{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.099 visninger | Oprettet:

Overgemt fabriksny MC {{forumTopicSubject}}

Hej

Hvad synes I om overgemt fabriksny mc?

https://www.dba.dk/honda-cbr1000rr-ccm-1000-hk/id-107506538/

Er det en god ide at købe eller vil I heller har noget der har kørt et par km men er måske en nyere model?

Selv om MCen er måske fabriksny så har den vel stået stille i 11 år. Har det en betydning for Mcen mekanisk?

Man får vel de 5 år fabriksgaranti når det er helt nye mc. Tænker jeg.

Vh.
A.M.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Overgemt fabriksny MC
  • #1   17. jan 2019 Helt nye dæk er påkrævet.
    Det er et kup efter min mening, 100 kilo i rabat, det er da til at tage og føle på.
    KØB!!!


  • #2   17. jan 2019 Glæden ved at få en helt ny Mc er aldrig dårlig .. Ingen har siddet og pruttet på sædet, kørt ulækkert på den, hældt klam benzin på, eller noget andet grimt .. smiley .. Køb glad

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #3   17. jan 2019 Køb du bare den.

    Skift dæk og ALLE væsker, inklusive forgaffel olie - og vær parat til at nyde sommeren på din helt nye knallert. smiley


  • #5   18. jan 2019 Eller køb den gl. 2005 zx10r til 89000. Kr...??

  • Peter S
    Peter S Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 18
    #6   18. jan 2019 Der bliver du godt kørende til billige penge.

    God week-end til alle.


  • #7   18. jan 2019 du skal dog nok lige undersøge om den overhovedet kan indregistreres.
    Det er nemlig ikke sikkert, hvis den ikke overholder feks. miljøregler/EU normer


  • #9   18. jan 2019 Fra en forhandler med afgift er der vist ingen grund til bekymring Carsten smiley

    Køb for satan, Skift alt flydende ( også selvom forhandleren måske mener det er overkill) og selvfølgelig på med nogle nye sutter smiley


  • #10   18. jan 2019 som sagt...man skal nok lige undersøge det først. Surt at smide 140k og så ikke kunne få plade på den


  • #11   18. jan 2019 #10
    Har du skudt dig selv i logikken ?? smiley smiley smiley

    Hos en forhandler betaler man når maskinen afhentes MED plader på !!


  • #12   18. jan 2019 Pakninger blev "knust" for 11 år siden, gummimanchetter osv er også 11 år gamle. Det tager på pakningernes levetid. Dog ikke lige så hårdt som ofte op og nedkøling på brugte maskiner.
    Opbevaringen er også interessant i de 11 år. Er der dannet kondens?

    Bare man holder det for øje og ikke tror den er "ny-ny".

    Personligt havde jeg kigget på en anden klasse mc og købt en ny 2019 GSX-S1000 og sparet 10.000, hvis altså man er til sådan noget. Evt. m. kåbe til 150.000 fra ny.


  • #13   18. jan 2019 #12 Og Loch Ness er hjemsted for store fortidsuhyrer, den afskyelige snemand er i virkeligheden en snekvinde, Elvis er ikke død - han rejste bare hjem til sin egen planet, der er masser af sjove myter og vandrehistorier! Men du er da velkommen til at dele dine personlige erfaringer med "knuste pakninger", hvis du har nogen smiley

  • #14   18. jan 2019 Beklager du ikke forstod betydningen tom.

  • #15   18. jan 2019 #14 Jeg forstår udmærket hvad du skriver, men det gør det ikke mere rigtigt! Hvis så du i det mindste skrev at det var hvad du engang har hørt, i stedet for at fremstille det som fakta! Jeg kender flere der har "fundet" cykler der har stået i "en lade" i både 20 og 30 år, og de skal som regel have lidt olie og benzin, så starter de! Og kører ganske fint uden anden renovering end kosmetisk, så at komme med skræmmehistorier om en cykel der aldrig har været kørt, lyder ikke rigtigt, det var så hvad jeg "forstod" af dit indlæg!

