{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.237 visninger | Oprettet:

Xenon monteret på MC {{forumTopicSubject}}

Hej alle jer der har monteret Xenon smiley

Da jeg har søgt og søgt om at få et godt flot blå/Hvidt lys på MC , er mit valg blevet Xenon, men hvad er jeres erfaringer jer der har det monteret,

Er i blevet stoppet af politiet ?

P.S lad være med at kommentere de blænder / ulovligt osv , biler der har det blænder også, og i min verden handler det om at blive set ....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Xenon monteret på MC
  • #1   9. jan 2019 Jeg har kørt med det på min gamle BMW i nogle år nu, er aldrig blevet stoppet, men det kan måske være fordi jeg kun har 4600 Kelvin i farven.

  • #2   9. jan 2019 Det er svært at komme med nogen erfaringer, da vi jo ikke må fortælle dig om dem.

  • #3   9. jan 2019 Jeg har netop købt en TL 1000 R med xenon lys. Det ser fantastisk ud, og den er synet i sept. 18, uden anmærkninger.
    Så tænker ikke det er ulovligt.


  • #4   9. jan 2019 Hvis det er eftermonteret, så kan jeg garantere dig for det er ulovligt.
    Enten er det monteret efter syn eller synsmanden har ikke gjort sit arbejde ordentlig.


  • #5   9. jan 2019 hvorfor køber du ikke LED i stedet? de holder længere.

    jeg kører med philips luxeon lumileds,både i bilen og mc, det er bare lækkert, men du skal huskeat få justeret dit lys lidt ned, ellers blænder de folk, og de kommer til at blinke af dig


  • #6   9. jan 2019 Du får bare ikke samme flotte og gode lys som xenon , og led pære skulle fylde en del smiley men er der nogen der kan anbefales der gir xenon look ca 6000 k og det skal være en H4

  • #7   9. jan 2019 jeg har tidligere haft xenon, og jeg synes mine LED er bedre, de giver lys med det samme.

    mine Philips er 6000k
    https://www.astina.dk/h1/led-c-3037_3039_3042_3111.html


  • #8   9. jan 2019 Jeg er også på LED! De fåes mindst lige så kraftige som xenon og de lyser med det samme, de ændrer heller ikke farve og lysstyrke over tid, som xenon.. de fylder lidt mere bagtil pga køling ja, men ikke noget jeg har haft bøvl med på min smiley jeg kører med den her fra Alixpress i H4 på min XJ600

    profilbillede
  • #9   9. jan 2019 Har selv haft xenon på min streetfighter. Både i kort og fjernlys.
    Jeg er blevet stoppet ca. 15 gange af politiet på den, da den vækker meget opsigt i sig selv og kørte altid rundt inde i Aalborg.

    De sagde aldrig noget til det, samt blev aldrig indkaldt til syn.


  • #10   9. jan 2019 Har du link til dem Henrik . Blir de så varme led

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #11   9. jan 2019 Biler der har Xenon monteret, blænder når vejens forløb er skyld i det - men ikke når de kører på flad vej og du kører i modsatte vejbane.
    Det gør alle biler faktisk stort set, medmindre de slukker lyset.

    Jeg købte et sæt LED pærer hos diodhuset.se - de blænder ikke, for jeg er ikke en egoistisk idiot når jeg monterer det.

    Og inden du farer helt i flint, så bemærk venligst at jeg ikke siger DU er egoistisk idiot - blot at JEG IKKE er...

    God fornøjelse med projektet - det er rart at se en der vil gøre tingene ordentligt, i stedet for at pisse på andre trafikanter, med sit Xenon som altid blænder i den forkerte lygte.


  • #12   9. jan 2019 Men når man køber Led pære , så når den går skal man så købe et helt nyt set?

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #13   9. jan 2019 Man bør altid skifte begge, for hvis den ene går, følger den anden oftest lige efter.

    Det gør sig gældende med LED, Xenon og Halogen.


  • #14   9. jan 2019 #10
    Der er jo to i sådan et sæt, så hvis du kun skal bruge en, har du jo allerede en i reserve også smiley

    https://www.aliexpress.com/item/Nighteye-H4-HB2-9003-H13-9006-9007-H7-H11-60W-set-10000LM-Hi-Low-Beam-Car/32793363458.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.14804c4d0kD3k4


  • #15   9. jan 2019 Ja + en synsindkaldelse.

