{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.744 visninger | Oprettet:

Weekend tur, hvad har I, i tasken? {{forumTopicSubject}}

Hvis i kun skal på en lille weekends tur, hvad har I så med?
Jeg kan godt tænke mig til en Sovepose og et telt / hængekøje smiley

Har i et lille gasblus og en gryde?
Pakker i mad med, eller køber på turen?
Jeg tænker måske en gang havregrød om morgenen når der alligevel skal varmes vand til kaffen?

Hvilke småting har i altid ligge i tasken?

Jeg har 2 små sidetasker, strap-on smiley
Og en tanktaske. Så det bliver en minimal oppakning.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Weekend tur, hvad har I, i tasken?
  • #2   31. jan 2019 Det er lidt i den retning jeg også tænker mig at starte.
    Kan jo være det ændre sig.
    Men det var satme ikke ret stor det storm køkken
    Jeg er nu ligeglad med larmen fra gassen, men kommer så til at tænke sikkerhed når man køre rundt med en gasflaske i sidetasken?


  • #3   31. jan 2019 Og så lige et påfølgende men yderst vigtigt spørgsmål.
    Kan der være en dåse skipperlabskovs i den lille gryde?
    smiley


  • #4   31. jan 2019 På en week end tur, mit dankort smiley

  • #5   31. jan 2019 Skal konen med??? Strap-on smiley smiley smiley Kinky

  • #6   31. jan 2019 Ville ikke gide slæbe noget som helst med til en weekendtur andet en telt og sovepose
    og så trille op til nærmeste by og spise.
    på langture kommer der trangia, kaffe (rigtig kaffe) og morgenmad og et par dåser
    af Aldis bedste med...


  • #7   31. jan 2019 Jeg bruger en jetboil til vand (kaffe og frysetørret mad - hvis man ikke er i nærheden af spisesteder), alternativt har jeg haft en lille rist med til at lave mad over bål. Derudover stort set altid en lille lommelærke med lidt god rom.

  • #8   31. jan 2019 Når jeg er på tur, så er det hotel, vandrehjem eller måske en hytte.
    Gider ikke det bøvl og tidsspilde med at skulle selv sørge for mad. Elsker at kunne sætter mig til et veldækket morgenbord.


  • #9   31. jan 2019 #8, også selvom at det bare er for én overnatning i weekenden?

  • #11   1. feb 2019 Jeg vil helst overnatte et sted hvor jeg har mulighed for at selv lave mad, hvis det er tale om mere end 2 dage. Jeg kan ikke leve af mad fra spisesteder i mange dage. Intet kan erstatte hjemmelavet mad, desuden er jeg mere frisk når jeg spiser hjemmelavet mad, og det er vigtigt at jeg er frisk når jeg skal hjem på en MC efter flere dage ude et eller andet sted.
    Sandsynligheden for at blive involveret i et uheld er større hvis man træt.


  • #12   1. feb 2019 Oh ja, der er kun en ting der er bedre end hejmmelavet mad og det er GRATIS MAD smiley

  • #13   1. feb 2019 Haha ja, gratis mad er og bliver en hver mands livret smiley

  • #14   1. feb 2019 det kommer and på weekendens udflugtsmål og om det er solo cykel eller sidevogns evigpagen.
    ved sidstnævnt: trangia- kellykettel- de verse spisegrej- camping bord- festival stole- økse- sav- toiletpapir i fryseposer- slanger- "lidt" værktøj- batterier til min resmed- Thermarest liggeunderlag- telt- sovepose- termokande-lygter- skiftetøj- mad- og sidst men ikke mindst KAFFE.
    på solo cykel prøver jeg at begrænse mig smiley

    lige et mod spørgsmål kan man være to på en MC. smiley


  • #15   1. feb 2019 #14: Hvis man er 2 på tur, så er der også 2 cykler, basta. smiley

    Men jeg kan allerede godt se en liste tage form.
    Lommelærke.
    Kaffe, jeg har et fast sæt jeg rejser med.
    Gas eller sprit brænder, der er fanme mange små fine løsninger, så det kræver nok lidt tid før jeg finder min ynglings.
    Værktøj, går jeg aldrig ned på.
    Gryde og pande sæt.
    Havregryn og fryse mad.
    Skipperlabskovs.
    Sovepose
    Liggeunderlag.
    Telt/hængekøje
    Pandelampe

    Jeg rejser meget med mit arbejde, så spise ude og det færdig dækkede morn bord får jeg rigeligt af til dagligt.
    Men mad midt på dagen regner jeg ikke med at jeg stopper op og laver mad, så det bliver nok en pølse vogn med tilhørende is... Det er jo en MC tur smiley


  • #17   1. feb 2019 Hvis jeg ikke er ude af dynen kl 0515 så pisser jeg i den.
    Så jeg har rigeligt med tid om morgen til selv at lave lidt morn mad og kaffe.


