{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.857 visninger | Oprettet:

Værkstedstid {{forumTopicSubject}}

Så er det sæson for værkstedshygge!
I dag skal der stilles tænding på mit langvarige XS400 projekt (færdig ned nyt ledningsnet) så nu er det karburering og som nævnt tænding, og nogle mindre kosmetiske projekter. Så den kan blive klar til foråret. Hvad har andre gang i?


Kommentarer på:  Værkstedstid
  • #1   2. dec 2018 En ny tank pad,skal bare lige ha mig taget sammen til projektet. smiley

  • #2   2. dec 2018 Monter blink og renovere ledningsnet på den gamle cb 400 four. Måske en innerskærm.

    Nye dæk og bremser og Kæde skærm på den gamle cbr1000f så der kan komme plader på igen.

    Ledningsnet og primærside gennemgang på HD shovelhead.

    Nyt platinsæt og dæk på velo'en

    Og så ellers alle de andre små ting man falder over når man er i gang...

    Fx nye bagdæmpere på cb 400'eren


  • #3   2. dec 2018 Har de sidste 5 år skullet udskifte motoren på min VFR750.
    Har en anden komplet motor stående - men kan ikke overskue at gå i gang med "projektet" smiley


  • #4   2. dec 2018 Ingenting. Der er for koldt i carporten på denne tid af året smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 277 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.632
    #6   2. dec 2018 Jeg er ved at lægge sidste hånd på Retardo'en som skal til syn næste uge.

  • leif s
    leif s Tilmeldt:
    dec 2007

    Følgere: 1 Emner: 6 Svar: 111
    #7   2. dec 2018 sælge ud af xj 900 f stumper,glæde mig til min nye mc kommer hjem ,top shine min fzr600,shine begge mine sønners fzr 600 så der er nok til vinteren smiley smiley

  • #8   2. dec 2018 Ride to wrench, wrench to ride!
    Som de siger overthere!


  • #9   2. dec 2018 Er misundelig på jer.
    Går med armen i gips og kommer nok ikke i gang i værkstedet før i starten af februar.


  • #10   2. dec 2018 Skifte cigaret skod, og gaffa tape, til min horn kontakt ,som gik i stykker for et par år siden smiley

  • #11   2. dec 2018 Copy cat af Jens B #3.. smiley
    har gået og nørdet med det der skulle være ‘det sidste’ af mange VX’er projekter smiley
    Så jeg har en fin renoveret motor på bænken på nu 5. År.. smiley
    Jeg ikke kan få nosset mig sammen til at smidt over i det fine stel, selvom det er easy piesy lemon squizy... suk..
    smiley


  • #13   2. dec 2018 Har måtte skille min Panhead motor og så det komplet renovering,fed vinter men røv dyrt for original dele..

    profilbillede
  • #14   2. dec 2018 smiley

    profilbillede
  • #15   2. dec 2018 er ved at bygge motoren fra min 380´er over i et ktm SMR stel, og det er satme op af bakke, er ikke engang færdig med at lave bøsninger endnu til bagsvinger, har også et hængeparti med hovedakslen da den skal speciallaves er dog godt i gang, kom dog til at skære for meget gevind så må have den i bænken igen, og først når det er gjort kan jeg fise ned til mekanikeren og få hjælp af 2 dygtige folk til at få lagt motoren ordentlig i, ingen ophæng eller noget som helst passer

    det et halvdyrt projekt, alene stel og bagsvinger har til sammen kostet 10,5 k, og jeg er desværre langt fra færdig


    profilbillede
  • kenneth T
    kenneth T Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #16   2. dec 2018 Har lige lagt nymalet motor i min monster idag. Så er der lige "the final touch" på mit 5 års Yamaha xs650 møder Norton Domiracer- projekt. Der skal lægges nymalet motor i min kammi's VF1000 streetfigther projekt.
    Jeg skal ha' lukket motoren op på et andet oldschool cafe-projekt, og ha' fundet kilden til oliespild. Klubbens svejse/glasblæse/polere lokale skal ha en GEVALDIG overhaling....
    Så er der lige en gammel SWM 440 totaktscrosser der skal ha' en kærlig hånd, inden den ryger til salg på div engelske ClassicCross sider.....


