4.498 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
136 Svar
ABS eller ikke ABS eller ikke
Jeg er på udkig efter en MC som begynder, og leder efter cykler til max 50k.. Gerne min 600 kubik. Synes udvalget er ekstremt begrænset, hvis man gerne vil have ABS!
Hvad er jeres meninger om det, er det hul i hovedet at tage en uden?
0 synes godt om
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 212 Emner: 105 Svar: 3.875
aug 2007
Følger: 53 Følgere: 102 MC-er: 15 Emner: 226 Svar: 3.248
Fås med ABS inden for dit budget
jan 2019
Følger: 11 Følgere: 62 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 123
aug 2007
Følger: 53 Følgere: 102 MC-er: 15 Emner: 226 Svar: 3.248
I min optik slår en sv 650 en fz6 på udseende og især lyden..:-)
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 146 MC-er: 3 Emner: 102 Svar: 2.006
Men er efter et par katastrofe opbremsninger i sving med fedtet føre, - nu omvendt..
Totalt omvendt, - vil endda gå så vidt som til at sige de kombinerede ABS kan være 110% afgørende for om du joller ind i en idiot eller blot kan køre uberørt videre..
okt 2006
Følger: 14 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 20 Svar: 2.157
Ift. valg af mc, så er en Bandit/GSF 650 også en mulighed med ABS. Men nu er jeg også mere til R4 end V2 (i de årgange). 2012+ V-strom går noget anderledes (bedre) som jeg husker det.
mar 2008
Følgere: 22 MC-er: 4 Emner: 29 Svar: 101
Hvis ja, så er ABS (og andet elektronisk udstyr som ESP) sikkert helt overflødigt på fly, biler mv. Dit svar læser jeg som om at du aldrig har prøvet at lave en max. bremsning på våd vej på en mc...
jul 2017
Følger: 22 Følgere: 75 MC-er: 2 Emner: 23 Svar: 122
Har du også pillet sikringen til abs, esp, servostyring, airbags osv på din bil? Den slags "tekniske pis" er jo ikke for dig.
Kæft en gang ævl.....
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.500
En dag i april/maj måned, hvor det har småregnet en smule, og efterladt asfalten kold og våd, kan vi stikke hovederne sammen ved xpedit.
Så kan vi låne en demo-MC, passende en R1250GS, da ingen af os næppe kender den MC.
Så kan vi se hvem af os to der kan bremse på kortest afstand fra hhv 50, 80 og 100km/t. Jeg med ABS slået til, og dig med ABS slået fra.
Med den udtalelse du kommer med, må du jo være en verdensmester på 2 hjul, så det burde være let for dig, at bremse kortere og mere sikkert end mig...
Til trådstarter: Mine 2 forrige mc’er var med ABS, nuværende er ikke. Men det er fordi den model jeg er faldet for, ikke findes med ABS.
For mig er det ikke afgørende om den MC jeg vælger har ABS eller ej, men hvis den model jeg er faldet for, findes i en udgave med ABS, så vil jeg til hver en tid vælge det til.
Og ellers må man supplere med køreteknisk kursus, så man i en katastrofesituation, er så godt hjulpet som muligt.
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.026
Om et par år vil de samme mcister ikke turde køre på det de gør i dag, fordi det ikke har 100%kurve abs... forstår ikke de tør køre uden tractioncontrol
jun 2009
Følger: 1 Svar: 10
sep 2011
Følger: 6 Følgere: 13 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 798
jan 2016
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
Så direkte om det er hul i hovedet er vel en smagssag.
Jeg har selv købt en yzf 750 r som min start cykel. Der er ikke noget abs gejl på den.
feb 2006
Følger: 10 Følgere: 30 MC-er: 4 Emner: 115 Svar: 1.310
feb 2016
Følger: 3 Følgere: 5 MC-er: 2 Svar: 170
https://www.123mc.dk/brugt/mc/kawasaki/z-750-s/til-salg/168851
Sådan en Z750 kører sgu godt
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.722
Den griber først ind, der hvor man ville have blokeret hjulene på en cykel uden, så det er dit sikkerhedsnet, som hjælper dig når situationen ikke giver dig de bedste forudsætninger for at stoppe.
