Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af kattenet på altanen 800 kr.
  • Ophængning og tilpasse rullegardiner 1.000 kr.
  • Slå græs 400 kr.
  • montering af senge og kommode 1.967 kr.
  • Havemand til havearbejde. 2.256 kr.
  • Udskiftning af tagplade 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  3 års betinget frakendelse
  • #1   12. jul 2007 Så mister du pappet mener jeg...

• #2   12. jul 2007 Yes Thomas, men i hvor lang tid smiley ?

• #3   12. jul 2007 Nej nej du mister ikke pappet ved et klip, du skal lave noget der i sig selv udløser en betinget eller 3 klip, så mister du det ubetinget ;o)

• #4   12. jul 2007 øv..... det lyder ikke fedt....
    puha jeg mener at det er væk i 2 år. og hvis du så tager kortet når de 2 år er gået, mener jeg at du har et år igen hvor du ikke må lave noget lort.

• #5   12. jul 2007 Hvis du laver en tilsvarende overtrædelse mister på pappet i 3 år.

• #6   12. jul 2007 men som sagt jeg ved det ikke helt.

• #7   12. jul 2007 man mister kortet de 3 år...

• #8   12. jul 2007 man mister sgu da ikke kortet i 3 år nu må i stramme kasketten !!!!¨

de 3 års betinget betyder at man indenfor 3 år laver en overtrædelse mister kortet i 6 mdr og de 3 års betinget udvides til at vare 3 år fra du igen får kortet

• #9   12. jul 2007 Kim O:
    Dvs, hvis jeg får et klip i morgen, så får jeg først mit kørekort tilbage i midten af Januar?

• #10   12. jul 2007 Hør lige her.
    Hvis I ikke er sikre på hvad i forskellige snakker om så giv venligst manden info herom i stedet for at udtale jer forkert skråsikkert om noget.

Tobias.
    Så snart du får en 3 års betinget frakendelse enten pga promillekørsel, fordi du har mistet 3 klip eller fordi du/man feks har overskredet hastighedsgrænsen i eet tilfælde med mere end 60 %. I dette tilfælde kan du tilkendes de tre år betinget frakendelse af førerbeviset.
    DVS. Du, man/vi skal op til en orienterende køreprøve. Det være sig enten i bil eller på MC, normalt bil hvis du har til det også. Du beholder normalt dit kørekort og medtager dette til hhv teoriprøven og køreprøven. Du afl. til prøverne dit kørekort og får det med hjem når du har bestået de to enkelte prøver. Hvis du dumper får du det først retur når du har bestået prøverne. Du mister i så fald til alt du har på dit førerbevis.

Når du så har bestået prøverne så kan du vente de 2.5- tre år det tager før du ikke skal føle stris puster dig i nakken.
    I de tre år må du ikke gøre noget som gør at du mister dine tre tilbageværende klip. DVS du har stadig 3 klip. Du kan miste dem på een gang ved at lave en mere end 60% hastighedsoverskridelse, køre for tæt, baghjulskørsel osv osv.
    Dvs selv om du får et klip for fart så har du stadig dit kort.

Min egen betingede udløber om en måned eller to. Så kender rumlen. -Fik kun to år for fart. I've done my time.

• #11   12. jul 2007 Mathilde det er sgu ikke så slemt.

Jeg kender mange. 1, 2, 3, 4, 5, 6 der har haft eller har kortet ude at flyve...
    især i MC kredse er det tiere man støder på dem...

• #12   12. jul 2007 I øvrigt.
    Man får sig en ofte velfortjent "eye opener".
    Man kommer igennem teori undervisningen og blir en bedre MCist. Man tænker sig mere om.
    Man drikker ikke bødens sum op og skåner leveren.

Ens kørsel blir dog lidt mere stiv/stakato agtig fordi man er bange for at overskride hastigheden med selv de mindste km/t. Det er lidt træls.
    Men man blir fandme en bedre billist. I mit tilfælde i alt fald. Nu får vi at se her om et par mdr. smiley

• #13   12. jul 2007 Arne N: Tak for svaret! Var ved at overveje om jeg skulle sælge min MC, men hvis jeg stadig har en lille smule livline tilbage bliver det ikke aktuelt endnu smiley Glæder mig til jeg bliver 24 og dommen udløber, puha smiley

• #14   12. jul 2007 Ja man kan da godt miste kortet i tre år hvis man kører med 800 km/t på hjul forbi den lokale skole. smiley
    Det er ikke tilfældet her hvilken folk desværre har misforstået. Manden har en betinget og ikke som Henrik fik en ubetinget.

