1.179 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 34 Svar

er det sindsygt eller?? er det sindsygt eller??

Hej MCG... Jeg har været ude og kigge på en del cykler her på det sidste fordi at jeg har beslutte at skaffe mig en ny til næste sæson... jeg bliver 20 her til november og kan derfor kører på stor cykel ( over 34 HK ) til næste sæson.. jeg har en GS 500 F nu og den er så småt ved at kede mig helt vildt... og så går mit spørgsmål på jeg havde faktisk stærkt overvejet en SV 1000, var ude og kører på en her for leden dag og hold da k... der var skub i... men som sagt er det for sindsygt?? mange af mine venner siger at jeg da bare kan tage en SV 650´er men den har jo kun 20 HK mere en den jeg har nu, så mon ikke at jeg sidder i samme situation om et par år igen?? håber på at i kan give mig en masse gode svar.. på forhånd tak...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Køkkenamatur er løst 800 kr.
  • Vandhane skiftes 750 kr.
  • vinduespusning 800 kr.
  • Samle gyngestativ 630 kr.
  • Hænge badeværelsesspejl og soveværelsesspejl op og ophængning af loftslampe ikøkken 850 kr.
  • Græsslåning naturgrund 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  er det sindsygt eller??
  • #1   20. jul 2007 Uanset hvad du tager så er det begyndt at blive kedeligt om et par år smiley

• #2   20. jul 2007 det er ikke sind sygt ,men..... der er KÆMPE forskel fra 34 ponyer, husk den spøger dig jo ikke om lov først den køre.................
    men hvis du ved 100% med dig selv at du kan respektere at køre pænt på den i starten.
    husk på den farligste del på mcen sidder oven på sædet smiley

• #3   20. jul 2007 Det er jo et spørgsmål om indstilling...
    Kan du styre dig selv?
    Bliver du let fristet/provokeret?

Jeg Har haft pappet i snart 2 år. 1 sæsson kørte jeg rundt på en 52hk Chopper, som max kunne 150hk/h på toppen, dog stoppede man en del før grundet modvinden.

Jeg hoppede direkte over på en Suzuki RF 900R med 136Hk, og jow...den synes jeg da til tider er en smule for vild, men det handler meget om temperament fra førerns side. Hvis du i en alder af 20 år mener at du er klar en til TL1000, så et det da det du skal købe,...dog ville jeg mene at det er et ALT for stort spirng, når du ikke er ældre. Har du evt. overvejet en CBR600 (Har omkring 100hk+) eller evt. en GSX 750F ? Begge fine cykler!

/mvh

• #4   20. jul 2007 Der skulle self. stå 150km/h på toppen....

• #5   20. jul 2007 Dennis P:

Det tror jeg LANG fra jeg vil give dig ret i!

Min næste mc bliver nærmere en med færrer hk end min nuværende da jeg synes den er en smule for vild.

/mvh

• #6   20. jul 2007 SV 1000 er en rigtig fin maskine, men som du selv siger har den jo mange kræfter. Om det er vildt sindsygt kommer jo an på ham der kører på maskinen...

Hvis du har lidt kørselserfaring, og kender til medtrafikanternes adfærd, og ellers har lidt selvkontrol, mener jeg ikke det er et stort problem.

Når du nu har en gs500, tror jeg at en sv 650 hurtigt bliver for lille for dig

• #7   20. jul 2007 tak for alle de gode svar.. den primær grund til at jeg tænkte SV 1000 er suzuki forsikringen igennem IF næsten alt andet hvad jeg har kigget på har jeg ikke kunne forsikre ( også en CBR 600 F fra 2000 ) så det er lidt surt som sagt for alle svarene det lyder til at det ikke er helt hen i været hvis bare jeg tager mig i agt...

• #8   20. jul 2007 Om det er sindsygt kan du jo kun selv svare på, det er din hånd der sidder på gashåndtaget jo.

Min holdning er at der ikke er nogle maskiner der er for vilde, det handler om hvor vild personen er som styre den. så det syntes jeg man skal tage op med sig selv.
    Men hva fanden ved jeg.

20 HK mere er nu heller ikke at kimse ad.

• #9   20. jul 2007 ikke sindsygt , men det er forsikringen nok tjek det inden, bare et godt råd!

• #10   20. jul 2007 sådan en SV1000 er da fint. Den er civiliseret, letkørbar, overrasker ikke en, har sofa affjedering, smider en 105hk på toppen med masser af moment.

Den er da perfekt. Tror du vil blive træt af en sv650 efter en sæson når du allerede er træt af gs´eren nu.

