4.404 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Honda VF 500 F Honda VF 500 F

Hej alle.
Havde egentlig, mere eller mindre, bestemt mig for at købe en Honda 400 four eller 500/550 four som min første mc. Men nu er jeg stødt på en Honda VF 500 F. Den er fra 85' med 55000 på klokken, men jeg mener at have læst at den model ikke er den mest stabile i motoren. Nogen derude der ved om det passer?.
Gode råd modtages gerne.- og gerne om alle tre mc'er.

På forhånd tak.
Kenneth

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Honda VF 500 F
  • #1   28. jun 2007 VF500/750 og 1000 havde et dårligt smøresystem til knastakslerne, hvilket betød at de kunne ødelægge knasterne på kort tid, men fornuftige ejere kunne godt holde dem kørende. Mange af dem blev lavet på garanti'en i sin tid, og fik større olierør for at holde.
    Det gælder om at sørge for at bruge god olie og filter, samt skifte det ved ca. 5-6.000km og så ikke lade den stå flere minutter i tomgang hvor olietrykket er lavt, og skyd den ikke af før den er varm.
    Hvis jeg ikke husker helt galt, så fik dem med modificeret olierør en X stemplet bagerst i motornummeret.
    Dem der er kørende den dag i dag, skal nok holde. Hvis ikke fejlen har vist sig på de sidste 22 år så er den godt kørende.

Prøv også at se på en VF400. Den har ikke knastproblemet, eller andre, og er stadig stærk nok til at være sjov...

/
    Jesper

• #2   28. jun 2007 det er mest udbredt på vf 500 maskinerne, F2 modellerne har ikke problemet, som jesper skriver er de ret kritiske med olie og filter, dvs brug kun det originale filter og en rimelig olie.
    maskiner med motor nr der indeholder PC12E har "normalt" ikke problemer.
    men mange af maskinerne har levet et hårdt liv, pga ydelsen for den tids modeller, har de fået tæsk...mange tæsk!

• #3   28. jun 2007 Som Jesper skriver , de første modeller VF er lidt ringe...
    det ikke kun knasterne der er problemet
    smøring og varmen på de bagerste cylindre var også et problem og det kunne løses med smøringen ved jeg ikke
    men knasterne smøres med returolien fra resten af motoren ...
    ville hellere finde en CBX 4 / 550 rækkemotor går man aldrig helt galt i byen med

• #4   28. jun 2007 men men alt i alt en god allround maskine som jeg godt tør anbefale!

• #5   28. jun 2007 Takker for de hurtige svar.
    Af en eller anden mærkelig grund bliver jeg ved med at vende tilbage til de gamle four modeller, men det er altid rart at få lidt at vide om andre modeller der kunne være int. specielt som førstegangskøber. Man vil jo gerne have at ens første mc skal blive en positiv oplevelse.

• #6   28. jun 2007 Hej
    Jeg har selv kørt på en VF 500 F2, som jeg havde i en 3 års tid, og det blev til 20.000 Km. Det er en velkørende maskine som ikke havde de problemer med knasternes som dens forgænger og store bror VF 750. Men gå efter en F2 fra 86, den har en lidt forbedret motorkonstruktion. Det er en stabil og hurtig maskine for dens tid. Den bremser og styre godt. Jeg havde CBR F2 hjul på, som en af de forrige ejere havde monteret. Det syntes jeg så meget godt ud. Men som også der bliver skrevet, var en højt ydende MC dengang, så nogle af dem har nok fået en omgang tæsk. Held og lykke med din søgen.
    Klaus

• #7   28. jun 2007 havde en kammi med en vf 500 fra 86. den var der ingen problemer med. den havde på daværende kørt ca. 70.000

• #8   28. jun 2007 Har også kigget lidt på en cbx 400, men synes det er svært at vælge. fordelen ved de gamle four-modeller er at man som regel kun hører godt om dem, de er til at få for billige penge. De andre modeller ligger også inden for mit budget, men så er der ikke til lidt ekstra stumper o.lign. hvis det skulle blive nødvendigt.
    Så der bliver tænkt noget i øjeblikket. Men kom endelig med nogle flere gode råd/vejledninger, det hjælper alt sammen til mit valg + det har aldrig skadet at blive en smule klogere smiley

• #9   28. jun 2007 hmm generelt hører man jo næsten kun godt om honda cykler. ikke så sært da de er verden største producent af forbrændingsmotorer. overvejede selv en cb 400 four for nogle år tilbage men syns de var lidt for dyre sammenlignet med den gsx 400 f jeg købte. set i bakspejlet skulle jeg ha købt hondaen tror jeg. sukien havde for mange reperationer.

• #10   28. jun 2007 Ja, jeg har også besluttet mig for at det skal være honda. Det eneste der, som udgangspunkt, kan ændre det er en kawasaki z650 smiley

• #12   13. aug 2007 http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=51201010

Vil det så sige, at følgende mc er ok allround og vil godt kunne klare et par år...? Meeen en gpz vil være mere stabil og have en langt lave afskrivnig grundet en bedre motorkonstuktinon...? Eller?

Kommentér på:
Honda VF 500 F

Annonce