Henrik. Fik du så efter du overstod den ubetingede en lille krølle på i form af en betinget frakendelse bagefter??

• #15   12. jul 2007 Mathilde.
    Jo tak. Det har ikke været en fest.
    At gå til orienterende prøve syg. Få kortet inddraget adm. fordi jeg pga ventetid til prøver gik over de 3 mdr man får til prøverne. smiley
    At een prøve aflyses pga sne. osv osv.
    Der er pres på når man afl alle sine kort og det afhænger af 5 fejl om man får det med hjem. smiley

MEN som de siger i Lord of The Rings: Our defenses must hold. smiley

• #16   12. jul 2007 Tobias.
    er dit faldet pga de nye regler for unge trafikanter? I har vel vist kun 2 klip før I får balladen med frakendelse?

Men ja. Du får en livline. Tænk dig om. Brug din 6. sans. Slap af. Tag det som en lærestreg og hvis du en dag er i tvivl om du skal give gas - så lad være. Det er den dag hammeren falder. :-|

Jeg selv mistede lidt lysten til at køre MC da jeg var bange for mit kort - men ak. Hvis det endelig skete så har jeg ikke et job der er betinget af det. Derfor måtte jeg sgu bare tage den med hvis det endelig skete. At jeg så har fem køretøjer - det er en anden sag. Dem kan jeg jo sælge...

• #17   12. jul 2007 Tag det roligt Tobias

Du skal bare op til en orienterende køreprøve.

Min kollega fik taget sit kørekort for at køre +170 km

Efter 14 dage havde han kørekort igen, dog kun med et enkelt
    klip på. Det er dyrt men det kan lade sig gøre.

Hvis du lægger mærke til det er der mange kørelærere der
    annoncerer med kursus for folk der skal generhverve kørekort.

Det ville jo være helt galt hvis man ikke kunne køre bil så lang tid
    efter. Der er jo masser af folk der har vejen som arbejdsplads.

At tage jobbet fra dem ville være at miste penge i statskassen.
    Det har de tænkt på smiley

Hvis man køre sprit, mister man udover kørekortet også retten til
    at køre bil / mc i en årrække.

• #18   12. jul 2007 Er der nogle der med sikkerhed ved (synes ikke helt det fremgår af indlæggene) hvad der sker hvis man som jeg fik en 3 års betinget, inden klippekortet blev indført, og så får et klip?

fik dommen for ikke at holde afstand til forankørende.

Jens-H

• #19   12. jul 2007 Jeg kan kun give Arne helt ret.

Nå man har fået en betinget mister man sgu lysten til at køre et lille stykke tid men den kommer tilbage og man bliver en meget bedre trafikant af sådan en lærestreg.

Mange af mine mc venner syntes faktisk det er godt at de har kørt en del sammen med mig da jeg altid tænker over farten ( hvilket de så også er kommet til), jeg køre hurtig i svin og på sjove veje men holder den stort set altid lige under de 60%

Jeg fik 3 år´s betinget for fart og det er så slut om 11 mdr.iha hvor jeg glæder mig, men jeg har lært en del godt på de 3 år og vil med sikkerhed stadig ikke køre som en vild selv om jeg ingen dom har til den tid, hvilket jeg sikkert havde gjort hvis jeg ikke havde fået en dom ;o)

• #20   12. jul 2007 ja jeg har nu også høre den med de 3 år... Henrik C
    så Kim Hvidebæk det er jo nok forskelligt fra tilfælde til tilfælde og med fartgrænser osv...

• #21   12. jul 2007 Kort og godt:

Du kan miste dit kørekort lige så mange gange det skal være.

Du skal bare op til en orienterende køreprøve hver gang.

Du må højst dumpe den orienterende køreprøve 3 gange.
    Hvis du gør det, skal du tage en helt ny køreprøve.
    Det er surt hvis man har en af de store kort

• #22   12. jul 2007 Arne: Til den 26 September har jeg haft kørerkort i knap 4 år, så jeg er udenfor "unge-grænsen" med de 2 klip- heldigvis. Selve min bøde er på 4.500kr, kørte 157km/t i en 80'er zone.

Og jo, jeg er virkelig os begyndt at holde meget øje i mine spejle nu smiley

• #23   12. jul 2007 Du kan efterfølgende lave 2 forseelser der giver klip, 3 gang ryger det et halvt år, alternativt skal du bare begå en forseelse der giver en betinget frakendelse så ryger det også et halvt år ubetinget. Har været hele møllen igennem. En betinget + 3 klip kostede mig ½ års ubetinget

• #24   12. jul 2007 Jeg fik også en betinget frakendelse af kortet for 2 uger siden. Kørte 168 kmt på motovejen i bil.
    4 dage efter var jeg opppe til MC køreprøve, så heldigvis slipper jeg egentlig for den orienterende køreprøve!
    -Jeg kan også godt skrive under på at mister lidt af fornøjelsen ved at køre MC.

