5.008 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 28 Svar

Lorte køreprøve ! Lorte køreprøve !

i onsdag's var jeg til køreprøve.. Og.. Jeg dumpede..
Den motorsagkyndige var em MC betjent.. Iflg vores kørelærer var det til væres bedste for han kigger efter nogle andre ting..

Nå men, efter køreturen, var der ikk rigtigt noget at komme efter sagde han, dog fik jeg afvide at jeg var en meget forsigtig ung mand og derfor dumpede jeg.. Jeg tænkte bare WHAT !? Det var så fordi jeg kun havde kørt 40 gennem et tæt bebygget villa kvarter og jeg havde kun kørt 70 på en meget snort landevej, som jeg ikke kendte og følte ikk at vejen var bred nok eller havde udsyn til at kører de påkrævede 80..

Såeh... Der er ny køreprøve på onsdag, så der regner jeg med at gi den noget mere gas.. Desværre ser det ud til at blive i pis regnvejr smiley

Så nogen gode råd til hvordan man består en køreprøve i regnvejr? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Løs flise skal repareres / udendørs 500 kr.
  • Skrue ting ned ifm flytning 550 kr.
  • Plæneklipning med opsamling 1.000 kr.
  • Samle Ikea sovesofa Landskrona sammen 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lorte køreprøve !
  • #1   24. jun 2007 Kør efter forholdene, hold dig væk fra hvide striber mv., og undgå vandpytter?

• #2   24. jun 2007 hehe surt, fuld gas og på baghjul smiley

knæk og bræk næste gang.....

• #3   24. jun 2007 Jeg har prøvet lidt det samme, da jeg tog kørekort til vil for 18 år siden.... Han mente jeg kørte for usikkert, da jeg holdt mig mellem 70-80km/t på landevejen....

Anden gang fik jeg sku samme køreprøvesagkyndig, men jeg slappede af og kørte sku som om jeg ikke havde lavet andet... og kortet kom i hus...

Du har være uheldig med hvem du fik.... men mener du du virker usikker, så får du ikke kortet... hastigheden er blot en af undskyldningerne...

• #4   24. jun 2007 Halvdelen af min prøve var i regnvejr. Det er ikke noget problem og så kan du jo heller ikke andet end at køre forsigtigt.

Jeg kørte nu oss rimelig forsigtigt til min køreprøve. Det var jeg meget glad for jeg gjorde. Jeg var ved at blive kørt ned 1 gang da en bil kom flyvende ud fra en sidevej. Der var en anden der kørte lige ud foran mig og resten af køreprøven blev i et stille villakvarter. Måske mente folkene i bilen at jeg havde fået nok action for en dag. Iøvrigt varede min køreprøve næsten en time smiley Er det normalt?

• #5   24. jun 2007 Jeg syns nu jeg kører meget sikkert, det eneste var et gearskift, hvor den kom i frigear istedet for anden smiley

Men ja, jeg vil bare køre efter forholdene så.. Måske er regnvejret til en fordel, så kan man vise at man kan køre efter hvordan vejret er også smiley

• Anders P
    Anders P Tilmeldt:
    jun 2007

Følger: 1 Emner: 11 Svar: 72
    #6   24. jun 2007 Det fik jeg også at vide af min kørelære da jeg tog pappet..

Man skal være lidt mere frisk når man kører på mc smiley

(Btw. havde en motorsagkyndig der ca 2. uger forinden havde stoppet mig på knallert og givet mig en bøde på 2400kr - Men jeg bestod smiley :D )

• #7   24. jun 2007 haha anders

• #8   24. jun 2007 Heintzelmann ; En køreprøve på en time er på ingen måde normalt - sædvanligvis er den kun 20-30 minutter.

Dennis - umiddelbart synes jeg egentlig det lyder som en lam undskyldning for at dumpe dig ( og dermed holde kvoten... ).
    Læg dig nøjagtigt på hastighedsgrænserne på onsdag, så kan du da i det mindste ikke dumpe på det - HELD OG LYKKE !!!

