{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fjerne af A2 drosling
  • #1   13. nov 2018 Hvorfor overhovedet få den droslet ?

  • Mathias P
    Mathias P Tilmeldt:
    nov 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #2   13. nov 2018 Så den kan synes, så jeg må køre på den på papiret

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #3   13. nov 2018 1. Politisterne kan ikke se forskel på en 48 eller 200hk cykel, oftest. Det er dog en satsning, som altid. De stopper dig fordi du laver noget dumt i trafikken - ikke fordi de mistænker din MC for at have for meget effekt, så gæt hvad du skal være mest bekymret for. smiley
    Bliver du stoppet med 250, skal du nok regne med at der bliver løftet et øjenbryn eller to, men det rækker 94hk ikke til alligevel.

    2. Nogle siger 7000, men er den droslet på papiret, skal den kaldes til syn og det skal påvises at drosling er fjernet, før du nogensinde kommer til en bøde situation.
    Derfra er det gætteri.

    3. I en ulykke hvor din kasko skal dække, kan det ske at de render fra deres dækning. Dog skal forsikringsselskabet være mistænksomme, og det skal påvises at det er skyld i ulykken osv.
    Ansvarsdækning og regres heraf, er baseret på hvor råddent du kører - ikke hvad du har kørekort til eller om det er droslet osv.

    MIT råd...

    Lad kittet sidde i de første 10.000km, så du bliver dus med cyklen. Tag nogle kørekurser, banedage eller lignende - og gør så op med dig selv hvad planen er derfra.
    Nogle af mine sjoveste km er kørt på cykler med under 50hk, og min næste har kun 42, men vejer så kun 110 kilo... smiley


  • #4   13. nov 2018 Ikke helt forstået.... ikke at jeg ikke kender reglerne. Men du må jo ikke køre på den uden drosling så du er jo værre stillet ved at køre på en droslet cykel uden drosling, end på en udroslet cykel.
    Bøden er den samme. Men på den udroslede model er den jo forsikret til 94hk .


  • #5   13. nov 2018 Du får sikkert en del modstridende svar og løftede pegefingre her, og det kan du ikke bruge til noget! Så enten gør du som du føler for, eller også spørger du dem der burde vide det helt 100% sikkert!
    https://www.politi.dk/da/kontakt/


  • Mathias P
    Mathias P Tilmeldt:
    nov 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #6   13. nov 2018 Har en duke 390 nu med 48 HK men det er en lille MC til mig på 183 og 90kg

    Så Har overvejet den ny
    Honda CB 650 R 2019, både for at få noget der er lidt større og så mulighed for flere HK


  • #7   13. nov 2018 Med mindre du kører motorvej, kan en duke 390 give så stort et smil at man ikke kan gå hjelmen af smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #8   13. nov 2018 Ja det bytte fatter jeg ikke.

    390 er til hver en tid sjovere end CB... Men ikke hvis man kører for meget ligeud.


  • Mathias P
    Mathias P Tilmeldt:
    nov 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #9   13. nov 2018 Har eller ikke prøver en CB 650

    Det skal nemlig også være sjovt at køre på


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #12   13. nov 2018 #11 - Arh... Mon ikke det mest er forhjulet man styrer cyklen med...

    Man kan ikke svinge en MC uden kontrastyring, så den tror jeg nok allerede de fleste har fat i. smiley


  • #13   13. nov 2018 #11: Må jeg anbefale du kommer på nogle gode køretekniske kurser, hvor du lærer noget om hvordan man styrer en MC...

  • #15   13. nov 2018 #14: Korrekt. Det hedder kontrastyring. Og sådan styrer man altid sin MC. Men det er den ændring du laver med styret, og dermed forhjulet, som giver styringen. Resten af MC’en inkl baghjulet følger bare med.
    Og det er ikke kun racere og naked man styrer med kontrastyring. Det er alle. (Med mindre man altså triller langsomt)


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #16   13. nov 2018 #14 - Som du sikkert har opdaget, er det ret nemt at misforstå det skrevne ord, da man kun kan forholde sig til hvad der står helt ordret.

    Så det har du ret i - det skulle have været formuleret anderledes. Det går nu nok alt sammen alligevel. smiley

    #15 - Ah.. Så choppere er undtaget. smiley


  • #17   14. nov 2018 Det er sgu da mærkeligt, at hvis man har tænkt sig at begå ulovligheder, så begynder man med at annoncerer dem på nettet smiley

  • #18   14. nov 2018 Hvorfor hedder det så et styr ?

  • #19   14. nov 2018 Altså på min tidligere hyosung var det tydeligt at se om den var droslet eller ej. Droslingen står vel på papiret så hvis det feks bare er en plade ved gaspjæld så kan de jo se om det er der eller ikk.

  • #20   20. nov 2018 Jeg har personlig erfaring, så synes bare at du skal købe den med 94 og drosle den og så køre med det i, til du har det store kort, det har jeg gjort i de to år, jeg synes ikke at jeg kunne mærke så meget så stor en forskel på om den var droslet eller ikke.
    Ja hvis du bliver stoppet er det, det samme som ikke at have kørekort til køretøjet og hvis der sker noget kan du risikere at forsikringen ikke dækker.


  • #21   20. nov 2018 Bøde er en bødestraf.

    Den er slet ikke på 7000kr.

    Risikoen for opdagelse er som sagt minimal.
    Omsyn er nok ikke fremgangsmåden ved straf, da du så kunne montere droslingskittet igen inden syn.

    Den vil deeimod blive konfiskeret på stedet og der vil blive tilkaldt et fejeblad.

    Men som nævnt, der skal meget til før en betjent vil studse over, endsige gå op i det.

    Det bør derfor ikke være din primære bekymring.

    Jeg opfordrer aldrig til at bryde loven (emoticon med glorie)
    Men tænk dig om, kør efter forholdene og gør hvad du finder ret.
    Det kommer man som regel længst med, på den lange bane.
    Regn dog med at det er dyrt at være en helt.
    Af skade bliver man klog men sjældent rig


Kommentér på:
Fjerne af A2 drosling

Annonce