{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ABS eller ikke
  • #1   17. jan 2019 Jeg skal aldrig mere køre uden.

  • #2   17. jan 2019 Et godt bud vil være en sv 650...

    Fås med ABS inden for dit budget


  • #3   17. jan 2019 Ja, den var en mulighed. En FZ6 kan man også være heldig at finde med abs og inden for budget. Men synes ikke der er meget at vælge mellem.

  • #4   17. jan 2019 Det er korrekt, og skulle jeg starte forfra ville jeg også vælge med ABS...

    I min optik slår en sv 650 en fz6 på udseende og især lyden..:-)


  • #5   17. jan 2019 Jeg Har længe syntes ABS ikke gør den store forskel.. smiley

    Men er efter et par katastrofe opbremsninger i sving med fedtet føre, - nu omvendt..
    Totalt omvendt, - vil endda gå så vidt som til at sige de kombinerede ABS kan være 110% afgørende for om du joller ind i en idiot eller blot kan køre uberørt videre.. smiley


  • #6   17. jan 2019 Jeg vil ikke ha uden ABS.
    Ift. valg af mc, så er en Bandit/GSF 650 også en mulighed med ABS. Men nu er jeg også mere til R4 end V2 (i de årgange). 2012+ V-strom går noget anderledes (bedre) som jeg husker det.


  • #9   17. jan 2019 #8: Og du tror selv at du i en katastrofesituation vil kunne doserer bremserne ligeså godt som et moderne ABS-system (på et splitsekund vurderer underlagets beskaffenhed -tørt/fugtigt/vådt/fedtet osv)???
    Hvis ja, så er ABS (og andet elektronisk udstyr som ESP) sikkert helt overflødigt på fly, biler mv. Dit svar læser jeg som om at du aldrig har prøvet at lave en max. bremsning på våd vej på en mc...


  • #10   17. jan 2019 #8
    Har du også pillet sikringen til abs, esp, servostyring, airbags osv på din bil? Den slags "tekniske pis" er jo ikke for dig.

    Kæft en gang ævl.....


  • #11   17. jan 2019 #8: Jamen så har jeg da en lille udfordring til dig.
    En dag i april/maj måned, hvor det har småregnet en smule, og efterladt asfalten kold og våd, kan vi stikke hovederne sammen ved xpedit.
    Så kan vi låne en demo-MC, passende en R1250GS, da ingen af os næppe kender den MC.
    Så kan vi se hvem af os to der kan bremse på kortest afstand fra hhv 50, 80 og 100km/t. Jeg med ABS slået til, og dig med ABS slået fra.
    Med den udtalelse du kommer med, må du jo være en verdensmester på 2 hjul, så det burde være let for dig, at bremse kortere og mere sikkert end mig...

    Til trådstarter: Mine 2 forrige mc’er var med ABS, nuværende er ikke. Men det er fordi den model jeg er faldet for, ikke findes med ABS.
    For mig er det ikke afgørende om den MC jeg vælger har ABS eller ej, men hvis den model jeg er faldet for, findes i en udgave med ABS, så vil jeg til hver en tid vælge det til.
    Og ellers må man supplere med køreteknisk kursus, så man i en katastrofesituation, er så godt hjulpet som muligt.


  • #12   17. jan 2019 Faktisk så har alle mine mc’er pt ABS.. Den eneste jeg ikke vil undvære det på er bmw’en når der køres race i regnvejr, derudover er det ikke noget jeg bruger ... Synes det er sjovt som folk bliver reddet i tide og utide af ABSen. Min gade cykel slår aldrig til.

    Om et par år vil de samme mcister ikke turde køre på det de gør i dag, fordi det ikke har 100%kurve abs... forstår ikke de tør køre uden tractioncontrol smiley


  • René Ø
    René Ø Tilmeldt:
    jun 2009

    Følger: 1 Svar: 10
    #13   17. jan 2019 Du kan også få en fin Suzuki GSR 600 med ABS (2007 ->) for under 50K. Eller Honda CB 600 F Hornet

  • #14   17. jan 2019 har aldrig haft abs på nogle af mine cykler og ikke savnet det men kører som den gamle mand jeg er på min B-King smiley syntes også at kunne ane at hunden med abs er kommet lidt længere frem (ironi kan forekomme ) smiley

    profilbillede
  • Dannie H
    Dannie H Tilmeldt:
    jan 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #15   17. jan 2019 Nu har man jo kunne køre uden abs i nogle år smiley
    Så direkte om det er hul i hovedet er vel en smagssag.

    Jeg har selv købt en yzf 750 r som min start cykel. Der er ikke noget abs gejl på den.


  • #16   17. jan 2019 Jeg har i mange år ment at ABS. var noget unødigt pis, men efter en oplevelse i Ungarn vil jeg nødigt undvære det på en ordentligt maskine.

  • #17   17. jan 2019 Hvad med denne her ?
    https://www.123mc.dk/brugt/mc/kawasaki/z-750-s/til-salg/168851

    Sådan en Z750 kører sgu godt


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #18   17. jan 2019 Der er da ingen tvivl om at ABS er en stor hjælp, og naturligvis kan man bremse lige så godt på en cykel med ABS, som på en uden ABS.
    Den griber først ind, der hvor man ville have blokeret hjulene på en cykel uden, så det er dit sikkerhedsnet, som hjælper dig når situationen ikke giver dig de bedste forudsætninger for at stoppe.

    Men jeg skal ikke have det, for så nye cykler har jeg ingen intentioner om at købe. Jeg bryder mig ikke om den lettere nedsatte føling som man har med bremserne på en ABS cykel, men det er 100% subjektivt.

    Som nybegynder giver det da 100% mening at vælge en MC med ABS. Om ikke ret lang tid, vil der med al sandsynlighed også være en økonomisk fordel på forsikringspræmien, ved at vælge en MC der har det. smiley


  • #19   18. jan 2019 Ok, jeg holder mig til det oprindelige plan om at tage en med abs. smiley Og tak for forslag til modeller, det er rigtig godt med noget inspiration! Har faktisk drømt om en SV1000 i mange år, men den er jo uden.. Så det kunne være jeg alligevel skulle overveje en SV650..