Men jeg skal ikke have det, for så nye cykler har jeg ingen intentioner om at købe. Jeg bryder mig ikke om den lettere nedsatte føling som man har med bremserne på en ABS cykel, men det er 100% subjektivt.
Som nybegynder giver det da 100% mening at vælge en MC med ABS. Om ikke ret lang tid, vil der med al sandsynlighed også være en økonomisk fordel på forsikringspræmien, ved at vælge en MC der har det.
jan 2019
Følger: 11 Følgere: 62 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 123
mar 2004
Følger: 3 Følgere: 26 MC-er: 5 Emner: 14 Svar: 1.476
jan 2019
Følger: 11 Følgere: 62 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 123
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.026
jan 2019
Følger: 11 Følgere: 62 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 123
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.500
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.722
#26 - Der er ingen sammenligning mellem de to ting, og det ville du vide hvis du havde sat dig ind i tingene.
ABS kan nemt være forskellen på liv eller død, når panikken sætter ind og alle faktorer er imod dig, som oftest er tilfældet i en situation hvor du laver en katastrofeopbremsning på MC.
Jeg kan også godt finde ud af at bremse optimalt, når jeg er forberedt på det - det tror jeg faktisk de fleste godt kan finde ud af - men man er mere end almindelig tykpandet og stædig, og ikke mindst naiv eller selvindbildsk, hvis man står 100% fast på at man kan det i ALLE situationer, som man nogensinde vil opleve trafikken.
Faktisk er det grænsende til snotdumt... Med det ene forbehold for uvidenhed.
Så ja - der "er mere"...
jul 2017
Følger: 22 Følgere: 75 MC-er: 2 Emner: 23 Svar: 122
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.722
Nej ABS er ikke nødvendigt hvis man er forberedt - men hele pointen er at DET ER DU IKKE ALTID!!!!!!
Det menneskelige hjerne kan kapere måske 3 eller 4 ting på samme tid, og 3 af dem har du allerede brugt på at holde balancen, trække koblingen og begynde at bremse i een og samme flydende bevægelse.
Så fortæller du mig, at du kan holde øje med modkørende, vejens skiftende friktion, en stram tidsfaktor fordi du skal undgå at pløje ind i siden på en bil indenfor de næste 2 sekunder, kunne undgå at blokere hjulene, alt sammen uden at gå i noget der minder om panik?
Panik er kroppens forsvar mod for mange indtryk - og det mener du selv du har 100% styr på?
Du lever i en drømmeverden, bassemand....
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.722
Og det er det bare, hvis man ikke engang skal betale ekstra for det. Ingen ulemper - kun fordele - og det er sagt rent objektivt...
Jeg har aldrig selv ejet en, men har prøvet masser af dem - og mit ego kan sagtens bære at jeg indrømmer jeg ikke er perfekt. Der er visse andre som måske skulle gøre det samme.
Jeg har alderen til at vide at trafiktætheden er 5-10 gange højere nu, end da jeg startede med at køre MC.
Jeg har erfaringen til at vide, at ABS er blevet så godt fordi det har været på markedet så længe, igen fordi det redder liv på daglig basis - ikke fordi bil og MC fabrikanterne bare har haft gode sælgere ansat gennem tiden.
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.722
Det gør det bare - uanset hvad vi to synes om emnet, og hvad vi selv vælger.
Jeg skal heller ikke have en med - men af helt andre årsager end dig...
jan 2009
Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 26 Svar: 546
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.722
Det er komisk....
jul 2017
Følger: 22 Følgere: 75 MC-er: 2 Emner: 23 Svar: 122
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.722
Højere oppe skriver du Hvis man blokere sine hjul når man bremser burde man nok overveje om det er mc man skal ha. Især når man snakker 600 kubik...
Men nu siger du så Jeg bremser så slipper jeg lidt så bremser jeg igen..???
Hvorfor slipper du bremsen hele tiden, hvis du ikke blokerer hjulene?
Som sagt - du lyver for dig selv.
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.722
Der havde ABS'en taget over, hvis du havde haft den - og det eneste du behøvede at gøre, var at lette en smule på trykket for at genoptage din optimale nedbremsning. Man skal stort set ikke tage hensyn til underlaget, for det klarer ABS'en for dig - dvs en faktor du tager ud af ligningen.
