{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.364 visninger | Oprettet:

Dnepr 650cc Værdi. hvad skal sådan en værd. {{forumTopicSubject}}

Hej som i overskriften.
hvad ville i vudere min Dnepr 650cc mt 10-36.
den starter og køre perfekt. alt virker selvfølgelig.
og er blevet modificeret og malet om i 2016 står flot i lakken. og gearkasse er blevet renoveret samt elektronisk tænding. og nye karburator.

på forhånd tak for svar.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dnepr 650cc Værdi. hvad skal sådan en værd.
  • #1   15. nov 2018 Den er svær smiley

  • Vagn
    Vagn Tilmeldt:
    mar 2017

    Følger: 2 Følgere: 3 Svar: 123
    #2   15. nov 2018 Har du kigget om der er noget tilsvarende til salg?

  • #3   15. nov 2018 HC ja det synes jeg også.


  • #4   15. nov 2018 og DV.
    ja men det er i virkelig dårlig stand. og ellers er der en 750cc til 27000kr hvilket jeg også tror er i overkanten


  • #5   15. nov 2018 og en der er virkelig dårlig han vil have 14000kr. som er helt til grin synes jeg.
    men tror i ikke at det er omkring de 20.000kr


  • Vagn
    Vagn Tilmeldt:
    mar 2017

    Følger: 2 Følgere: 3 Svar: 123
    #6   15. nov 2018 #5
    Der kan du starte måske,jeg synes der var en tråd her for nyligt,hvor der blev søgt efter mc med sidevogn...


  • #7   15. nov 2018 Den ser flot ud. Ville prøve med 25.000.

  • #8   15. nov 2018 okay tak alle sammen. men 7# mener du godt at de er så meget værd det er jo en Dnepr.

  • #9   15. nov 2018 Super fin..
    Ved du om den Kan indreg. Som veteran når der er nyere karbs og elevtronisk tænding på??


  • #10   15. nov 2018 hej Henrik. ja den kan den. smiley
    den er pt nysynet og med plader også hehe smiley


  • #11   15. nov 2018 For et ar år siden, da hipster-bølgen startede, var den type MC ret hypet, og der var af og til annoncer med nogen der prøvede at få +30.000kr for en.
    Efterhånden som ejerne (og potentielle købere) fandt ud af hvor elendigt bygget de er, så faldt priserne.
    Har en kammerat der købte et pænt originalt eksemplar for ca. 20.000kr og fik det samme for den. Så vil skyde på din også skal ligge i det niveau.
    Hvis tændingssystem, karburator og andre småting er forbedret, så vil det kun være et plus.


  • #12   15. nov 2018 okay tusind tak Jesper. smiley

  • #13   15. nov 2018 @11, det er derfor de er ret svære at prissætte. Om de dur eller ej kommer ikke så meget an på fabrikken, men der er absolut årgange man skal være varsom med. Prisen afhænger meget af hvad der er gjort ved den, og hvem der har gjort det. En omhyggeligt restaureret russer, uanset om det er en KMZ (Dnepr) eller IMZ (Ural), eller for den sags skyld en Chang Jiang, kan være meget stabile køretøjer, der er en fornøjelse at køre med. Man skal bare gøre sig klart at de sideventilede er baseret på en BMW fra 1936, og de topventilede ikke meget nyere. Det betyder man skal vedligeholde noget mere end på noget moderne, men det gælder jo også gamle H-D, Triumph o.s.v., og at man ikke skal forvente at kunne følge med på motorvejen.
    Jeg har haft en KMZ K750M fra 1965 og har nu en CJ 750M1 på papiret fra 1960. Begge kostede om?ring 32.000, da de var lavet stabile.
    Jeg har også en Yamaha XJ900 hvis der skal køres langt. Ikke fordi man ikke kan køre langt på en russer, jeg har været i Holland flere gange, og i Østrig - sidstnævnte dog med hjælp af Autozug, og vi er kommet hjem hver gang, men det tager tid og de er ret tørstige. Lav kompression, små ret primitive karburatorer, sideventilet og en luftmodstand som en lodret dør koster.
    Hvis man ikke ved præcist, hvad der er lavet ved den, kan man ikke prissætte den. Har den eksede og ovale russiske hjul, eller nye kvalitetsfælge? Prisforskellen på 4 gamle og 4 nye rustfri hjul med kvalitetsdæk er 10.000 kr, hvis man laver dem selv.


  • #14   15. nov 2018 tak for info Peter.

  • #15   15. nov 2018 23478,50 ca.
    Shit, den er ellers fin smiley


  • #17   15. nov 2018 det var en god pris det tror jeg sku jeg prøver deromkring.
    og takker Bertil smiley


  • #18   15. nov 2018 jeg ville sætte den til 32.000

  • #19   15. nov 2018 det er vist for vildt smiley

  • #20   15. nov 2018 Jeg har selv sådan en gammel russer, jeg har bygget op.
    Men ja, det er lidt svært at sige. Det afhænger meget af om den er gen bygget her i danmark?
    Hvor gamel er den, har hele motoren fået en tur? med IKKE russiske dele.
    Nye fælge? IKKE russiske.
    Bag gear?
    At det er 650 trækker ned, De gamle eftertragte 750 side ventilet motore kan bare komme til at gå såååå godt.
    At den er bygget sådan om tiltaler ikke lige alle der vil have en gammel russer.
    Jeg synes nu personligt det ser godt ud.