  • #18   3. feb 2019 Hmm.. Der er jo mange småting man kan rafinere, så ting fylder lidt og kan opfylde flere behov.. smiley til en start står mine indertasker pakkede og klar med..:
    Vedr. Kogegrej er jeg landet på det mindste camping gasblus type man kan få og kun en lille alu gryde, der kan man varme det hele.. Hurtgt og effektivt.. Gas og blus passer ned i gryden..
    Jeg har tilpasset stropperne i sidetaskerne, så når de åbnes, - hviler låget i vandret position.. Super som bord, afsætning til kaffekop osv.
    Har fundet en lille let paraply lænestol, der vejer ganske lidt og passer m hike teltet på tværs over bagsædet uden at rage ud over mc bredden.. At have en god stol føles næsten som en luksus på en mc tur..
    Eget håndklæde er luksus, anbefaler et af de hike typer der er store i brug - men kan foldes ned i nærmest en tændstikæske..
    Begræns opvask.. Min stål termo kaffe kop er typen på en halv liter, med en stor åbning så den kan bruges til at spise af også, og selvfølgelig holde maden (mere flydende føde), varm..
    Alm. Mad spises af gryden.. smiley
    Hvis du ikke allerede har et 'tørt' usb stik er der flere måder at Lave en power station på - nemt..
    en er at trække et kabel fra ledningen til baglyset op i topboxen (eller en sidetaske)
    På mine bikes har det altid her været en min. 10amp sikring, så den kan trække et 'cigar stik' med usb.. Derved kan telefon og/eller iPad ligge og lade mens man kører og ved stop, være sikker uden man behøver tænke over det..
    Er telefonen opladet, sætter jeg altid powerbanken til så jeg er sikker på at have strøm til opladning.. smiley
    Måske unødvendigt at nævne.. Men - pak, så ting der anvendes samtidig, ligger samme sted..så du slipper for at splitte oppakningen ad fordi gasblus og kaffe ligger to forskellige steder og koppen et tredie.. Håndklæde/speedos.. Osv.. smiley
    Tingene har een fast plads, så retur til samme sted.. smiley
    Bruger du mælk i kaffen..?? Har aldi/lidl små UHT behandlede kaffefløder med skruelåg, der holder forever.. Og fylder ganske lidt og er drøje i brug..
    (En bøtte m flødepulver holder kun til den åbnes i regnvejr EN gang..! smiley )
    Drikker du rødvin? Et rødvins glas SKAL der være plads til, - mit passer med at opvaske svampen har en fast plads i det...
    Ikea har nogle super gode, billige kraftige plastposer med dobb. Vandtæt lukke.. Gode til at pakke tøj ned i, luften presses ud, fylder lidt, og nemt at overskue og trække ud, uden at rode rundt med resten..
    En stak ikea servietter syntes jeg er mere anvendelige og 100 gange nemmere at pakke end en toilet eller værre en køkkenrulle, som alligevel er flimsy skod papir.. smiley
    Hvis du skal gennem tyskland - er der nogle ting du skal have ombord, har oplevet at få en bøde på (dengang) 43 Ævro, for ikke at have en sikkerhedsvest ombord, hvis jeg skulle nødstoppe på der Autobahn.. Tror du kan se det på FDM's side..
    NÅ.. Osv..osv.. smiley vi kunne jo blive ved..
    God tur

    Lad os høre hvordan det er gået når du kommer retur.. smiley


  • #19   6. feb 2019 Den der med stol og et godt rødvinsglas køber jeg ved kasse 1.
    Man kan iøvrigt få nogle fantastiske glas ved spejdersport:
    https://www.spejdersport.dk/gsi-nesting-red-wine-glass-set.aspx

    Jeg har stadig min benzin primus, og den går udmærket på lidt Benzin/olieblanding.
    Trangia er en anden mulighed - Jeg tager gryder/kedel/pande med.

    Og så har jeg som oftest en ekstra cylinder og stempel med, og værktøj nok til at kunne lave en hovedreparation, men det vil jeg nok ikke anbefale andre...


  • Erik n
    Erik n Online Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 3 Følgere: 20 Emner: 6 Svar: 157
    #20   6. feb 2019 Dankort til hotelværelset og mad og drikke

  • #21   6. feb 2019 Næste gang jeg er på tur og nyder dagens sidste timer med en god fadøl, da vil jeg tænke på jer, for da er i sikkert stadig i gang med at pakke tasker, topboks og tanktaske med alt det "skrammel" i skal have med. smiley

  • Gert J
    Gert J Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 31
    #22   6. feb 2019 Whisky, tandpasta og kondomer !

