{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
940 visninger | Oprettet:

Hjælp !! Schuberth vs Arai {{forumTopicSubject}}

Hey alle

Nu står jeg med de to gode hjelme her:
Arai condor
schuberth s1 pro
De begge er str L den ene sidder tættere til ansigt end den anden , men begge sidder godt schuberth er bare større set udefra smiley

Kan man sige hvilken af de 2 modeller her der er bedst og mest sikrest?

Hvad ville i sige og vælge af de to her smiley ?
Håber i kan hjælpe en lidt fortvivlet mand smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp !! Schuberth vs Arai
  • #1   6. feb 2019 Du skal tage den som sidder bedst på dit hoved og som larmer mindst.

    Personligt har jeg altid været glad for Schuberth - også p.g.a. solskærmen - og har igen købt denne model.


  • #2   6. feb 2019 https://sharp.dft.gov.uk
    Hjelm sikkerhedstest.


  • #3   6. feb 2019 Okay de er så rimelig ens i test smiley men de begge sidder fint så er sku itvivl hvad jeg skal beholde smiley

  • #5   6. feb 2019 du kan ikke regne med sharptesten, det er et ubrugeligt testresultat, da måden den testes på Vil aldrig kunne forekomme i trafikken.

  • #7   6. feb 2019 #4: Sharp testen viser ikke om en hjelm er sikker eller ej. Den viser blot er nogle er mere slagsikre end andre. Så selv 2 stjerner kan sagtens være en meget sikker hjelm, og hvis pasformen er god, så kan hhv en og 2 stjerner være mere sikker end en hjelm med 5 stjerner med dårlig pasform.
    Hvad der mere kan være til undring er, at nogle 1 stjernet hjelme klare du skrappere Snell krav, mens nogle 5 stjernet hjelme ikke er på den liste.


  • #8   6. feb 2019 det har du nemlig fuldstændig ret i!
    det vil sige at hvis du holder for rødt, og 50 kg bly falder ned i hovedet på dig, så er det godt din hjem har fået 5 stjerner i sharp, men ved styrt, er det ikke nødvendigvis en god hjelm. det var fortalt i lidt grove træk, men det er desværre virkeligheden smiley


  • #9   6. feb 2019 Du kan ikke regne med sharptesten, da de tester ud fra ECE 22.05 godkendelsen.
    Og den ved vi alle er til at lukke op og skide i, og fuldstændig groteskt at sådan en godkendelse kan få lov til at være der.

    Når det er sagt.
    Så kig på snell test.
    Det er den mest omfattende test af hjelme.
    Arai og Shoei får altid topkarakter i den.
    Så der er ikke noget st sige til at Arai har fået navnet "Verdens mest sikre hjelmnærke".

    Hvordan de er på hovedet, må man jo prøve sig frem til.
    Men hvis vi snakker ren sikkerhed er Arai klart bedst af de 2 mærker der.
    Uden tvivl.


  • #10   6. feb 2019 Arai er uden tvivl den bedste af de to viste, rent sikkerhedsmæssigt. Skallen er af glasfiber og indmaden er lagdelt og dermed mere stødabsorberende end Schuberts løsning.

  • #11   6. feb 2019 #9: De tester ikke ud fra ECE, men tester kun hjelme der er ECE godkendte, hvilket giver god mening.
    Deres slagtest har lavere grænseværdier end Snell, så lige der er Sharp altså bedre. Tilgænglig tester Snell nogle ligegyldigheder, som ikke er relevante for en MC hjelm


  • #12   6. feb 2019 Tak for svar til jer alle , men det handler ikke om arai eller schuberts topmodeller
    Men de gamle modeller som jeg har lagt billede på af
    For det kan godt være nogen siger arai s nyeste model er bedre end schuberts , men igen mit spørgsmål omhandler de to aldre modeller !! smiley


  • #13   6. feb 2019 #11
    Så længe du tror det er det helt okay smiley
    Synes du burde undersøge hvor lidt ECE 22.05 egentlig gør for forbrugeren, fremfor bare fx. ECE 22.04

    https://ultimatemotorcycling.com/2013/04/08/motorcycle-helmet-standards-explained-dot-ece-22-05-snell/

    Læs denne her.