Griber den ind, så har du fejlvurderet. Griber den ikke ind, så kan du bremse hårdere.
Har du ikke ABS og fejlvurderer, så ryger du på røven med det samme. Lad være med at bilde dig selv andet ind, for det er løgn.
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.500
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.722
Du skal kunne bremse NU og med så meget effekt som muligt, og så lidt tøven som overhovedet muligt.
Har man ABS, så trækker man til i grebet til det pulserer når ABS'en griber ind, og slækker så af til det ikke længere gør = en optimal nedbremsning. Med tiden lærer man hvor meget det er...
Det udendeligt værdifulde første halve sekund, hvor vægten flyttes frem på cyklen, har du stort set fået foræret gratis ved at have ABS som sikkerhedsnet.
Har man ikke ABS, så skal man snige sig ind på det - og det tager tid... Værdifuld tid som du bare ikke har, når du har nok faktorer imod dig.
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 212 Emner: 105 Svar: 3.875
Glæder mig til at se han dummer sig.
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.722
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.500
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.722
Øjensynligt er du i stand til, med hovedet i en højde af ca 150cm over asfalten, at spotte om der er blade, pinde, kviste, hestelort eller bitumen striber under dine dæk på ethvert tidspunkt, om der er pollen på lige præcist det stykke knastørre asfalt du kører på, om der er olierester blandet i fugten på asfalten, om det er grov asfalt som er slidt blank, om det er skærver der er kørt flade, om vejoverfladen er 10 eller 20 grader varm, om der er gummirester fra lastbiler i asfalten... Alle de faktorer og mindst 20-23 mere, er du i stand til at vurdere 30 gange i sekundet, mens du skifter gear, nyder mislydene fra din kina kopi knallert, lytter til hæphåp i dine earbuds, og tænker over hvad dit næste projekt skal være.
Det kan ABS.
Nej jeg kører KTM, så det er ikke nødvendigt at give den en 43 punkts inspektion med en lup og spænde den efter alle steder, hver gang man skal starte den og køre en tur - i modsætning til MC'er fra mere østlige himmelstrøg...
Mens jeg husker det... Jo MINDRE dækmønster der er på dine dæk, jo MERE vejgreb har du... Slå ordet "contact patch" op sammen med "traction" og "friction". Amerikanerne forklarer det bedre end nogle af de danske videoer jeg kan finde om emnet.
Altså.. Der er mere greb i slicks end mønstrede dæk... Har jeg tabt dig?
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.722
Følgende er DIN formulering - ikke vores...
Hvis ingen kan bremse uden ABS
Ingen steder har jeg sagt eller skrevet det. Ingen steder... Og det kommer aldrig til at ske. Så lad være med at basere din argumentation på det.
Hvis bremsningen er ens (det er også DIN formulering), hvad fanden er så argumentet imod det?
Du er helt væk fra vinduet... Men ok - når mesterbremseren stiller op til DM i Enduro i 2019 og rydder alle pokalerne alene på sine m4D sk!LLz, skal jeg nok lukke munden.
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.500
Og jeg giver dig muligheden for at vise dine ekseprionelle evner udi nedbremsningen kunst.
Så skal vi tage den udfordring eller ej?
mar 2017
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 396
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.722
Ja en bagsvinger der er knækket fordi den er blevet belastet for meget, forkert eller cyklen har været kylet med i en stenbunke. Det sker når man BRUGER sin offroader.
Så bestiller man en ny, venter 2 dage til den bliver leveret, monterer den på en times tid - og så er man ude og køre igen.
Havde det været en shinedingdonglong X64 BraZiL modeL, så bestiller man en ny, venter 3 uger, får leveret en der ikke passer, venter yderligere 4 uger før man får besked om at den er i restordre, eller at den er udgået eller bare ikke kan skaffes, venter yderligere 2 måneder til der kommer en, men så passer lejerne ikke og den er til en anden og nyere model, som desuden ikke sælges her i landet.
Hvis du ikke bryder dig om KTM, hvorfor har du så forsøgt at få din kina knallert til at ligne sådan en?