  • #17   2. dec 2018 Det er nok ikke ligefrem MC relateret, men mit vinter projekt i år er denne lille boxster..


    profilbillede
  • #18   2. dec 2018 Skal have skiftet kobling, renset og synkroniseret karburatorer på min XS400 Seca. Renoveret min morfars gamle CB400 four (hvis der er nogen der kender nogen, som ligger inde med karburatorer til sådan en, i fin stand, må de meget gerne skrive til mig). Den har ikke kørt i over 25 år, så der er nok at gå i gang med. Have lavet min kina-crosser så den er klar til DHB. Og sidst men ikke mindst, skal jeg have lavet rust i min gamle Peugeot, så den er klar til syn.
    Og diverse andre ting/oversprings handlinger som nu dukker op.

    Så jeg tror ikke jeg kommer til at kede mig i løbet af vinteren. smiley


  • #19   2. dec 2018 Malet hele mc om smiley
    Ny køler
    Nyt olie og filter
    Måske lidt lys i bagage boksene, hvis jeg ellers kan tage mig sammen til at få det hjem fra USA.
    Ny kæde
    Fixe lidt løs forbindelse i dødemandsknappen og en ny CCT.
    Alt dette selvfølgelig på den trofaste CBR1100XX


  • #20   3. dec 2018 Har 3 projekter 250cc projekter stående som gerne skulle blive færdige
    det bliver de på ingen måde, har desværre også projekter på huset der skal kikkes på.

    Ender sgu nok med at sælge to af projekterne videre, jeg overvurdere altid min tid-til-skrue/3 børn, kone og job ratio smiley


  • #21   3. dec 2018 Skal have skiftet kobling på min VFR 750 RC36-1 og renovering af slave kobling.
    Derefter kommer der lidt smårep. af kåbedele der er revnet og så nok et nyt fordæk og bagdæk. Kvalitetstid og hygge på samme tid.


  • #22   3. dec 2018 Kærestens YBR skal skilles ad og males.
    Min KTM skal have skiftet udstødning. Men det bliver først når den er tilbage fra vinterhi.


  • #23   3. dec 2018 Skal have skiftet alle 4 blinklys på min cbr1000rr, men magter det ikke så får nok bare mekker til det når han skal lave service til foråret og alligevel lige kigger den i gennem.. smiley

  • #24   3. dec 2018 En omgang galdesten OG betændelse ligger en god portion dæmper på hvor meget jeg springer rundt udover at sparke lidt dæk og drikke en kold cola. Ikke at der er noget i vejen med det som sådan. Så kan man gå og fintænke over hvad for noget værktøj man i det mindste ønsker sig smiley

  • #25   3. dec 2018 #24. Har du fået nogle gode ideer til, hvilket værktøj man skal ønske sig? Sådan noget som man ikke har, og ikke vidste man havde brug for. smiley

  • #26   3. dec 2018 Den slags er der vel meget af - lige indtil man opdager man har manglet det ??

    Indtil videre er jeg kommet på noget kædeværktøj. Og så måske noget til at lufte bremser ud med. Og måske 10,8V akku (grundet den lave vægt).


  • #27   3. dec 2018 Skal vist bare have den vasket godt og grundigt, nu hvor jeg ikke nåede at køre mere inden den1. december.

    profilbillede
  • #29   4. dec 2018 #24 Søren...
    Bare rolig. Du kommer ikke bag ud på noget... For hvis ærlighed skal frem...
    Så er din fremlægning nok størstedelen af aktiviteterne i de fleste værksteder... smiley


  • #30   4. dec 2018 29> Jeg tror sgu du har helt ret smiley

  • #31   4. dec 2018 Pjat. Jeg skal nok komme til at kede mig alligevel. smiley Regner ikke med at Hondaen bliver synsklar, har ikke lige så mange penge stående hvor der står 'gammel Honda', men bare at den kan starte og trille. smiley

    Desuden skal der nok komme andre ting. smiley



  • #32   5. dec 2018 Jeg skal nok se om jeg ikke kan få taget mig sammen til at vaske dyret og ellers bare ud og kører, det er jo fint vejr.

  • #33   5. dec 2018 Men... Bertil... Hvad vil du lave ved din mc..?


  • #34   6. dec 2018 Jeg vil gå og glæde mig over at jeg har solgt min fine Dnepr der med sidevogn fyldte som en mindre bil og er ved at svejse en traktor for en kunde , måske skal Hondaen have sig en kobling

  • #35   6. dec 2018 Joo jeg skal have fundet mig en omdr. tæller med almindeligt kabel drev og har lige skiftet benzinhane og bundprop og olie, så må det fanme også være fint.

  • #38   9. dec 2018 Jeg har prøvet med cola og der er ikke den ønskede effekt - det satser jeg derimod på operation har smiley

Kommentér på:
Værkstedstid

Annonce