    Hvis du stadigvæk mener at en ECE 22.05 godkendt hjelm fra Thansen er lige så sikker som min Shoei X-spirit III, så må du have den holdning, og så håber jeg ikke du kommer ud for et alvorligt uheld.


  • #14   6. feb 2019 13: det er ikke det jeg skriver. Læs igen

  • #15   6. feb 2019 #14
    Læs mit svar.
    Du kan ikke bruge en Slagværdi test til noget i en ECE 22.05 test, da det er nogle forudbestemte punkter på hjelmen der bliver testet.

    Dvs. At fabrikanten på fx en plastikhjelm kan sætte forstærkninger på de fastsatte punkter så den kan blive godkendte, men slækker på resten af hjelmen for st holde vægten nede.

    Og i og med at man ikke selv bestemmer hvor fanden man rammer med hovedet i et styrt, er en ECE 22.05 test altså ubrugelig.

    Læs op på hvordan man tester en hjelm til ECE 22.05 godkendelse og du vil blive overrasket


  • #16   6. feb 2019 #13: Og havde du læst dit eget link, havde du opdaget at grænseværdien ved ECE er 275G mens den ned Snell er 300G. Altså højere grænseværdi bed Snell

    Og jeg er udemærket klar over hvordan de hjelme testes. Jeg ved også at Snell skyder med hagl på hjelmen, men en langt højere hastighed end en lille sten kan nå i trafikken, samt brandtester den ved temperaturer der langt overgår benzins flammetemperstur.


  • #17   6. feb 2019 #16
    Hvis du ved det, ved du også at en sharptest er ubrugelig.

    Nu har jeg fortalt det jeg ville.
    Du har din holdning og jeg har min.
    Jeg skal ikke gøre mig bedre vidende.
    Jeg har bare set de forskellige test, og jeg skal aldrig i mit liv køre med en hjelm, der ikke er snell godkendt.


  • #19   7. feb 2019 Jeg har haft begge og jeg kan siger at Schubert er mest støjsveg og passer bedst til mit hoved, jeg har også styrtet med over 100 km/t og den har redet min bacon, eneste minus syntes jer er at den virker lidt stor i det i forhold med de andre. Arai tja lidt kedelig men fin hjelm.

  • #20   8. feb 2019 Bliver alder ikke en faktor her? Er de ikke begge så gamle, de burde pensioneres?

  • #21   9. feb 2019 jo det burde man vidst, uanset om de har stået i et skab siden de blev købt

  • #22   11. feb 2019 En hjelm blir ikke dårligere om så den er 20 år gammel

  • #23   11. feb 2019 Fordi de er lavet af uforgængelige materialer, tænker du?

  • #24   11. feb 2019 Næ hvad tænker du da ? Men de blir ikke dårligere bare fordi de blir ældre ...!!

  • #26   11. feb 2019 Det sku da fordi de skal tjene penge , hjelme fejler jo ingenting

  • #28   11. feb 2019 smiley smiley

  • #29   12. feb 2019 Jo, hjelme bliver dårligere med tiden. Men det er ikke tiden alene der gør det, det afhænger selvfølgelig også af hvor meget den bliver brugt.

    Snell, som ikke tjener penge på salg af hjelme, anbefaler også udskiftning hvert 5. år


  • #30   12. feb 2019 Min Arai Condor, som er 10 år gammel, er i hvert fald gået på pension.

  • #32   12. feb 2019 Alt forgår jo med tiden.. Bare kig i spejlet smiley

Kommentér på:
Hjælp !! Schuberth vs Arai

Annonce