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.500
Skal vi samle ind til en præmie? Jeg smider gerne de første 500kr i puljen.
jul 2017
Følger: 22 Følgere: 75 MC-er: 2 Emner: 23 Svar: 122
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.722
Vil du have sådan en lille guldstjerne som belønning?
#59 - Shhhhh!!! Du skal ikke spolere knægtens drømme om verdensherredømme på hans kina knallert.
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.722
jul 2017
Følger: 22 Følgere: 75 MC-er: 2 Emner: 23 Svar: 122
Mark siger du ikke lige til når når der er en dindong maskine på listen?
https://www.scoreboard.com/uk/auto-racing/dakar/dakar-bikes/
#60 hvis han nu vinder de penge i bremse-bedst-puljen kan han tage til Dakar næste og vise hvor god han er
mar 2008
Følgere: 22 MC-er: 4 Emner: 29 Svar: 101
Mark - Du er da helt væk, når du bruger den video som et eksempel på KTM's manglende kvaliltet!
Der er sgu da INGEN mc'er der ville kunne holde til den landing (men man kunne sikkert nemt konstruerer en mc der ville kunne holde, men så vil den ikke egne sig til andet end lige netop den "disciplin")...
mar 2017
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 396
Decideret pinligt.. Har du overhovedet set din video.
Den var jo skadet uanset hvad der stod på den
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.722
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.722
Jeg aner ikke hvad pointen er, men siden du er fakta resistent, fører det sikkert kun til noget morsomt.
Du svarede aldrig på spørgsmålet.
mar 2017
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 396
Du har måske indset at du er helt væk i dette emne? Og er nu overgået til at kritisere "modstanderens" valg af cykel. Det er altså lavt..
Men det er da dejligt at du finder glæde i din shineray/ KTM lookalike
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.722
Jeg ser ikke fakta poste noget her i tråden.
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.722
Kig højere op i tråden, tudefrans...
mar 2017
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 396
Nej det gjorde du skam selv i 47#
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.722
Men jeg glæder mig stadig til at se dig i Enduro DM. Stil op i B (for fed og for doven til A) klassen og tag pokalerne fra mig. Eller er du....
jul 2017
Følger: 22 Følgere: 75 MC-er: 2 Emner: 23 Svar: 122
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.722
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.722
mar 2017
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 396
Om lidt fortæller mark at hans far kan tæve os alle hvis vi ikke giver ham ret..
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.722
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 212 Emner: 105 Svar: 3.875
Her i Marks tilfælde er jeg ret sikker på guderne forlængst har givet op.
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.722
#87 - Guderne skulle bare have kørt ShineLongDingdong kina KTM lookalike - så var der ingen grund til at give op.
jan 2019
Følger: 11 Følgere: 62 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 123
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.722
Jeg aner ikke hvad de 5 pejlemærker er, og han gider nok ikke forklare det, så vi må gå gennem livet uden den viden.
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.500
I så fald bør du ikke køre i trafikken, da det er farligt for os andre, at have en tøvende person med motor i landet os.
Jeg håber du tager på nogle manøvrerkurser, så du kan få noget mere tro på dine egne evner på en MC.
feb 2006
Følger: 10 Følgere: 30 MC-er: 4 Emner: 115 Svar: 1.310
naturligvis behøver han ikke ABS. på sin maskine, det er overkill.
nøjagtigt som det ville være på mine MZer.
jan 2009
Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 26 Svar: 546
autopilot bliver nok mere sikkert at køre en dag...
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.722
Ingen aner hvilke omstændigheder der går forud for den skrevne tekst i #94, hvilke kørere der er sammenlignet med, hvilke MC'er det handlede om, og aller vigtigst - så aner vi ikke hvornår den "test" er udført.
Så at komme med ET uddrag fra noget uden kildeangivelse, er altså ikke nok til at kunne sige "det er modbevist!"
Der er en verden til forskel fra de ABS systemer vi havde i 2000, til de ABS systemer som vi har nu. Tager jeg fejl, så ret mig - men vi er vist på sjette eller syvende generation af det her, og der er lavet læssevis af undersøgelser som påviser at man i en given situation, er langt mere sikker på en MC med ABS end en uden, uanset MC type.