  • #16   18. jan 2019 #11
    Det ændrer ikke ved at reglerne for køtj er som de er. Hvis den ikke lever op til kravene der gælder for NYT indregistreret køtj, så kan det være vanskeligt at få plade på.

    De regler den som udgangspunkt, skal følge er dem, der gælder pr. 1/1-2019 i og med det er et NYT køtj.

    Det er derfor det kan være problematisk med overgemte NYE køtj da de sjældent vil leve op til de krav der nu gælder.


  • #17   18. jan 2019 #16
    JAMEN FOR HELVEDE DA !!!
    Hvis ikke der kan komme plade på. SÅ ER DER JO IKKE PLADE PÅ NÅR DEN SKAL AFHENTES ...Vel ?? Og så har man ikke nogle penge i klemme, fordi man IKKE har betalt endnu....


  • Ronni G
    Ronni G Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Svar: 13
  • #19   18. jan 2019 #17
    Er du skudt helt ved siden af????
    HVOR står der at der er plade på?
    ingen steder, så fat det dog


  • Ebbe T
    Ebbe T Tilmeldt:
    apr 2013

    Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 361
    #20   18. jan 2019 Holtug MC åbnede ikke i går. Hvis de skriver at prisen er med afgift er det naturligvis med dansk nummerplade.


  • #21   18. jan 2019 #20
    Ja de kan have fastslået afgiften, men det er ikke ensbetydende med at den ER betalt. De betaler jo nok ikke afgiften før den er solgt.


  • #22   18. jan 2019 Nogle gange Carsten så er man virkelig i tvivl om du er en troll eller bare ikke forstår sproget......

    Hvis der er nrplade på cyklen når man betaler for den. Så er det fordi den er registreret og afgiften er betalt... Det gælder alle mcer som forhandleren sælger uanset produktions år.. Der kan være flere grunde til st en mc ikke kan registreres. Men i de tilfælde får den jo IKKE nrplade på. Og kan derfor IKKE sælges til kunden der ønsker en mc han kan kører hjem på....


  • #23   18. jan 2019 Carsten er synsmand, men er ikke helt inde i de ny regler for overgemt mc............

  • #24   19. jan 2019 #22
    Jamen du er jo helt slukket.
    HVOR står der at mcén har nummerplade på?

    #23
    Nej jeg er ikke synsmand mere..stoppede i 2010


  • #25   19. jan 2019 Nu er det ikke fordi jeg skal blande mig i de damers diskussion, men i annoncen står der helt tydeligt at den er MED afgift, og var den ikke det var det vel heller ikke et godt tilbud!
    Og fordi der lige nu ikke er plade på, kan der da komme det igen, så jeg blander mig alligevel lidt og dømmer mål til Brian smiley


  • #26   19. jan 2019 I al stilfærdighed citerer jeg fra fdm.dk fra foråret 2018:

    Nye regler betyder, at bilforhandlere fra 1. april skal annoncere med bilens samlede salgspris. Godt for gennemsigtigheden ved bilkøb, mener FDM.
    citat slut

    Dvs at den annoncerede pris er inkl. lev.omkostninger og dermed nummerplade. Og jeg går ud fra, at reglerne også gælder mc-forhandlere, så du kan forvente, at cyklen har nummerplader til den annoncerede pris. Men det kan Holtug MC vel blot bekræfte?


  • #27   19. jan 2019 Må vi så høre ?

    Fik du så købt Honda'en ?


  • #28   19. jan 2019 #27 Nej ikke endnu.
    smiley


  • #29   20. jan 2019 En Honda fejler meget sjældet noget som ny, selvom den har stået længe. Sollys/ UV stråler er det som kan drille gummi tætningerne og det kan ikke være tilfældet på denne her.

    Køb du roligt den cikel og naturligvis skift Bremsevæsken som første prioritet.
    De andre væsker har slet ikke være anvendt og mc'en har stået opbevaret udefor vind/vejr antager jeg.
    Bremsevæsken suger fugt til sig, derfor bør du skifte den.