  • #20   18. jan 2019 Har du allerede fået dit kort, for så er det da gået hurtigt. smiley

  • #21   18. jan 2019 Ikke endnu Karsten, men jeg er tilmeldt et hold om lidt over en måned. smiley Så jeg kan jo godt lige prøve at finde ud af hvilken MC jeg skal have mens jeg venter..

  • #22   18. jan 2019 Vent med at købe knallert til du har været ude at køre. Når du har været på glatbane og prøvet hvor meget der skal til at aktiverer ABS, er det meget lettere for dig at vurderer om det er et 100% must.

  • #23   18. jan 2019 Jeg køber heller ikke noget, før jeg har fået kortet og kan prøve den.. Jeg ville bare gerne høre nogen meninger fra jer erfarne. smiley

  • #24   18. jan 2019 #22: Man kører ikke på glatbane med MC.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #27   18. jan 2019 #25 - Din holdning til teknik, står meget godt mål med hvor lave krav du stiller til dit offroad grej. smiley smiley smiley smiley

    #26 - Der er ingen sammenligning mellem de to ting, og det ville du vide hvis du havde sat dig ind i tingene.
    ABS kan nemt være forskellen på liv eller død, når panikken sætter ind og alle faktorer er imod dig, som oftest er tilfældet i en situation hvor du laver en katastrofeopbremsning på MC.

    Jeg kan også godt finde ud af at bremse optimalt, når jeg er forberedt på det - det tror jeg faktisk de fleste godt kan finde ud af - men man er mere end almindelig tykpandet og stædig, og ikke mindst naiv eller selvindbildsk, hvis man står 100% fast på at man kan det i ALLE situationer, som man nogensinde vil opleve trafikken.
    Faktisk er det grænsende til snotdumt... Med det ene forbehold for uvidenhed. smiley

    Så ja - der "er mere"... smiley


  • #29   18. jan 2019 #25 Du kan sige hvad du vil og påstå jeg har vat-arme, men at begynde at argumentere for alle de fordele der er i at deaktivere køretøjets elektroniske sikkerhedsfunktioner er helt godnat.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #30   18. jan 2019 #28 - Jeg aner ikke hvad "medvendigt" er - men mon ikke du mener "nødvendigt"?

    Nej ABS er ikke nødvendigt hvis man er forberedt - men hele pointen er at DET ER DU IKKE ALTID!!!!!!

    Det menneskelige hjerne kan kapere måske 3 eller 4 ting på samme tid, og 3 af dem har du allerede brugt på at holde balancen, trække koblingen og begynde at bremse i een og samme flydende bevægelse.

    Så fortæller du mig, at du kan holde øje med modkørende, vejens skiftende friktion, en stram tidsfaktor fordi du skal undgå at pløje ind i siden på en bil indenfor de næste 2 sekunder, kunne undgå at blokere hjulene, alt sammen uden at gå i noget der minder om panik?

    Panik er kroppens forsvar mod for mange indtryk - og det mener du selv du har 100% styr på?

    Du lever i en drømmeverden, bassemand.... smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #32   18. jan 2019 #31 - Det handler ikke om hvorvidt man kan køre MC med eller uden, men om det er en god ide at få ABS på sin MC.

    Og det er det bare, hvis man ikke engang skal betale ekstra for det. Ingen ulemper - kun fordele - og det er sagt rent objektivt...

    Jeg har aldrig selv ejet en, men har prøvet masser af dem - og mit ego kan sagtens bære at jeg indrømmer jeg ikke er perfekt. Der er visse andre som måske skulle gøre det samme. smiley

    Jeg har alderen til at vide at trafiktætheden er 5-10 gange højere nu, end da jeg startede med at køre MC.
    Jeg har erfaringen til at vide, at ABS er blevet så godt fordi det har været på markedet så længe, igen fordi det redder liv på daglig basis - ikke fordi bil og MC fabrikanterne bare har haft gode sælgere ansat gennem tiden.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #33   18. jan 2019 Trådstarter skal ikke vælge en MC uden ABS fordi DU synes man er en svans når man kører med det - han skal vælge det fordi det giver mening fra et sikkerhedsmæssigt synspunkt.

    Det gør det bare - uanset hvad vi to synes om emnet, og hvad vi selv vælger. smiley
    Jeg skal heller ikke have en med - men af helt andre årsager end dig...


  • #34   18. jan 2019 Mark mener du helt alvorligt at det elektroniske sikkerhedsudstyr i biler fejler oftere end mennesker ? Jeg tror nu jeg havde kørt kia'en til ophuggeren hvis det er tilfældet i din bil.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #36   18. jan 2019 Du lyver for dig selv.

    Det er komisk.... smiley


  • #38   18. jan 2019 #37 Lyder som en perfekt måde at bringe et køretøj til standsning på.....


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #40   18. jan 2019 #37 - Jamen så kan du jo ikke finde ud af at bremse et køretøj ned????

    Højere oppe skriver du Hvis man blokere sine hjul når man bremser burde man nok overveje om det er mc man skal ha. Især når man snakker 600 kubik...

    Men nu siger du så Jeg bremser så slipper jeg lidt så bremser jeg igen..???

    Hvorfor slipper du bremsen hele tiden, hvis du ikke blokerer hjulene?

    Som sagt - du lyver for dig selv.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #42   18. jan 2019 #41 - Det kan du ikke vide før hjulet ER blokeret - og så er du allerede i gang med at vælte.

    Der havde ABS'en taget over, hvis du havde haft den - og det eneste du behøvede at gøre, var at lette en smule på trykket for at genoptage din optimale nedbremsning. Man skal stort set ikke tage hensyn til underlaget, for det klarer ABS'en for dig - dvs en faktor du tager ud af ligningen.

    Griber den ind, så har du fejlvurderet. Griber den ikke ind, så kan du bremse hårdere.

    Har du ikke ABS og fejlvurderer, så ryger du på røven med det samme. Lad være med at bilde dig selv andet ind, for det er løgn.


  • #44   18. jan 2019 Mark B: Hvilken dag skal vi tage den udfordring? Er sikker på Sajmon og flere andre gerne vil se dine superevner med en bremse...

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #45   18. jan 2019 #43 - Ja jeg øver mig da også i at bremse, men i en panik situation har du altså ikke tid til at kigge ned på vejen for at se om der er lav, mellem eller høj friktion, og lige glo på din smartphone for at se hvor varmt det er, eller kigge på dine dæk og se hvor meget de er slidt ned, som altsammen er faktorer, som i høj grad afgør hvor hårdt du kan bremse i den givne situation.

    Du skal kunne bremse NU og med så meget effekt som muligt, og så lidt tøven som overhovedet muligt.

    Har man ABS, så trækker man til i grebet til det pulserer når ABS'en griber ind, og slækker så af til det ikke længere gør = en optimal nedbremsning. Med tiden lærer man hvor meget det er...
    Det udendeligt værdifulde første halve sekund, hvor vægten flyttes frem på cyklen, har du stort set fået foræret gratis ved at have ABS som sikkerhedsnet.

    Har man ikke ABS, så skal man snige sig ind på det - og det tager tid... Værdifuld tid som du bare ikke har, når du har nok faktorer imod dig.


  • #46   18. jan 2019 Jeg vil også være med.
    Glæder mig til at se han dummer sig.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #48   18. jan 2019

    profilbillede
  • #49   18. jan 2019 Mark B: Vi kan sikkert også samle ind til en præmie til superbremseren. Synes det er en reel udfordring. Og hvis xpedit ikke vil låne en MC ud, kan vi sikkert finde en herinde der vil.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #51   18. jan 2019 #47 - Du må undskylde mig, men jeg har øjensynligt ikke dine telepatiske evner... smiley

    Øjensynligt er du i stand til, med hovedet i en højde af ca 150cm over asfalten, at spotte om der er blade, pinde, kviste, hestelort eller bitumen striber under dine dæk på ethvert tidspunkt, om der er pollen på lige præcist det stykke knastørre asfalt du kører på, om der er olierester blandet i fugten på asfalten, om det er grov asfalt som er slidt blank, om det er skærver der er kørt flade, om vejoverfladen er 10 eller 20 grader varm, om der er gummirester fra lastbiler i asfalten... Alle de faktorer og mindst 20-23 mere, er du i stand til at vurdere 30 gange i sekundet, mens du skifter gear, nyder mislydene fra din kina kopi knallert, lytter til hæphåp i dine earbuds, og tænker over hvad dit næste projekt skal være.

    Det kan ABS.

    Nej jeg kører KTM, så det er ikke nødvendigt at give den en 43 punkts inspektion med en lup og spænde den efter alle steder, hver gang man skal starte den og køre en tur - i modsætning til MC'er fra mere østlige himmelstrøg... smiley

    Mens jeg husker det... Jo MINDRE dækmønster der er på dine dæk, jo MERE vejgreb har du... Slå ordet "contact patch" op sammen med "traction" og "friction". Amerikanerne forklarer det bedre end nogle af de danske videoer jeg kan finde om emnet.
    Altså.. Der er mere greb i slicks end mønstrede dæk... Har jeg tabt dig? smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #52   18. jan 2019 #50 - Stop lige.

    Følgende er DIN formulering - ikke vores...

    Hvis ingen kan bremse uden ABS

    Ingen steder har jeg sagt eller skrevet det. Ingen steder... Og det kommer aldrig til at ske. Så lad være med at basere din argumentation på det.

    Hvis bremsningen er ens (det er også DIN formulering), hvad fanden er så argumentet imod det?

    Du er helt væk fra vinduet... Men ok - når mesterbremseren stiller op til DM i Enduro i 2019 og rydder alle pokalerne alene på sine m4D sk!LLz, skal jeg nok lukke munden. smiley


  • #54   18. jan 2019 #50: Det handler om hvorvidt man kan bremse mere sikkert med ABS eller ej. Og din påstand er, at hvis evnerne er i orden, så behøver man ikke ABS. Og eftersom du ikke har brug for ABS og lign, så må det være fordi dine evner er i topform.
    Og jeg giver dig muligheden for at vise dine ekseprionelle evner udi nedbremsningen kunst.
    Så skal vi tage den udfordring eller ej?


  • #55   18. jan 2019

    profilbillede
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #56   18. jan 2019 #53 - Oh my god... Fremstillet i kina og samlet i italien. Wæææj... Undskyld mig - men du nævner 2 ting som absolut taler IMOD nogensinde at købe en. smiley

    Ja en bagsvinger der er knækket fordi den er blevet belastet for meget, forkert eller cyklen har været kylet med i en stenbunke. Det sker når man BRUGER sin offroader.
    Så bestiller man en ny, venter 2 dage til den bliver leveret, monterer den på en times tid - og så er man ude og køre igen.

    Havde det været en shinedingdonglong X64 BraZiL modeL, så bestiller man en ny, venter 3 uger, får leveret en der ikke passer, venter yderligere 4 uger før man får besked om at den er i restordre, eller at den er udgået eller bare ikke kan skaffes, venter yderligere 2 måneder til der kommer en, men så passer lejerne ikke og den er til en anden og nyere model, som desuden ikke sælges her i landet.

    Hvis du ikke bryder dig om KTM, hvorfor har du så forsøgt at få din kina knallert til at ligne sådan en?


  • #58   18. jan 2019 Mark B: Skal vi sige 30/3? Der burde asfalten stadig være kold, og med lidt held også våd.

    Skal vi samle ind til en præmie? Jeg smider gerne de første 500kr i puljen.


  • #59   18. jan 2019 Mark, hvor mange dindong maskiner ser du i dette års Dakar? Prøv lige at se hvor KTM ligger henne i placeringerne, det er de altså ikke kommet sovende til eller på dårlige maskiner



  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #60   18. jan 2019 #57 - Det er mildest talt imponerende. Du kan finde billeder og videoer af cykler, produceret af verdens største offroad producent, som går i stykker når de crasher.

    Vil du have sådan en lille guldstjerne som belønning?

    #59 - Shhhhh!!! Du skal ikke spolere knægtens drømme om verdensherredømme på hans kina knallert. smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #62   18. jan 2019 Video af KTM'er der besætter de 3 første pladser i Dakar 2017 --> https://www.youtube.com/watch?v=H3Io7Dj2m8o

  • #63   18. jan 2019 Dakar 2019 scoreboard.

    Mark siger du ikke lige til når når der er en dindong maskine på listen?

    https://www.scoreboard.com/uk/auto-racing/dakar/dakar-bikes/

    #60 hvis han nu vinder de penge i bremse-bedst-puljen kan han tage til Dakar næste og vise hvor god han er


  • #64   18. jan 2019 #61:
    Mark - Du er da helt væk, når du bruger den video som et eksempel på KTM's manglende kvaliltet!
    Der er sgu da INGEN mc'er der ville kunne holde til den landing (men man kunne sikkert nemt konstruerer en mc der ville kunne holde, men så vil den ikke egne sig til andet end lige netop den "disciplin")...


  • #65   18. jan 2019 61#
    Decideret pinligt.. Har du overhovedet set din video.
    Den var jo skadet uanset hvad der stod på den smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #66   18. jan 2019 #61 - Nejnej - du fordrejer sandheden. Det er KUN en KTM der ville gå i stykker i den situation.... smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #68   18. jan 2019 Så er der en mere hvor KTM vinder... https://www.youtube.com/watch?v=GRl2gUu3Ioo

    Jeg aner ikke hvad pointen er, men siden du er fakta resistent, fører det sikkert kun til noget morsomt.

    Du svarede aldrig på spørgsmålet. smiley


  • #70   18. jan 2019 Er det dit end game?
    Du har måske indset at du er helt væk i dette emne? Og er nu overgået til at kritisere "modstanderens" valg af cykel. Det er altså lavt..
    Men det er da dejligt at du finder glæde i din shineray/ KTM lookalike smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #73   18. jan 2019 #70 - Hvem er modstanderen?

    Jeg ser ikke fakta poste noget her i tråden. smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #74   18. jan 2019 #72 - Der er ingen af mine indlæg som ikke omhandler ABS diskussionen før efter du styrer den væk fra det.

    Kig højere op i tråden, tudefrans...


  • #75   18. jan 2019 72#
    Nej det gjorde du skam selv i 47#
    smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #77   18. jan 2019 Slet ikke.

    Men jeg glæder mig stadig til at se dig i Enduro DM. Stil op i B (for fed og for doven til A) klassen og tag pokalerne fra mig. Eller er du....


    profilbillede
  • #79   18. jan 2019

    profilbillede
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #80   18. jan 2019 Forklar venligst hvor jeg er kylling?

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #82   18. jan 2019 Fordi jeg ikke tager selfies? Eller hvordan skal det forstås...?

  • #83   18. jan 2019 Og jeg som troede det ikke kunne blive værre.. smiley
    Om lidt fortæller mark at hans far kan tæve os alle hvis vi ikke giver ham ret..


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
  • #87   18. jan 2019 Som det gamle ordsprog siger: Mod tåber kæmper selv guder forgæves.
    Her i Marks tilfælde er jeg ret sikker på guderne forlængst har givet op.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #88   18. jan 2019 #86 - Ja vi har set at du har redigeret dit komplet tåbelige indlæg til noget endnu mere tåbeligt... Det ændrer ikke ved at du er langt ude af et sidespor, som du selv startede på.

    #87 - Guderne skulle bare have kørt ShineLongDingdong kina KTM lookalike - så var der ingen grund til at give op. smiley


  • #90   18. jan 2019 Shit.. smiley Tror bare jeg skal have en cykel med ABS! Haha det er for vildt at læse den her tråd. smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #91   18. jan 2019 #90 - Det er en god ide. smiley

    Jeg aner ikke hvad de 5 pejlemærker er, og han gider nok ikke forklare det, så vi må gå gennem livet uden den viden.


  • #92   18. jan 2019 Mark B: Jeg antager din manglende accept af min udfordring, skyldes manglende tro på egne evner.
    I så fald bør du ikke køre i trafikken, da det er farligt for os andre, at have en tøvende person med motor i landet os.
    Jeg håber du tager på nogle manøvrerkurser, så du kan få noget mere tro på dine egne evner på en MC.


  • #100   20. jan 2019 Jeg tror vi lige skal se det fra Mark B side.
    naturligvis behøver han ikke ABS. på sin maskine, det er overkill.
    nøjagtigt som det ville være på mine MZer. smiley


  • #101   20. jan 2019 #98
    autopilot bliver nok mere sikkert at køre en dag...


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #102   20. jan 2019 En ting som Mark slet ikke har forstået, er at håndplukkede enkeltstående udsagn ikke er bevis for noget som helst. smiley

    Ingen aner hvilke omstændigheder der går forud for den skrevne tekst i #94, hvilke kørere der er sammenlignet med, hvilke MC'er det handlede om, og aller vigtigst - så aner vi ikke hvornår den "test" er udført.
    Så at komme med ET uddrag fra noget uden kildeangivelse, er altså ikke nok til at kunne sige "det er modbevist!" smiley

    Der er en verden til forskel fra de ABS systemer vi havde i 2000, til de ABS systemer som vi har nu. Tager jeg fejl, så ret mig - men vi er vist på sjette eller syvende generation af det her, og der er lavet læssevis af undersøgelser som påviser at man i en given situation, er langt mere sikker på en MC med ABS end en uden, uanset MC type.

    Hvis man påstår at "KTM knækker i stellet", er det på lige linje med at håndplukke billeder og løbsresultater fra en stak crossløb, som er kørt ude østpå hvor de ALLESAMMEN kører på kina kopier, som bevis for at "Shineray kan vinde løb!".

    Ja de kan godt vinde løb, med den HELT rigtige kører, under de HELT rigtige forhold, med solen fra den rigtige vinkel, med vinden i ryggen og en slikkepind som pitboard, og held nok til at vinde 3 på hinanden følgende lotto trækninger. smiley

    Stiller man alting på højkant og der er nok kræfter til stede, så knækker en KTM på midten, akkurat som en Shinelongdingdong også ville gøre det, hvis den var udsat for det samme som DEN pågældende KTM var.

    I Marks logik, er det faktisk nok at jeg kommer med en komplet tåbelig påstand i stil med "jeg har ejet 5 KTM'er og de er ikke knækket, så derfor er der ingen KTM'er som knækker på midten".
    De fleste andre kan nok godt se det komiske i det, men Mark har flere gange bevist at hans evne til at argumentere er på linje med en 12 årig.

    Så hele den her diskussion er spild af tid. Det er KUN hans mening der tæller i hans verden.

    Jeg har sagt det før, og jeg siger det gerne igen: Hvis du er så pisse hamrende badass, så bevis det for os... Jeg kan nemt stille en situation op hvor du ville ønske du havde ABS, men det får vi aldrig nogensinde at se, for internet krigere som ham kommer til at bruge resten af livet på at undgå den slags konfrontationer, hvor der er en chance for at tabe ansigt.



    profilbillede
  • #103   20. jan 2019 For at få stoppet, så er det bedste nok at give Mark ret, for han tager jo slet ikke mod fornuft.
    Jeg synes også ABS er helt unødvendigt. Og alle KTM-er knækker i stellet bare de kører over et muldvarpeskud.
    At udfordre til en bremsetest er spild af kræfter, for dem som kører med ABS vil helt sikkert tabe stort mod Mark. Og det uanset om det er tør asfalt eller is-glat vej.
    Så Mark, du har helt ret. smiley


  • #104   20. jan 2019 Og jeg troede bare at Mark havde en dårlig dag, da jeg kom på filter for at bede om dokumentation for hans påstand om at hans elskede Kinaknallert havde vundet VM i moto cross, men nu kan jeg da se at han enten er en troll eller bindegal smiley

  • #105   20. jan 2019 Stop nu den kockfight. er der nogen der kan huske hvad spørgsmålet var fra starten ? Det her er værre end olie spørgsmål og der er mange flere svar, her er der kun 2 - JA eller NEJ smiley

  • #106   23. jan 2019 Jeg vil til enhver tid anbefale ABS. Argumentet om at du ikke lærer at køre “rigtigt” uden ABS er virkelig tyndt. Skulle man så også lære at køre bil uden ABS og servo, bare så man lige har det på rygraden? Glem det. ABS er fremtiden. Alle nye MC’er der produceres til det europæiske marked har det ved lov, og i en panikopbremsning har du ikke en chance uden. Jeg har både haft MC’er med og uden ABS, og jeg skal aldrig have uden igen. Håber du finder en fed første MC smiley

  • Henning M
    Henning M Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 67
    #107   25. jan 2019 Stakkels trådstarter ??
    Han kommer med et dybtfølt spørgsmål, og skal så *lægge øre" til sådanne en gang ævl. "Jeg har altså mere ret end I andre har, for jeg kører på en maskine, der er 4-5 gange så dyr, som det "staklen" har råd til ??)
    Jeg vil anbefale dig, at købe en lidt mindre og mere håndterbar maskine til 35.000 uden abs og så købe en god styrthjelm, en jakke og bukser, støvler, vanter og så et sæt rigtig gode dæk. Og så ud på de små sogne eje og øve dig i at bremse. Sådan rigtig bremse, så du lærer, hvordan mogabikken opfører sig, når der skal stoppes. Snup lige sådan 10 minutter, hver gang du er ude, hvor det kan lade sig gøre. Gør det til en vane - også når du får noget større med abs....


  • #108   25. jan 2019 Stakkels trådstarter.
    At anbefale ham at købe en cykel uden ABS? smiley


  • #109   25. jan 2019 Så er vi igang igen, jeg ved bedre end dig smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #110   26. jan 2019 #107 - Og fortæl så lige os nysgerrige sjæle, hvorfor man ikke kan lave den samme bremseøvelse på en MC med ABS?

  • #111   26. jan 2019 Jeg er ret sikker på at det skal være enten en FZ6 eller en SV650. De fås begge med abs, inden for budget. smiley

  • #112   26. jan 2019 #111: Fornuftigt. Har en kammerat der stod i samme situation. Han valgte en Er6f.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #114   31. jan 2019 Hvordan er en udskridning bedre end kontrol over MC'en?

  • #115   31. jan 2019 Brian og hvad så hvis din udskridning resultere i at du står på hoved ud over dit styr? så har du pludselig cyklen bag dig.

    Jeg tror nu at abs er en større lifesaver end ukontrolleret udskridninger


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #116   31. jan 2019 #115 - Jeg har faktisk hørt en sige det før. Han var næsten pløjet op bag i en forankørende bil på grund af uopmærksomhed, og MC'en var skredet ud med forenden, så den væltede. Ingen ABS.

    Hans konklusion var "hvis ikke jeg var væltet der, havde jeg helt sikkert ramt bilen".

    Ok....?

    For som vi alle ved, har kåbedele der skraber hen ad jorden, langt bedre vejgreb end dækkene på MC'en. smiley

    Den logik forstår jeg simpelthen ikke. Hvordan kan kontrol være værre end ude af kontrol?


    profilbillede
  • #118   31. jan 2019 Sikke en gang teoretisk bavl.
    I stedet for at lave en kontrolleret udskridning, så er det da langt bedre at lave en undvigemanøvre eller en ordentlig bremsning.
    Du kan overhovedet ikke nå at lave en kontrolleret udskridning i forhold til de to andre muligheder.
    Du burde hurtigst mulig tage på kørekursus, for du har da meget at lære.


  • #119   31. jan 2019 #117: Letter sgu på hatten for dig. Har ikke hørt om andre den kan lave en kontrolleret udskridning ved en katastrofeopbremsning...

