808 visninger
|
Oprettet:
SZR 660 - Er det noget pap, eller??? {{forumTopicSubject}}
Jeg står over for at skulle anskaffe mig min første MC, og har set på en hel del efter hånden (på nettet altså).
Umiddelbart bliver jeg tiltrukket af szr'ens lave pris ifht. alder og KM tal...
Når jeg ser på dem er der ofte forskel ml. hvor langt MC har gået og hvor langt motoren har gået, så er motoren på den noget pap? - hvor langt går motoren ca. inden den skal skiftes? - hvad er det i motoren der går i stykker på dem? - er der noget man skal være særlig opmærksom på ved denne model?
Er der ellers noget for/imod man bør vide om sådan en szr?
maj 2006
Følger: 112 Følgere: 87 MC-er: 10 Emner: 143 Svar: 4.077
jun 2006
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 73 Svar: 1.148
Mht motoren er den kendt som stabil og gennemtestet. Den er jo brugt på flere af Yamahas modeller feks XT'erne og deres ATV'er.
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.436
De har en speciel startteknik, hvis de har stået i længere tid. Det skyldes at der ikke er benzinpumpe, og tankens lavere placering ifht XTZ betyder der ikke er samme tryk på benzinen. Men altså kun et problem når den har stået stille i længere tid.
Har også hørt om tilfælde hvor baglygtepæren springer hurtigt/ofte, grundet vibrationerne. Men så køber man bare en diodepære, og så er det problem glemt.
Du får svært ved at finde en MC der er ligeså underholdende på de små veje som SZR'er. Selv førerne af langt større maskiner skal tage sig sammen for at følge den på en snoet vej.
jun 2007
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 7
Nogen der har kendskab til hvilke årgange der har fejl på motoren?
apr 2004
Følger: 45 Følgere: 54 MC-er: 7 Emner: 179 Svar: 673
Har ikke hørt noget om fejl på motoren overhovedet.
dec 2003
Følger: 133 Følgere: 120 Emner: 271 Svar: 7.329
jun 2004
Følger: 81 Følgere: 77 MC-er: 1 Emner: 117 Svar: 990
Der er en herinde der har en szr som har gået rigtig mange km på den samme motor, så de kan sagtens holde længe hvis de ikke køres hårdt konstant.
Jeg har selv en szr som jeg er meget glad for, den er mega sjov i optræk og i sving :o) Dog er min til salg da jeg nu har fået mulighed for at købe en helt ny mc og gerne vil prøve en med flere hk.. men er lidt i tvivl om jeg ikke kommer til at savne min szr for meget.. den er noget helt specielt :o)
Men ja, kun anbefaling herfra. Og de fejl der typisk er, er blevet nævnt. Jeg har selv fået eftermonteret benzinpumpen og nu er der ingen startproblemer.. Baglygtepæren har der aldrig været noget med :o)
dec 2003
Følger: 18 Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 340
Kan godt være man kommer til at mangle noget power ved høje hastigheder, men er sikker på man til gengæld får masser af sjov ud af den, der hvor det virkelig tæller, på de små veje, med masser af sving.
okt 2005
Følger: 30 Følgere: 30 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 21
Har selv en SZR, og er rigtig glad for den! Har kørt lige over 59.000 problemfrie km. Mit eneste råd er; overvej fra starten af om den har kræfter nok. Altså hvor skal du køre, motorvej eller sving. Har ikke hørt noget om at der er nogle årgange med skidt motor. Der er monteret vacuumpumpe til benzinen, ofte er det bare vacuumslangen som er suget flad. Pæren bagpå går ikke hurtigere end på andre maskiner.
Håber du finder noget for dig.
Med venlig hilsen
Michael
mar 2005
Følger: 20 Følgere: 15 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 850
jun 2007
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 7
Nu må vi se, der skal nok prøves en del inden det endelige valg bliver truffet når jeg nu har pappet i hus her d. 31.
SZR 660 - Er det noget pap, eller???