    Få nye dæk med i handlen, eller gratis montage - Hvad du kan krejle dig til!

    Kør 500 km og skift motorolien og filter. Til næste vinter, få skiftet forgaffel olien.

    Så'n havde jeg grebet den an...


  • #30   20. jan 2019 #29

    Man behøver ikke skifte bremsevæske når den er nu.
    Bremsevæsken suger kan ikke bare sige fugt til sig i et lukket system, når bremserne ikke har været brugt.

    Det havde været noget andet hvis det var en brugt cykel der havde stået stille i længere tid.

    Men Anyway.
    Jeg havde nok også skiftet væsken alligevel, bare for at gøre det smiley

    Men man behøver i bund og grund ikke på en ny smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #31   21. jan 2019 Alle væsker på den cykel, er 11 år gamle.

    Hvad skulle dog være argumentet for at spare de 1000 kroner i alt på IKKE at skifte dem, kontra de risici der følger det valg?

    Man køber en MC til 140.000 kroner, men vil spare 1000 kroner...

    Vi skal også lige huske på at første årgang af SC59, er 2008. De havde stempelringe der blev dårlige, kobling der havde raslelyde og så var der lige et par stykker hvor spidsen knækkede af krumtappen i højre side fordi styrelejet havde forkert tolerance.

    Alle de her ting taget i betragtning, så vil man spare 1000 kroner på ikke at skifte de forskellige væsker. Ingen kan vide om den har stået et par år i et udstillingsvindue i solen. Det er 11 år... Altså 4015 dage plus minus det løse...

    Hvem her kan redegøre for hvad den MC har oplevet hver eneste dag på de 11 år?

    Nej det tænkte jeg nok.


  • #32   21. jan 2019 #31 Jeg er ikke uenig med dig Sajmon.
    Tvært imod.

    Men hvis begrundelsen skulle være fugt i bremsevæsken, på en ny cykel holder den ikke.
    Det er ren fakta.

    Men som jeg også skrev, så havde jeg nok skiftet den alligevel, netop fordi man ikke kan redegøre for hvad den har oplevet på 11 år smiley


  • #33   21. jan 2019 Når nu det er hos en forhandler ville jeg da som køber gå ud fra, at den er nyserviceret og klar til brug uden at jeg skal igang med skift af diverse væsker? Det ville jeg ihvertfald gøre forhandleren opmærksom på hvis jeg skulle købe den!

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #34   21. jan 2019 #32 - Fra det sekund du hælder bremsevæsken ud af dunken, begynder den at optage fugt fra omgivelserne. Sådan en cykel har gummislanger fra standard, så når bremsevæske er 11 år gammelt, har det for lavt kogepunkt fordi det har optaget fugt.

    Det er derfor der både er et kilometer- men også et tidsinterval på udskiftning af bremsevæske.

    Så du har altså ikke ret.


  • #35   24. jan 2019 Så det man gør er : Glad ud til forhandler; århh, en OVER-gemt !!! .. jeg vil ha´ .. og den er billig !! .. Fohandler ; ja for helvede !! .. Kunde: så du gør den klar og det ?? .. Fonhandler :

    Ja for helvede .. Kunde : Og nye dæk, bremsevæske og det !?! .. Forhandler ; yep ! . Du henter den bare på Mandag, skal du ha´en styrthjem med eller har du selv !? ..

    Kunde ; jeg kommer .. Men hvad med motorolie ? Bliver den gammel ?
    Forhandler : Njarrh .. Ny har olien jo ligget i jorden i mange millioner år uden at blive rådden og det, så det går nok, og du skal alligevel skifte den olie efter 500km første gange hvis du er glad for din mc .. Så rolig nu .. kom Glad på Mandag, raceren er klar med plader og det hele og du er ude og fyre …
    Kunde ; fuck jer … Jeg har fået ny mc !! smiley

    Ved ikke hvordan det er sværere ?? ..