Hvis man påstår at "KTM knækker i stellet", er det på lige linje med at håndplukke billeder og løbsresultater fra en stak crossløb, som er kørt ude østpå hvor de ALLESAMMEN kører på kina kopier, som bevis for at "Shineray kan vinde løb!".
Ja de kan godt vinde løb, med den HELT rigtige kører, under de HELT rigtige forhold, med solen fra den rigtige vinkel, med vinden i ryggen og en slikkepind som pitboard, og held nok til at vinde 3 på hinanden følgende lotto trækninger.
Stiller man alting på højkant og der er nok kræfter til stede, så knækker en KTM på midten, akkurat som en Shinelongdingdong også ville gøre det, hvis den var udsat for det samme som DEN pågældende KTM var.
I Marks logik, er det faktisk nok at jeg kommer med en komplet tåbelig påstand i stil med "jeg har ejet 5 KTM'er og de er ikke knækket, så derfor er der ingen KTM'er som knækker på midten".
De fleste andre kan nok godt se det komiske i det, men Mark har flere gange bevist at hans evne til at argumentere er på linje med en 12 årig.
Så hele den her diskussion er spild af tid. Det er KUN hans mening der tæller i hans verden.
Jeg har sagt det før, og jeg siger det gerne igen: Hvis du er så pisse hamrende badass, så bevis det for os... Jeg kan nemt stille en situation op hvor du ville ønske du havde ABS, men det får vi aldrig nogensinde at se, for internet krigere som ham kommer til at bruge resten af livet på at undgå den slags konfrontationer, hvor der er en chance for at tabe ansigt.
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 212 Emner: 105 Svar: 3.875
Jeg synes også ABS er helt unødvendigt. Og alle KTM-er knækker i stellet bare de kører over et muldvarpeskud.
At udfordre til en bremsetest er spild af kræfter, for dem som kører med ABS vil helt sikkert tabe stort mod Mark. Og det uanset om det er tør asfalt eller is-glat vej.
Så Mark, du har helt ret.
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.955
mar 2004
Følger: 3 Følgere: 26 MC-er: 5 Emner: 14 Svar: 1.476
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 24 Svar: 28
maj 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 67
Han kommer med et dybtfølt spørgsmål, og skal så *lægge øre" til sådanne en gang ævl. "Jeg har altså mere ret end I andre har, for jeg kører på en maskine, der er 4-5 gange så dyr, som det "staklen" har råd til ??)
Jeg vil anbefale dig, at købe en lidt mindre og mere håndterbar maskine til 35.000 uden abs og så købe en god styrthjelm, en jakke og bukser, støvler, vanter og så et sæt rigtig gode dæk. Og så ud på de små sogne eje og øve dig i at bremse. Sådan rigtig bremse, så du lærer, hvordan mogabikken opfører sig, når der skal stoppes. Snup lige sådan 10 minutter, hver gang du er ude, hvor det kan lade sig gøre. Gør det til en vane - også når du får noget større med abs....
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 212 Emner: 105 Svar: 3.875
At anbefale ham at købe en cykel uden ABS?
mar 2004
Følger: 3 Følgere: 26 MC-er: 5 Emner: 14 Svar: 1.476
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.722
jan 2019
Følger: 11 Følgere: 62 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 123
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.500
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.722
jan 2009
Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 26 Svar: 546
Jeg tror nu at abs er en større lifesaver end ukontrolleret udskridninger
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.722
Hans konklusion var "hvis ikke jeg var væltet der, havde jeg helt sikkert ramt bilen".
Ok....?
For som vi alle ved, har kåbedele der skraber hen ad jorden, langt bedre vejgreb end dækkene på MC'en.
Den logik forstår jeg simpelthen ikke. Hvordan kan kontrol være værre end ude af kontrol?
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 212 Emner: 105 Svar: 3.875
I stedet for at lave en kontrolleret udskridning, så er det da langt bedre at lave en undvigemanøvre eller en ordentlig bremsning.
Du kan overhovedet ikke nå at lave en kontrolleret udskridning i forhold til de to andre muligheder.
Du burde hurtigst mulig tage på kørekursus, for du har da meget at lære.