    Men står den genbygget her i danmark med rigtige stumper vil jeg sige omkring de 30.
    er den nyere fra 80,erneengang ligger prisen noget lavere.


  • #21   15. nov 2018 hej Martin.
    okay tusind tak for svar. ja det hele har haft en tur men mange år imellem. men den er dsv en 1980'er ret vildt at det overhovedet er lovligt at de må køre i Danmark haha.


  • #22   15. nov 2018 Jeg mener faktisk hellere ikke de noget nyere fra sidst 80ere og 90erne kan komme på plader i danmark, de er ikke typegodkendt, og kan ikke blive det.

    Hvis din er fra 1980, og ikke ny bygget inden for de sidste år, vil jeg sige ca 15-18.000


  • #23   15. nov 2018 okay der kan man bare se. det burde også være sådan smiley

    og okay tak.


  • #24   16. nov 2018 Der er nogle årgang fra KMZ (Dnepr) fra sidst i 80'erne, der ikke er for gode. Der var to produktionslinjer (samlebåndet var 27 km langt), en til militær og en til intern civil. Der var også nogle der blev fremstillet til eksport, men jeg tror mest det var militære med lidt andet udstyr og andre farver. Da USSR var ved at vælte, var der ingen penge, folk vidste ikke om de fik løn eller ej, eller om fabrikken/kontoret/skolen/hospitalet var åbent, når de mødte på arbejde. Hvem laver omhyggeligt og samvittighedsfuldt arbejde under de omstændigheder? Når der så ikke var penge til løn, kunne man få tilbudt naturalier, et fjernsyn, en fryser - eller en motorcykel i stedet for. De motorcykler kom fra den civile linje, hvor kvalitet var - ja en by i Rusland. Mange af dem kom ikke til at køre ret meget. Reservedele var svære at få, ikke fordi der ikke blev fremstillet nogen, men fordi de blev taget med hjem i tasken pog solgt på det sorte marked. Finder man en af dem med få km, skal man være forberedt på at skille den ad og lave det fabrikken ikke gjorde - ordenlig kvalitet. Man skal hellere kigge efter en med mange kilometer, for den har rent faktisk kørt, og er formentlig (!) blevet lavet færdig af ejeren.
    Under alle omstændigheder er de mere end 40 år gamle, og så er det egentlig ligegyldig, hvad fabrikken monterede, for det er slidt op.
    Man kan sagtens få en sjov og driftsikker MC ud af sådan en, men inden da skal man selv - eller en anden tidligere have haft den splittet ad - og jeg mener helt ned til bart stel og gearkasse og krumtap ude på bordet. Når den så er genopbygget med nye dele i mekanikken, nyt ledningsnet o.s.v, er der lidt mere vedligehold en med en Honda m.v., men ikke mere end hvad en tilsvarende H-D, Triumph, Ford Anglia eller andet fra dengang kræver. Det er en del af at have veteran. Derfor sælges de til stærkt varierende priser, for de kan være meget forskellige. Man kan se lidt af restaureringsprocessen på mit galleri. Det kostede 30000 plus vraget det startede med.
    De gamle sideventilede, K750, K750 og M72 er en helt anden sag - men der er 50 år+, og skal også en tur på beddingen først. Chang Jiang er basalt en M72 med en faceliftet motor, restaureret i Kina, og her er kvalitetsforskellen enorm. Fra fin og sund mekanik som min, til elendigt klyt der sælges i USA som "Genuine NAZI Warbikes", hvad de aldrig har været. Wehrmacht ville slet ikke have BMW'en.


  • #25   16. nov 2018 27 km smiley
    Det har fanme været en serøst stor fabrik for at samle sådan en traktor ?


  • #26   16. nov 2018 haha ja det det sku da pænt langt.

  • #27   16. nov 2018 Men cool bike anyway.. smiley

  • #28   16. nov 2018 Olieskift første gang halvvejs nede af båndet smiley

  • #29   19. nov 2018 Meget af det der blev produceret på den civile line skulle have været en tur mere rundt på båndet. Fabrikken er meget stor, og lå midt i Kiev. Jeg har været der, men bekendte i Kiev siger det meste nu er væk. Båndene var lange, men der blev også produceret 100.000 sidevogns MC om året, og det samme i Irbit. Derfor er det også lidt underliget at med en perodukltion på 200.000 årligt, blev der aldrig fremstillet et regulært sidevognsdæk. Det er altså 800.000 dæk om året, plus de der bliver slidt op. Her er det berømte billede af en MT16 på en piedestal. Der var (er?) 2, en ved den administrative indgang og en ved fabriksindgangen. Det her er fabriksindgangen, eller rettere en af dem..

    profilbillede
Kommentér på:
Dnepr 650cc Værdi. hvad skal sådan en værd.

Annonce