• #9   24. jun 2007 Jo tak Christian smiley

Ikk fordi jeg vil beskylde den motorsagkyndige på nogen måde, men vi var 3 der skulle til køreprøve...

Min kammerat og jeg er begge 18.. den tredje er 34..
    Min kammerat dumpede lige inden jeg, men han var næsten skyld i at en cyklist blev kørt ned så det forstår man godt, men at jeg dumper lige efter..
    Men at jeg dumper, det virker lidt for mig som om han ikk syns om at en 18årig skal ha lov at køre mc smiley
    Den tredje fik sit kørekort efter 15mins køreprøve smiley

Og det sjoveste var, at da jeg tog til bil fik jeg kortet, han sagde dog at jeg skulle komme hurtigere ud i hullerne i trafikken.. Men jeg fik kortet?

• #10   24. jun 2007 Han har nok haft en dårlig dag.

Det er ikke så dårligt at tage mckort i regnvejr. Det gjorde jeg så det varede ikke mere end et kvarter og jeg slap for motorvej. Kun en lille tur rundt i byen. Bare husk som de andre siger at undgå hvide striber, blå cykelstier, kigge dig over skulderen - så går det nok. Nåja husk blinklyset skal slukkes.

• #11   24. jun 2007 Jakob, ja den med blinklyset.. Det ser jeg som en selvfølge at slukke igen? hvordan kan man glemme at slukke det? :s

• #12   24. jun 2007 Jeg tror I har ret i at det handler om at udstråle sikkerhed.

Vi var to oppe da jeg tog prøven. Jeg virkede sikker, var næsten ikke nervøs, jeg har aldrig haft det problem ved eksamer og lign.
    Efter 20 mins trillen rundt på havnen med 40-50 km/t i timen var jeg bestået, uden nogen kommentarer.

Fyren efter mig var ekstremt nervøs, det var tredje gang han var oppe. Ham tog den sagkyndige med ud på motorvejen. Efter kørslen lod den meget flinke sagkyndige ham bestå. Men han fik kraftige formaninger om ikke at køre så forsigtigt. 90 km/t på motorvej var alt for langsomt sagde sagkyndig. "Du skal bruge motorcyklen og bare knalde den op op 110 km/t med det samme!". Han havde også overset i 40 km/t skilt, og havde derfor kørt 50 km/t osv, så han lavede også andre fejl. Men grundlæggende tror jeg at det handlede om, at den sagkyndige fornemmede hans usikkerhed.

• #13   24. jun 2007 Thomas - Men hvordan kan sådan en bestå? altså 90 på 110 strækning og 50 på 40... Det er lidt svært at forstå IMO, det lyder næsten som om han er bestået af medlidenhed fordi det var 3. gang smiley

• #14   24. jun 2007 Dennis: Jeg ved ikke om sagkyndige var klar over at det var trejde gang:
    Jeg skal ikke kunne udtale mig om hvordan sagkyndige kan lade ham bestå, andet at det vurderede han.

• #15   24. jun 2007 Ja okay, nok mig der også er en smule muggen over det hele smiley

Men intet kan få mig ned ! jeg vil ha det kørekort OG jeg består onsdag ! smiley

• #16   24. jun 2007 kør hvad du må, hverken mere eller mindre.
    Min kørelærer brokkede sig også gevaldigt over at jeg kørte alt for forsigtigt og under hvad jeg måtte i køretimerne. Og til køreprøven undlod jeg at overhale en flok biler incl en lastbil da jeg vurderede at jeg ikke ville kunne nå det med lovligt tempo da jeg vidste at jeg skulle af næste afkørsel.
    Det stillede de også spørgsmål til hvorfor jeg ikke overhalede, hvor jeg tænkte at jeg bare ville være forsigtig og køre den sikkert hjem.

Jeg tror bare du skal ud og øve dig lidt før næste prøve , så du tør at køre det du må, de hastigheds begrænsninger der er angivet på vejene er for det meste meget ansvarsfulde stillet, så man ikke behøver at være bange for at det går galt hvis man holder det tempo som de anbefaler/angiver.