    Med mindre dine forlygter har linser, så glem det. Det kommer til at blænde.


  • #16   9. jan 2019 Jeg synes det er dybt misforstået at parabol lygter altid blænder og linse lygter aldrig gør det, med eftermonteret xenon/LED..
    jeg har før været af samme opfattelse, men har så haft monteret xenon i linse lygter på en bil, hvor jeg simpelthen ikke kunne justere lygterne så de ikke blændede alt og alle i miles omkreds -ihvertfald ikke uden at de pegede direkte i jorden så jeg absolut ikke kunne se hvor jeg kørte, så det måtte ud igen (eller smed det i langt lys, som jo alligevel ikke skal være tændt når der er andre på vejen) og har nu LED i parabol lygte uden at genere nogen, det er ihvertfald hvad jeg får af tilbagemelding fra dem jeg har kørt imod og efter, samt at jeg ikke bliver blinket af og jeg tydeligt kan se at lysbilledet er magen til det fra halogen pæren, selvfølgelig bare med stærkere lys i en federe farve smiley

    Jeg mener at det kommer mere an på længden og placeringen af pæren i lygten, om den spreder lyset rigtigt i reflektoren/parabolen/linsen end om lygten er med parabol eller linse! Og at uanset lygte og pære og hvor vidt det er godkendt halogen eller fy-fy-skamme xenon/led pære, så er det i sidste ende helt op til personen der montere og justere at få det justeret ordenligt så det ikke blænder og i de tilfælde at blænding ikke kan undgås, så pille pisset af igen og montere noget der dur istedet, om så det er andre ulovlige pærer eller de gamle halogener..

    Selv oplever jeg oftere at blive blændet af ganske lovlige og godkendte, men fejlmonterede/-justeret halogen og xenon pærer i såvel gamle som sprit nye biler, end af tydeligt ulovligt xenon og led i parabol lygter på gamle biler og mc’er.
    smiley


  • #17   9. jan 2019 Jeg har monteret Bi-xenon med 6500k i min Z1000.
    Aldrig blevet stoppet.
    Jeg har lavet en kontakt så jeg kun kører med det om aftenen i mørke.
    Og ellers med CCFL som kørelys.


  • #18   10. jan 2019 Jeg blev stoppet sidste sommer på min mc med LED pære i forlygten. Det kostede 1000 kr. i bøde og indkaldelse til syn. Så til jer der er blevet stoppet flere gange uden at få bøder har vist været heldige.

  • #19   10. jan 2019 Det gælder om at have tale gaverne i orden når man møder ordensmagten.

  • #20   10. jan 2019 Det var der ikke mulighed for at prøve på med ham jeg mødte. Han snuppede også nummerpladen i samme seance. Han påstod at pladen var forfalsket men det har så efterfølgende vist sig at han ikke viste at der findes to slags hvide motorcykel nummerplader. Han er min nye helt ?? Så nu forsøger jeg at kradse lidt penge retur til mine udgifter i form af plade og leje af mctrailer ????

  • Andrzej S
    Andrzej S Tilmeldt:
    apr 2009

    Følgere: 1 MC-er: 1 Svar: 164
    #21   10. jan 2019 Jeg kører med en xenon og en LED pære på min VFR i 6 år uden problemer.
    Pudsig nok er LED pæren lidt mere skarp i lyset (synlig fra stor afstand) men kan ikke belyse vejen lang nok. Hvide ting reflekterer lyset fint men kørebanen med lidt slidte striber er meget dårlig belyst. Xenon pæren belyser dem meget bedre, så det "blandning" virker perfekt.


  • #22   10. jan 2019 LED giver da det samme flotte lys som xenon. Ville 100 gange hellere vælge led fremfor xenon, da jeg heller vil have den køler på ledpæren end jeg vil til at “døje” med at skjule ballaster til xenon.

    Begge dele er iøvrigt ulovligt ved eftermontering


  • #23   10. jan 2019 Henrik hvordan bestilles de led pære fra den side i H4 har lige kikket ? Og hvor lang er leverings tid ?

Kommentér på:
Xenon monteret på MC

Annonce