7.189 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
12 Svar
LOV OM BRUG AF HJELM!!! LOV OM BRUG AF HJELM!!!
Hej.
Så blev det sgu sommer for alvor, dejligt men varmt med hjelmen når man ligger og triller i byen... Er det en skrøne at man kan få tilladelse til ikke at bruge hjelm? Hvad er bøden for ikke at have hjelm på?
Håber I kan hjælpe mig
0 synes godt om
maj 2005
Følger: 1 Svar: 8
maj 2005
Følger: 12 Følgere: 10 MC-er: 3 Emner: 5 Svar: 2
COOL!!! troede egentlig det var en skrøne.... SUPER!!!
Hvordan får man tilladelsen???
mar 2005
Følger: 10 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 37
Snak med din psykolog. @
maj 2005
Følger: 12 Følgere: 10 MC-er: 3 Emner: 5 Svar: 2
Og det skal lige siges at jeg normalt altid vil bruge hjelm, men nu bor jeg på Vesterbro, og når jeg så lige skal hen til en kammerat i området, kunne det være lækkert hvis man kunne slippe for hjelmen.
Henrik: Takker for idén, den er ellers smart nok, men da min hjelm er helt ny, vil jeg ikke skifte den ud.
Nå, tilbage til det oprindelige spørgsmål.... Hvor får man denne tilladelse??? nogen der ved det???
mar 2005
Følger: 10 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 37
Hej Per.
Brug ALTID kysen. Der er størst chance for at falde/ kørt ned i byerne. Det er når man føler sig mest sikker, at ulykken sker.
Men prøv da- og held og lykke. @
jan 2005
Følger: 10 Følgere: 7 Emner: 49 Svar: 183
jf. færdselslovens §8, så kan man fritages for at anvende styrthjelm hvis man har et særlig stort hovede... dette defineres som størrelse over hattemål 64.
Endvidere må tilhængere af sirkismen altså folk der bærer turban. (4,25 meter langt bomuldsklæde kan også fritages for anv. af styrthjelm unde kørsel.
til sidst er der alle dem, der har været ved deres læge, speciallæge eller lign. der har fået lavet en gyldig attest, hvorpå der står man ikke skal anvende styrthjelm. Attesten skla være udfyldt med gyldighedsperiode og medbringes altid under kørsel.
Sundhedsstyrelsen fastsætter retningslinier for i hvilke tilfælde attesten kan udstedes.
jeg kan så oplyse at har man ikke sin attest med og man bliver stoppet.. så koster det 500 kr + man får ikke lov til at køre videre før man har fået fat i en hjelm...
jeg vil som de andre heller ikke råde folk til at køre uden snuplekyse...
Håber dette gav afklaring på spørgsmålet ellers er du velkommen til at skrive igen.
jun 2004
Følger: 54 Følgere: 53 MC-er: 3 Emner: 118 Svar: 2.299
sep 2004
Følger: 14 Følgere: 14 MC-er: 2 Emner: 119 Svar: 1.470
Desuden er det ubehageligt at køre uden hjelm, vind, insekter osv. - Nej tak du!
jul 2018
Følger: 1 Svar: 1
jun 2012
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 6 Svar: 68
feb 2009
Følger: 3 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 22 Svar: 657
maj 2004
Følger: 8 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 36 Svar: 973
LOV OM BRUG AF HJELM!!!