• #17   24. jun 2007 Jo men jeg er skam ikke bange for at gi den gas smiley fart er ikke skræmmende...

Det var mere det, at landevejen var smal og uoverskuelig.. derfor kørte jeg kun 70, for jeg ved der kan forekomme modkørende lastbiler bl.a. ...

• #18   24. jun 2007 Surt,

Prøvede næsten det samme til bil, jeg var bare mere heldig smiley
    Jeg havde altid for meget kløe i højre fod til køretimerne, så da jeg skulle op til prøven fokuserede jeg nærmest kun på at køre meeeget langsomt. Det endte med at jeg kørte så mega langsomt, at jeg nær var ved at dumpe. Den motorsagkyndige havde dog heldigvis gennemskuet mig og mente ikke at det ville blive et problem, da en ung fyr som mig nok aldrig ville køre så langsomt i virkeligheden. Han fik ret og lod mig bestå smiley

Kæmper stadig med kløen, men det er heldigvis blevet meget bedre nu smiley

• #19   24. jun 2007 Jeg var lige ved ikke at få kortet til sidevogn, da han mente at jeg var for nervøs da sidevognen skulle lættes.
    Jeg havde bare misforstået opgaven, så dag jeg nu alligevel fik kortet så kørte jeg derfra med sidevognen i luften. og han var klar over at han tog fejl.

• #20   24. jun 2007 Hehe sidevognskørsel, jeg kørte med vognen oppe hele banen rundt da vi skulle øve det. syntes faktisk det var lettere at køre med den oppe luften end at dreje med den på alm vis på den gamle havelåge vi kørte på.

• #21   24. jun 2007 Ja en mc skal max ha 2 hjul på jorden. Uanset om der er sidevogn eller ej ;-P

Held og lykke med prøven, Champ smiley

• #22   24. jun 2007 tja jeg tog min mc køreprøve den 15 dec forrig år... såh der var det god grund til at køre forsigtigt.... da det også havde sneet en smule om morgenen.... lækkert... det var bare en kort nem tur, uden nogen problemer smiley

• #23   24. jun 2007 Hej Jeg tog mit kort i efteråret sidste år - der var fyldt med blade o.l. på vejene - så jeg kunne jo ikke gøre andet end køre forsigtigt.

Men du skal bare vise at du tør bruge cyklen - kom ud af hullet med det samme - selvfølgelig husk orientering, hastighed o.l. - vær lidt frisk i brugen.

btw da jeg havde kørt 20 min skulle vi holde tilbage for en special transport som det tog næsten 20 min at komme over krydset med - prøv lige og spørg om man kan nå at blive nervøs i den tid hvor man ikke kører c¨,)

Men pøj pøj med det - tro på dig selv

Lars

• #24   24. jun 2007 pøj pøj på onsdag.. jeg skal selv op tirsdag.. håber ikke det regner når jeg skal op.. men ellers føler jeg mig temlig sikker på at bestå..

• #26   24. jun 2007 Det der med motorvej og fart - det kan altså også godt have noget med motorcyklen at gøre...... Vi kører på nogle små 250'ere som maks kan køre 120 på en god dag i medvind, og accelerationen er virkelig også dårlig, såå...

• #27   24. jun 2007 Min kørerprøve gik fint uden større problemer.

Dog havde jeg begået en STOR fejl. Nemlig at købe mit MC tøj samme dag lige inden jeg skulle til prøve. Det var textil med vinterfoer... Ja resten siger nok sig selv... Jeg fik ikke pillet foeret ud så jeg svedte som en Gnu under hele prøven men holdt dog hovedet koldt så det gik og kortet kom i hus...

• #28   24. jun 2007 *GG* søren, mon så ikke du husker at afmontere foret næste gang ?!

Dennis, du består da onsdag - no doubt !!!

Go for it smiley

• #29   25. jun 2007 Der bliver ingen næste gang... Håber jeg.
    Men jo det skal jeg nok smiley

Kommentér på:
Lorte køreprøve !

Annonce