Lorte køreprøve ! Lorte køreprøve !
i onsdag's var jeg til køreprøve.. Og.. Jeg dumpede..
Den motorsagkyndige var em MC betjent.. Iflg vores kørelærer var det til væres bedste for han kigger efter nogle andre ting..
Nå men, efter køreturen, var der ikk rigtigt noget at komme efter sagde han, dog fik jeg afvide at jeg var en meget forsigtig ung mand og derfor dumpede jeg.. Jeg tænkte bare WHAT !? Det var så fordi jeg kun havde kørt 40 gennem et tæt bebygget villa kvarter og jeg havde kun kørt 70 på en meget snort landevej, som jeg ikke kendte og følte ikk at vejen var bred nok eller havde udsyn til at kører de påkrævede 80..
Såeh... Der er ny køreprøve på onsdag, så der regner jeg med at gi den noget mere gas.. Desværre ser det ud til at blive i pis regnvejr
Så nogen gode råd til hvordan man består en køreprøve i regnvejr?
okt 2006
Følger: 14 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 20 Svar: 2.157
maj 2006
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 17 Svar: 290
knæk og bræk næste gang.....
nov 2005
Følger: 22 Følgere: 22 MC-er: 2 Emner: 73 Svar: 1.086
Anden gang fik jeg sku samme køreprøvesagkyndig, men jeg slappede af og kørte sku som om jeg ikke havde lavet andet... og kortet kom i hus...
Du har være uheldig med hvem du fik.... men mener du du virker usikker, så får du ikke kortet... hastigheden er blot en af undskyldningerne...
dec 2004
Følger: 37 Følgere: 37 MC-er: 5 Emner: 23 Svar: 1.076
Jeg kørte nu oss rimelig forsigtigt til min køreprøve. Det var jeg meget glad for jeg gjorde. Jeg var ved at blive kørt ned 1 gang da en bil kom flyvende ud fra en sidevej. Der var en anden der kørte lige ud foran mig og resten af køreprøven blev i et stille villakvarter. Måske mente folkene i bilen at jeg havde fået nok action for en dag. Iøvrigt varede min køreprøve næsten en time
jan 2006
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 14 Svar: 93
Men ja, jeg vil bare køre efter forholdene så.. Måske er regnvejret til en fordel, så kan man vise at man kan køre efter hvordan vejret er også
jun 2007
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 72
Man skal være lidt mere frisk når man kører på mc
(Btw. havde en motorsagkyndig der ca 2. uger forinden havde stoppet mig på knallert og givet mig en bøde på 2400kr - Men jeg bestod
maj 2006
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 17 Svar: 290
mar 2007
Følger: 22 Følgere: 20 MC-er: 4 Emner: 35 Svar: 1.925
Dennis - umiddelbart synes jeg egentlig det lyder som en lam undskyldning for at dumpe dig ( og dermed holde kvoten... ).
Læg dig nøjagtigt på hastighedsgrænserne på onsdag, så kan du da i det mindste ikke dumpe på det - HELD OG LYKKE !!!
jan 2006
Ikk fordi jeg vil beskylde den motorsagkyndige på nogen måde, men vi var 3 der skulle til køreprøve...
Min kammerat og jeg er begge 18.. den tredje er 34..
Min kammerat dumpede lige inden jeg, men han var næsten skyld i at en cyklist blev kørt ned så det forstår man godt, men at jeg dumper lige efter..
Men at jeg dumper, det virker lidt for mig som om han ikk syns om at en 18årig skal ha lov at køre mc
Den tredje fik sit kørekort efter 15mins køreprøve
Og det sjoveste var, at da jeg tog til bil fik jeg kortet, han sagde dog at jeg skulle komme hurtigere ud i hullerne i trafikken.. Men jeg fik kortet?
jun 2005
Følger: 13 Følgere: 14 MC-er: 4 Emner: 196 Svar: 1.090
Det er ikke så dårligt at tage mckort i regnvejr. Det gjorde jeg så det varede ikke mere end et kvarter og jeg slap for motorvej. Kun en lille tur rundt i byen. Bare husk som de andre siger at undgå hvide striber, blå cykelstier, kigge dig over skulderen - så går det nok. Nåja husk blinklyset skal slukkes.
jan 2006
feb 2007
Følger: 9 Følgere: 10 MC-er: 1 Emner: 145 Svar: 676
Vi var to oppe da jeg tog prøven. Jeg virkede sikker, var næsten ikke nervøs, jeg har aldrig haft det problem ved eksamer og lign.
Efter 20 mins trillen rundt på havnen med 40-50 km/t i timen var jeg bestået, uden nogen kommentarer.