  • #121   31. jan 2019 #117 Den teroi vil jeg meget gerne have en demonstration af en dag....

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #123   31. jan 2019 Det er en troll. smiley

  • #126   31. jan 2019 Desvære Sajmon, så tror jeg manden mener det. smiley
    Må håbe han bliver klogere før han virkelig får brug for at bremse for alvor.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #127   31. jan 2019 #125 - Nu er jeg HELT sikker på det er en troll. smiley

    Ikke alene har du ikke tid, mulighed eller overskud til at smide cyklen ned i en paniksituation - det strider endda imod stort set alle mekanismer og instinkter som kroppen har, i den pågældende situation.
    Ej heller har du, lige som en vis person højere oppe, evnen til at forudse hvad der sker i det sekund du rent faktisk har smidt cyklen ned på siden, og den begynder at glide.
    Du kan lige så godt ende foran den, som 3 meter fra den eller inde under den - der er alt for mange faktorer til at du kan påstå at "man glider bare i den retning som man kørte i før man lagde den ned".

    Nåe ja - det var godt du linkede til den video, for det forklarer jo simpelthen.... N A D A...

    Hvis du bare er en ung purk uden nogen form for erfaring i at styrte på MC, som på daglig basis bliver tudet ørerne fulde af dumme påstande om alverdens ulyksagligheder ved den tekniske udvikling på MC'er - så har du i min verden en "lovlig" undskyldning.

    Men come on... Du tror heller ikke selv på det.
    Jeg nægter at tro på at folk på 2 hjul er så langt væk fra vinduet. smiley


  • #131   1. feb 2019 den skal bare lige skride ud med baghjulet. smiley

    https://www.youtube.com/watch?v=FXbSDoFnu6s


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #133   1. feb 2019 Ja det er mig der er dum, når jeg bilder mig selv ind at 100% vejgreb er bedre end at det ene hjul skrider i en paniksituation. Helt sikkert. Men det har du bare ikke rigtigt påvist endnu, på nogen som helst måde. smiley

    Dækfabrikanterne må simpelthen de dummeste mennesker i verden, nu hvor de udvikler deres produkter til bedre og bedre vejgreb. Brian - jeg synes du skal ringe dem op en ad gangen, og fortælle dem at det de laver er helt forkert, og demonstrere dine evner for dem. smiley

    Formel 1 biler kunne have undgået at køre ind i hinanden SÅ mange gange igennem tiden, hvis de bare lige havde trukket et anker. smiley

    Undervisningen er HELT forkert fokuseret på alverdens MC kørekurser, sammen med alt du lærer når du tager MC kørekort.

    For det siger Brian............................ smiley


  • #134   1. feb 2019 Jeg skulle hilse fra Brian, han har ikke tid til at lære os noget i dag, da han er med i paradise hotel! Det var vist noget med at afløse Amelie smiley

  • #135   1. feb 2019 ja, eller måske endte han foran hans motorcykel i sidste panik udskridning.

  • #136   1. feb 2019 Jeg har her tidligere i dag pillet alt abs af min bil.
    Nu kan jeg lave en kontrolleret udskridning og ramme med røven først og dermed undgå piskesmæld i nakken.

    Har i nogen erfaring med det derude?


  • #137   1. feb 2019 #136 Så nu får du bare pisk i røven?? smiley

  • #138   1. feb 2019 Brian H: hold da op en gang bræk du lukker ud,


  • #139   1. feb 2019 Brian H: Du er da velkommen til at tage imod den udfordring Mark B ikke havde mod på...

  • #140   1. feb 2019 Jeg er faktisk lidt vild med Brian smiley
    Hvor finder man ellers personer der anbefaler andre i at øve sig i at vælte på MC smiley
    Kan se det kun tager en 8 måneder at blive god til. Hvor mange styrt er det så? Og hvor mange cykler skal man regne med går til? smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #142   2. feb 2019 Hallo Erik.

    Nu er der altså 2 som siger det modsatte, så du er i undertal!!


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #145   9. feb 2019 #144 - Ja vi er dumme - sammen med alle der nogensinde har undervist eller underviser i MC køre/styre/bremseteknik på asfalt.

    For det siger Brian! smiley


  • #149   9. feb 2019 Når nu du fortrækker mindst muligt automatik må jeg så forslå denne her.
    den kræver dog lidt ekstra øvelse for at kunne vælte rundt på i en skarp situation men tilgengæld har den ingen abs.


    profilbillede
  • #151   9. feb 2019 Jeg tror grænsen for dumhed er fundet. Og den fandt du Brian.
    Du er flere gange blevet opfordret til at vise hvordan man skal gøre, men - nej, det vil du ikke. Og det forstår jeg godt, for du kommer til at vise hvor dum du er.


  • #152   9. feb 2019 Dumheden starter der hvor man vil fravælge abs for at kunne smide sin cykel rundt ved en katastrofe opbremsning.

  • #154   9. feb 2019 Når i nu skal demonstrer diverse bremse- slide- styre- manøvre, Håber jeg i på forhånd laver et opslag her inde med dato.
    for jeg møder gerne op, altså kun for at se på.
    Og dette i erkendelse af jeg rent faktisk ikke er den gode MCist. (jeg sætter min lid til de andre trafikanter, så jeg kan tåge rundt) så måske jeg kunne lære noget.


  • #155   9. feb 2019 Brian, et helt simpelt spørgsmål.
    Vil du vise os hvordan man gør?
    Ja eller nej?
    Du bestemmer tid og sted.


  • #156   9. feb 2019 #155 Der er ikke noget der er simpelt for Brian, se bare hvad han har rodet sig ud i her i denne tråd smiley

  • #157   9. feb 2019 #155 jeg tager kaffe med smiley

  • #158   9. feb 2019 Hold nu op du fortsætter med at dumme dig Brian, hvad fanden har grus i sving med ABS etc at gøre, snup dig et kørekursus, men start på laveste niveau.

    Men hvad fanden ved jeg, jeg er bare en gammel tosse der har kørt i mange år, og med tiden blevet så dum at jeg nyder mine tekniske hjælpemidler som ABS, traction control og motormodes.