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.500
jul 2017
Følger: 22 Følgere: 75 MC-er: 2 Emner: 23 Svar: 122
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.722
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 212 Emner: 105 Svar: 3.875
Må håbe han bliver klogere før han virkelig får brug for at bremse for alvor.
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.722
Ikke alene har du ikke tid, mulighed eller overskud til at smide cyklen ned i en paniksituation - det strider endda imod stort set alle mekanismer og instinkter som kroppen har, i den pågældende situation.
Ej heller har du, lige som en vis person højere oppe, evnen til at forudse hvad der sker i det sekund du rent faktisk har smidt cyklen ned på siden, og den begynder at glide.
Du kan lige så godt ende foran den, som 3 meter fra den eller inde under den - der er alt for mange faktorer til at du kan påstå at "man glider bare i den retning som man kørte i før man lagde den ned".
Nåe ja - det var godt du linkede til den video, for det forklarer jo simpelthen.... N A D A...
Hvis du bare er en ung purk uden nogen form for erfaring i at styrte på MC, som på daglig basis bliver tudet ørerne fulde af dumme påstande om alverdens ulyksagligheder ved den tekniske udvikling på MC'er - så har du i min verden en "lovlig" undskyldning.
Men come on... Du tror heller ikke selv på det.
Jeg nægter at tro på at folk på 2 hjul er så langt væk fra vinduet.
feb 2006
Følger: 10 Følgere: 30 MC-er: 4 Emner: 115 Svar: 1.310
https://www.youtube.com/watch?v=FXbSDoFnu6s
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.722
Dækfabrikanterne må simpelthen de dummeste mennesker i verden, nu hvor de udvikler deres produkter til bedre og bedre vejgreb. Brian - jeg synes du skal ringe dem op en ad gangen, og fortælle dem at det de laver er helt forkert, og demonstrere dine evner for dem.
Formel 1 biler kunne have undgået at køre ind i hinanden SÅ mange gange igennem tiden, hvis de bare lige havde trukket et anker.
Undervisningen er HELT forkert fokuseret på alverdens MC kørekurser, sammen med alt du lærer når du tager MC kørekort.
For det siger Brian............................
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.955
jan 2009
Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 26 Svar: 546
jan 2009
Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 26 Svar: 546
Nu kan jeg lave en kontrolleret udskridning og ramme med røven først og dermed undgå piskesmæld i nakken.
Har i nogen erfaring med det derude?
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.955
feb 2008
Følger: 29 Følgere: 30 MC-er: 1 Emner: 112 Svar: 7.300
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.500
mar 2017
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 396
Hvor finder man ellers personer der anbefaler andre i at øve sig i at vælte på MC
Kan se det kun tager en 8 måneder at blive god til. Hvor mange styrt er det så? Og hvor mange cykler skal man regne med går til?
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.722
Nu er der altså 2 som siger det modsatte, så du er i undertal!!
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.722
For det siger Brian!
jan 2009
Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 26 Svar: 546
den kræver dog lidt ekstra øvelse for at kunne vælte rundt på i en skarp situation men tilgengæld har den ingen abs.
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 212 Emner: 105 Svar: 3.875
Du er flere gange blevet opfordret til at vise hvordan man skal gøre, men - nej, det vil du ikke. Og det forstår jeg godt, for du kommer til at vise hvor dum du er.
jan 2009
Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 26 Svar: 546
feb 2006
Følger: 10 Følgere: 30 MC-er: 4 Emner: 115 Svar: 1.310
for jeg møder gerne op, altså kun for at se på.
Og dette i erkendelse af jeg rent faktisk ikke er den gode MCist. (jeg sætter min lid til de andre trafikanter, så jeg kan tåge rundt) så måske jeg kunne lære noget.
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 212 Emner: 105 Svar: 3.875
Vil du vise os hvordan man gør?
Ja eller nej?
Du bestemmer tid og sted.
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.955
jul 2017
Følger: 22 Følgere: 75 MC-er: 2 Emner: 23 Svar: 122
feb 2008
Følger: 29 Følgere: 30 MC-er: 1 Emner: 112 Svar: 7.300
Men hvad fanden ved jeg, jeg er bare en gammel tosse der har kørt i mange år, og med tiden blevet så dum at jeg nyder mine tekniske hjælpemidler som ABS, traction control og motormodes.
