{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.105 visninger | Oprettet:

Hvordan vurderer jeg om en Cafe Racer er en god én? {{forumTopicSubject}}

Hej MCG,

Jeg står og skal købe min første motorcykel. Jeg er helt ny til det, dog med mange års bil-nørderi på bagen.

Inden i spørger om jeg kan finde ud af at skrue, så ja det kan jeg, men ikke på motorcykler. Jeg har rodet med forskellige hobbybiler, og arbejder med biler hverdag, så jeg har også nogle gode kontakter hvis det skulle komme til det.

Jeg er ude efter nogle råd.

bl.a:

Jeg har kigget lidt på en Honda CX500, en CB750 og en CB650.

Alle 3 skal drosles ned, da jeg kun kan få A2 kørekort.

Ideen ved at drosle ned, er at jeg kan få en bedre lyd en de mindre cykler, også når jeg så får stort kort, så kan jeg bare fjerne kittet også har den lidt mere i sig smiley

Mit budget ligger ved max 20.000 kr. med tanke om at jeg selv skal rode lidt med den og give den mit eget præg.

Hvilke ting er der som man skal være særligt opmærksom på?


Håber ikke det virker alt for nybegynder agtigt, men man skal jo starte et sted smiley

MVH Oliver


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan vurderer jeg om en Cafe Racer er en god én?
  • #1   14. okt 2020 Hvis du har rodet i gamle biler så er der ikke langt over til gamle mc'er.
    Hvis du køber en ældre mc i dette pris leje så er øvelsen den samme som ved gamle biler.
    Stort service og gennemgå bremser og affjedring.
    Hva motoren angår så lyt efter Hvorn den lyder kold og læg mærke til om koblingen glider og Hvordan gearene skifter.

    Hvis du går efter en som allerede er bygget om så kig efter om den er ny synet, det gør omreg nemmere.
    Hvis den ikke er ny synet så skal du have konstruktive ændringer for øje. De kan godt gøre et syn vanskeligt i forbindelse med omregistrering.
    Hvis du selv vil bygge den om, så er det bare at omreg den inden du evt skære i den. Men husk, at hvis du syner den med et droslings Kit, så skal den synes igen når du piller det af. I følge loven.


  • #2   14. okt 2020 PS.
    Så er det self den Helt rigtige vej at gå med en Honda, der vil du få dig en ven for livet...


  • #3   14. okt 2020 Tak for hurtigt svar!

    Hvordan og hvorledes med kilometertal? Har det nogen betydning i det store hele hvis man alligevel har tænkt sig at ligge og rode. Selvfølgelig bliver blokken osv. også slidt jo mere den er kørt, men er 50.000 meget for en cykel fra 1982 f.eks.??


  • #4   14. okt 2020 For en CX er det nærmest urealistisk lavt - Men selv om det skulle være 150.000 i stedet, skal den nok gå udmærket.


  • #5   14. okt 2020 I den alder er kilometer stand tæt på ligegyldigt.
    Det er service og vedligeholdelse du skal kigge efter.
    På 38 år har sådan en MC været kørt af mange forskellige. Nogle køre pænt... Andre køre, tjaa, knapt så pænt ;D


  • #6   14. okt 2020 ligesom med gamle biler, kræver gamle motorcykler mere service.
    Hvis du køber en gammel Honda eller anden mc, for 20000,- kan du være sikker på at du har brugt 10000 på service og dele på no time.
    En cykel fra 2000 vil være noget billigere at holde kørende.
    Specielt 2 cylindrede maskiner er fine at drosle, da de normalt har vægt på moment i stedet for hestekræfter.
    Når du vælger mc er det vigtigt at vide hvad du vil bruge den til, en gammel cafe racer er sikkert fin nok til at køre på havnen og spise is.


  • #7   14. okt 2020 Lade være med at købe en cykel der er droslet ned og lavet om. Vent heller 1år hvis det er det du mangler, for stort kort. Og køber du en café racer. Så skal den være synet. (For mange skære i stellet) og så kan du ikke få den synes den særlige nemt.
    Det med at skruge på biler vs motorcycle er samme grundprincipper


  • #8   14. okt 2020 Denne her kom på for et par dage siden:
    https://www.motorcykelgalleri.dk/honda-cx-500-nysynet/id-282145
    Den ku godt blive til en god kop kaffe smiley


  • #9   16. okt 2020 Tusind tak for alle svar - kan godt se der er meget man skal tage højde for.

    Hvordan fungerer det med en cykel som har 51hk. Det er jo 3 for meget ift. A2 kørekort?
    Er politiet meget præcise når de måler? eller hvordan fungerer det?


  • #10   16. okt 2020 Nogen der ved hvilken udstødning der sidder på her og om den er lovlig i DK?

    profilbillede
  • #11   16. okt 2020 #10 intet er lovligt i dk vis du køre på mc med den sarte lovgivning vi har

  • #12   16. okt 2020 Det er vist bare et hjemmelavet rør der er blevet til en udstødning smiley

  • #14   22. okt 2020 Hej,

    Tusind tak igen for alle de svar der er kommet!

    Jeg har et spørgsmål mht. forgafflen. Den cykel jeg kigger på har stadig den originale forgaffel, som efter min smag er for høj til en cafe racer.

    Hvor nemt er det at smide en gaffel fra f.eks. en GSXR på? Skal jeg bruge noget ekstra? Der er nogle der snakker om noget man skal bruge til at konvertere gaflen til en CB550. Hvor kan man få dette?

    Og til sidst, skal cyklen omsynes efter sådan et indgreb?


  • #15   22. okt 2020 Der er andre der kender de to modeller, og kan sige mere præcist hvad der kan gøres. Men - En forgaffel består af et par gaffelben og et par gaffelbroer. Og jeg har haft held med at beholde gaffelbroerne, og at skifte benene. Og den kan selvfølgeligt ikke synes med den udskiftning - Men når udgangspunktet er så gammelt, kræver det jo også noget af synsmanden at se det.

  • #16   22. okt 2020 En anden forgaffel er konstruktiv ændring så det kræver en tüv godkendelse eller andet for det kan godkendes.
    Dvs, syn den først og omreg til dig selv inden du begynder på den slags.

    Hvis gaffel benene er lige tykke kan de bygges over på.
    Ellers skal du have en anden top og bund bro eller noget andet ombygnings Kit. For nogle ombygning så er det en alm ting at gøre og så kan der findes et færdigt Kit til det.


  • #17   22. okt 2020 Jeg har mine gaffel ben til at stikke 40mm op igennem top broen på min for at få sænket den foran.

  • #18   23. okt 2020 En GSXR gaffel på en Honda cb550? Er der nogen der har nogle 20x8" fælge der passer på en Fiat Panda?

Kommentér på:
Hvordan vurderer jeg om en Cafe Racer er en god én?

Annonce