce