3.990 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 31 Svar

Mc eller Scooter...... Mc eller Scooter......

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=3187

Ja det kan altså godt være den har 176 Cc. men det er altså stadigvæk en scooter.
Man opretter jo heller ikke en Go-kart eller en barnevogn i bilgalleriet bare fordi den har 4 hjul. Jeg syntes det er noget pjat

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.
  • Hækklipning 2.800 kr.
  • Klip hængelås op 205 kr.
  • Blocked toilet 2.000 kr.
  • Klipning af hæk 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mc eller Scooter......
  • #1   18. maj 2005 La dog børnene det skader vel ikke nogen? Hvis de ikke oofører sig ordentligt så ryger de jo bare ud smiley

• #2   18. maj 2005 Hvad så hvis man fx har en Suzuki Burgman 650? Den ser stadig ud som en scooter, men skal jo også registreres som en mc! Det er da stadig en mc, ligegyldig hvilken form den har...

Søren

• #3   18. maj 2005 hej jeppe. ja der er en scooter men den skal indreg dom en mc .det er de samme regler for en vespa.ps scooter galleriet er for 30 km/t og 45 km/t scooter og knallerter.

mvh allan h

• #5   18. maj 2005 Hvad definerer en motorcykel...? kubik gør...

• #7   18. maj 2005 Så nu har jeg hentet cola og popcorn, bare gå til den drenge smiley

• #8   18. maj 2005 scootergalleri er til scooter... og motorcykelgalleri er til MC....

En scooter med en kubik over 50cm er både en MC og en scooter... men da det går ud på galleri altså billeder.. så er det jo udseende det går ud på... så en scooter får vel mest fornøjelse af at være i scootergalleri... for når folk vil se scooter går de jo til scootergalleri...!!

men plads til alle..

• #9   18. maj 2005 Hvis den bliver indregistreret som mc, så er det teoretisk set en mc. Fysisk kan det godt være det er en scooter, men eftersom den bliver betragtet som mc synes jeg godt den må være herinde. Man kan jo, som nævnt, få scootere der er på 650 ccm, og de hører sku heller ikke inde under "knallertgalleri"

• #10   18. maj 2005 det hedder jo ikke knallertgalleri.... men scootergalleri... fordi der er scooter der inde... scotter kan både være mc og "knallert"... så en scooter som er indreg. som MC kan være beggesteder... men som sagt.. da det går ud på at kigge billeder.. så vil folk der søger efter scooter.. nok gå til scottergalleri...

• #11   18. maj 2005 Rune R (Århus) - hehe god humor det der smiley

(gider ikke bidrage med noget til denne diskussion - emnet har været oppe før, og uanset udfaldet; så vil folk stadig give velkomst/afvise point efter egen smag).

Så jeg joiner Rune på sofarækken med lidt popcorn og cola!

• #12   18. maj 2005 giver jer ret... sidder faktisk med soda og popcorn og griner af det...

• #14   18. maj 2005 Hold da kæft hvor I hygger !!

smiley

• #15   18. maj 2005 Den med Goldwingen må jeg give dig ret i. Og det kan vel også diskuteres hvor alle de der Polini knallerter hører hjemme. Indtil der bliver oprettet noget "legetøjsgalleri" må vi nok døje med dem herinde smiley

• #17   18. maj 2005 Jeg sætter sku også lige noget popkorn over, er tilbage om 3 min.

• #18   18. maj 2005 Hehe der kom sgu en god punchline der....
    "En fuldrigget Gold Wing er jo også mere en pølsevogn end en MC" (den skal nok gøre et par stykker kede af det....)

Nåh ja - jeg vil nok alligevel give dem ret, som argumenterer for at folk jo kommer herind for at kigge på billeder af MC'ere - så skal det selvfølgelig også være MC'ere, og ikke scootere.

Men, der er jo plads til alle - indtil videre hvertfald.

(hvem fanden har rystet cola'en?!)

• #19   18. maj 2005 Hvem sagde Plastik "spand"

Det med popper, er sgu lidt sent.

• #20   18. maj 2005 Hvad står der på den reg. atest ( Roller og ikke Motorräd)

skål på det !!!

• #21   18. maj 2005 ps. alt under 1000 ccm er en knallert

• #22   18. maj 2005 Det her indlæg er bare for plat... Den Italjet er sq da sej. Jeg synes i stedet man skulle lave et MC-galleri for MC-ister der kører mere end 10.000 km om året!!! Folk herinde har sgu for travlt med at ævle og kævle om deres potens-forlænger... kom nu ud på vejen. - også i regnvejr:-)

• #23   18. maj 2005 der er jo heller ikke ret mange MC der køre på 11" hjul... jo måske pocket bike.. smiler... men uanset hvad er det stadig en scooter af udseende... og da dette er et galleri.. så burde den nok ligge i scottergalleri...

og ja en goldwing burde være i pølsevognsgalleri.. go grinere

• #24   19. maj 2005 Selvf skal den her ind! den registreres jo som en mc!

Til jer der siger når den ligner en scooter skal den på scootergalleri! gælder det så også omvendt?
    For så skal denne 30'er jo være her inde
    (link fjernet)

Men der vil i jo så sikkert også sige puha nej det er jo også en 30'er så den må heller ikke være her!

• #25   19. maj 2005 Jamen goddag Chrissemand....!
    Jeg vil klart mene at det er en scooter, men det er da pisse lige meget...
    Jeg giver ham "rockeren" ret!!!!

• #26   19. maj 2005 Af MC'er findes der racere, sports, naked, streetfighter, touring, choppere, motard, enduro, SCOOTERE og mange flere....

Det kan være dette galleri skal deles op i , Choppergalleriet, racergalleriet, knoldhoppergalleriet mv.. Hvis det altså er sådan at folk ikke fatter det!!!

/
    Jesper

• #27   19. maj 2005 Nemlig Jesper P

Og hvad angår goldwingen, har jeg lige set at der jo allerede findes et passende galleri - campingvogngalleri. Det kan vel gå an indtil der bliver oprettet et pølsevognsgalleri. smiley

• #28   19. maj 2005 Vil gi Will A. fuldstændig ret....:-))

• #30   19. maj 2005 så formen bestemmer om det er en mc og ikke reg attesten?? så vil jeg sq have smidt alle dem ud der har kåber på. gider ikke at se på reklamer for tupperware herinde. det er i køkkenskabene plastikskålene hører hjemme ;-D

• #31   19. maj 2005 Hva så, gutter? I gir den sgu gas denne gang! smiley

Nu er det jo mange, der siger, at det kommer an på ccm. Min KNALLERT (tunet self) var på 70ccm - gør det den til en MC? Naaah - kunne jo aldrig få den indregistret! smiley

Der skal bare en indregistrering på banen som bevis, så er den i vinkel efter min mening! Så ER det jo ikke længere en scooter, knallert osv. Set ud fra politiet i hvert fald..

Men meget sjovt at følge denne diskussion! smiley

• #33   19. maj 2005 Hehe.. Jeg er skam ikke betjent! smiley Er 18 og på første år på HTX (TROEDE du! :D).. Ej, er jeg sgu ikke. De svin kan stikke staven op! smiley (jaja, det gøre bare deres arbejde.. men f"#!"¤#"!¤%#" det gavner da ikke min pengepung!)

Tja.. En KNALLERT, der bliver indregistreret som en MC, går vel fra at være en knallert til en mc. Den har jo heller ikke samme specifikationer som en alm. knallert/scooter.
    Men men.. Endless diskussion! smiley Nu vil jeg ud og cruise lidt - fik MC i fredags! smiley (RIGTIG MC! :D)

Ses derude, gutter! smiley

• #34   19. maj 2005 Bandit # 1 ® (Salt Creek) : hvad mener du så med den her!

Til jer der siger når den ligner en scooter skal den på scootergalleri! gælder det så også omvendt?
    For så skal denne 30'er jo være her inde
    (link fjernet)

Men der vil du jo nok sige det er jo en knallert 30'er og så må den ikke være her! er det rigtig?
    Men hva fuck er det så du brokker dig over?
    Det er jo ikke for sjov den anden skal registreres som en mc det er jo nok fordi det er en mc!
    Det skal åbenbart gå efter dine øjne hva der er en mc og hvad der ikke er?

Det er da for latterligt!

• #36   19. maj 2005 Nu stopper i sku.
    Denne diskussion slutter alligevel aldrig.
    Overordnet set er vi jo alle enige. Når man skal indregistrere et køretøj er der forskellige kategorier. Den omtalte scooter hører uden tvivl under kategori som mc. Herudover har den form som en scooter, men når den kører på vejene er det en mc, når den skal forsikres er det under mc kategori osv. Hvis den havde en mindre motor skulle den indregistreres som knallert. Der findes ikke nogen kategori der hedder scooter. Det heder f.eks. også en 45-knallert, og ikke 45-scooter.
    Der findes 2 kategorier! MC og knallert. Herunder findes der så forskellige underkategorier: scooter, enduro, racing m.m. Disse underkategorier findes både som MC og knallert.

• #37   19. maj 2005 Hmm indtil regeringen laver en køretøjskategori der hedder scootere, så må alle de 2 hjulet køretøjer der har stor nr.plade og hvortil der kræves kørekort i kat. A, høre til under kategorien MOTORCYKLER...
    Det er ikke længere som i gamle dage hvor man godt måtte køre på sin Vespa hvis bare man havde kørekort til bil...

/
    Jesper

• #39   19. maj 2005 Det er en MC-SCOOTER.. smiley

Kommentér på:
Mc eller Scooter......

Annonce