Kære lille gudernes svar på MC kørsel AKA Brian - luk røven
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.722
Fortæl os, oh store orakel - hvad lærte vi på køreskolen omkring bremsning og styring på MC?
Når det er fortalt, så stil en situation op hvor ingen af de ting kan bruges - så skal jeg meget hurtigt forklare dig en situation hvor ABS redder din røv...
(Jeg ved godt du ikke magter det, men nu får du muligheden uanset hvad...
eller teknikken går i stykker... fordi du ikke har vedligeholdt din MC !
Du skal lige lukke røven en gang, og lade være med at udtale dig om hvor godt eller dårligt mine MC'er er vedligeholdt.
Du skal endvidere lige bladre op og læse MIN holdning til om JEG skal have ABS eller ej, for derefter at lukke røven i tredje grad.
Derefter skal du forholde dig til hvad der bliver spurgt om - ikke hvad du kan narre dig selv til at tro DU kan.
Som sagt... gør som du vil... jeg foretrækker stadig mindst mulig automatik... det bliver man doven af...
Næ det gør man ikke på MC, er min påstand. Men der er intet i vejen med at have et sikkerhedsnet, når nu det ER fremtiden.
og glemmer hurtigt den grundlæggende fysiske teknik... for den del overtager automatikken jo !
Næ det gør den faktisk slet ikke. Fysikkens love kan man ikke bestride, uanset hvor meget man prøver.
Generel set... hvis I kommer kørende i et sving og der ligger lidt grus eller jord på kørebanen i kørelinjen og MCen skrider ud, hvad gør I i den situation ?
Jeg gør det nøjagtigt samme som dig (forhåbentlig) - korrigerer min kurs før det har en indflydelse på mit vejgreb, som jeg gerne vil bibeholde så tæt på 100% som muligt under alle forhold.
Hvis du derimod vil påstå at du, når MC'en ER begyndt at skride, kan korrigere NOGET som helst med et hurtigt tap på bagbremsen - så er du den dumme af os. Den absolut snotdumme, naive og selvindbildske...
Med lidt held kan du opleve at fordækket kan genetablere sit vejgreb, forudsat det glider ud på noget frisk asfalt, inden det er begyndt at glide for meget på tværs, men i 99 ud af 100 tilfælde - der står du på snotten hvis du har selv moderat nedlægning, og dit fordæk skrider ud. Færdig bum. Det gør jeg også med ABS...
Nå nej, det sker jo ikke, fordi I kører jo kun på lige veje... og uforudsete hændelser er fjernet via en automatisk gadget på MCen ! Smart !
Jeg ved ikke hvor du får det der fra, men det kan du måske selv lige forklare os?
Svinger en MC med ABS bedre end en uden? Næ. Svingning har intet med bremsning at gøre - det er to helt forskellige sæt kræfter der påvirker hjul, dæk og affjedring.
Bremser en MC med ABS bedre end en uden? Næ - faktisk koster det en smule føling på MC'er med tidlige ABS systemer, MEN i en paniksituation hvor alle faktorer er imod en, tilføjer den et sikkerhedsnet da hjulene ikke skrider ud på grund af for meget bremsning, så man kan stadig korrigere kurs selv om man bremser.
Det kan man også uden ABS, men det er LANGT LANGT LANGT LAAAAAAANGT sværere, og den menneskelige hjerne har ikke nok kapacitet til at tage højde for alle faktorerne samtidig i en panik situation. Hverken din, min eller Valentino Rossi's hjerne kan det. Kodeordet er "PANIK" - en tilstand man gerne aldrig skulle komme i, men det opportune øjeblik er kun lige rundt om næste hjørne, og så besidder du ikke den mentale kapacitet der skal til for at redde dig selv. Lad være med at lyve for dig selv - og lad specielt være med at lyve for os andre.....
Det er så ynkeligt når man bliver til grin, som du er nu.
Som flere skriver, er du velkommen til at modbevise det. Jeg venter spændt, men forvent ikke jeg holder vejret.
maj 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 67
Tråden startede med en gut, der havde 50.000,- til en brugt MC. Vel at mærke når ungersvende havde erhvervet et styrebrev.......