    Kære lille gudernes svar på MC kørsel AKA Brian - luk røven


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #159   9. feb 2019 #145 - Hvis man ikke forstår det grundlæggende i teknikken omkring en MC eller et andet køretøj, ja så er man på den... den dag hvor alt andet du lærte på køreskolen ikke virker...

    Fortæl os, oh store orakel - hvad lærte vi på køreskolen omkring bremsning og styring på MC?
    Når det er fortalt, så stil en situation op hvor ingen af de ting kan bruges - så skal jeg meget hurtigt forklare dig en situation hvor ABS redder din røv... smiley
    (Jeg ved godt du ikke magter det, men nu får du muligheden uanset hvad... smiley )

    eller teknikken går i stykker... fordi du ikke har vedligeholdt din MC !

    Du skal lige lukke røven en gang, og lade være med at udtale dig om hvor godt eller dårligt mine MC'er er vedligeholdt.
    Du skal endvidere lige bladre op og læse MIN holdning til om JEG skal have ABS eller ej, for derefter at lukke røven i tredje grad.
    Derefter skal du forholde dig til hvad der bliver spurgt om - ikke hvad du kan narre dig selv til at tro DU kan.

    Som sagt... gør som du vil... jeg foretrækker stadig mindst mulig automatik... det bliver man doven af...

    Næ det gør man ikke på MC, er min påstand. Men der er intet i vejen med at have et sikkerhedsnet, når nu det ER fremtiden.

    og glemmer hurtigt den grundlæggende fysiske teknik... for den del overtager automatikken jo !

    Næ det gør den faktisk slet ikke. Fysikkens love kan man ikke bestride, uanset hvor meget man prøver. smiley

    Generel set... hvis I kommer kørende i et sving og der ligger lidt grus eller jord på kørebanen i kørelinjen og MCen skrider ud, hvad gør I i den situation ?

    Jeg gør det nøjagtigt samme som dig (forhåbentlig) - korrigerer min kurs før det har en indflydelse på mit vejgreb, som jeg gerne vil bibeholde så tæt på 100% som muligt under alle forhold.
    Hvis du derimod vil påstå at du, når MC'en ER begyndt at skride, kan korrigere NOGET som helst med et hurtigt tap på bagbremsen - så er du den dumme af os. Den absolut snotdumme, naive og selvindbildske...
    Med lidt held kan du opleve at fordækket kan genetablere sit vejgreb, forudsat det glider ud på noget frisk asfalt, inden det er begyndt at glide for meget på tværs, men i 99 ud af 100 tilfælde - der står du på snotten hvis du har selv moderat nedlægning, og dit fordæk skrider ud. Færdig bum. Det gør jeg også med ABS... smiley

    Nå nej, det sker jo ikke, fordi I kører jo kun på lige veje... og uforudsete hændelser er fjernet via en automatisk gadget på MCen ! Smart !

    Jeg ved ikke hvor du får det der fra, men det kan du måske selv lige forklare os?

    Svinger en MC med ABS bedre end en uden? Næ. Svingning har intet med bremsning at gøre - det er to helt forskellige sæt kræfter der påvirker hjul, dæk og affjedring.

    Bremser en MC med ABS bedre end en uden? Næ - faktisk koster det en smule føling på MC'er med tidlige ABS systemer, MEN i en paniksituation hvor alle faktorer er imod en, tilføjer den et sikkerhedsnet da hjulene ikke skrider ud på grund af for meget bremsning, så man kan stadig korrigere kurs selv om man bremser.
    Det kan man også uden ABS, men det er LANGT LANGT LANGT LAAAAAAANGT sværere, og den menneskelige hjerne har ikke nok kapacitet til at tage højde for alle faktorerne samtidig i en panik situation. Hverken din, min eller Valentino Rossi's hjerne kan det. Kodeordet er "PANIK" - en tilstand man gerne aldrig skulle komme i, men det opportune øjeblik er kun lige rundt om næste hjørne, og så besidder du ikke den mentale kapacitet der skal til for at redde dig selv. Lad være med at lyve for dig selv - og lad specielt være med at lyve for os andre..... smiley

    Det er så ynkeligt når man bliver til grin, som du er nu.

    Som flere skriver, er du velkommen til at modbevise det. Jeg venter spændt, men forvent ikke jeg holder vejret. smiley


  • Henning M
    Henning M Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 67
    #161   10. feb 2019 Hoooooold nuuuuuuu kæft!!!
    Tråden startede med en gut, der havde 50.000,- til en brugt MC. Vel at mærke når ungersvende havde erhvervet et styrebrev.......
    Og nu diskuteres abs og kørsel på Valentino Rossi-plan. Valentino Rossis abs-system kan du måske få servicere for 50.000. Det kostede måske 2-3-4 gange så meget bare for abs'en. Drop nu jeres stædig holden fast i, at "jeg har ret" og kom med noget konstruktivt eller tig stille. smiley
    En klog mand sagde engang at "visse folk lyder mest intelligente, når de holder kæft" smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #162   10. feb 2019 #161 - Så gør det...

    Men nu er der ikke ABS i MotoGP... smiley


  • Dani P
    Dani P Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 33
    #163   10. feb 2019 #161

    Der er ikke ABS på en MotoGP-cykel... så deeet smiley


  • #164   10. feb 2019 Der er ikke brug for abs i MotoGP.... De har alle lært at bremse af Brian H smiley smiley

  • #165   10. feb 2019 Men Brians underbukser er alle sammen brune af bremsespor, så måske kunne han alligevel finde på noget fornuftigt at bruge ABS til smiley

  • #168   11. feb 2019 Det mest utrolige er faktisk at tumpen bare bliver ved!! Brian = troll of the year smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #169   11. feb 2019 #167 - Hvis du bilder dig selv ind at alle situationer kan overskues og der aldrig sker noget uventet i trafikken, så burde du tage bussen, da du tydeligvis ikke er moden nok til at sidde med så stort et ansvar at skulle førE en MC på en betryggende måde, så hr. og fru Danmark kan færdes sikkert på vejene, når du kommer tøffende.