    Og joh .. det er HELT rigtigt, at der er en chance for at forgaffel pakdåser er blevet hårde, så gaflen kan finde på at blive utæt efter kortere tid. i extreme tilfælde kan bagdæmperen finde på det samme .. OG joh, i yder extreme tilfælde kan der være problemer med bremseslanger/dele, men jeg tror ikke man skal regne med at hele lortet eksplodere efter et øjeblik ..
    ½dele at landets MC´er kører vel rundt med bremseslanger og pakdåser der er over 11 år gamle, uden de har gidet at gøre en skid ved noget, ( selvom de måske burde gøre noget ) ..
    kalkuler med at du skal måske ha affjedrings serivce i nærmere fremtid .. måske ,, ellers købe en 2019 og smid en 100 bas mere !!




  • #36   24. jan 2019 Internettet og i særdeleshed forums som dette er fantastisk.... Voksne mænd sidder og diskuterer om en forhandler kan indregistrere en mc eller ej og har mening om hvordan omtalte cykel ser ud efter 11 år .. i dybfryseren eller i udstillingsvinduet eller under et halvtag i en skummel baggård

    For fanden da... forhanderen har tlf 40 45 66 48, grib knoglen og ring til ham. Lyder han fornuftig, tag konen under armen og kør til Sjælland. Drop hende af ved Ringsted outlet og fortsæt til forhanderen. Lever cyklen op til forventningerne køb den, og når du henter konen på tilbagevejen har hun så dårlig samvittighed over hendes indkøb du ikke hører noget vrøvl for hende.

    Er du rigtig heldig får du endda fisse om aftenen


  • #37   24. jan 2019 Og skulle skoene alligevel være lidt for små, og både livremmen og bæltet svigter samtidigt, så er der jo samme garanti som på alle andre nye cykler smiley

  • #38   24. jan 2019 I stedet for at svine gud og hver mand og male fanden på vægen om cyklen har 11 år gamle sutter og væsker på... Ring for helved til John/ Holtug Mc og tal med ham.
    Han tilbyder en sprit ny ged til næsten 100K under prisen.
    Kender Jeg ham ret, er der frisk alt på den.


  • #39   24. jan 2019 En overgemt MC fejler absolut intet. Når motorcyklens reelle alder så afspejler sig i prisen, så er der intet forkert i at købe en sådan. Du er bare godt kørende på en ny motorcykel, som kun konstruktionsmæssigt halter lille smule efter en helt ny konstrueret motorcykel.
    Blot husk - som nogen allerede har skrevet ---- FÅ MONTERET NYT GUMMI, og glæd dig så til foråret komme smiley


  • Henning M
    Henning M Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 67
    #40   25. jan 2019 Hvis den har stået hos forhandleren i 11 år, så vil han nok MEGET gerne af med den. Tag dog ned og se på den og husk, at nævne alle de dårlige ting, der er sagt og skrevet om den. Klø dig lidt i nakken og sig, at du godtnok lige vil tænke over det. Vend så tilbage nogle dage senere og tilbyd 120 for den...... Så er der da lidt at forhandle om smiley
    Selvom der står 00000 på kilometertælleren, så er den stadig 11 år gammel og bør nok sammenlignes med en god brugt. (jeg kan også være i tvivl om, om den i det hele taget kan indregistreret - og fabriksgaranti...... Forhandleren er jo forpligtiget i henhold til loven, men står fabrikken bag. ??)


  • #41   27. jan 2019 Et gammelt velrenommeret firma, de står helt sikkert ved det de siger.

  • #42   27. jan 2019 #40 .. joh jah … Jeg tro sgu ikke forhandleren har stået i 11 år og MEGET gerne ville af med en cykel .. Hvis han var så dårlig til at sælge MC´er var han nok lukket for 9 år siden .. Der er nok en sjovere historie til knallerten .. Måske har ha bare syntes den var fed, og ville gemme .. Måske har han fået den på et central lager hvor den har stået og gloet .. mange muligheder .. Men han har sgu ikke "prøvet" at sælge den i 11 år … smiley

  • #44   31. jan 2019 43#
    Hvad fanden skulle politiet kende til en overgemt MC der aldrig har kørt på vejen ??