Og nu diskuteres abs og kørsel på Valentino Rossi-plan. Valentino Rossis abs-system kan du måske få servicere for 50.000. Det kostede måske 2-3-4 gange så meget bare for abs'en. Drop nu jeres stædig holden fast i, at "jeg har ret" og kom med noget konstruktivt eller tig stille.
En klog mand sagde engang at "visse folk lyder mest intelligente, når de holder kæft"
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.722
Men nu er der ikke ABS i MotoGP...
jun 2011
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 33
Der er ikke ABS på en MotoGP-cykel... så deeet
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.026
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.955
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.955
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.722
Du er en troll, og alt hvad du skriver er uden reel betydning. Du misbruger dit tastatur fordi du keder dig. Anden konklusion kan jeg ikke komme frem til, ud fra dit fordrukne sludder.
Det er den forkerte person du skriver det sidste til - og årsagen til det, har jeg forklaret dig i #159 flere gange.
feb 2008
Følger: 29 Følgere: 30 MC-er: 1 Emner: 112 Svar: 7.300
Den manøvre på det der apparat i indlæg 166, (sving) kan jo laves imens man bremser alt det man kan, eller som ABS tillader, specielt på en nyere ABS og den tager ovenikøbet højde for grebet i underlaget :-), hvis du skal lave den manøvre i en "uventet situation" kan din lille hjerne ikke nå at registre om der ligger grus, vand eller andet som ændre dit grip (regnvejr) etc etc- lær nu for fanden at vores hjerner er bygget til at ved fare, vil vi instinktivt gribe til at smide ankeret hårdt. og lige nøjagtig det hjælper ABS imod
Alternativt kan den manøvre laves med nyere traction control, har du set regnvejrs kørsel i GP, men det er for de hårde drenge
Prøv du at lave den der på en liter racer, uden hjælpemidler og du ryger ad helvede til, specielt i en panik situation, en oplevelse du åbenbart har til gode
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.955
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.722
I #159 har jeg delt det du skrev op i enkelte afsnit, så det er nemmere at forstå præcist hvad jeg svarer på eller forholder mig til - men det er 100% din originale tekst, som hverken er omskrevet eller redigeret.
I #169 bruger jeg derimod din egen tåbelige formulering, for at understrege hvor dumt det du skriver, er. For det er virkelig virkelig dumt...
Ja og så retter jeg faktisk en stavefejl også.
#174 - Ja for det kan du så absolut ikke.
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.955
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.955
jul 2017
Følger: 22 Følgere: 75 MC-er: 2 Emner: 23 Svar: 122
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.722
Den skal jo stå mål med verdens bedste MC fører, som kan forudse alting, mærke alle former for underlag og deres friktion øjeblikkeligt, og klare alle situationer med et let tap på bagbremsen!
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.955
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.722
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.722
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.722
feb 2006
Følger: 10 Følgere: 30 MC-er: 4 Emner: 115 Svar: 1.310
https://pr0gramm.com/top/3040483
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.722
Brian H - du er sgu en idiot.
mar 2009
Følger: 18 Følgere: 7 MC-er: 5 Emner: 16 Svar: 143
maj 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 67
Jeg troede dette var et forum, hvor man kunne udvæksle synspunkter og ikke en boksering med vindere og tabere..........
For mig at se, er det stadig trådstarteren, der er den største taber. Han stillede et rimeligt spørgsmål og endte med et større hundeslagsmål, hvor det drejer sig om at få ret. Hvad kan han bruge det til.
OG en hjælpeadministrator, der glæder sig over at have vundet..........
Hjælpeadministrator burde "gyde olie på vandene" og ikke "puste til ilden"
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.955
jan 2019
Følger: 11 Følgere: 62 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 123
Jeg har netop været på manøvrebane, og der kunne man virkelig mærke effekten af ABS'en. Det var i øvrigt FUC*** FEDT at køre mc!
Køber helt sikkert en cykel MED abs, så snart jeg har kortet.
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.722
#193 - Velkommen til vores verden.
Det bliver bedre endnu....
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.955
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.722
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.955
Og så selvfølgeligt spøgelser, hekse, trolde, zombier, Tronald Dump og alle den slags modbydelige ting!
ABS eller ikke