Fyren efter mig var ekstremt nervøs, det var tredje gang han var oppe. Ham tog den sagkyndige med ud på motorvejen. Efter kørslen lod den meget flinke sagkyndige ham bestå. Men han fik kraftige formaninger om ikke at køre så forsigtigt. 90 km/t på motorvej var alt for langsomt sagde sagkyndig. "Du skal bruge motorcyklen og bare knalde den op op 110 km/t med det samme!". Han havde også overset i 40 km/t skilt, og havde derfor kørt 50 km/t osv, så han lavede også andre fejl. Men grundlæggende tror jeg at det handlede om, at den sagkyndige fornemmede hans usikkerhed.
jan 2006
feb 2007
Følger: 9 Følgere: 10 MC-er: 1 Emner: 145 Svar: 676
Jeg skal ikke kunne udtale mig om hvordan sagkyndige kan lade ham bestå, andet at det vurderede han.
jan 2006
Men intet kan få mig ned ! jeg vil ha det kørekort OG jeg består onsdag !
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 167 Svar: 3.621
Min kørelærer brokkede sig også gevaldigt over at jeg kørte alt for forsigtigt og under hvad jeg måtte i køretimerne. Og til køreprøven undlod jeg at overhale en flok biler incl en lastbil da jeg vurderede at jeg ikke ville kunne nå det med lovligt tempo da jeg vidste at jeg skulle af næste afkørsel.
Det stillede de også spørgsmål til hvorfor jeg ikke overhalede, hvor jeg tænkte at jeg bare ville være forsigtig og køre den sikkert hjem.
Jeg tror bare du skal ud og øve dig lidt før næste prøve , så du tør at køre det du må, de hastigheds begrænsninger der er angivet på vejene er for det meste meget ansvarsfulde stillet, så man ikke behøver at være bange for at det går galt hvis man holder det tempo som de anbefaler/angiver.
jan 2006
Det var mere det, at landevejen var smal og uoverskuelig.. derfor kørte jeg kun 70, for jeg ved der kan forekomme modkørende lastbiler bl.a. ...
aug 2005
Følger: 13 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 77 Svar: 2.023
Prøvede næsten det samme til bil, jeg var bare mere heldig
Jeg havde altid for meget kløe i højre fod til køretimerne, så da jeg skulle op til prøven fokuserede jeg nærmest kun på at køre meeeget langsomt. Det endte med at jeg kørte så mega langsomt, at jeg nær var ved at dumpe. Den motorsagkyndige havde dog heldigvis gennemskuet mig og mente ikke at det ville blive et problem, da en ung fyr som mig nok aldrig ville køre så langsomt i virkeligheden. Han fik ret og lod mig bestå
Kæmper stadig med kløen, men det er heldigvis blevet meget bedre nu
mar 2007
Følger: 23 Følgere: 24 MC-er: 3 Emner: 109 Svar: 840
Jeg havde bare misforstået opgaven, så dag jeg nu alligevel fik kortet så kørte jeg derfra med sidevognen i luften. og han var klar over at han tog fejl.
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 167 Svar: 3.621
jun 2005
Følger: 33 Følgere: 31 MC-er: 5 Emner: 74 Svar: 1.116
Held og lykke med prøven, Champ
dec 2005
Følger: 32 Følgere: 32 MC-er: 4 Emner: 81 Svar: 1.846
jan 2007
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 8 Svar: 149
Men du skal bare vise at du tør bruge cyklen - kom ud af hullet med det samme - selvfølgelig husk orientering, hastighed o.l. - vær lidt frisk i brugen.
btw da jeg havde kørt 20 min skulle vi holde tilbage for en special transport som det tog næsten 20 min at komme over krydset med - prøv lige og spørg om man kan nå at blive nervøs i den tid hvor man ikke kører c¨,)
Men pøj pøj med det - tro på dig selv
Lars
apr 2007
Følger: 14 Følgere: 13 MC-er: 1 Emner: 60 Svar: 122
apr 2007
Følger: 45 Følgere: 43 MC-er: 1 Emner: 108 Svar: 1.308
jun 2005
Dog havde jeg begået en STOR fejl. Nemlig at købe mit MC tøj samme dag lige inden jeg skulle til prøve. Det var textil med vinterfoer... Ja resten siger nok sig selv... Jeg fik ikke pillet foeret ud så jeg svedte som en Gnu under hele prøven men holdt dog hovedet koldt så det gik og kortet kom i hus...
mar 2007
Følger: 22 Følgere: 20 MC-er: 4 Emner: 35 Svar: 1.925
Dennis, du består da onsdag - no doubt !!!
Go for it
jun 2005
Men jo det skal jeg nok
Lorte køreprøve !