1.253 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Prøveplader - hjælp! Prøveplader - hjælp!

Hej MCG,

Jeg skal forhåbentlig ud og kigge på motorcykel imorgen, men den er uden afgift. Jeg har desværre kun lille mc-kort, så motorcyklen er lige pt. for stor til mig, derfor tager jeg en prøvekøre med derop, problemet er så... prøveplader. Hvor her i Århus kan jeg tage hen og hente sådanne nogen? - og har jeg med min lille lab papir af et kørekort og et stel nr. på cyklen overhovedet mulighed for at låne dem, når det nu ikke er mig der kommer til at prøvekøre den?

På forhånd tak for svarende,
/Daniel

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af spisebord 1.350 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Tilslutning af komfur 350 kr.
  • Tage ned en lampe i taget 335 kr.
  • Havemand til ukrudsrydning i indkørsel 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Prøveplader - hjælp!
  • #1   10. jul 2007 Du går bare ind på dit lokale motorkontor og siger at du skal have nogle prøveplader.... sværer er det ikke. nægter at tro på at de gør noget som helst ved at der er en "stor" mc...den kan jo være droslet, for all they know?!?! Hvem der prøvekører den kan vel være ligemeget når du har pladerne... jeg ville være totalt kold.. bare lad være med at køre galt self.!

/mvh

• #2   10. jul 2007 Hmm det er et godt spørgsmål... men det skulle der nu ikke være nogen problemer i for du har jo kørekort... du kan jo bare sige den lige er droslet og du skal til syn med den... selvom det stadigvæk er din prøvekører der skal kører den...

• #3   10. jul 2007 hej
    Håber det for dig, at det lige så nemt som Jan skriver. Fik min toldsynet idag, og sendte kæresten på motorkontoret igår for at få prøvenummerplader på. Men der skulle en fuldmagt(og se kørerkort+ reg-attest) til for at de ville udleverer pladerne. Mv Jan

• #4   10. jul 2007 Jan H.:

Det lyder meget mystisk !

Jeg skulle da godt nok fremvise mit pap, og udfylde et stykke papir som man jo skal. Udover det spurte de ikke til noget som helst. Det tog vel 3min og så havde jeg mine prøveplader. No problem.

/mvh

• #5   10. jul 2007 Hej Jan
    Bemærk at jeg ikke var motorkontoret, men kæresten. Det var jo mig der skulle kører den til toldsynet, og som jeg skriver i Næstved ville de se reg-attesten for mc én for at udleveren dem.Vh Jan Ps Men de(A-plus dog ikke I NÆSTVED) var sku flinke ved mit toldsyn. Under middel ,-)

• #6   10. jul 2007 Mener at ham der låner prøve pladerner er den eneste der må køre med dem?

Man behøver ikke vise kørekort. Det kan også være pas. Bare det er billed legitimation.

Og jeg behøvede ikke registrerings attest. skulle bare have stel nummeret som jeg så kunne skrive ned på sedlen.

Kommentér på:
Prøveplader - hjælp!

Annonce