Så go for it. Den SV´er er ikke så vild og ond... Den er sindsyg letkørt og letdoserbar

• #11   20. jul 2007 Jan J - Jamen det gør du da bare så smiley Men kører man lidt friskt til så vænner man sig som rimelig hurtigt til de flere krafter. Det var det jeg mente. Dermed ikke sagt den er kedelig. Og tror at Kasper er den type der kører mest ligeud og derfor ikke har fundet det sjove i små veje. Tog han de små snoede veje ville hans gs'er også blive sjov igen smiley Men skal der bare accelereres ligeud så bliver alt jo kedeligt på et tidspunkt.

• #12   20. jul 2007 sltså kan se flere af jer skriver at en SV er sindsyg og at der er mange flre kræfter osv osv. Det syne sjeg altså ikke den er. Kurve er jævn som en linial hele vejen op. Den er total let at dosere osv. Det er jo det der gør en cykel civilseret og letkørt, dvs at man meget nemt kan håndtere kræfterne.

De gange jeg har kørt en har det været en fornøjelse, men ej noget voldsomt på nogen måde. Faktsik kedeligt synes jeg,

Så go for it!

• #13   20. jul 2007 En af mine venner gik selv fra en gs500 til sv1000 efter en sæson, og han mener det var et helt passende skift smiley

Go for it

• #14   20. jul 2007 Alt er jo relativt... Om en SV1000 føles vild eller civiliseret er svært at svare på. Hvad synes du selv efter at have kørt på den?

Jeg er glad for min. Den har masser af POWER og kan stadig få mig til at få kuldegysninger. Men samtidigt er den som Sebastian også skriver nem og ligetil at køre. Men at påstå at 100 V2 heste er lette og kedelige... no way!!!!
    Jeg vil ikke anbefale den til en begynder. Jeg har kørt MC i over 10 år og den kan stadig overaske mig. Den er desuden ikke nogen letvægter. Hvad med at købe en mere sportspræget og lettere cykel i stedet...?

• #15   20. jul 2007 Carsten påstår ikke de 100hk er kedelige.
    men cyklen som helhed er i min smag kedelig. Den overrakser ikke netop da den er så ligetil og letkørt. Den magler agressiviteten og det voldsomme som jeg er vant til fra min TL´er.
    Men det er min mening. Det er ikke ensbetydende med at cyklen er kedelig, netop da det er smagssag og hvad man er vant til i forvejen osv osv osv

• #16   20. jul 2007 hold da k... der kommer mange svar... skal prøve at svare på det hele... dennis P: jeg kører til dagligt på små veje til og fra arbejde og jo der er den da sjov nok fordi man kan ligge den langt ned men synes bar stadig den mangle en del moment... til alle jer andre vil jeg lige sige at jeg har efterhånden fået kørt små 12.000 km på GS´en så i har en fornemmelse af hvor meget erfaring jeg har på den... i forhold til min lyst til at give den lidt at trække af må jeg jo nok indrømme at jeg er glad for at kører stærkt men ikke hassaderet.. så den vil da få lidt hvor der nu er plads hvis man kan sige det sådan... mange af jer siger at skulle prøve med noget mere sports præget, jeg er helt klart åbne for ideér så bare skyd løs det er bare sjællent at man kan få en 1000 ccm forsikret med kasko som 20 årig for omkring 8000.. så det var mest det der fangede mig... men fortsæt ændelig med at skrive det er meget brugbart.... smiley

• #17   20. jul 2007 Seb: Ok, point taken. Men det var måske også mere for at understrege at man IKKE SKAL UNDERVURDERE dens kræfter og samtidigt overvurdere ens egne evner - især ikke hvis man samtidigt er rimelig grøn og uerfaren som MC kører. Du, Seb, er jo vant til en ren road rage af raw V power.
    Men Kasper, jeg vil sgu ikke være den der anbefaler at du skal investere i en SV1000 uden jeg kender til dine evner og erfaring som kører. Den kan blive en voldsomt bekendskab i de forkerte hænder. Brug nu et par år på at bygge lidt erfaring op. Husk på, sådan noget kommer gradvist og som regel i et langsomt tempo...
    Derved får du også mere ud af dine køreture. Det er ikke noget ved at køre på en heftig kværn og ikke kunne bruge de mange kræfter.

• #18   20. jul 2007 Som Sebastian siger så er SV1000 ret civiliseret, forstå mig ret, den har kræfter nok men der er ikke det velkendte række-4 top end rush hvor man ser sort og klemmer ballerne sammen når man rammer effekt området. Det værste for en rimelig ny MC'ist ved en SV1000 er nok nærmere motorbremsen, der godt kan overraske hvis man kun har erfaring fra 4 cylinderede.