• #25   12. jul 2007 til tobias. De 3 års betinget frakendelse betyder at du mister kortet hvis du igen begår en forseelse. uanset hvilken, så længe den har noget at gøre med dit kort. Altså hvis du i de 3 år får en bøde på din mc napper de kortet. Du bliver indkaldt til et nyt retsmøde hvor de afgør hvor tids ubetinget frakendelse du får. Og det netop den sidste forseelse sammen holdt med den første der afgør i hvor lang tid du bliver frakendt dit kørekort.

• #26   12. jul 2007 lige en tilføjelse. Der er ikke noget bestemt facit på dit spørgsmål. Der er indtil flere strafferammer men i sidste ende er det dommeren der i retten bestemmer din dom. Så med mindre der er andre herinde der har begået nøjagtig den samme forseelse under nøjagtig samme omstændigheder kan du ikke sammenholde deres straf med den du evt. kan få.

• Jan B
    Jan B Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 8
    #27   12. jul 2007 Jeg har desværre prøvet "turen"

Betinget + betinget giver 6 mdr. ubetinget - og når man så får det igen, så har en ubetinget frakendelse 5 års retsvirkning som betinget - så pas på, der kan være laaaang vej hjem smiley

/Jan

• #28   12. jul 2007 Jan det var præcis det jeg mente. Når man har fået en ubetinget så har man vel stadig som du siger en betinget hængende over hovedet i et par år ekstra. :-|

• #29   12. jul 2007 Martin.
    * i de næste 3 år ikke overtræder bestemmelser i færdselsloven, som i sig selv vil kunne medføre betinget eller ubetinget frakendelse. De 3 år efter den betingede frakendelse fungerer altså som prøvetid.

Hvis du i løbet af prøvetiden på 3 år fra den betingede frakendelse laver en forseelse, som i sig selv ”kun” udløser en betinget frakendelse, får du frakendt kørekortet ubetinget i mindst 6 måneder.

hvor kan du se at ligegyldigt hvilken forseelse man begår så vil man skulle stå ret foran dommeren og evt miste kortet for at køre 5 km/t for hurtigt??

• #30   12. jul 2007 ANDERS U.

Du kan miste dit kort lige så mange gange det skal være???

Hvis manden har en betinget og dermed kortet på prøve efter at have bestået orienterende køreprøve og så får en betinget oveni eller tre klip så har han sgu ikke noget kørekort i min. 6 mdr. Så kan han ansøge lige så tosset han vil. Han har ikke noget kort og man kan jo derfor ikke bare miste lige så mange gange man vil.

enten formulerer du dig forkert eller også har du altså taget fejl. Ellers kig på ovenstående.

• #31   12. jul 2007 Er enig med Arne.. Sådan har jeg også forstået det efter at have snakket med en motorsagkyndig!

• #32   12. jul 2007 Ring op på politigården og hør motorkontoret, så er du 100% sikker istedet for alt det her "gætteri"

• #33   12. jul 2007 OK det har jeg misforstået. Havde ikke lige fået fat i, at han
    havde en betinget frakendelse.

Jeg var heller ikke klar over at det var så slemt når man
    først har en ubetinget frakendelse hængende smiley

Nu har politiet heldigvis fået mig rettet til fra starten af, så jeg
    er blevet meget påpasselig :-))

Nogle dyre men effektive lektioner

• #34   12. jul 2007 Jeg fatter ikke i gør det så indviklet læs hvad jeg har skrevet (i øvrigt som så mange andre har været inde på), sådan er det bare, det er ikke til debat

• #35   12. jul 2007 Jeg stoler ikke på hvad Janus siger

smiley

• #36   13. jul 2007 En BETINGET dom kan samlignes med det GULE kort i en fodboldkamp ,Anden gang giver det UBETINGET (Rødt kort) og så er det UD
    SPRIT over 1,2 %o giver i første hug UBETINGET , men ellers giver de fleste færdselsforseelser af grovere karakter BETINGET dom første gang. Mindere forseelser kan i 17 tilfælde udløse "Klip" , hvor 3 af dem giver en BETINGET dom (dog kun 2 hvis man har førstegangerhvervet indenfor de sidste 3 år (Bøllepakken)).....

Kommentér på:
3 års betinget frakendelse

Annonce