    Du er en troll, og alt hvad du skriver er uden reel betydning. Du misbruger dit tastatur fordi du keder dig. Anden konklusion kan jeg ikke komme frem til, ud fra dit fordrukne sludder.
    Det er den forkerte person du skriver det sidste til - og årsagen til det, har jeg forklaret dig i #159 flere gange.


  • #170   11. feb 2019 Jøsses Brian H

    Den manøvre på det der apparat i indlæg 166, (sving) kan jo laves imens man bremser alt det man kan, eller som ABS tillader, specielt på en nyere ABS og den tager ovenikøbet højde for grebet i underlaget :-), hvis du skal lave den manøvre i en "uventet situation" kan din lille hjerne ikke nå at registre om der ligger grus, vand eller andet som ændre dit grip (regnvejr) etc etc- lær nu for fanden at vores hjerner er bygget til at ved fare, vil vi instinktivt gribe til at smide ankeret hårdt. og lige nøjagtig det hjælper ABS imod

    Alternativt kan den manøvre laves med nyere traction control, har du set regnvejrs kørsel i GP, men det er for de hårde drenge

    Prøv du at lave den der på en liter racer, uden hjælpemidler og du ryger ad helvede til, specielt i en panik situation, en oplevelse du åbenbart har til gode


  • #171   11. feb 2019 Jeg er måske ikke helt alene hvis jeg spørger Brian bremseklog, hvad er din erfaring på MC, hvad kører du på når du "øver" dig, og hvor mange uskyldige motorcykler er det gået ud over?? Og bare af nysgerrighed, er det almindeligt at patienterne har adgang til nettet der hvor du opholder dig?

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #175   11. feb 2019 #173 - Stop dig selv - og prøv lige at forstå hvad der foregår...

    I #159 har jeg delt det du skrev op i enkelte afsnit, så det er nemmere at forstå præcist hvad jeg svarer på eller forholder mig til - men det er 100% din originale tekst, som hverken er omskrevet eller redigeret.

    I #169 bruger jeg derimod din egen tåbelige formulering, for at understrege hvor dumt det du skriver, er. For det er virkelig virkelig dumt... smiley
    Ja og så retter jeg faktisk en stavefejl også.

    #174 - Ja for det kan du så absolut ikke.


  • #176   11. feb 2019 Hvorfor skal nogen dog bevise noget over for dig, som ikke selv har nosser til at stille op trods mange opfodringer! Trolleargumenter, andet har du ikke i dig!

  • #177   11. feb 2019 Og er det ikke snart på tide med udstemmer??

  • #179   11. feb 2019 #178 hvorfor kryber du udenom hver gang folk opfordrer dig til at bevise din teori? Hvad for en MC kører du i øvrigt på?

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #180   11. feb 2019 #179 - Verdens bedste MC!

    Den skal jo stå mål med verdens bedste MC fører, som kan forudse alting, mærke alle former for underlag og deres friktion øjeblikkeligt, og klare alle situationer med et let tap på bagbremsen!


  • #181   11. feb 2019 Så, så nu skal vi ikke hidse trollekonen op, hun lukker da rigeligt lort ud allerede!

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #183   11. feb 2019 #182 - Modtaget. Vi tager ikke dine ord for gode varer. smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #185   11. feb 2019 Ja alt ser svært ud fra din synsvinkel... smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #187   11. feb 2019 Det var kun et spørgsmål om tid før du begyndte at svine dig selv til.... smiley

  • #188   10. mar 2019 en pro. der slider.

    https://pr0gramm.com/top/3040483


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #189   10. mar 2019 Man ved med sikkerhed man har tabt når man finder det nødvendigt at slette alle spor af sin deltagelse. smiley

    Brian H - du er sgu en idiot. smiley


  • #190   11. mar 2019 Har lige læst hele tråden, hold kæft en god griner i frokostpausen.. smiley

    profilbillede
  • Henning M
    Henning M Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 67
    #191   11. mar 2019 Til #189
    Jeg troede dette var et forum, hvor man kunne udvæksle synspunkter og ikke en boksering med vindere og tabere..........
    For mig at se, er det stadig trådstarteren, der er den største taber. Han stillede et rimeligt spørgsmål og endte med et større hundeslagsmål, hvor det drejer sig om at få ret. Hvad kan han bruge det til.
    OG en hjælpeadministrator, der glæder sig over at have vundet..........
    Hjælpeadministrator burde "gyde olie på vandene" og ikke "puste til ilden"


  • #192   11. mar 2019 #189 Har du SÅ forstået det? Når det kommer fra en kvinde på 80 år der hedder Henning, er det bare sådan at det er!! smiley

  • #193   11. mar 2019 Jeg fik heldigvis svar på mit spørgsmål, og har siden da bare fulgt kampen på sidelinjen. smiley Det har været ganske underholdende. Så det er win/win for mig. smiley

    Jeg har netop været på manøvrebane, og der kunne man virkelig mærke effekten af ABS'en. Det var i øvrigt FUC*** FEDT at køre mc! smiley

    Køber helt sikkert en cykel MED abs, så snart jeg har kortet.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #194   11. mar 2019 #191 - Du godeste nej - ingen mener at have vundet eller tabt, men det afgørende er at det sludder som han bidrog med, er væk. Jeg ved godt hvorfor han slettede det. smiley

    #193 - Velkommen til vores verden. smiley
    Det bliver bedre endnu.... smiley


  • #195   11. mar 2019 #194 Ligefrem bedre??? Nu har jeg ondt i maven af spænding, det er din skyld hvis jeg skider i bukserne smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #196   11. mar 2019 #195 - Det er det man kalder en cliffhanger.

  • #197   11. mar 2019 #196 Fuck!! Jeg er ikke bange for ret meget, men højder smiley
    Og så selvfølgeligt spøgelser, hekse, trolde, zombier, Tronald Dump og alle den slags modbydelige ting!


Kommentér på:
ABS eller ikke

Annonce