• #20   20. jul 2007 Brian nemlig. og kurven er helt jævn.. Tag fx TL´eren. Den har et stort hop ved 6000rpm, over 250rpm smider den pludselig 20Nm mere på hjulet! Det kræver altså sit at styre. SV´er kurven er bare jævn og flot hele vejen op, hvilket gør den meget nemmere at styre og dosere.

• #21   20. jul 2007 Og ja... Forsikringspræmien er bare én af de mange fede aspekter ved en SV1000. Men N er billigere end S'eren. Tror du ikke det er en N du kan forsikre for 8000.- årligt?

• #22   20. jul 2007 jeg kan fortælle jer at den helt præsise pris er: 7422 kr... med 8.000 selvrisiko på kaskoen.. så ja det fuldstændig sindsygt billigt!!!

• #24   20. jul 2007 der står bare SV 1000 så mon det er begge..

• #25   20. jul 2007 Sebastian, det er faktisk lidt sjovt at sammenligne momentkurverne, jeg har min liggende på min profil og der er godt nok noget af en forskel fra din TL. Det ligner jo en Tour de France kategori 1 stigning smiley

• #26   20. jul 2007 Lasse, S basis prisen er et par hundrede højre om året. Du kan se priserne her: (link fjernet)

• #27   20. jul 2007 Brian den stigning er kun sjov smiley Bl.a den stigning der gør TLéren bøllet og skæg at køre.

Det sjove ved min kontra en SV´er er at hele vejen op ligger jeg en 5-20hk mere på hjulet ved et givent rpm tal. Især i mellemområdet. De SV`ere Dyno havde rullet smed omkring 80hk ved 7000rpm. Min ligger over 100hk ved 7000.

• #28   20. jul 2007 køb da klart en 1000ccm ellers vil du bare snart skulle skifte den ud igen (-: køre selv TL 1000 og prøvet så en dag en sv 650 GAAAAbbb.... kan du betale forsikringen så køb en 1000ccm du styre jo selv hvor meget gas du vil give...

• #29   20. jul 2007 Hej lasse L... tak for svaret må man spørge hvordan i al verden du bære dig ad med at have TL 1000 i den samme alder som mig?? er den indregistret i fatters navn??

• #30   20. jul 2007 der er milevidt forskeld fra gs 500 til sv 650 en af mine venner købte en ny sv 650 efter at have haft en gs 500 i 2 mdr en gs 500 er bare kedelig jeg synes at sv 650 kan kategoriseres som god overgangs maskine fra de mellemhurtige til de hurtige jeg startede selv på sv 650 og har ikke fortrudt andet end at jeg skulle have køb en sv 1000s dog ville jeg ikke anbefale at købe en sv 1000 med det samme du har også et par års erfaring og derved synes jeg at sv 1000 er et ganske og aldeles fornuftig valg

• #31   20. jul 2007 ikke noget problem.. nej står i mit ejet navn..

• #32   20. jul 2007 Lasse du kører vel stadig på lille kort?` smiley

Den eneste ulempe der er ved at købe en liter maskine fra start er at man ikke har noget at glæde sig til! Køber du en sv650 kan du savle over 1000éren en hel sæson smiley

Da man går jo helst ikke ned i ccm og så er udvalget pludselig også mindre!

Er sq glad for jeg startede på 125, 400, 600, 900 osv deropaf smiley

Synes sq det er synd for dem der bare køber den største maskine eller drømmemaskinen fra start af. Så har de ikke noget at drømme om eller skifte til sæsonen efter. Og mange af dem synes pludselig det er kedeligt at køre mc.

• #33   20. jul 2007 det største problem bliver alle fartbøderne smiley

men go for it og tag da den med 1000ccm

• #34   20. jul 2007 jo Sebastian masser af glæde mig til da min drømme cykel er en busa så når jeg en gang kan forsikre den så skal jeg have mig sådan en smiley

• #35   20. jul 2007 Lasse problemet er bare du ikke får rutninen på de små mc´er og glæden ved at prøve at køre og eje de mindre cykler. Glæden ved at skrue hvis noget går i stykker osv osv smiley

• #36   20. jul 2007 jeg har aldtid haft mindre cykler 45 knallert, skipper 150 og har for ikke så længe siden købte jeg en gs 450 har ikke lige fået sat den ind indnu. men syntes da efterhånden jeg har skruget en del i maskiner. og forinden har jeg haft et utal af knallert så syntes da efterhånden jeg har bare lidt erfaring med både og køre og skruge på 2 hjulere...
    og tro det eller lad vær men jeg kan finde lige så stor glæde i og køre på min gs 450 som på min TL.

Kommentér på:
er det sindsygt eller??

Annonce