1.541 visninger
|
Oprettet:
Langt lys på MC'en {{forumTopicSubject}}
Hey
Min Fazer har ikke verdens bedste lygter. Kun lampen i det ene lygtehus lyser (standard). Derfor kører jeg af sikkerhedsmæssige årsager ALTID med langt lys.
Ja jeg får et par blink fra modkørende af og til, men hellere det end at blive overset. Er også begyndt at råde mine kammerater til at køre med langt lys, da jeg føler at man bliver bedre set.
MEN... hvor lovligt er det det egentlig?
okt 2006
Følger: 78 Følgere: 70 MC-er: 7 Annoncer: 1 Emner: 209 Svar: 5.342
jul 2005
Følger: 18 Følgere: 17 MC-er: 7 Emner: 60 Svar: 1.037
Nogen der ved hvad bøden er?
okt 2006
Følger: 78 Følgere: 70 MC-er: 7 Annoncer: 1 Emner: 209 Svar: 5.342
hehe
aug 2005
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 61 Svar: 282
aug 2005
Følger: 55 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 163 Svar: 4.994
__________
Jakob
okt 2006
Følger: 78 Følgere: 70 MC-er: 7 Annoncer: 1 Emner: 209 Svar: 5.342
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 139 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.113
Det er mindst lige så effektivt, og så generer det ingen!
jul 2005
Følger: 18 Følgere: 17 MC-er: 7 Emner: 60 Svar: 1.037
(link fjernet)
Knud - hvad er Vibra lys ?
aug 2005
Følger: 55 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 163 Svar: 4.994
http://www.mcbixen.dk/group.asp?group=717&sub=717
__________
Jakob
jul 2005
Følger: 18 Følgere: 17 MC-er: 7 Emner: 60 Svar: 1.037
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 139 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.113
Vibra er til dagsbrug. det reducerer lysstyrken med ca 30 % og så flimrer det, hvilket fanger andre trafikanters øje vældig godt! I og med, at det reducerer lysstyrken, kører jeg altid med fjernlys i Vibra mode om dagen! Det blænder ikke!
Den reducerede lysmængde gør, at man ikke kan køre natkørsel med det.
Jeg kører på anden sæson med det, og det virker. Jeg har nærmest aldrig mer "hovsaer" fra sidevejene
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.376
Godt: Du bliver (måske) set, men det var du måske også alligevel
Skidt: Dine med trafikkanter bliver generet, og overser måske andre ting.
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 139 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.113
Jeg spenderer ca. ca 50000 km af min tid i bil på de danske landeveje, og jeg kan godt fortælle dig, at den der med at langt lys ikke generer om dagen - <b>det er f...... en skrøne!</b>
dec 2003
Følger: 40 Følgere: 41 MC-er: 2 Emner: 114 Svar: 2.060
brug lang lys/overhalingsblink til at gøre opmærksom på dig selv hvis du er i tvivl om andre har set dig.....
Lys blænder altså lige meget om dagen som om natten, bare fordi du ikke kan se lyset om dagen blænder det jo stadigt !!!
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 139 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.113
Jeg kan ike afvise, at du kan køre forbi et køretøj med langt lys uden at kigge i lygten, men det er langt fra alle, der kan det.
Om du tror på vibrallys eller ej må du jo selv om. Jeg gør!
Og - jo, det er lovligt om dagen - det opfylder alle krav til kørelys! I øvrig "annoncerede" den kære LaCour Sell det i en TV-avis umiddelbart inden sin afgang.
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 33 MC-er: 15 Emner: 361 Svar: 1.795
Kan se du skriver at dem der ligger bag er irreterende, men lige som man blænder ned når der kommer en modkørende, ligeledes blænder man ned hvis man køre med en fast foran, eller man på anden måde kan irretere andre mere end 10 sek.
T
jun 2004
Følger: 54 Følgere: 53 MC-er: 3 Emner: 118 Svar: 2.281
Dannie: Lige som en lille sidenote til lygteregulering og vask, så så jeg faktisk en cykel i Touring Nyt i vinters, hvor det kunne fås som ekstra udstyr!
Hygge
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.376
Du kan jo selv gå ud og sætte langt lys på din MC og så stirre ind i lygten I aften kan du gøre det samme, og se at lyset er lige skarpt.
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 139 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.113
jul 2005
Følger: 18 Følgere: 17 MC-er: 7 Emner: 60 Svar: 1.037
Det skal siges at mit "langt lys" heller er særlig voldsomt. Det kommer kun fra den ene lygte. Men alligevel bedre.
Jeg vil fortsat køre med langt lys. Hellere blive set end overset (og i og med at jeg er MC får jeg ikke så mange "mod-blink" fra andre billister (så jeg generer nok ikke SÅ meget)).
aug 2004
Følger: 52 Følgere: 49 MC-er: 1 Emner: 291 Svar: 2.984
maj 2007
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 3 Emner: 10 Svar: 143
jan 2007
Følger: 10 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 97
maj 2007
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 3 Emner: 10 Svar: 143
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 295 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.647
Hvis man ikke bliver blændet af langt lys i dagtimerne, er man enten stæreblind eller også er lygteføringen så dårlig på den modkørende MC, at man skal gøre noget ved det uanset hvad.
Jeg hilser altid med langemand når jeg har en eller anden klaphat i spejlene med langt lys på - både i bilen og på MC...
apr 2006
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 2 Svar: 9
Hvis dit problem med lyset er at det peger enten for meget opad eller for meget nedad, så prøv at sætte et par spændeskiver på dér, hvor lygten er monteret. Den skulle gerne sidde med to bolte for oven og to for neden. Har selv samme problem med min fæsser, skal også have gjort det selv snarest. Hvis ikke dét virker, så monterer jeg Xenon lissom på min SZR.
Try that !
Anders
dec 2003
Følger: 19 Følgere: 35 MC-er: 3 Emner: 36 Svar: 829
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 139 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.113
Interessant, jeg har spurgt hos Applus i Taastrup - de siger OK
Men, det skal indrømmes, at der har været en del diskussion om det. I forrige uge så jeg det anvendt af en statssutoriseret rocker - du ved, en af de her på hvis MC med kæp og gøb i bæltet.
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 139 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.113
Langt lys på MC'en