1.661 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

hvordan pudser man cromet op? hvordan pudser man cromet op?

jeg har tidligere haft dette oppe, men har nu fået lagt billeder ind af problemet. jeg har pudset og pudset, men kan bare ikke få det sidste af, og jeg vil helst ikke igennem det yderste lag.
håber nogen kan hjælåe mig.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ukrudt 800 kr.
  • Græsslåning 800 kr.
  • Wc + armatur installation 1.500 kr.
  • Samle et skrivebord 400 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Græsslåning maskine skal medbringes 675 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvordan pudser man cromet op?
  • #1   23. jun 2007 mener at autosol hjælper.. der er lidt slipemidel i.. der står nemlig at det kan gå til crom .. så tror det ville hjælpe..

• #2   23. jun 2007 helt klart autosol, det er og bliver det beste på crom, smør/gnid et tyndt lag på, lad det tører ( ikke helt ) og poler efter med ren klud, efter et stykke tid polerer du igen, og du har det perfekte resultat.

• #3   23. jun 2007 i dit tilfælde, hvis det er sideskjoldet, så er der stort set ikke noget ydelag, men uanset om der er eller ikke er, så vil jeg her bruge en BLØD tandbørste, og smør autosol ind med tandbørsten i cirkel bevægelser, men IKKE hårdt, du skal regne med en længere behandling før du kommer i bund, har prøvet det nogle gange, og det tager lang tid, men det bliver flot.
    Du skal ikke efter behandle når du har brugt autosol.

• #4   23. jun 2007 Tror du vil få det bedste resultat hvis du sliber det ned først og så pudser det op igen.. jeg ville bruge noget vand slibepapir korn 1200 og så kort 2000 også pudse det op igen med autosol og en kludeskive på en boremaskine... kommer til at tage RIGTIG lang tid kun med autosol på det skjold da det ser ud som om det har stået et stykke tid uden at blive poleret

• #5   23. jun 2007 Det ligner alu og ikke chrom. Hvis det er alu kan du bare gøre som Dr. Mug siger. Alu kan altid poleres op igen, men det kan godt være hårdt arbejde smiley

• #6   23. jun 2007 Her er en guide på svensk hvordan man gør det hvis det skal være perfekt.... voks er vejen frem men man skal bare huske LAVE omd på boremaskinen...

sig til hvis der er sprog problemer så oversætter jeg gerne...

http://supras.nu/forum/showthread.php?threadid=4466&perpage=15&pagenumber=1

• #7   23. jun 2007 Jeg ville gå ind til en metalsliber og få det gjort, det koster ikke det vilde, og bliver 100 gange flottere end når man selv har pudset på det i 14 dage!!
    Jeg fik det gjort med motorskjolde, forgaffelben og fælgkanter, til en Yamaha xs 650 og gav vist 800 kr for det

• #8   23. jun 2007 Og hvis man vil spare tid og kræfter kan man få det GLAS blæst så er man ovre det meste af slibe fasen... man burde ku starte ved kort 1500 fasen i hans guide....

og nej det er IKKE det samme som sandblæse... sang er 1000 gange så groft og laver tydelige mærker i alu...

• #9   24. jun 2007 Hey - - det er nu vist alu, og ikke chrom du har der....men tilslutter mig..AUTOSOL, kan bruges til begge del...aluen er bare mere besværlig at få "shinet" op...i forhold til chrom..syns jeg..........
    Rikke....som HADER at pudse:-)

• #10   24. jun 2007 Forresten.....har et endnu nemmere forslag - mal skidtet sort...som på min....så er du ude ovre det problem;-)
    (nej, det skal du ikke:-)))

Kommentér på:
hvordan pudser man cromet op?

Annonce