{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.068 visninger | Oprettet:

punkteret med 150 km i timen.. {{forumTopicSubject}}

så prøvede jeg i lørdags at punktere med 150 km i timen, så heldig at man lige har købt ny mc med dæktryks måler og alarm.. da der ikke gik 20 sek. før den var flad.. og føj ved tanken om at hvis jeg ikke havde dæktryksmåler hvad der så kunne være sket..
så nu må jeg sku have købt vejhjælp, tænker på FDM eller Falck, nogle med gode erfaringer mhs til vejhjælp, tænker dækning og pris..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  punkteret med 150 km i timen..
  • #1   7. nov 2018 Tjek lige op med dit forsikringsselskab om de ikke er med i noget vejhjælp og om der ikke er rabat og hente. Selv er jeg i Vestjylland forsikring og de giver rabat på SOS ..
    Og godt at det ikke gik værre for dig .
    PS. Ved du noget om hvad grunden til punkteringen var


  • #2   7. nov 2018 Trist at punktere på autobahnen smiley

    Jeg bruger DAH, gode erfaringer både i dk og udland (norge)


  • #3   7. nov 2018 Jesper A. Nej jeg kunne ikke finde noget i dækket..

  • #4   7. nov 2018 Rene, ja selvfølgelig på autobanen

  • #5   8. nov 2018 jeg har prøvet at punktere 2 gange på motorvej. 1 gang i tyskland og 1 gang i England...og også 1 gang på dansk landevej. Ingen af gangene har været særligt skræmmende og jeg har ingen dæktryksmåler eller noget. Man mærker det som regel ganske hurtigt. Absolut ingen drama for mig, de gange det er sket,

    Men godt der ikke skete dig noget trods alt smiley


  • #6   8. nov 2018 Min erfaring er at man mister hastighed og hjulet slingre. Det er ikke som i tegnefilm og Hollywood film hvor alt eksplodere og man flyver igennem luften. Virkeligheden er lidt kedeligere end man tror.

  • #7   8. nov 2018 Med mindre dækket eksploderer som en US-kammerat oplevede for nogle år siden med Avon Azarro-bagdækket på hans V65 Sange. Det hang i laser, da han fik stoppet cyklen med passager og lidt bagage smiley

    Avon trak på skuldrene, det var jo ikke deres anbefalede dæk til den cykel. (På trods af hvilket flere hundrede V65 Sabre-ejere havde kørt på den dæktype i årevis uden problemer). Sådan kan det gå smiley


  • #9   10. nov 2018 Har brugt SOS vejhjælp de havde en MC ordning, det virkede fint for mig..
    Den ene gang var midt om natten på motorvejen i sydtyskland m fuld oppakning.. blev afhentet på under 20 min. Og blev kørt halvanden hundrede km.. til et MC værksted jeg havde spottet var åben næste dag.. Transporter fyren skulle have mine kredit kort oplysninger og de trak vist en slags depositum, - men jeg endte men ikke at betale noget..

    Selvom jeg lå på en 160-70 stykker, var det først da jeg stoppede for at tanke, dækket klappede sammen.??
    Så nu medbringer jeg altid CO2 pumpe og plugs.. smiley
    som hun også sagde i går..! Hø..hø..! smiley


  • #10   14. nov 2018 Jeg har kun gode erfaringer med FDM, de hjalp mig med en punktering og udskiftning af hjulet til reservehjulet, havde lige fralagt mig hjulnøglen. De kom inden for 1 time i myldretiden.

  • Thomas J
    Thomas J Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 2 Svar: 8
    #11   14. nov 2018 Biltema kan man købe et lappesæt. Jeg prøvede selv at punktere hvor dækket var fladt indenfor 30sek. Min kammerat havde lappegrej med som kunne lappe hjulet og pumpe den så vi kunne komme hjem. Dækket holdt ikke til mere, da hullet var rigtig stort.

    https://www.biltema.dk/bil---mc/mc/atv/reparationssat-dak-2000022836


  • #13   14. nov 2018 Hvad skal du med vejhjælp på bane? For der er jo ingen offentlige veje hvor du må køre så stærkt.

  • #14   14. nov 2018 De fleste af os har en lang privat vej smiley

  • #16   14. nov 2018 Aaggg der bor altså også en på 98 ,sætter farten ned ,hvis jeg møder ham, når han løber sin aften tur.

  • #19   15. nov 2018 #10
    Kører du tit rundt med et reservehjul på din mc ?

    smiley


  • Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 3
    #20   15. nov 2018 Kørte en gang i bil bag en Goldwing hvor bagdækket sprang....og han fik godt nok jordforbindelse lige på stedet, den slog lige 2 gange med røven og 3. gang lagde den sig på siden med ca 120 km/t...det så sgu ikke skide godt ud må jeg indrømme og de havde det heller ikke skidegodt bagefter men i live var de da og udover en brækket arm var det nok mest slag og slæbespor.

  • #21   15. nov 2018 Har kørt lidt over 30 år, og aldrig sprunget dæk, slange mm, et tommelfinger tryk i ny og næ, for at tjekke, tror man mærker en kraftig punktering, før man når at tjekke sin måler, så på lige fod med gear oplysninger på displayet. Gadgets. smiley

  • #23   20. nov 2018 Som regel er mine punkteringer bare sivere hvor man mærker det inden det for alvor bliver farligt. Men har prøvet at gøre et stykke skrot jern i fordækket (på lossepladsvej på amager af alle steder) og der var luften væk øjeblikkeligt. Men det var også på en mc med slange. Jeg forsøgte at komme videre vha dækspray fra en nærliggende tankstation, men måtte opgive efter 2 dåser da slange og dæk simpelthen var for smadrede. Så den røg med autohjælp til et værksted der havde åbent næste morgen. Men en anden gange har jeg klaret en siver fra kbh til nordjylland med dækspray og en kollega's lille nød kompressor fra bilen. Den tabte stadig 1/2 bar i timen så der skulle pumpes et par gange undervejs .... Er også engang punkteret på et næsten nyt slangeløst dæk. Det fik et "snørrebånd" udefra (nødlap) og det holdt til dækket var slidt op... Men til vejhjælp - Jeg har gennem årene haft det lidt på skift mellem DAH og Falck - og nået et bruge begge flere gange. Som regel yder begge en fornuftig service men har også haft dårlige erfaringer med begge. Så valg du blot det billigste (igennem forsikringsselskab, fagforening eller lign)

Kommentér på:
punkteret med 150 km i timen..

Annonce