  • Henning M
    Henning M Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 67
    #23   6. feb 2019 Det er vel de 3 P'er, der skal i tanktasken....
    Pas, Penge og Præservativer.
    Nå, spøg til side og hofter fat smiley
    Det er meget individuelt, hvad man "ikke kan undværer". Tag du afsted med det du mener er relevant og det du mangler på den første tur husker du til den næste ??
    Der er også stor forskel på om det er en sommer weekend eller en vintertur. Tørre sokker og noget varmt at drikke - f. eks. kakao, nu da du har et spritapperat med. En "dunk" vand er også en rar ting, at have ved hånden.
    Når du så har været afsted en 30-40 gange, så ved du, hvad DU skal have med.
    Du kan jo godt se, at der er en del forskellige meninger smiley


  • #24   6. feb 2019 Ja, jeg kan godt se at der er noget i begge ender af skalaen hva angår pakkelister smiley
    de første par ture bliver nok i "nabolaget" så jeg kan flå i livlinjen ;D

    jeg fik gravet de tasker frem om jeg mente jeg havde liggende, fandt også tanktasken.

    men hvad er egentligt jeres foretrukne tasker ?
    kun side tasker og ingen topboks ?
    kun topboks?
    hvad har i af erfaringer med de forskellige monteringer at køre med ?
    det bliver på en CBR 1000 F - 87

    ang kort.
    når vi tager en hygge tur i den gamle golf er gps FORBUDT. og jeg har mig et fint gammelt kort liggende i hanskerummet.
    men på mc vil jeg gerne udnytte den klare plast lomme i tanktasken til et papir kort. hvor finder man sådanne små foldbare"bykort" over fx jylland - fyn eller sjælland ?


  • #25   7. feb 2019 Weekend taske må være min pung med et ekstra kondom, man skal jo nødig have sygdomme med hjem til konen, det er vel det mindste man kan gøre...top tip, den eller de kvinder man møder undervejs, skal man lige kigge an, det går jo ikke at sove dårligt i hendes seng, så spørg om de har hund og lignende.
    Gør dine erfaringer, men lad nu den strap on være noget du har sammen med konen, når du kører MC er det DIN tur til at have det sjovt smiley


  • #26   7. feb 2019 Tror det handler meget om "hvem der sidder på mcèn" smiley
    Er du til det primitive og ro, eller er du til luksus med al ìnclusive smiley

    Jeg er altid godt læsset,...…. elsker at pakke mit lille telt, sovepose, koge/spisegrej og det mest nødvendige. Derved oplever jeg friheden.


  • Anders H
    Anders H Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 9
    #28   9. feb 2019 Gider ikke alt det med telt og kogegrej. Hotel, gasthaus, hytte --- det er næsten lige så dyrt med camping, og så mangler morgenbordet. Får også ondt i ryggen af at kravle rundt i telt.

  • #29   9. feb 2019 Til jer der bare stikker et kort i lommen og benzin i tanken:

    Hvor køre i så ofres hen på weekend ture?
    Er det mest forskellige byer rundt omkring i så får at se? Eller får i bare kørt så langt som overhovedet muligt, når nu i ikke skal sætte en "lejre" op?


  • #30   9. feb 2019 Min næste tur går til Berlin. Ellers har det ofte været til div. arrangementer på Sjælland.

  • #31   12. feb 2019 Ja der er flere måder at tage på tur på. Jeg foretrækker selv mit lille telt og sovepose, og så mit min Jetboiler. Jeg bruger gerne tid på at koge vand til aftensmaden, sådan ca. 3 min. mere tager det ikke med en jetboiler. Jeg har heller ikke noget imod luksus ture, men nu spurgte du ind til det lidt mere primitive, så er det også det svar jeg giver dig.
    Jeg bruger en topboks og en tanktaske og kan nemt have det hele.
    Så spring du bare på cyklen og tag ud og nyd naturen.
    Det kan jo være vi mødes derude smiley
    #Torben


  • #32   14. feb 2019 Nå men.
    Forleden blev det så til en lille test, der fejlede på det ret besale niveau.
    Jeg pakkede en saddeltaske med hvad jeg mente jeg skulle bruge til en aftensmad, tog bilen ud til et picnic område ved en grusgrav, for ligesom at teste mit setup.
    Storm køkkenet.
    Lighter.
    Bestik.
    En lille plast tallerken.
    En lille kop.
    Espresso kanden.
    Lille håndkværn ladet med bønner.
    Øl.
    Boller.
    Pølser.
    Ketchup.
    Et lille tæppe.

    Fik sat det hele op, knappet bajeren op, da manglerne begyndte at være åbenlyse.
    Sprit til brænderen.
    Vand til kaffen.
    Lommelærken.
    Olie til pølsen, den brænder meget på uden lidt fedtelse.

    Såååh det hele ned i tasken igen, drikke bajeren ud og trille slukøret hjem igen...
    Men nu glemmer jeg nok ikke spritten igen smiley


Kommentér på:
Weekend tur, hvad har I, i tasken?

Annonce