  • #45   31. jan 2019 #44 Jo ser du, når nu at politiet ved alt om Brian, er det da nærliggende at de også ved alt andet! Elementært min gode doktor Jacob smiley smiley

  • #47   31. jan 2019 #46 På med sølvpapirshatten, men det er ret typisk for dine "indlæg", det handler mest om alt andet end motorcykler, må man tillade sig at antage dig for at være en lille troll?

  • #50   31. jan 2019 #48 Du må have det så godt i din verden (eller hvad du kalder det!) jeg gider ikke lege med dig, godnat!

  • #52   31. jan 2019 Det er fandme rigtigt !! .. Man burde få panserne til at tjekke han forhandleren ud .. Hvad helvede har han en overgemt Mc for ?? .. Det er nok noget med narko handel, eller dyremishandling der ligger bag !!! .. Nu hvor jeg tænker nærmere over det !! : Skulle man ikke få strissen til at lave raids hos ALLE forhandlere på en gang ?? .. Jeg har altid mistænkt dem for at være dem der står bag 9/11 !!

  • #54   1. feb 2019 John fra Holtug har temmeligt sikkert nakket den på en messe, haft den til stå på et loft under et Anders and tæppe.
    Nu forsøger han så sælge den på ulovlig vis!
    Det er klart en sag for både hjemmeværnet, bagmands politiet og auktions styrken.

    Måske har maskinen været bortdørt? Og hvordan endte den på det lift?
    ... Og er John ok?


    profilbillede
  • #55   1. feb 2019 #54 … ha ha ha ha ha .. Hvad helvede med John ?? .. Der er slet ingen der bekymrer sin om ham !!! .. Det kan jo ha gået HELT gal :::!!!!

  • #56   1. feb 2019 Er der ikke nogen i nærheden af forhandleren der gider checke den ud? Ellers ringer jeg sgu på mandag og byder 120.000 i små umærkede sedler

  • #57   1. feb 2019 Wow drenge jeg ved ikke hvad jeg skal sige. Men vi kan godt lukke sagen nu. Jeg har købt en Honda CBR 1000 fra Jensens MC.

    (Ps. den er så kun gemt i 2 år. Helt ny fra 2017) hehe

    Ses derude smiley


  • #58   1. feb 2019 #54
    Der er ikke noget som hedder "auktionsstyrken"

    Wiruus
    Hvad rabat var der på sådan en gammel krikke?


  • #59   1. feb 2019 #58 jow der er ... det et folk fra blå kors der tager rundt og køber ting op på auktioner.


  • #60   1. feb 2019 Ny 286000
    besparelse 54000


  • #61   1. feb 2019 Hehe, god redning der, emn pas nu på eller jeg sender AKTIONSSTYRKEN ud til dig smiley

  • #62   1. feb 2019 Og den var fabriksny?

  • #63   1. feb 2019 Ku' du godt få den indregistreret?


  • #64   1. feb 2019 #63 Jep fabriksny. 0 km. med 5 års garanti.

  • #65   2. feb 2019 #60 Besparelse?... prøv f.x. at sammenligne den gamle og den nye model på elektronikpakken og brmser

  • #66   2. feb 2019 Noget du evner udnytte Bo?

  • #67   2. feb 2019 Kommentaren går netop på, at den nye model har en masse elektroniske hjælpemidler samt ABS.
    Hvad mener du med din kvikke kommentar?


  • #68   2. feb 2019 #63 Jeg købt en fra 2017. Så jeg ved ikke om man kan få den fra 08 indregistreret.

  • #70   25. maj 2019 Hvordan er det så gået med den 2 år gamle overgemte mc, kører den stadig eller er den faldet sammen?

Kommentér på:
Overgemt fabriksny MC

Annonce